Şimdi Ara

Ahlak Ahlaksızlar İçindir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ahlak denilen kavram yozlaştırılarak baskı aracı haline getirildi artık günümüzde. Eylem ve koşullara bakmak yerine direk kişiyi ''ahlaksız'' ilan etmenin önünü açtı ve buna sebep oldu. Ahlaktan dem vuranlar ise ironik olarak hep en ahlaksız olanlar idi, tabi istisnalar olabilir. Çünkü bacak arasına kendini şartlandırırsan bu bir noktadan sonra patlak verir. Ama bunu kafaya takmayan özgür insanların böyle bir problemi yok, rahatça yaşıyorlar. Ama ahlağı kafasına takanlar ise insanları ahlaksız ilan edip ötekileştiriyorlar ve ahlak dayatıyorlar, saldırıyorlar. Oysa aslolan ve bağlayıcı olan temel hak ve özgürlüklerdir, hukuktur. Ahlak gibi yozlaştırılan bir şeye artık ihtiyaç kalmadı, amacından saptırıldı.



  • din ahlaksızlar içindir ama işe yaramaz çünkü çoğu ahlaksızlığa devam ederler.
  • Mesela ahlak belli bir davranışı kötüler ve yapanı ahlaksız ilan eder. Hatta ahlaksızlıktan dolayı yaptığı iddia edilerek ötekileştirilir. Mesela eşcinsellik, anal seks, ensesti falan düşünün. Bu davranışlar ahlaka göre yanlıştır ve yapan ahlaksızdır. Bunu böyle kabul eden toplumlarda bu ahlaksızlığı yapanlar ağır cezalandırılır, taşlanarak bile öldürülebilir.



    Ama hukuk iyi kötü diye bakmaz ve davranışı kötülemez. Diğer insanların hak ve özgürlüklerini kısıtlayıp kısıtlamadığına bakar, ortam ve koşula göre değerlendirir, mutlak olarak seksi şunu nunu tü kaka ilan etmez. Ama mesela birisi zorla seks yapıyorsa yani tecavüz ediyorsa bu bir suçtur ve insan hakkını hiçe sayar. Fakat kimseyi zorlamadan ve zarar vermeden 2 kişi kendi evlerinde seks yapabilir, anal yapabilirler, eşcinsel ilişki yapabilirler vs. Hak ve özgürlükleri aşmadığından suç değildir ve hukuka uygundur. Yani hukuk genel çerçeve üzerinden ortam ve koşul analizi yaparak diğer insanlara zararı var mı, hakkını elinden alıyor mu diye bakarken ahlak ise bir davranışı mutlak olarak kötü ilan edip, yapanı ahlaksızlıktan yaptı diye ötekileştirir ve dışlar, hatta öldürülmesini bile sağlayabilir. O yüzden asıl gerekli olan toplumsal bilinç ve hukuktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnsan denen varlıkta bir kısım sorunlar mevcut. Bu mevcudiyete göre ahlakiliği tartışma konusu yapmak mumkun değil. Oncelerden beyan etmiştim.



    Buna göre kişinin önce kim ve ne olduğunu bilmez ve buna göre tavır alması gerekliliği mevcuttur.



    Kim olduğunu bilen kişiye karşı yaklaşım farklıdır.



    Kişiyi gayri ahlakiliğe surukleyen yapı önem taşır.



    Kişi tureme yoluyla kendisini evlat şeklinde kamufle eder ve buna evlat diyerek hayatın realitesine karşın ksdndırmaya başlar. Esasen kendisi olan yapıyı kandırırken bu evladım diye yalan söylemiş ve başkasını değil oz diğerini iğfale başlamıştır.



    Hukuk bu gerçeği bilir veya bu gerçeği bilip ona göre kural koyan hukuktur. Hukuka göre bireyin ahlakiliği bireyin özel durumundandır yoksa ahlakiliği taşımayan bir yapının mevcudiyeti asıldır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonucuna varamayan enrejisel ivme. aklın esemesi bakımından oluşması gereken akledişi oluşturmayan fiziki yetersizlik.

    bu gibi hallerde kişinin aklen lobotomiye maruz kaldığı düşünülür. kişi ahlakiliği beyinde bir bölgede arar ancak o bölge ihdas edilmemiştir. o bölgenin varlığına rağmen ulaşılamaması hali ile o bölgenin oluşmamaış olduğu iki ayrıksı hal vardır.

    .........................

    kişi türediğinde eşine anne demeye başlar bu durum aklın o kişiye sonradan ihsan edildiğini gösterir. kişiye durum anlatılır kişi durumu kabul eder ancak aklının bu durumu algılaması gereken kısmı lobotomiye uğramış ve tahrip edilmiştir. ya da bu bölge yoktur.

    evrimsel olarak bu bölgeyi oluşturma yaratıcya dua ile bu bölgenin oluşumunu isteme felsefi bir tartışma konusu iken eğer ki bu bölge lobotomik bir uğraşı ile tahrip edilmiş ise kişi o konuda hareket edemez. durumu anlıyor hissediyor ancak çözüm konusu şekillenmiyor. illa ki bir kadınla cinsi ilişki kurmalı ve türemelidir. esasen kısır bir tür olmamıza rağmen bunu da idrak edemez bir haldedir.

    ahlakiliğin bu boyutunda kişinin beyninin ahlakiliği düşleyen kısmı sağırdır. esasen cevapsızdır. anne diyeceği bir varlığa beyinsel olarak ilah bunu emretti şeklinde yaklaşım ise beyin yapısındaki bozuklukla dahi tevil edilebilir. aşağıda bunu emretti diyenin de aslen diynle alakası olamayacağı gösterilecektir.

    ....................

    kişinin ahlaki kısmı yani beyninin işe yarar bölümü yanmıştır.

    .....................

    kişi dişille çoğalır ve eril ev dişi evlat yapar. eril ve dişil aynı zamanda ebeveynlerdir ve bu iki kavramın birbiri ile eşleşmesi ilk evliliklerinden daha akil ve mantıklıdır. kişi bu durumu ahlakiliğe sokar. dikkat ederseniz beynin yanan bölgesinden dolayı oluşamayan ahlakiliği yeniden oluşturma adına gösterilen çaba olmayan şeyin yaratımı olarak yaratıcı ya da ilah öykünmesini gerçekleştirir. bu esnada ahlak ve akıl dışı olan varlık birdir. yani din ve ahlak aynı anda türer.

    ....................

    kişinin iki kardeş bireyi türetmeye çalışması devam etse idi sakatlıklar çıkacaktı ve bu durum kötüydü.

    yanlış esmeme budur. zira ahlaki ve yaratıcı olan cinsi münasebete hasredilince bu sakatlık hali kitap ya da ilah (esasen şeytan çarpması) denen yaratılmış zihni varlığın cezasına dönecekti. elbetteki ilahı böyle uydurursan çoluğun çocuğun sakat kalmalı idi.yani olmayan ancak sonradan ileri sürülen ahlaki yapı sakatlığa mahkumken sen nasıl doğrusunu yapıyorum dersin.

    .....................


    eseme hatasının temelindeki bu türden gelen beynin ahlaki bölgesinin yokluğu dnasal sürece frengi kuduz alzheimer aids verem vs virütiklerin süreç içerisinde karmalanması ile oluşmuş olabilir. bu nedenle ahlaki yapıda anne diyeceğin bireye cinsi yaklaşım denen süreçte kişinin açıkça bir rahatsızlığa müptela olduğunu anlamak aynştaynlık değildir ancak beyne ulaşabilmek ve onun ahlakiliğini oluşturmak imkansıza yakındır.

    ......................

    sonuç tespiti bakımından ahlakilik ve ilahiyat aynı zamanlı oluşturulmuş ise diyn ve ahlak ayrılamaz iki bağıttır ve bu bağıtı ilahi kudrete inanan değil onu ihdas eden kişi koyar.

    ......................

    yaratıcının yaratması bakımından yaratıcı kimdir nedir neyi yaratır kısmı ise halen cevapsızdır denebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 17 Ocak 2018; 14:24:32 >




  • aslında hukuk ta yasaları hazırlayanın kültürü ve hakimin kültürünün ve kafa yapılarının bileşkesinden ibarettir.
    hukuk aslında duruma göre değerlendirip adaleti sağlamaz. aksine hukuk ta baskı yapmak için bir maşadır.
    bunu eski karısını veya eski kız arkadaşını öldüren cani yaratıkların serbest kalmasından ama başka insanların eften püften nedenler yüzünden hapse atılmasından anlayabiliriz.
    amerikada bile haksız yere ceza alanlar var. örneğin bir kadın öğretmen 13 yaşındaki 2 erkek öğrenci ile ilişkiye girdiği için karşılıklı rızaları olmasına rağmen 10 sene hapis cezası aldı. halbuki ceza alması adil değildi. ama birilerinin oturup keyfince yazdığı yasa bir kadının hayatını araya vermeye yetti.
    yani bu dünyada her zaman adalet sağlanamaz. hatta o yüzden hapse düşenlerin bir kısmına kader mahkumları denir.
    toplumun kalitesini ve gelişmişliğini kültürü, kültürü ise insanların kalitesi belirler. dolayısı ile olay en nihayetinde genetik kaliteye dayanır.
    mağduriyetleri kısmen de olsa önlemenin, mutlu ve güçlü bir toplum kurmanın tek yolu özgürlükçülük ve liberalismi ilke edinmiş, modern, zorbalığın ve şiddetin önlemler ve ağır cezai yaptırımlarla önlendiği bir toplum inşa edebilmektir.
    bu da ancak zamanla gen kalitesinin artması ve kültürün evrilmesi ile mümkün olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1135B01C2 -- 18 Ocak 2018; 23:22:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ahlak görecelidir. Evrimseldir. Global Ahlak Kuralları bir yerel topluluğun kurallarından türemiştir. Dinlerin Ahlak üzerine yoğunlaştığı doğru ama hem tenkit edilmemesi ve Dogmatik olması nedeniyle gelişmemiştir.


    Örnek. 11.Yuzyilda Çocuklar ile evlenmek Ahlaksızlık sayılmamakta idi. Çünkü Çocukların Bilinclerinin sonradan geliştiği bilinmiyordu. Günümüzde ise çocuk evliliği Medeni toplumlarda Büyük ahlaksızlık.


    Bana göre Ahlakın Temelini Düşünce oluşturur. İnsan kendisine yapılmasını istemediği şeyleri başkalarına yapmamalı. Ayrıca Kendini merkeze koymadığı sürece ve empati yeteneği kazanmış ise, yaptığı davranışları ve yapılanları akıl süzgecinden geçirerek Kendisine uygun Ahlaki değerleri sahiplenir.


    Bu nedenle en büyük Ahlaksızlık Bilinci gelişmemiş Çocuklara yada özürlülere karşı yapılan Cinsel, Şiddet, Mobbing tarzı ahlaksızlıktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cosmos2999 -- 19 Ocak 2018; 13:22:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu başlığı çok hoşuma gitti. Tam da günümüz Türkiye'sini anlatmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyin beyinsizler içindir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2019yks

    Beyin beyinsizler içindir.

    Aynı şey değil. Beyin herkes için gerekli ama ahlak gerekli değil fakat hukuk gerekli.
  • Başlık çok spekülatif olmuş o zaman.

    Hukuk lazım. Ahlak gerek yok demişsin.

    Ahlaka gerek yoksa neden ahlaksızlık gibi bi rütbe var ? Ahlak ahlaksızlar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2019yks

    Başlık çok spekülatif olmuş o zaman.

    Hukuk lazım. Ahlak gerek yok demişsin.

    Ahlaka gerek yoksa neden ahlaksızlık gibi bi rütbe var ? Ahlak ahlaksızlar ?

    Ahlakın,kafayı ahlakla bozanlar tarafından saptırıldığını dile getirdim. Ahlak eski bir çözüm idi, şu an ise hukuk var.



    Ahlak ve ahlaksızlık bir bütün. Ahlak diye gezinen ve kafayı takanlar ahlaksızlık sorunu çekmekteler ve ahlak dayatmasının dozu arttırılıp döngü şeklinde ahlaksızlık da artmakta. Ahlak, ahlaksızlıktan besleniyor ve daha kötü hale geliyor, karşıtlar birbirini var ediyor. Oysa hukuk için avrupa devletlerine bakarsak ahlak diye sorunları yok, hukuk gayet güzel çözebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.