Şimdi Ara

Ageia physx ile ilgili.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar bıraz sacma olucak ama bılmedıgım ıcın soruyorum.Onceden bu ageia bı ekran kartı gıbı satılıyormus.fizik uygulamalrında kullanılıyormus.ıslemcı ve ekran kartına yardımcı oluyormus.İnfernal oyununda bılırsınız bu ageia physx drıverını kuruyor.Normalde nvdia ekran kartlarında 9800 gt gıbı pyhsx teknolojısı var.Bu drıverler bu ekran kartında calısır.Ama benım merak ettıgım.Atı 4850 ıle bu oyundan cıkan drıver beraber kullanılırmı.Yanı bır faydası olurmu.Yada baska bır deyısle busekılde satılan bır kart var mı artık yarar saglayıcı yoksa artık gerek kalmadımı?



  • nVidia'nın PhysX sürücüleri ekran kartı ne olursa olsun kurulabilir (o bir yana, zaten kurmak zorunda kalınabilir).

    Donanımsal olarak PhysX desteği elde etmek içinse, GeForce 8 ve üstü bir karta ya da Ageia'nın özel işlemcilerini kullanan PhysX kartlarına ihtiyaç var.

    nVidia'nın PhysX sürücüleri elbet Ageia'nın PhysX kartlarını da destekliyor. Yani bir PhysX kartı bulunabilirse, elbet güncel sürücülerle kullanılabilir.
    nVidia'nın PhysX sürücüleri, eski nesil PhysX yazılım sürümlerini de içinde barındırır. Yüklerken de görebilirsiniz. 2.7.x gibi olanlar, örneğin, eskidir. Ageia zamanından kalmadır.

    Öte yandan bu destek ne düzeyde, nVidia'nın Ageia'yı satın almasından sonra Ageia PhysX kartları desteğinde güncel oyunlar açısından olumsuz bir şeyler oldu mu, bilemiyorum. Beni aşıyor.


    Not: Evet, ekran kartlarına benzeyen bir görünüşte, PhysX kartları mevcuttu. Üzerinde basit (ekran kartlarınınkine göre) bir işlemci vardı (PPU - PhysX Processing Unit: PhysX İşlem Birimi) ve PhysX işlemlerini yürüterek donanımsal hızlandırma (merkezî işlemciden kurtarma) sağlıyordu. nVidia, Ageia'yı patentleriyle beraber satın aldı; böylece hazırladığı sürücülerle kendi kartlarının paralel işlemcilerine (GeForce 8 ve üstünde paralel işlemci yapısı mevcut) bu PhysX işini yaptırtmaya başladı (buna da "donanımsal hızlandırma" diyoruz işte. "Hardware Acceleration" olarak geçiyor İngilizcede. Ha yani, merkezî işlemci de bir donanım[o sayede yazılım var ya]. "Yazılımsal" olarak geçen şey, yazılımın özellikleri üzerinden genel amaçlı merkezî işlemciye o işi yaptırmak anlamına geliyor).

    Radeon'ların PhysX işini yapamaması için bir sebep duymadım. Yani istenirse olur; hatta -eğer mimarî yapı farkı ve kartların diğer zayıf yanları pek olumsuz etkilemiyorsa- daha da iyi olur, yüksek paralel işlem güçleri sayesinde(4800 serisi için, rakiplerine göre konuşuyorum) :) (Ama yine de bu, şu anki belirsizlikte çok düz mantık olur. nVidia kartlarını PhysX için ne şekilde, ne kadarını kullandırıyor, AMD olsa ne şekilde kullandırır (bu da bahsettiğimiz mimari farkıyla bağlantılı olabilir,) vs. Bunları bilmemiz lâzım. Teori güzel, ama pek çok zaman kâğıt üzerinde kalabiliyor.)

    Ki, resmî olmayan bir şekilde birilerinin bunu 3870'te becerdiğini duymuştuk (4800 serisi zaten yoktu o sıralar).

    Ama AMD'den destek yok, anlaşma yok. O nedenle Radeon'la donanımsal PhysX işlemi mümkün değil şu an.

    O nedenle de, işler merkezî işlemciye kalıyor ve PhysX efektlerinde yerine göre çok berbat kare/sn alabiliyoruz.

    Efekt görülebilir, oyun bir kısıtlama getirmemişse (donanımsal hızlandırma olmazsa efekti göstermeme, gibi). Ama rezil (neye göre olduğunu biliyorsunuz. Zaten her şey göreli ya) merkezî işlemcilere iş düşünce, sonuç felaket oluyor tabii. Optimize mevzusu da vardır, bunun yanında.


    Standart, 128 MB 128 bit DDR3 bellekli(en önemli - tek önemli özelliği bunlarmış gibi anlaşılmasın. Öylesine yazıyorum) bir PhysX kartı örneği:

    Asus PhysX P1:

     Ageia physx ile ilgili.

     Ageia physx ile ilgili.



    Ne güzel, standart PCI 3.0 arabirimi kullanıyor :)

    Güç girişi bulunmasından, absürt düzeyde güç çektiği sonucunu çıkarmayın. Bu kartın en yüksek güç tüketimi 25 - 30W civarında; güç girişi bulunmasının sebebiyse, PCI-E 1.0 gibi yüksek(75W)(neye göre... 2.0 gerçekten yüksek sağlıyor ama. Bu gücü kullanan yok tabii. Geriye uyumluluk vs.) seviyede güç sağlayabilen bir arabirim yerine bildiğimiz PCI'yı kullanması.



    Forumda Ageia PhysX kartı kullanmış, belki de hâlâ kullanıyor olan biri var. Dilerseniz özel iletiden kullanıcı ismini söyleyebilirim, o size daha çok bilgi verir.


    Önemli not:

    Bazı oyunlar için, sisteminizde PhysX kartı olsun olmasın, GeForce 8+ kullanın veya kullanmayın, PhysX sürücülerini kurmak zorundasınız. Yoksa çalışmayı reddeder oyun.

    Örneğin Sacred 2. PhysX sürücüsü kurulmamışsa, 4850 kullanıyor olun fark etmez, oyun çalışmayacaktır.

    Ve muhtemelen, sürücünün sürümü de öne çıkacaktır.

    DirectX dll'leri gibi düşünebilirsiniz. Oyunlar güncellendikçe onların da güncellenmesi gerekebilir. Bunda da öyle.

    DirectX de, elinizdeki ekran kartı o sürümü doğrudan desteklemese dahi, güncel kalmalıdır. Oyunlar çalışmak için güncel yazılımın altyapısını isteyebilir, donanımınız doğrudan destek versin - vermesin.

    Bu da ona benziyor biraz. Gerçi biraz farklı da, işler merkezî işlemciye yaptırılabildiğinden.

    O efektleri görebilirsiniz(oyun engellememişse["GeForce 8+ veya PPU, ikisi de yok sisteminde, göstertemeyeceğim efekti" de diyebilir]) ve görmek için, PhysX yazılımına ihtiyacınız olacaktır. Yeni WARP mevzusunu saymazsak, hemen DirectX'teki gibi bakmamak gerek.


    Aslında bunlar çok fena yiyor bizi. Donanım bölümünde bu oluşturulmuş belli kalıbı kabûl ederek yapıyoruz yorumları; bunun ötesinde, bu kalıbı(ne demekse artık) kabûllenmemiz, donanım bölümünü ciddiye almamızı, bu bölüme girmemizi, sağlıyor. Hep belli bir çerçeve dahilinde işler, yani.

    Yoksa, ohoo daha neler vardır:) Hiç şaşırmam :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 22 Aralık 2008; 21:21:07 >




  • Aynı sorunu ben de brothers in arms hell's highway'de yaşadım. ilk başta PhysX sürücüsünü kurdurmadım, oyun da çalışmadı. bunu kurunca oyun çalıştı
    Yalnız ben ati ekran kartlarında bir etkisi olacğaını düşünmüyorum bu sürücülerin. sırf oyun açılışında kontrol ettiği dosyalar arasında olduğundan oyunun açılmasını engellediğini farzediyorum..
  • Acıklaman cok net olmus tesekkur ederim.Peki bu phsyx kartlardan almak mantıklımı cok buyuk bır getırısı olurmu.Yoksa ayrıyetten bir nvida ekran kartı almak mı daha mantıklı.Fiyatları onemlı tabi.Nvidia bu physx lerı buyuk ıhtımalle butun oyunlara tasımaya baslıcak.Atiden daha ıyı sonuclar alabılmek ıcın.Bizde nvida a bu sekılde yaklasabılırız sanırsam.Cunku hem cpu hemde gpu bu ıslemlerı physx kartına bırakıcak.
  • Arkadaşlar bu PhysX ilk olarak Donanımsal hızlandırıcı olarak çıkmadı.


    2004 yılında NovedeX adıyla bir Api olarak çıktı. Aynen Havok mantığında işlemci üstünden kullanılan bir Api olarak.


    Yani donanımsal destek olmasa bile oyun yapımcılarına kolaylık sağlayan, fizik işlemlerini güzelleştiren bir Api adi.


    Hala o şekilde kullanılabiliyor.

    Mesela yukarıda örneklenen Infernal ve BIAA oyunlarında software PhysX var bu nedenle Nvidia ekran kartı alsanızda, PhysX kartı alsanızda hiç bir performans artırımı göremezsiniz bu oyunlarda. Yine de PhysX yazılımı önemlidir.

    Donanımsal PhysX ise bu fizik işlemlerinin CUDA aracılığı ile işlemci yerine ekran kartına yaptırılmasından başka birşey değildir. Yani BadaBoom un video çevirmeyi işlemci yerine ekran kartına yaptırması gibi.


    E tabi ekran kartlarıda işlemcilerden güçlü olduğu için bu donanımsal PhysX de daha iyi performans alınması sözkonusu. Bu fazla performansı da daha çok fizik desteği olarak koyabilir oyunlar.


    PhysX destekli bir kart veya Nvidia lar ile avantaj görebileceğiniz oyunlar sınırlıdır. Önümüzde ki sene önemli başlıkların bu desteğe sahip olması bekleniyor ama. Mirrors Edge, Cryostasis, Empire Total War, Bionic Commando, Borderland vs. gibi önemli başlıklarda donanımsal PhysX desteği olacağı belirtiliyor.


    Ati kartlarda PhysX desteğinin çalıştırılmasına gelirsek. Aslında çok zor değil. PhysX apisi CUDA aracılığı ile Nvidia kartlara yaptırılabiliyor, Steam üstünden yazılırsa Atide performanslı bir şekilde çalıştırabilir. Ama Steam, Cuda'ya göre çok daha makine diline yakın, CUDA programcılar tarafından çok beğenilmekte.

    Buna rağmen CUDA ile bile programlanması 1 seneyi buldu neredeyse ki Nvidia yazılımcıları başarılı olarak addedilir. Steam ile yazılması ne kadar olası bu soru işareti.

    Aslında CUDA arabirimide direk Ati kartlardan çalıştırılabilir. Hatta bu Nvidia nın istediği bir şey. Ama işin bu kısmı tamamen Ati- Nvidia arasında anlaşmalara ve ticari beklentilere göre şekillenir.


    Not: PhysX PS3 ünde ana fizik motorudur mesela. CELL ile çok iyi anlaştığı bilinir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Naga Sadow -- 22 Aralık 2008; 13:58:43 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.