Şimdi Ara

Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.453
Cevap
24
Favori
329.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eğeleme ile ilgili mesajlar var, konu icerisinde.



    Zincir diş olcusune gore , uygun çapta çubuk daire eğe ile bileme yapiyoruz, simetrisi bozulmamis ise makineye gerek kalmiyor. Eğer dislerden bir veya birkaci çivi taş v.s bir cisme temas etmis ise kesim esnasinda, disler arasinda fark oluşup, yamuk yürür klavuz.

    Ilk zincirimle, agacin icine gömülü 10luk çivi kesince, bu durum basima geldi.

    Ya sorunlu en kisa diş hangisi ise hepsini o boya getirmek(bu durumda makineye ihtiyac olabilir,yoksa cok ugrastirir), ya da sorunlu dişi degistirmek gerekir..

    Ben, el ile eğeleye eğeleye düzelttim biraz kesimini, ama yeni zinciri takinca gizli beygirler ortaya cikiyor. Demem o ki, zincire fazla takilmayin, her zaman bir yedegi olsun.



    https://youtu.be/HWwjcMUEC7o


    https://youtu.be/_CTW8Lp_Jf4

    Zincir dislerinde, egeleme açısını gosteren cizgi vardir genelde; buna paralel sekilde, egeyi tek yone, dişin ust ic noktasina surterek cekin. Disin ic oval kismini bilemek, genelde yapilan bir hata, o kismin ust bolgesi is yapar. Ayrica her disin onunde, agaca önden yol acan cikintilar bulunur. Adi da gage idi yanılmıyorsam.Bunlar da duz ege ile, uygun boya gelecek sekilde bilenmez ise, tepme meydana gelir veya asiri titresimli kesim yaparsınız.


    Ege falan ugrasmak istemeyenler icin, power sharp var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 19 Nisan 2018; 22:12:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cevaplarınız için teşekkürler

    benim motor stihl ms250

    internette araştırdım stihl için olan aparattan göremedim
    aklıma sadal geldi mail attım

    5 dakika içinde geri dönüş yaptılar internet sitelerinde ürün kataloğu 42 ve 43 cü sayfalarda eğeleme bileme aparatlarının olduğunu yazmışlar

    uygun numaralı ürünün kodunu alarak en yakın bayiye bakındım

    bayilerine gittim ürün yokmuş ellerinde siparişini verdim

    bu gün eğeleme aparatı gelmiş gittim aldım bayiden 20 euro


    yarın eğe yapacağım bakalım olacakmı. buradan sonucu yazarım

    cevap veren arkadaşlara tekrar teşekkürler
  • ürünü kullandım

    daha önce yapılan bileme hatası zincir çapını değiştirmiş biraz uğraştırdı

    yarım saat sürdü eğeleme işi

    şuanda zincir ilk günkü gibi kesiyor

    şuradanda faydalandım

  • Arkadaslar Merhaba oleo mac 941c aldım bugün 1/50 oranında oleo mac yagiyla benzini karıştırıp ilk çalıştırma işlemini yaptım 2 depo rolantide. Ancak egzoz çıkışından yağ atıyor sizce problem ne olabilir şimdiden teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avuralelz

    Arkadaslar Merhaba oleo mac 941c aldım bugün 1/50 oranında oleo mac yagiyla benzini karıştırıp ilk çalıştırma işlemini yaptım 2 depo rolantide. Ancak egzoz çıkışından yağ atıyor sizce problem ne olabilir şimdiden teşekkür ederim
    Bir depo yeterliydi aslında rodaj için; tabi bununla da bitmiyor. Ilk on depo civari, kalin kutukte tam gaz ile cok zorlamamak gerekiyor.



    Eksozdan gelen yag ise normal.

    Kesim yapip da yanma odasi normal sicakliga erisince, yag gelmez artik.



    Ayrica karisimi depoda degil, harici bir kapta olcekle yapip oyle dolum yaparsaniz, motora zarar vermemis olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avuralelz

    Arkadaslar Merhaba oleo mac 941c aldım bugün 1/50 oranında oleo mac yagiyla benzini karıştırıp ilk çalıştırma işlemini yaptım 2 depo rolantide. Ancak egzoz çıkışından yağ atıyor sizce problem ne olabilir şimdiden teşekkür ederim
    Hayırlı olsun motorunuz.

    Yağ gelmesi normal. Rolantide çalıştığı için yağı yakamaz egzozdan damlatabilir.

    Ben ilk 10 dakikadan sonra ince dal kesimine başlamıştım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için teşekkür ederim rahatladım. Karışımı dışarda yapıyorum harici bir bidonda. Çok fazla yormadan devam ediyoruz ozaman 10 depa kadar.

    Testerenin depodaki yakıtını bitirdiğim halde şu ilk çalıştırmada çektiğimiz (testerenin rahat çalışması için) benzini nasıl tüketiyoruz ve üretim tarihini nasıl öğrenebilirm?

    Bu arada en önemlisi bu testereyi almama vesile oldunuğunuz içinde teşekkür ediyorum gsh 510 ün kapısından döndüm sizin yorumlarınız çok faydalı oldu bu marka ve model için.
    Tophanmakine' den aldım
    -Aldığım 941c nin zincir gergisi ön tarafta
    -Biçok yerde euro 2 motor yazıyor lakin testerenin üzerinde euro 1 yazıyor. Alacak olanlara faydalı olur belki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avuralelz -- 29 Nisan 2018; 18:27:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avuralelz

    Cevaplar için teşekkür ederim rahatladım. Karışımı dışarda yapıyorum harici bir bidonda. Çok fazla yormadan devam ediyoruz ozaman 10 depa kadar.

    Testerenin depodaki yakıtını bitirdiğim halde şu ilk çalıştırmada çektiğimiz (testerenin rahat çalışması için) benzini nasıl tüketiyoruz ve üretim tarihini nasıl öğrenebilirm?

    Bu arada en önemlisi bu testereyi almama vesile oldunuğunuz içinde teşekkür ediyorum gsh 510 ün kapısından döndüm sizin yorumlarınız çok faydalı oldu bu marka ve model için.
    Tophanmakine' den aldım
    -Aldığım 941c nin zincir gergisi ön tarafta
    -Biçok yerde euro 2 motor yazıyor lakin testerenin üzerinde euro 1 yazıyor. Alacak olanlara faydalı olur belki
    Ilk calistirmada cektiginiz eger seffaf-yuvarlak olan,primer el pompasi ise, o benzini depodan ceker. Haricen doldurulmaz yani.

    Bunun harici ilk calistirmada jikle cekilir veya varsa dekompresyon valfine basilir.baska da birsey gelmedi aklima



    Zincir gergi vidasi pala ile yag deposunun birlestigi yerdedir. Gerdirme yaparken, palayi yukari doğru kaldirin ki kesim yaparken de ayni yone baski gorur. Bunu yapmazsaniz, kesim yaparken pala yukari kayip, yaptığınız ayar bozulabilir ayrica rodaj bitene kadar, zinciri cok germeyin; ayaklar, palanin icinden tam cikmayacak kadar gevsek kalsin..



    Euro2 normlari avrupa ve abd pazarlarinda da satis yapilabilmesi icin karsilaniyor. Hatta abd de katalitik konvertorlu makineler daha yaygindir. Cok da dert degil acikcasi. Yine de motor isinana kadar, yanmamis veya karterde birikmis yagdan dolayi, duman atar; solumamak lazim


    Ayrica, zincir yag ayarini, maximumda kullanin daima. Pala yagsiz kalinca, olusan isi, makinenin govdesine yansir.plastik govdede istenmeyen bir durum..


    Tophan makina, yedek buji göndermişti, bendeki dolmar dar buji olunca, onu dedemin oleomac onda kullanmıştım, dipnot olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 29 Nisan 2018; 22:58:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kastettiğim o primer pompanın içindeki benzinin tüketilmesiydi. Depodaki benzini bitirdim ama primer pompadaki benzin kaldı, testereye zararı olmasın diye (uzun süre testerenin kullanılmaması durumunda) nasıl tüketirim diye sormak istedim.

    Zincir gergi vidası ön tarafta derken 941cx lerdeki gibi pala somunlarının hemen alt kısmında, üretim tarihini bulamadım
    belkide yeni üretimlerde kolaylık olsun diye 941clerede eklendi.

    tophanmakine 941cler de de yedek buji gönderiyor. Zamanı gelince değiştiririm artık.

    zincir yağı konusunda uyarınızı dikkate alacağım.
  • Avuralelz A kullanıcısına yanıt
    Benzin filtresini boş depo kapagindan dışarı çıkarıp, primere basin, filtreden disari atar icindeki benzini.birkac kez de starteri cekince tum hat temizlenmis olur..



    Yandan zincir germe dediginiz sistem. Benim yazdigima gore daha pratiktir, gule gule kullanin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaslar hitach, cs 40 y elektrikli testerem var. 3 romork kavak söğüt ve biraz akasya sonrası eğe zamanı gelmiş gibi hissediyorum.

    eğeleme aparatı almak istiyorum ama hangisi olacak numarası nedir bulamadım. Oregon OR-16265 bu bana uyar mı
    zincirim bu oregon 91P057X ZİNCİR 91 28,5 DİŞ 3/8''

    https://urun.gittigidiyor.com/yapi-market-tamirat/oregon-91p057e-testere-zinciri-3-8-0-050-ayak-28-5-dis-yuvarlak-347851718

    bu ürün orjinal midir ? sahte zincir duydunuz mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arayanbulur

    arkadaslar hitach, cs 40 y elektrikli testerem var. 3 romork kavak söğüt ve biraz akasya sonrası eğe zamanı gelmiş gibi hissediyorum.

    eğeleme aparatı almak istiyorum ama hangisi olacak numarası nedir bulamadım. Oregon OR-16265 bu bana uyar mı
    zincirim bu oregon 91P057X ZİNCİR 91 28,5 DİŞ 3/8''

    https://urun.gittigidiyor.com/yapi-market-tamirat/oregon-91p057e-testere-zinciri-3-8-0-050-ayak-28-5-dis-yuvarlak-347851718

    bu ürün orjinal midir ? sahte zincir duydunuz mu ?
    oregon bu işin tekeli gibidir. Her markaya zincir üretir neredeyse. benim dolmara yedek olarak oregon almıştım. ürünlerin kullanım klavuzlarındaki zincir parça numaralarına bakarsanız; karşılığını oregonda bulursunuz. bir de carlton var ama oregon kadar yaygın değil.

    3/8" dişe uygun çapta diaresel eğe işinizi görür. Katalogdan 5/32" görünüyor
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    söylediğiniz eğe uyuyor ama oregon olmak zorunda değil; çelik ve aynı çapta olan da aynı işi görür.
    https://www.hepsiburada.com/oregon-or-16265-egeleme-aparat-takimi-5-32-4-00mm-pm-hroregon16265



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 14 Mayıs 2018; 10:17:12 >




  • Hep ağaç kesecek değiliz


     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    Karsinizda dedemin, oleomac 440bp sırttan giymeli,bukulebilir şaftli tırpanı. 40.2 cc 2.1hp 9.5kg ozelliklere sahip.

    Findik bahcesi dibi temizlemede kullandim. En az agac devirme kadar riskli; iki adet yabani arısı yuvasi ve bir kac adet yilan telef ettim, neyse ki bana birsey olmadi,
    benden sonra orada findik toplayanlari arılar haşlamış ustume firlattigi materyalleri de saymiyorum. Is baslamadan ustume tam olan pantolon, yarim is gunu ve iki depo benzin kullanimi sonrasinda kicimdan dusmeye basladi

    Sirttan giymeli sisteme dayaniklilik olarak halen daha ön yargım olda da, kullanislilikda super;insanin kolu gibi oluyor alışınca. Ayrıca yandan giyme eski sisteme gore motor size daha yakin oldugundan, giyili vaziyetteyken ipi cekip calistirabiliyorsunuz.Bir dezavantajini gordum; bükülür şaftın ıçindeki, klavuza takriben 4 depoda bir gres yagi surmek gerekiyor.kilifin icinde yagsiz kalan mil, ısı uretip ileri sahfada kendini bırakıyor.

    Depo da testerelere göre iki kati buyuk ve motor hacmi kucuk oldugundan;ne zaman doldurdugunuzu unutuyorsunuz. Aksam olunca yaniniza sirt omuz agrisi kaliyor ve hulk gibi yeseriyorsunuz

    Makinenin performansina diyecek hic bir sey yok; amcamdaki ayni sistem alpina 520yi de birkac saat kullandim; onun özellikeri de 51.7cc 2.1hp 11kg. Kesici misinayi uzun birakinca, motor yarim devri gecemiyor; bu motor hacmiyle gevur gibi cevirmesi lazim halbu ki. Ne kadar karburator ayari denesem de nafile.

    Oleomac a tam gaz vermeye korkarken; hayvani bir gucu var, bunda hep tam gaz kesmeye calismak zorunda kaldim. Ustelik kesim ucunda siperlik olmadigi icin elek gibi yapti bacaklarimi taş ata ata.

    Bu da p.c pervane misali katliam yapan ucu; makarali sistemden daha saglam ve hafif..
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    Uzun lafin kisasi, bu tirpan isinde de ucuza kacmayin ve koruyucu ekipman olmadan işe kesinlikle baslamayin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 6 Ağustos 2018; 20:58:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Koruyucu gözlük şart ihmal etme.

    Sağlam alettir oleomac.

    bende de ilaçlama motoru var oleomacın. Sp 126

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Koruyucu gözlük şart ihmal etme.

    Sağlam alettir oleomac.

    bende de ilaçlama motoru var oleomacın. Sp 126
    Kesim ucunda siperlik varken gözlük yetiyor ama yoksa komple maske gerekiyor



    Evet, saglamdir;

    Dedemin eski 1998 uretimi oleomac 440t, sabit şaftlı tırpanı halen daha faal; üstelik her firsatta karburator degistiren,ne idüğü belirsiz buji takan ustalara ragmen. Bir miktar düzensiz calisma problemi var sadece; o da buyuk ihtimalle onaysiz bujinin direncinden dolayi bobini bozdu.Bobini temizlemek icin komple makineyi dagittim ama fayda etmedi
    Hava filtresi yerine bulaşık süngeri kullaniyoruz ayrıca

    Gecen sene, starterin paslanan zembereğini temizledim; fıt diye calisiyor artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 3 Ağustos 2018; 1:19:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlarrrrrrrrrr kaç saadir arstırıyom BİM e gelen 150 tl bi testere işimi görcekdiiiiii ama onu kaçırdımmm netten bakıom dandik testerelere 1 kuruş dahi vermem .s canımı çok sıkdı bu durum morelim zero diğer markalarda pahalı n yapcaz zahırrrrrrrrr gün ola harman ola derler .s köyde her an herşey olailir olaslılgına karsı ii saglam iş gören kaliteli bi şeyler almak lazım ÇÜNGÜ burası köy aklına gelmeyen şeyler oluo bi anda.s best chainsaws die aratıom en uygun fiyat minimun maaliyet max performans,tasarım ıvır zıvır hesaplayıp zaar bi şeyler alcazdır poffffffffffffffsssss film izliyim bari




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    quote:

    Hava filtresi yerine bulaşık süngeri kullaniyoruz ayrıca


    süper çözüm.

    90$ lık odun motoru makina 500 kayme yav olacak iş değil. 2. el bile fırladı.

    Alpina Mt520F Motorlu Sırt tırpanı ile Hyundai HYX-55S makinalar birebir aynı. aldım bir tane. gaz verince misina başlığı değilde çelik bıçak testerenin tam devir dönmesi 2-3 saniye suruyor. alıştık odun motoruna hemen çalı ota tutuyorum. bu sefer bıçağı dönderemiyor. vallahi bu sırttan motorlu testere beni yoruyor. alışmak laızm belkide.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    quote:

    Hava filtresi yerine bulaşık süngeri kullaniyoruz ayrıca


    süper çözüm.

    90$ lık odun motoru makina 500 kayme yav olacak iş değil. 2. el bile fırladı.

    Alpina Mt520F Motorlu Sırt tırpanı ile Hyundai HYX-55S makinalar birebir aynı. aldım bir tane. gaz verince misina başlığı değilde çelik bıçak testerenin tam devir dönmesi 2-3 saniye suruyor. alıştık odun motoruna hemen çalı ota tutuyorum. bu sefer bıçağı dönderemiyor. vallahi bu sırttan motorlu testere beni yoruyor. alışmak laızm belkide.
    Makine ne kadar cigerli olursa olsun, 2 saniye istiyor misinanin devrine ulasmasi. Testeredeki gibi daha oduna basarken gaz yeme olayi yok maalesef. Zaten tirpanin ucunu tutup gaz verin, çeviremez. Ama ayni seyi testerede yapmak uzuv kaybina sebep olur

    Dikkatimi ceken bir diğer durum ise; plastik makara+ misinanin agirligi oldu. Dedemdeki sistem (yukari fotografini koyduğum), iki adet ayni boyda kesilmis misinayi, gobekten vidayla tutan meret, orta ölü bolgesi daha dar ve daha hafif. Katliam yapiyor resmen. Dezavantaji ise,misina kopunca yerine gelmiyor, gobekten gevsetip yenilemek gerekiyor.



    Döviz makina piyasasini da vurdu.yoksa cok deli seyler var ama bu piyasada Çin malına talim


    Bu arada, koydeki atolyeyi karistirirken eski stihl 051den kalma yedek parcalari buldum; gunumuzde boyle incelik hicbir firmada kalmadi diye biliyorum. Yedek segmanlar ve zemberek(duzelteyim oleomac da yedek segmanları vermisti birkeresinde, yeni tirpanda gormedim)

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 8 Ağustos 2018; 19:38:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • the_cantan kullanıcısına yanıt
    eyvallah kardaşım yanıtını önce görseydim muhakkak araştırırdım ama dün Husqvarna 236 aldım daha dogrusu Husqvarna 445 veya 135 alcaktım arkadaş kıyma parana 236 senin koydeki dal budak falan filan işleri rahatlıkla gorur didi beni caydirdi daha bugun calıstirdik içindeki az benzinle sadece motr caliscak rantıman alcakkkmış her ne zıkımsa ondan olcakmış daha kullanma fırsatım olmadı iyi gorunuyor su andda umarım ilerde bi sorun cıkarmaz
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.