Şimdi Ara

Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.454
Cevap
24
Favori
329.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    Fotografta isaretledigim kısımları(işe yaramaz kaucuk antivibrasyon takozu(zorlayinca yerinden ciktigina sahidim) ve eşek ölüsü gibi döküm şasenin çıkıntısını) hicbir avrupa motorda, boyle yapmazlar.şase oraya kadar uzamaz(magnezyum alasim ile yag deposu, krank ve silindir blogu yatagindan ibaret olur) ve takoz da yay seklinde olur genelde. Kaldi ki 353g diye bir modeli de yok huskynin; çinin çakması e-tech diye bir ozellik de yok Ya millet kanmış, ya da kandırmaya çalışıyorlar ınsanları. Husqvarna bunu gorse garden isini birakip; cross motor isini yapar sadece
    Suna 50lira bile vermem şahsen; kesim yaparken kolu uyuşuyor insanin; o da çalışırsa. çalışsa bile dumandan goz gozu görmüyor. Es kaza, bunlardan elinde bulunan var ise; yedek parca olarak vidaları haricî işe yarayan hic bir seyi yok. Dedemde bundan iki tane var; gecenlerde ilaclama motorunun, starter zemberegini degistirirken, paslanan vidalari yerine bu motorun vidalarini taktım. Zincir frenleri bile isini yapmıyor; gaz verince gayet de ceviriyor(kavrama yaparak donmesini birak, son hiz donen zinciri bloke edebilmesi şart), bu yuzden balata yaktim biraz
    bizde pek onemsenmez ama ecnebiler belirli periyodlarla, teste tabi tutup,gerekiyorsa zincir freni bandini degistirirler. Mazallah bir geri tepmede adami ikiye böler


    Ayrıca,sicak firsat niyetine;( edit: stok tükendi)

    http://www.ereyon.com.tr/urun/oleomac-gs-650.aspx#Details

    Oleomac gs 650
    Ormana da bahçeye de gider, parçası ucuz degildir ama boldur(echo nun en cekindigim kismi), 60cm tercihen sugihara ya da oregon pala(uzerinde 46cm geliyor; kalin agacta ugrastirir) takildi mi, yikamayacagi agac yoktur.
    6bucuk kilo civarindadir, sadece bag bahce isi icin agir kalir ama..

    Yeni ekleme:


    https://www.ziraishop.com/urun/dolmar-ps-420sc-benzinli-motorlu-testere-agac-kesme-3-0hp

    Benim vakt-i zamaninda 850liraya aldığım dolmar ps420sc, ziraishopta 1275lira. Eger sadece ps420 degil de, ps420sc modeli ise( arada guc farki var); döviz kuru, piyasadaki plastik motorlarin fiyatlarina v.s bakarak, guzel bir tercih olur.
    Bendekinin, palasindaki boyalar atmaya basladi artik kullanilmaktan( dedem kullanir köyde,yaylada); daha tık bile demedi her sene memlekete gidiste, kontrol ederim; 2 sene once yaptigim karburator ayari hic degismedi ve calismasi da ayni şekilde ilk ayarladığım gibi tıkır tıkır maşallah diyeyim
    kalitesiyle, aldığıma pişman olmadığım bir ürün. Kucuk sınıfta, magnezyum alaşımlı metal karter (yağ deposu+ krank yatagi) sunan sayılı markadan biridir; bunu almasam yine küçük hacimli shindaiwa 452s veya biraz daha paraya kıyıp echo cs 501sx(501p) alırdım. Kesim yaptiktan sonra, paladan, silindir bloğundan ve eksozdan , gövdeye yansıyan ısıyı gorunce, plastik karterli makinelerden uzak durmaya başladım. Uzun vadede metal karter cok daha iyidir; bkz.hâlen daha iş yapan 80 model stihl 051, 032 v.s modeller..

    Muadili hatta daha düşük hacimli oleomac 936dan bile daha az yakıyor benzini. depo da 500ml alıyor; karisimi haricen pet şişede yapıp dolduruyorum

    Sevmedigim yanlari ise;

    hava filtresini tutan ust kapağı acmak icin, elle cevrilen vidayi, cevirmede cektigim güçlük. Vidanin dişlerine gres sürmeme ragmen zor açılıyor,ben de çok sıkmıyorum.

    Yine ayni sekilde benzin deposu kapaginin zor acilmasi ve gömülü tasarladığı icin,arazide deponun icine çöp-toz düşme ihtimalinin yuksek olmasi velhasılı düşmesi. Yag deposunda da aynı sorun var. Oleomacta yuksek/çıkıntılı ağızlı depo kapagi tasarımıyla,boyle bir sorun yasamadim. Çözüm olarak, depoları senede bir, benzinle çalkalayip temizliyorum.

    Gaz tetiginin,mil ile karburatore gaz hareketini aktarmasi ve neticesinde tikirtili çalışması.(gaz telli olan motorlar bu konuda kusursuz) buna cozum bulamadim ama milin tetige basan kısmını ince zımparayla ovalleştirerek azalttım bu hissiyatı.

    Orjinalinde gelen eksozdaki katalitik konvertorun, back pressure/çıkış basıncını yukseltmesi neticesinde motoru cok cok sicak calismaya sevketmesi(normal bir eksoz gibi ısınmıyor,kor haline geliyor nerdeyse); neyse ki söküp kurtuldum. Sesi daha tizleşti ama artık zorladığım kadar ısınıyor makine.

    Yine orjinalinde gelen, karburatorun yuksek devir ayar vidasinin(H) onundeki, ayar yapmaya mani olan tapa. Onu da kesip kurtuldum.

    Limitli bobin, son deviri 13500de kısıtlıyor ve karburatorun H vidasiyla ayar yaparken insani veya takometreyi yanıltıyor; sese/ takometredeki devir sayısına bakip da doğru ayarı buldugunuzu saniyorsunuz ama bobin kesiyor devri, yaptığınız ayar degil neticesinde tam gaz kesim yaparken, verim alınamıyor. Cozum olarak; deneme yanılma usulüyle, kesim yaparken tam hız ayarını yaptım.

    Yag pompasini en yuksek/bol akış ayarinda kullanmamdan olsa gerek, kesim yapip da bir yere bırakınca, zincir yag hattinda kalan az miktardaki yağı aşağı sızdırması. Ki fizik kurallari geregi normal bir durum. Daha fazlasi yok, kesimden sonra bir kez yapıyor, daha da bırakmıyor; depodaki yağı muhafaza ediyor yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 15 Ağustos 2018; 0:47:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bunlar da benim ekipmanlar; en sağdaki pet şişe, 50ye1 karışımda benzin ve yanındaki de kullandigim yağ. Büyük sise de saf benzin 30lira olur kendileri



     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    Bu da, yağın nitelikleri; 50:1 kullanılacaksa jaso fc veya uzeri jaso fd şart full syntech yani tam sentetik de olması önemli. Mineral yaglara pek güvenmiyorum





     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Flood yapar gibi oldu ama benim dolmar uzerinden bilgilendirmeye devam;



    Bahsettiğim magnezyum/aluminyum alaşım karter/şasenin alttan görünümü. Numaralarla izah edeyim;



     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    1- Zincir yağ deposu ve palayi tutan saplamalara ev sahipliği yapan bölüm.



    2- Krank milinin içinde döndüğü, bir nevi motor karteri olan, silindir bloğu/yanma odasının sabitlendiği kısım.

    Sol tarafinda kalan, zincir dişlisinin/kampananın göründüğü kısmın icinde de, balata ve çevresinde de kampanayı sıkan zincir freni var.

    Orta sol kısımda görünen ise, yağ pompası akış ayar vidası.



    3- Volanın döndüğü kısım (volant da olabilir), ateşleme bobininin yuvası ve starter mekanizmasinin bağlandığı bölüm burası.



    Bu tüm 3 parca,aslında yekpare hâlde ve ortadan diklemesine iki parçadan/kesitten oluşuyor Arada conta var . Bu parcada herhangi bir kırık, çatlak durumunda kaynak veya yama mümkün veya cıvata yuvasında diş bozulursa, tekrardan açılabiliyor. Ama plastik olsa idi, at çöpe motorun kıstırıp başına ağaç deviren, ağaçtan düşürenler tecrübe etmistir muhakkak; ayni durumda uzaklasarak,agacin devrilmesini izlemekten baska birsey yapamadim ,neyse ki pala harici bir yere zarar vermedi agac

    Helezon şeklindeki yaylar da antivibrasyon takozları.


    DIPNOT:

    Ziraishopdan yedek parca alışverişini tavsiye etmem. Oleomac 936 için yan sanayi starter makarasi ve karburator tamir takımlarını, sitede ürün numarasının benim makineye uydugunu telefonla teyid ederek, satin aldim.

    Starter makarasını uydurana kadar, bir suru kesme bicme yaptim. Bir sure sonra makarayi tutan civara cikarak, starter calisan motoru kilitledi ve ipi koptu.

    Karburatorlerde tamir takimlari icerisinde, bir ustte bir de altta conta bulunur. Gelen setteki alt conta uydu ama ustteki alakasizdi. Set icindeki iğne ve minik süzgeç filtre uydu. Ama yine de sparis ettigim urun gelmedi istedigim randımanı alamayıp, karburator ayar tutmamaya devam etti..

    Firmayi arayarak belirtsem de ilgi alaka sıfır. Neticede 936 atıl durumda, gelecek vaad etmedigi icin masraf etmek istemiyorum artik.. Çalışsa bile cürmü kadar yer yakıyor zaten

    Uzun lafin kisasi; yedek parca icin ziraishop a guvenmeyin. Sifir kutulu motor almadigim icin, o konuda yorum yapamayacağım.

    Tophanmakinayi tercih edecegim yedek parca ihtiyacımda.Dolmarı almadan once whatssappdan fotograflarini bile gonderdiler motorun. Sonrasinda da bir kac kez, fikir danismak icin aradim; cevap veren kisi gayet mutevaziydi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 15 Ağustos 2018; 19:55:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Flooda devam

    Kuru 50 yıllık elma ağacı; kırıla kırıla 10metre ancak kalmıştır. Bunu dilimledim; uzerine de fındıklik ayikliyorum, bir depo halen daha bitmedi



     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amcamın Bimden aldığı, SİTAİER 5200 motorlu testeresi, zincir bileme ve jikle ile soguk çalıştırmada bujiyi ıslatarak, boğulduğu için; elime düştü.





    Zincir, yanında verilen egenin, dandikliginden ötürü, hic bilinmemiş sayılacak haldeydi;kesici disler artik ovallesmisti bir eşek odunu, bir depo benzinle kesememişler geçenlerde keskin zincirin onemi onu hallettim

    Yanında verilen demisken, paket icerigindeki buji anahtari, sapindan yamuldu



    Bogulma sorununu da en kısa yoldan, jikleyi hiç ellemeden, gaz tetiğini kilitleyen zimbirtiyi kullanarak aştım



    Gelelim içimizi açacak gorsellere



    Hava filtresindeki delik ve bogazda oring conta olmadigi icin, tozlar oldugu gibi içerideydi.Bu temizlenmiş hali..

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    Bu da kütük spec. döküm şase ; ne kadar da kuru ve temiz; klavuz kapağını açmaya korktum

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    Zincir freninin vidasi kayboldugu icin, kolu cikti

    Her yer balçık gibi, yag kalıntısı. Eksozda ılginç bir akustik var; eski stihller gibi gümbür gümbür sesi var ama performans yerlerde ve dumanı üstünde sozde hyundai de "cift cikis eksoz, turbo650" v.s diye millete iyi kaptırmıştı,china uretimi makineleri

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    Odun kesme niyetiyle bunlardan alıp; bosyere konu-komsunun basini agritmayin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 17 Ağustos 2018; 16:56:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam motorlu testere servisi- bayisi- ustası olacak adammışsın. 😃

    Ben de meraklıyımdır böyle işlere, lakin hiç vaktim yok,

    sthlime bakım bile yapamadım, aylrdır çalıştırmadım. Hava filtresi seneler oldu değişmeyeli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Memlekete gelince iki hafta boyunca, 6 tane motorla uğraşıyorum.Bu sene iki tanesini faal hâle getirdim. Tükkan açarım yakinda Şehirde fırsat bulsam bile, komsularla papaz oluyoruz motoru çalıştırınca



    İşini iyi yapanlar muhakkak vardir(ozellikle yetkili servisler) ama kasap/aç esnaf da çok.

    Dedemin oleomac 740t sabit şaftlı tirpaninin,150 lira alıp değiştirdik dedikleri karbüratörünü kendim dağıtınca, sadece tamir takımlarının değişip, temizlik bile yapılmadığını gördüm. Temizleyip, toplayınca; ustanın "bobin bozuk" dediği tırpan, keçi gibi oldu yok yere, 200lira bobin parası alacaktı adam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tüm konuyu okudum 5 yıllık bir konu ve harika tecrübeler dolu mesajlarda. Sanırım şimdi de ben yardım isteyeceğim. Kendim Giresun'luyum ve artık kışın yaklaşması ile ilk motorlu testeremi alacağım. Biz burada yazları sıklıkla tırpan motoru kullanırız, tırpan motorlarını modellerini adım gibi bilirim çok iyi anlarım. Akrabalarım 20 yıldır motorlu tırpan kullanıcısı. Ancak bu tecrübe motorlu testereler hakkında biraz zayıf. Çünkü Giresun da insanlar kışlık için fındık dalları 35 40 cm çaplı meşe ve gürgenler keser kışlık için ve Çin motorları bile yeter insanlara. Lakin ben 1 kez alayım ve her yıl gönül rahatlığı ile kullanayım istiyorum. 2-3 gündür araştırıyorum ve 1000 liralık bütçeme (maksimum 1500) uygun birkaç motorlu testere buldum. Bunlar: DOLMAR PS 420SC, SOLO 643 IP, OLEOMAC GSH 56, STIHL MS 250, HUSQVARNA 236 bu modelleri seçtim kendime ve içlerinden bir seçim yapmam gerek. Ben ilk başlarda DOLMAR 420'den yanaydım ancak sık bobin arızası yaptığını duydum biraz caydım. Sonra STIHL MS 250 modelini araştırdım ve o da krank arızası veriyor diye duydum. Sonrasında HUSQVARNA 236 modelini araştırdım o da 1.9 beygir güce sahip olduğu için bana yetmeyecek diye düşünüyorum. Daha sonra da OLEOMAC GSH 56 modelini araştırdım bu modelin videolarını izlerken boğulduğunu gördüm ve ondan da çekindim. Gel gelelim SOLO 643 IP modeline işte tam aradığım model bu dedim kendi kendime fiyat uygun motor güçlü tam benlik diye düşündüm. Şimdi sizlerden yardım istiyorum bana nasıl yol gösterirsiniz bilmiyorum ancak değerli yorumlarınızı heyecanla bekliyorum....
    BU ARADA MOTORLU TIRPAN TAVSİYESİ VEYA HAKKINDA BİLGİ İSTEYEN ARKADAŞLARA YARDIM EDEBİLİRİM.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Dolmarın bobin arızasını, bir ustadan ve yabancı forumlarda eski konularda ben de duymustum. Yeni versiyonlarında pek rastlamadım, belirli bir tarihten sonra revizyon gördü diye biliyorum; ipl(illustrated parts list) katalogunda/şemasında da, yakit besleme hatlari, karburatoru,hava filtresi ve birkac parcasi eski/yeni versiyon olarak ikiye ayrılmış. Bendeki filtre sistemi yeni modeldekinden; bobin de oyle diye biliyorum

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    Ngk nın orjinal bujisiyle, bu gune kadar bobin kaynaklı çalışmama, tekleme v.s yaşamadım hiç.Bujiyi dışarı alıp,starteri çektiğimde çatır çutur saydırıyor



    Stihl ms250 china üretim olup, krank rulmanlarını dağılmasıyla ünlüdür tamircide rafta cok sayida gormustum belki bunda ormancilarin elinde cok olmasıyla birlikte dogru orantili, zorlanmasinin da etkisi vardir. Eski almancilarin sayesinde memleket stihlle tanisti; simdikiler getirmiyor demek ki, piyasada pek yok. Rafta bir adet ms 290, iki de ms170 gordum; bunlara dustu millet eski full metal 070,051, 075 lerden..



    Solo, eski bir marka olmasina ragmen, simdiki modellerini alco diye bir firmaya yaptiriyor. 643ip modelinde yag akis ayari yok, hava filtresi sünger ve plastik karterli.Bakmayin satış sitelerinde yazan ozelliklere, onlara bakilirsa benim dolmarin karteri de titanyum; uzaya cikacaz ya motorlaYine de parasina gore iyi makine.
    Solonun 656sını kafama koymustum arastirma asamasindayken ama saticinin "parca bulamazsin" lafi uzerine, bu sevdadan vazgeçmiştim.


    Husky nin alt modelleri guc/agirlik dengesinde garip olsa da ust segmentteki 572xp modeli, hayallerimi susler otomatik karburator ayari ve bircok ozelligiyle birlikte benim olsa; üstüne biner kırbacı vururdum ama yeni model oldugundan, bize gelmesi 5 sene sürer. iskandinav gurbetcisi hemserimiz olmadigindan o iş de yatar..



    Oleo gsh modellerinden ziyade, eski gs650 de canavardir.rafta gorup, inceledigimde "bu nasil oleomac" demistim kendi kendime; hem fiyati hem kalitesiyle. Ama 2bin liranin uzerine cikmaniz lazım.ulkemiz sartlarinda parca ve servis olarak en avantajli marka olsa da yeni modeller china ya kaydi(gsh 51/gsh 56)
    Urun yelpazesi geniş oldugundan; tekellesme surecindeler.saticilar fiyatlari segmentinin bmw mercedes citasina yukselttiler adeta; 10 yillik model 952den 2500 lira isteyen biliyorum. Stihl ortaligi cok boş birakti





    echoyla ortak olan, yamabiko company markasi shindaiwa dan bir model 452s. Konuyu okuduysaniz, hatirlarsiniz bir tablo yuklemistim; karsilastirmali test olarak:


     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    Burada hafifligi ve devir/guc bandiyla öne cikiyordu. Echo da da ikiz bir modeli var ama ulkemizde sadece shindaiwa 452s temin edilebiliyor. Bu da metal karter ve bendeki dolmardan arti olarak cift segmanli pistonu ve metal ön el tutamagi(hafiflikte etkili) var.dekompreston valfi ve primer pompasi yoktu hatırladığım kadarıyla..



    Ben de Trabzon'dayım şu an, tamircilerden uzak durulmasi gerektigini burada ogrendim.Dedemin stihl 051 electronic i p.c eden de onlar, oleomaclara ne idüğü belirsiz bujileri takip gonderen de onlar.
    Yetkili servis olsun, orj.parca kullansin, motor rezil olmasin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 18 Ağustos 2018; 22:34:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    ECHO ve SHİNDAİWA benim bütçemiz aşacağına göre tercihim DOLMAR PS 420 SC veya SOLO 643 IP modellerinden birisinden yana olacak gibi görünüyor peki ya bu iki modeli karşılaştırsak hangisi daha avantajlı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkandereli

    ECHO ve SHİNDAİWA benim bütçemiz aşacağına göre tercihim DOLMAR PS 420 SC veya SOLO 643 IP modellerinden birisinden yana olacak gibi görünüyor peki ya bu iki modeli karşılaştırsak hangisi daha avantajlı?
    Shindaiwa 452s uygundu dovizdeki dalgalanma öncesi; simdi de uyguna bulunabilir belki.



    Ikisi arasinda motorlari hariç tutarsak; sadece kendi ürününü kendi uretmesi yuzunden bile dolmari tercih ederdim. Gecenlerde dedemin 80model stihl 051in eski zincirleri arasinda, dolmar damgali olani buldum; köklü bir firma. Ulkemizde distribütörler ve gumruk v.s olaylardan oturu pek varlik gosteremese de yurt disinda yeni ve revaçta modelleri var. Dolmar 6100 yürüdü gitti; bizde esamesi bile okunmuyor. Ben, kat. iptali ve birkac islemi de yabanci kaynaklara bakarak yaptim ustaya katalizoru söktüm diyorum, yüzüme bakiyor



    Motor bazina gelirsek; güç ve karter mevzularindan dolayi yine dolmar ps420sc seçerdim

    Aldiktan sonra katalitik konvertoru sökmek şart



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 18 Ağustos 2018; 22:39:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim fiyat araştırması yapacağım bu hafta iyice.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merak edenler için ps 420 sc incelemesi(yurtdisinda bazi pazarlarda 421 diye geciyor):





    Bu da dolmarın üretim aşamaları ;





    Marka halen daha kendi urerim yapiyor, benimki 2011 yılında yapılmış. Alacak olanlar bundan eski olmamasına dikkat ederse, benim yaşamadığım bir kronik problem yaşama ihtimali en aza iner.



    Markanın Tr distribütörü de Reis Makina



    Solo, yine bir alman firmasi olan Al-Ko'ya uretim yaptiriyor ve bildigim bir distribütörü yok burada..

    https://www.al-ko.com/shop/de/sage-643-38.html

    Güzel bir modeli de var ama maalesef burada bulmak zor:
    https://www.al-ko.com/shop/de/benzin-kettensage-solo-by-al-ko-651c-325-45-cm-schiene33.html
    Yurtdisinda port açıp, eksoz takıp, yarışmalara giren cok var.

    Diğer yandan shindaiwa 452s,en uygun 1515 liraya irhaltarım'da görünüyor;
    https://www.irhaltarim.com.tr/urun/shindaiwa-452-s-motorlu-testere/255
    Yine de stok sormakta fayda var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 19 Ağustos 2018; 5:27:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Starter kapağını çıkarıp baktım



    195 143 200 parça numaralı bobin( revizyon sonrası) gibi görünüyor bendeki. Ayarını bozmamak için sökmedim



    Bu bendeki;

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere





    Bu da parça satış sitesindeki;



    https://store.chainsawr.com/products/dolmar-ps-421-chainsaw-ignition-coil-195-143-200-new-d-35

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    sağdaki yağ ölçümü için kullanılan pet şişe nasıl aklım agelmedi. şırınga geldi de bu gelmedi.

    değerli görüşlerine teşekkürler kardeşim aydınlatıcı oluyor.
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    1 depoyu bitiremiyorsun ama aynı elma ağacını ben 5lt. benzinle ancak bitirebildim. ancak elma ağacı kurudu idi ama öğlen başladım akşamı buldum. zincir dişlerini bilet onbu yap bunu et çektiğim zahmetin haddi hesabı yok. çin malı motorlar inşaaat tahtası heseceksen iş görürü ağır makinalar.
    ama performans konfor klas markalarda.

    odun motorunda evet tamamıyla aynı fikirde zincir kesme dişlileri keskin olmalı çoook önemli.

    motorda çin malı tabi. 5020 hyunda max axtra vs vss vs svs gırla dolum ismin temeli olan 5020 motorlar. çin malı sırt biçme motorlarının da temeli olan CG520 motorlar.
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    işte efsavi motorlar bunlar.

    egzoz deliğindeki iki delik ile çift turbo oluyor bu motor. çift turbo charger. olur mu canım? boru mu?
    kaldı ki sözkonusu sitaier motorun dbk isimli benzerine denk geldim. ama ne gam? eskinin alman DKW çakması, Made in Czechoslovakia Jawa 250 Ceylan ın ROT ROT ROT motoru gibi sesi. aşk olursunuz maazallah.
    çin malı motor ucuzdur aşktır, pişmanlıktır, ucuzdur
  • arkadaşlar bana budama motoru lazım.yeri geldimi bir kaç da ağaç kessin stihl ve husqarna gözüme çarptı ne dersiniz öneririniz ne olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alovera01

    arkadaşlar bana budama motoru lazım.yeri geldimi bir kaç da ağaç kessin stihl ve husqarna gözüme çarptı ne dersiniz öneririniz ne olur.
    https://www.ereyon.com.tr/urun/oleo-mac-gst-250-benzinli-motorlu-testere



     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 12 Ekim 2018; 9:32:54 >




  • 60lardan kalma testere restorasyonu kalite anlatılmaz; izlenir




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.