Şimdi Ara

Acil yardım (solunum cihazı) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
1.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aeronics kullanıcısına yanıt

    BU lafları ancak sanal alemde söyleyecek kadar miskin ve tüm bunların dokunmayacağı bir karakterin var. Senin bana "saçma" demen Şeref katar madalya verir. kötüler bizi kötülesin ki Hak göklere çıksın.

    Bilmeyenler vardır, bu şahıs uzun süredir sinsice her fırsatta çirkeflik için beklemekte ve her defasında özel mesajdan yazmasını uyarmaktayım. Ama forum işte, serbest... Uzun zamandır karşımızdaki ezikliği dolayısıyla sanal aleme sığınıp ettiği sözlerden dolayı gerçek bir iletişim ortaya attım ama kaçmaya mahkum, sanal işte.....

    Alıntı

    metni:
    bagajda veya arka koltukta da çakmak çıkışı olabiliyor. Bunlar ön taraftakinden daha güçlü tesisat ve sigortaya sahip oluyorlar çünkü kullanım amaçlalrı buzdolabı ve laptop, televizyon gidi yüksek akım çeken cihazlar için

    artık korozyon yapmıyor mu çakmaklık???? 3-5 noktadan iptal olunca şaşırmış gibisin... Şu da senindi de;

    Alıntı

    metni:
    Kontakları korozyon ve fiziksel deformasyona son derece açıktır. Bundan dolayı da takılan cihazın çektiğinden çok daha fazla akım çekilmesi durumu söz konusu oluyor ki

    ;

    Alıntı

    metni:
    Ana sanayi de işler Samsun'dan araba alıp Trabzon oto Sanayi'nde tamir ettirmeye benzemez.

    ne ana sanayisi??? Ne yuvarlıyorsun??? Tekniğin ana sanayi ve ya başka ortamlarda hatta bir hobicinin elinde dahi değişmeyeceğini bilmiyor olman, zaaflar içinde hopladığını gösteriyor olsa gerek. Teknik tekniktir. Ana sanayi diye bir yer yok. Seri üretim olabilir ki hiçbir icraatı basit bir sanayi dükkanından farklı değildir, daha fazla emek-plan vardır. Teknikteki zeka-fikir ve bilumum faydalı unsur, ehlnin işidir. İster masa başında ister alet edevatla olsun. seniin özenti lafların ancak zaaflarını ortaya koyuyor.

    Alıntı

    metni:
    iş tecrüben kaç dakika

    tecrübe kabiliyetten sonra gelir. Ve tecrübeye özenenlerin boş laflarından uzaktır. Ve ve; tecrübe içeriğiyle sabttir. Nerde edinilirse edinilsin tecrübe tecrübedir.... İster köyde isterse de bir mühendisin yanında....

    Alıntı

    metni:
    şartel diye bir şey yok. Şalter olacak.

    Tüm yapabileceğin harf düzeltmesidir belki de. Buna ne denir??? Yani busun demek ki. Ben ona şartel diyorum. sen neden şalter dediğini de bilmezsin neden şartel dediğini de bilmezsin ve şu anda googleda aratırsın en fazla. İnsanlar şartel diye biiliyor mu, anlıyor mu??? Sorun yok o zaman. Burda hata aramak zaafın işidir.

    Yazdıkların hep etiket bilgisi ve forumdakilerden öğrendiklerinle karışık anlaşılan. Hiçbir zaman küçümsemek istemedim seni ama zekaya ve fikre dair yazamayıp da çirkefleştiğin her yerde hak ettiğini işittin. Cevapların dahi benden duyduklarından ibaret. Hakaret istiyor olabilirsin ama daha önce nasıl temaülünü elde edemediysen şimdi de kendi hayal gücünden kendi kendine seçim yapabilirsin. Hayal gücün geniştir, değilse de genişlemiştir biraz olsun.........


    EK-->>> Bu mesajlarla hata ve hata itham etmeye çalışan, sistem kullanımı aleyhine konuşulanlara cevap verilmekte. Basit bi çekişme değil.





  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Her zamanki gibi çok ama bir o kadar boş konuşuyorsun.

    Kısa ve öz


    Arkada kullanılan çakmak girişleri sürekli tak çıkar yapılan bir soket değildir. Takılıp uzun süreli kullanılan ve ön tarafa göre çok daha az deforme olmaktadır.


    Her şeyin en iyisini bildiğine göre gidip evindeki prizin içindeki kablo bağlantılarını biraz gevşet ve o şekilde kullan. Uygulama sonucunu da buradan paylaş ki öğrenelim.


    Tekniğin ana sanayisi gayet de vardır. Teknik sadece bir vidadan ibaret değildir. Onun kaplamasından, çalışma koşullarına kadar uzanan bir bütündür. Ana sanayi sattığı ürün olan sistemden mesuldür. Söz konusu şey bir binek araç ise aracın bütününden sorumludur. O yüzden araç ve araçta kullanılan parçalar üstünde onlarca test yapılır. Bu testlerin bazıları aracın tip onayı için gereklidir. Yan sanayi de ise böyle bir durum yoktur. Son kullanıcı yan sanayi parçayı piyasadan alır taktırırsa da sorumluluğu kendisine aittir. O yüzden aracın üreticisinin öngördüğü sigortadan daha yükseğini takılmasında bir kusur göremeyecek kadar cahildir. İşin kötü yanı cahil olduğunu da idrak edemeyecek kadar cahildir. Sonuç olarak yanan onlarca araç kaybedilen onlarca hayat vardır. Ama aynı cahil hala aynı işi yapmakta bir kusur görmemektedir. Ne de olsa kendisi, aracı tasarlayan mühendislerden çok daha bilgilidir.


    Şalter yerine şatler, şaltre vb yazılması yazım hatasıdır ancak "şartel" yazım hatası değil kelimenin nasıl yazıldığını bile bilmemektir ki cehalet işte aynen budur.


    Teknik olarak birşey söyleyeceksen söyle, daha da konuyu bulandırma.





  • aeronics kullanıcısına yanıt

    Var olamamış bir hiçliğin felsefesiyle tiniyetine layık, sanal alemi sonuna kadar sömürmekten utanmayan bir eda ile yazmaktasın. Sana bu yakışır ya, daha söze ne gerek.... düşünsene, laçkalaşmış birşey ne ileri ne de geri gitmiyo. Ne yapabilirsin ki? Konuda terbiyesizce yazıların ardından, daha önce de defaatlerce kere utanmadan yaptığın gibi; sana özel mesaj attım ama hala var olamamış bir felsefe ile oraya buraya sataşmaktasın... Forumun sorunu sana haddini bildireceklerin bulunamamasıdır...


    Öyle ki; hayati sorununa çare arayan birisinden bile kendi basit benliğini daha önemli görecek bir karaktere düşmüşsün... Hayır. BU konu senin benlik sıkıntını ezip geçecek kuvvette. Ne kadar çirkefleşsen de, sağduyunun durmadığını göreceksin.


    seni iptal etmek hiç zor değil. Konu başından beri iptal olduğun yerleri kamufle edip hala laf üretiyorsun....


    • evvela çakmak girişinin hiçbir yük kaldıramayacağını söyledin ama sonra buzdolabına kadar çalıştıracağını söyledin. Hem de 12Volt gibi düşük akım dolayısıyla yüksek akım çekeceği ve de arada bir de inverter olacağını belki bilmeden. Ama ortadasın işte....
    • Çakmaklık korozyon yapar ve bu yüzden fazla akım çeker dedin, öyle olmadığını daha az akım çekmesine sebep olacağını söyledik.
    • Çakmaklık devamlı korozyona meyillidir dedin. İmalatçı neden korozyon yapsın diye imalat yapın ki? EN basiti bakır ya da paslanmaz nevinden yapar geçer??? Bakır üstü kaplamaların ne olduğunu bilmediğinden demir sanmış olabilirsin ve ya gidip de paslı bir çakmaklık görmüş olabilirsin kafa dengin bi yerde...
    • Çakmaklıkta esas kullanılan çakmak kaç amper çeker dedik dünyadan haberinin olmadığı ortaya çıktı.... Sadece kullanımda değil, iç telleri birbirine temas ederken kaç amper çekebilir çakmaklık???

    Alıntı

    metni:
    aracın üreticisinin öngördüğü sigortadan daha yükseğini takılmasında bir kusur göremeyecek kadar cahildir.

    Aracıın üreticisi kaç amper sigorta öngörmüş??? Hayatın laf yuvarlamak.... Ne biliyorsun araç üreticisini? Sen tasarımcı bir mühendis ya da bir imalatçı mı gördün hayatında??? Montaj icraatı tasarım değildir, kağıtta yazanı okumak da mühendislik değil. İnsanın içindeki eziklikler herşeyi söyletebilir BU ortamın serbestliği böyle işte....


    Üreticiler her zaman dünya çapında ve ya yurt çapında muhatap olacakları sorumluluklar yüzünden en rahat olacakları seçimleri yaparlar. senin düşük seviyene değil konuya yazıyorum bunları. BU yüzden okumasan daha makbul. Çİrkef birisine bedava özel ders verir gibi oluyor da.... Üretici 100 amper taşıyacak bağlantı için 5 amper de yazabilir. Sorumluluk almamak, resmiyeti atlamak için ne gerekirse onu ister. Maalesef hukuk çok karmaşık ve bir anda 100milyonlarca tazminat kapıya gelebilir.


    Ama biz teknik bakarız. Çakmaklık mı var? Bunun kaldırabileceği akıma bakarız. O bu ne demiş, üretici hangi resmiyeti kabul etmiş, bunlar değil, konunun odak noktası olan ürünün teknik özellikleridir esas olan. Bagajdaki çakmaklıkla ön torpidodaki çakmaklık arasında hiçbir fark yoktur. Az da kullanılsa çok da kullanılsa hiçbir fark yoktur. KUllanılması sorun değildir. Zira sana ne ki ne kadar kullanıldığından? Akım özellikleri mi değişecek???? ATladın çakmaklık lamba bile yakamaz diye, iptal olunca bagaj çakmaklığını da kendin çıkış yapabilmek için kullanmaya çalıştın şimdi de kısır döngü içinde bittin gittin işte....


    çakmaklık için 5 amper sigorta da konabilir. çünkü genelde telefon şarzı için kullanılıyor günümüzde. Ancak bu çakmaklık belki 60 amper kaldırabiliyorsa, yani o özellikte üretilmişse, kontrollü olarak fevkalade kullanılabiir. Bazen öyle olur ki, zarar olacağı bilinse dahi kullanılır. Çünkü gerekmiştir. Sigorta değerinin ne seçildiğinin değil yani senin gibi onun bunun ağzına muhtaç bir felsefe ile değil, ilgili aksamın kabiliyetine göre karar verilebilir. 60 amper kaldırıyorsa daha azı takılır. peki bu düşük akılları nereden bulduysan, benzinlikten ya da oto elektrikçiden alabileceğin en yüksek akımlı sigorta kaç amper ki? Panele takılan basit sigrotalar???? işte bu akılla sana her ay maaş veriyoruz biz.... Sigortanı da yapmışızdır eminim.... sizler bu halde oldukça;;; kalite sokakta yatabilir, şaşırmayalım...


    Alıntı

    metni:
    Şalter yerine şatler, şaltre vb yazılması yazım hatasıdır

    Dediğinin doğru oduğunu biliyor musun? Hayır. Öyledir sanıyorsun. Bir sebep seni iddiaya sürüklüyor. Bir kalabalık sana öyle sandırmış, doğru da olabilir yanlış da. Çünkü ayırt edecek bir kabiliyetin yok. Olsaydı onu konuşurdun ezberini değil. Bugün ezberinin yanlış olduğunu öğrensen de çirkeflikte sınır tanımazsın. Çünkü alışmışsın başkasına aitlerle yaşamaya.... Daha önce de defaat kere çıkarttığın tartışmalarda googlea bakıp bakıp konuya yazardın.... Karşılıklı bir tartışmada hükmen mağlubiyet sebebidir bu. Yoksa bir hesap mı yaptın da buldun??? Zaten senden bir kabiliyet bekleyen mi oldu? Kabiliyetin olsa bile bu çirkeflik yeterince ezmiş onu......


    ------------>>>>>>>> Konuda teknik bilgiler laçka laçka iptal edilmeye çalışıldığı için gerekli cevaplar verilmekte. Nihayetinde Hak düşerse herşey düşer.... tartışmaya aldırmadan değerli forumdaşlarımız da ilgili teçhizat hakkında fikir versinler. Çünkü konu sahibinin ihtiyacı olmasaydı konu açmazdı. Ve bu konu alel umum herkese açık, başkaları da fikir alıp uygulayacklardır. TABİİ Kİ; tüm sorumluluk uygulayana aittir. aklına yatmadan, araştırmadan uygulamasın.





  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Cümlelerimin yarısını okuyup (ya da anlayıp) hayal gücünden uydurma şeyleri bir bırak da konu kirlenmesin.

    Teknik bir şey paylaşmayacaksan yazma ve konuyu kirletme.

    Bu nedenle senin hikayelerine ve varsayımlarına değil sadece teknik olan kısımlarına cevap vereceğim.


    Hiçbir yük kaldırmaz demedim. Dediğimi bile anlayamıyorsun ama orası aşikar. Ben o soketin bu amaçla, bu çalışma koşullarında güvenli olmadığını söyledim. Gerilimin birimi Volt, akımın birimi Amper'dir bu arada. 12 Volt düşük bir akım değil, gerilimdir yani anlayacağın. Sadece solunum cihazı 11.7A çekiyor. Daha buna inverterin kendi iç kaybı eklenecek. Günümüz arabalarında çakmak sigortası genellikle 15A değerinde. Yani üst limite iyice yaklaşmış olacak. Bundan dolayı da bu bağlantı tipi güvenli değil.


    Oksitlenmiş bağlantılarda oluşan yetersiz iletkenlikten ötürü oluşan ısıya bağlı gerek araçlarda gerekse de ev ve fabrikalarda bolca yangın çıkmıştır. Bunu ben değil raporlar öyle diyor. O raporları kim tutuyor? İtfaiye, sigorta eksperleri ve de mahkemece atanmış bilirkişiler.


    Ön tarafta kullanılan çakmak girişleri, çakmak, telefon şarjı, tekerlek pompası gibi bir çok cihaz (bunların da bir çoğu standart dışı üretim yapılmış yan sanayi ürünlerdir) sökülüp takıldığından üzerlerine yapılan kaplamalar bir süre sonra özelliklerini yitirmektedir. O soketin uluslararası bir standartı var biliyor musun? Açıp okumanı tavsiye ederim. O zaman benim bildiklerimin bir kısmına sahip olabilirsin.


    Çakmak üreticisinin tasarımına marka ve modeli bağlı olarak çakmağın kaç amper çektiği değişken olmakla beraber konumuz inverter. Genelde sigortası 15A olur, 10A olan araçlar da var.


    Tasarım yapan mühendis gördüm mü? Gördüm. 40 seneden fazladır bir tanesiyle çok içli dışlıyım. Utanmaz arlanmaz adam bir de gitmiş dünya çapında geçerli 10'un üzerinde patent almış bir de.


    "Üreticiler her zaman dünya çapında ve ya yurt çapında muhatap olacakları sorumluluklar yüzünden en rahat olacakları seçimleri yaparlar."

    "Üretici 100 amper taşıyacak bağlantı için 5 amper de yazabilir."

    Bu cümlen ile de ana sanayinin kapısından içeri girmediğin ortaya çıkıyor. Hiçbir araç üreticisi günümüz koşullarında yazdığından daha fazlasını kaldırabilecek (belli bir güvenlik katsayısı eklenmiş şekilde) tesisat çekmez. Bunun araca getireceği yük sonucunda oluşacak yakıt sarfiyatı ve parça maliyetleri bunu yapmamasının en önemli nedenidir. Pazarın ihtiyacı doğrultusunda sistemler tasarlanır.


    Şalter konusunda dediğimin doğru olduğunu biliyor muyum?

    Evet biliyorum. Bakalım Türk Dil Kurumu bu konuda ne diyor. Dikkat et ama aşağıdaki resmin de, sitenin de sağ üst köşesinde bakmaya korktuğun kişinin resmi var.

    Acil yardım (solunum cihazı)




  • aeronics kullanıcısına yanıt

    Konudaki tek sivri ve tahammül olunan kişisin. Karakterin böyle, özel mesajaa çekmeme rağmen sana burası lazım. Karakterinle alakalı. Konu sahibyle de konuyla da iletişim halinde birisiyle konuştuğunu bilmemek senden birşey eksiltmez, iptal oldukça sıkışıyor ve birşekiilde çıkabilmek istiyorsun. Daha önce 2 defa yaşadığın ağır muhataplıkların 3.sü olsa gerek...


    Ne yaparsan yap, sağduyu yok olmayacak. Onun bunun ağzına muhtaç, güçlüye tabii, hiçbir değeri olmayan ve zerre kadar akıl faaliyeti olmadan sadece hakim olanların onayını almaya mecbur hisseden bir felsefe, yerlerdedir...

    Alıntı

    metni:
    Hiçbir yük kaldırmaz demedim

    Herşeyi dedin ve madde madde, kelime kelime iptal oldun. Senden bunu kabul etmeni bekleyen yok, debelen dur. hala bizim kelime hatta harf hatamızı arıyorsun. Birşey bildiğinden değil ya googlea yazıp yazıp. Peki kelimeler nihayetinde bir kabul olduğuna göre, diller arasında geçerken harf değişimine uğradığına göre ya senin baktığın google farklı kullanımları da içeriyorsa??? Neyse boşver....

    Alıntı

    metni:
    Oksitlenmiş bağlantılarda oluşan yetersiz iletkenlikten ötürü

    Yahu sen konuya mı yazıyon yoksa başka yere mi???? Oksitlenmiş bağlantı sisteme fazla akım çektirir dedin şimdi de yetersiz iletkenlik yani benim seni iptal ettiğim, daha az akım çekilmesine uygun yazıyorsun???

    iii

    Alıntı

    metni:
    O soketin uluslararası bir standartı var biliyor musun?


    Alıntı

    metni:
    üreticisinin tasarımına marka ve modeli bağlı olarak çakmağın kaç amper çektiği değişken olmakla beraber


    Uluslararası standardı olduğunu kendin söylediğin bir icraatın, üreticiden üreticiye ve hatta ön panelden bagaja değiştiğini söylüyorsun.... Artık sen her istediğini söyle birşey değişmez.....

    Ön panel ya da arka bagaj çakmak girişi arasında fark olamaz, bir üretici kötü bir ürün kullanmaz. dilerse daha yisini farklı amaçla kullanır ama kötüsünü kullanmaz. ne akılla yazıyorsun ki, otomotiv imalatçısının adi kalitesiz mal kullanımından bahsediyorsun. Bi araba kaç para??? 3 lira fazla vermeyi mi düşünür önemli bir konuda???


    Her ne kadar teknik konuşsak sen hala "o onu dedi bu bunu dedi". Onu getir bunu getir gelsinler tartışsınlar bizle sen neden meşgul ediyorsun ki o zaman? Çakmak kaç amper çeker? cevap yok. BU çakmak içindeki sarmal yay/tel temas ile kısa devre olursa kaç amper çeker? Cevap yok. Kısa devre olduğunda sigorta attırana kadar ya da sigorta yoksa o esnada kısmen dayanması gereken kaç amper??? Cevap yok. Sen onun bunun ağzına bakarken biz bunları düşünürüz. sana çakmaklıktan 100 amperle güç kullansak da fayda etmez. anlaman gerekmiyor çünkü...

    Ayrıca çakmaklık vb bağlantıların temas kısım üstü kaplamaları da bizden duydun başladın yazmaya.... ne biliyorsun kaplama olduğunu??? Kaplama altında demir mi var sanki???


    Alıntı

    metni:
    Hiçbir araç üreticisi günümüz koşullarında yazdığından daha fazlasını kaldırabilecek ...tesisat çekmez


    Artık susabilirsin.......... Her ürüetici gereği ne ise onu yapar. Vergisi devletin kabul ettiği ne ise onu verir, resmi olanı değil. Bunun gibi sorumluluğun ağır olduğu noktalarda kendisini kurtaracak olanı seçer. Nasılsa araç çakmaklığı basit işler için bu yüzden kendisii kurtaracak tercihi yapması en beklenenidir. Bunu senden öğrenecek hiçkimse yok, aynı şeyleri iddia etme.


    Alıntı

    metni:
    10un üzerinde patent almış bir de

    bir tanesini yazsana patentlerin???? Var olabilmek için onu bunu dinlemek nedir??? Bizkendimizden başkasını konuştuk mu hiç???


    Son olarak ana sanayi diye birşey yoktur. 100 tonluk pres orda başka burda başka mı çalışacak????? Pres de aynı, torna da cnc de. Bazı yerde sayısı fazladır ve ya biriler ana sanayi diye konuşur mühim değil. Ancak teknik olarak hiçbçir farkları olmadığını sen değil, teknik insanlar anlar.


    ve de sondan sonrakii son olarak, bahsedeceğin her kişi bizim sayemizde var......





  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Yine boşsun yine boşsun.


    Senin deyiminle "Hiç bir yük kaldırmaz" dediğim yer ekran görüntüsü alıp koysana. Hadi bir koy da görelim nerde demişim. Kendi ağzından laf uydurup bana mal etmeye çalışma.


    Kelimeler önemlidir. Kişinin bilgi seviyesini de ve yeri geldiğinde de hangi ortamlarda yetiştiğini ve çalıştığını da anlatır. Şalter'e şartel deyip doğru olduğunuiddaa eden ancak kulaktan dolma bilgiye sahiptir. Eğer bu işin eğitimini aldıysa, onu bıraktım düzgün bir firmanın kataloğunu bile açıp baktıysa şalter olduğunu bilir. Ama kulaktan dolma bilgi ise ona ne söylendiyse onu papağan gibi tekrarlar. Mesela "arabanın götü ötüyor" diyen biri çok büyük ihtimal oto sanayide yetişmiş/çalışan biridir. Çünkü ana sanayi "diferansiyelden ses geliyor" cümlesini kullanır. Ya da "dubleks lastik" diyen birinin ana sanayiden olmadığı da aşikardır. Otomotiv ana sanayisinde çalışanların en düşüğü teknik lise mezunudur. Yani mürekkep yalamıştır. "Tubeless" ile "dubleks"in farkını bilir.


    Oksitlenmiş bağlantıdaki yetersiz iletimin, sistemden nasıl fazla akım çektirdiğini anlatayım ama anlayabilir misin onu bilemeyeceğim.

    Cİhaz 50 Watt çekecek şekilde tasarlanmış olsun. Sen oksitlenme veya yetersiz kontak ile aynı sistemi çalıştırmaya devam ettin. O bölgede sıcaklık artar ve iç dirençler değişir. Alet halen çalıştığından 50Watt çekmeye devam ettiğine göre buradaki ısı kaynağı bu enerjiyi nereden sağlıyor? Malum Termodinağin birinci yasası neyi açıklar? Enerjinin korunumunu açıklar. Kısaca ne anlatır "sisteme ne kadar enerji verirsen, o kadar enerji alırsın". Senin taktığın cihaz 50 Watt çektiğine göre bu ısının enerji kaynağı neresidir? Kesit daralmasına gidip cihazın gerekli enerjiyi alamaması zaten cihazın kararsız çaşılması ya da hiç çalışmamasına neden olur. Bu sefer de daralan kesitte (kontak noktası oluyor bu durumda) ısınma problemi oluşur ki bu da bir güvenlik riskidir. Senin için çok karmaşık olmamıştır umarım.


    Alıntı

    metni:
    Çakmak kaç amper çeker? cevap yok. BU çakmak içindeki sarmal yay/tel temas ile kısa devre olursa kaç amper çeker? Cevap yok. Kısa devre olduğunda sigorta attırana kadar ya da sigorta yoksa o esnada kısmen dayanması gereken kaç amper??? Cevap yok.

    Çakmak soketini standartı çoğunlukla ölçü ile ilgilidir. Anlayacağın (ki hiç sanmıyorum) ağırlıklı olarak mekanik bir standart yani. Senin araştırmak gibi bir huyun olmadığından ben senin yerine biraz araştırdım. Fiat Uno'larda 10A, Renault Clio, Megane'larda, VW Golf4 ve Skoda'larda 15A, bazı model Golf'lerde de 20A. Hatta bazı araçlarda torpido aydınlatması gibi bir kaç aydınlatma elemanı da çakmak girişi ile ortak sigortayı kullanıyor. Madem bu soket 15 Amperi sağlayabiliyor uzman bilginle açıkla da öğrenelim FIAT neden 10 Amper sigorta koymuş? O kadar okumuş mühendis aptal olduğundan 20 Amperlik hat çekip 10 Amperlik sigorta koymuştur ama alemin akıllısı sen bu büyük oyuna dur deyip 20 Amperlik sigorta koyarsın.

    Ama madem bu konuda cehaletini gidermek istiyorsun sorduğun soruların cevaplarını vereyim. Sende araştırma ve okuma gibi alışkanlıklar olmadığından kulaktan dolma takılıyorsundur. Çakmak soketinin standardı ISO 4165'tir. ANSI/SAE J563 ile karıştırmamak lazım. J563 aynı yapıdaki diğer soketleri de anlatır. Standardın ilgi alanı "2 kutuplu 12 ve 24 Volt DC için 12 Amper'e kadar bağlantı soketinin fiziksel ve elektriksel karakteristikleri" dir. Bak iyi oku 12 (yazı ile on iki) Amper. Araçlarda kullanılan çakmaklar yaklaşık 10 Amper çeker. Bu değer üretici firma ve üretim töleranslarına bağlı olarak değişkenlik gösterir. Kısa devre direnç 0 (yazı ile sıfır) olduğu duruma denir. Tabiiki kablo iç dirençlerinden dolayı bir direnç olsa da göz ardı edilecek kadar küçüktür. Kısa devre durumunda kaç amper çekildiğini artık hesaplayabilirsin herhalde. Yok hesaplayamıyorsan Ohm Kanunu ile hesaplayacaksın. Ohm Kanunu'nu da bilmiyorsan kaynaktan sonsuz akım çekilmesi durumudur. Bu durumda sınırlayıcı faktör nedir? Kaynak ne kadar verebiliyorsa o kadar akım çekilmesi durumudur. Aracın elektrik sistemi bu durumda zarar göreceği için zayıf halka olarak sigorta konur. Böylece araç sistemi zarar görmeden sigorta açık devre konumuna geçer. Sana standart, slow-blow ve fast-blow'u anlatmamı ister misin. Anlatsam da anlamazsın ya hadi neyse.

    Bu arada sigorta atmaz, yanar. Tek kullanımlıktır, yandığında yenisi ile değiştirilmesi gerekir. Atan kontaktör, devre kesici ya da minyatör devre kesicidir. Halk arasında otomatik sigorta da denir ama teknik olarak sigorta değildir. Çok teknik olduğun için sen bunları zaten biliyorsundur. Anlayabilesin diye sana arkadaki çakmak soketi dedim ama olayı anlamadığın gül gibi ortada. Bu kadar laf ebeliği yapana kadar "arkadaki çakmak girişi değil harici güç çıkışı (external power outlet) diye geçer" diyebileydin en azından birşeyler bildiğin düşünülürdü ama vermeyince Mabud neylesin Mahmud? Bahsi geçen harici güç çıkışı her ne kadar çakmak soketi ile aynı gibi gözükse de daha derin bir yapıdadır ve bu şekilde kontak alanı daha büyütülüp çekilebilecek akım daha fazladır. Standartlar çerçevesinde uyumlu olarak kabul edilmezler. O yüzden arka taraftaki çıkış daha fazla akım verebilir.


    Alıntı

    metni:
    Uluslararası standardı olduğunu kendin söylediğin bir icraatın, üreticiden üreticiye ve hatta ön panelden bagaja değiştiğini söylüyorsun.... Artık sen her istediğini söyle birşey değişmez.....Ön panel ya da arka bagaj çakmak girişi arasında fark olamaz, bir üretici kötü bir ürün kullanmaz. dilerse daha yisini farklı amaçla kullanır ama kötüsünü kullanmaz. ne akılla yazıyorsun ki, otomotiv imalatçısının adi kalitesiz mal kullanımından bahsediyorsun. Bi araba kaç para??? 3 lira fazla vermeyi mi düşünür önemli bir konuda???

    Yine laf ebeliği yapıp kendi laflarını bana mal etmeye çalışıyorsun. Ben kötü ürün kullanıyor demedim. Farklı olduklarını söyledim. Aynı soketi kullananlar da var mı? Tabii ki var ancak onlarda o soketin kaldıracağı kadar sigorta koyuyor ki günümüz araçlarında genelde 15 Amper oluyor. Ayrıca soketlerde iyi, kötü diye bir ayrım yoktur. Her cihaz çalışma ve kullanım koşulları göz önüne alınarak seçilir ve kullanılır. Cahil cühelalar bunu pek göz önüne alamaz çünkü bu konularda bilgisizdirler ve işin dahası bilmediklerini de kabul edemezler. Değil ana sanayi, seri imalat yapan bir işyeri tecrübenin de olmadığı ortada. Seri imalat yapıyorsan değil 3 Lira, 10 Kuruş'un dahi hesabı yapılır. Sana kaba bir hesap söyleyeyim. Bir çakmak soketi yaklaşık 5 USD'dır. VW, sadece 2021 yılında 8.9 milyar araç üretti. Araç başı 1 USD kar etse 8.9 milyar USD kar eder. Karşılaştırman için bir rakam daha vereyim. Türkiye'nin 2021 cari açığı 14.9 Milyar USD. 2021 en ucuz VW Polo bayi satış fiyatı 218.000 TL. Arabayı alan için 1 USD (15 TL) bir şey farketmeyebilir ama VW için deli bir kâr.


    Hayatın yalan, dolan çarpıtma üzerine ne diyeyim. Alıntılayacaksan tüm cümleyi alıntıla. Ben ne yazmışım;

    "Hiçbir araç üreticisi günümüz koşullarında yazdığından daha fazlasını kaldırabilecek (belli bir güvenlik katsayısı eklenmiş şekilde) tesisat çekmez."

    Kalın işaretli yeri de oku bakayım. Şimdi dön bir daha oku. Öyle cümlenin başını alıp sonunu alıp ortasını yok sayma. Tamamını oku, alıntılayacaksan da tamamını alıntıla. Kendi çapındakileri böyle kandırabilirsin ama dediğim gibi sadece kendi çapındakileri. Şimdi sana "gerek şart" nedir, "yeter şart" nedir ve "olması güzel" nedir anlatamayacağım. Araç çakmağı ancak kulaktan dolma bilgiyle iş yapan senin gibiler için basittir. Onun nelere mal olacağını ise bizim gibi araç üreticisi olanlar düşünür ve gerekli önlemleri alır. Ondan sonra bu işten kendince çok daha iyi anlayanların yaptığı cahilce müdahaleler sonucunda araç da yanar vida da artar.


    Sen ana sanayi'nin her parçasını kendi ürettiğini felan sanıyorsun anlaşılan. Kendisi üretmek yerine presi olan firmadan şekillendirilmiş sac parçaları almak daha ucuzken neden kendisi üretsin? Ooof kime ne anlatmaya çalışıyorum ben yaa. Hayatında seri imalat nedir bilmeyen, ana sanayi yüzü görmemiş, tek parça için bile fizibilite çalışması yapmamış birine bir de teknik bir şeyler anlatmaya çalışıyorum.


    Patent sormuştun bir de değil mi? Hadi ona da cevap vereyim. Lisedeyken aldığım ilk patentim taramalı tünel mikroskopu prob pozisyonlayıcısı hakkında idi. Uluslararası bir patent bu. Uluslararası patent araştırması nasıl yapılır biliyorsan beni bulabilirsin.





  • @aeronics @karafetva beyler millet can derdinde ayıp olmuyor mu ?

    @bkzCokenteresan hocam ne yaptınız son olarak ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iCrush kullanıcısına yanıt

    Hocam çok haklısınız ancak sorun ortada. Özel mesaja yönlendirmeme ve özel mesaj atmama rağmen, konu üzerinden devam eden ve sadece sataşma değil teknik karmaşaya sebep olan bir hal var. 3. kez bu tio seviyeszlik yaşanıyor ve sebep olan devamlı birşeyler peşşinde. Devam eden iletişim de teknik bulanıklığa açıklık getiriliyor aynı zamanda.


    Konu sahibi ile de bazı uzman arkaadaşlarla da iletişim kurup gerekli bilgilendirmeleri zaten hallettik. Gerekli bilgiler de konuya yazıldı. Şu anda kafa karıştırma amacıyla yazılanlara cevap mecburi çünkü konu sahibinin yalan yanlış bilgilerle çözümsüz kalmaması şart.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 20 Mart 2022; 10:9:53 >
  • Hocam her zaman işi tehlikeye atmamak için fazladan kalın kablo çekilir üreticiler 1 cent"in bile hesabını yapar tabiki ama belli bir standardı vardır bunun kablonun belli bir yüzde değerinde sigorta takılacak diye

    Çünkü bu araç Arabistan gibi sıcak yerde de çalışacak ki sıcaklık arttıkça kablo verimliliği düşer ayrıca kablo 10 amperlik olsa sigorta 10 amper olsa ucu ucuna olduğu için kablo ısınmaya başlayacak ve tehlikeli olacaktır yoksa piyasadaki araçların yarısı yanmıştı birçok usta sigorta atınca bir üstünü takıyor bunu tabi ki tasvip etmiyorum ama gerçek bu

    Ayrıca bu işte bence yapılacak en güzel sistem aküden ayrı hat çekilip küçük bir 300 watt'lık inverter'e bağlayıp (çin malı inverterler de ucu ucuna kullanmak sıkıntı olduğu için) aracın müsait göğsüne montajlanıp kullanılması bu şekilde görüntü kirliliği olmaz ayrıca araç içinde 220v hat çekili olursa kablo kesiti işi daha kolay olur DC gibi çok kalınlık istemez. Akü inverter arasına da bir sigorta atılırsa tam olur.

    Tekrar diyorum normal şartlarda çakmaklık 10 amper ise 15 amperi kaldırır ki zaten solunum cihazının üstünde 140 watt yazıyorsa o değeri kolay kolay çekmez inverter ve kablo kayıpları ile hadi 160 watt olsun taş çatlasın bu da 13 amper gibi bir değer yapıyor ki maksimum bu da

    Örneğin ev tesisatlarında 25 amperlik kablo çekilir ama 16 amper sigorta atılır.

    Ama arabada bir can taşınacağı için ve riskli olduğu için en güzeli ayrı hat çekmek bu kadar basit keşke konu bu kadar uzatmasıydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aeronics kullanıcısına yanıt

    Özel mesaj attım mı sana??? Çİrkefliğini ve seviyesizliklerini neden oradan yapmıyorsun??? Daha öncekilerle beraber kaçıncı bu??? Özel mesajdan işin ciddileşme tehlikesi seni ürpertiyor ve burada tribüne oynamak gerekiyor sana..... Var olamamış bir hiçlik sana akıl veriyor belki de....


    Ancak; teknik bulandırma ve sahte bilgilerle konuya daldığından doğruları söyleyip teknolojik bilgileri sunmak üzerimize farzdır. Alıntılarımla ve ayrıca made madde listelerle seni defaat kere iptal ettim, herbirisine dönmem sen tekrarllasan dahi. Okuyanlar bilmese dahi neyin ne olduğunu anlar.


    Ana sanayi ve başka bir sanayi cinsi diye birşey yoktur. BU şekilde bahsedilebilir kimi yerde ancak teknik için hiçbir mana ifade etmez. Düşük bir seviye 100metrekare dükkanda düşük seviye olmaktansa büyük bir fabrikada aynı düşük seviyeyi kamufle etmeyi tercih edebilir. Teknik için yaptığı iş aynıdır. Ana sanayi diye devamlı tekrarladığın yerlerde cnc farklı mı çalışıyor? Hesaplar farklı mı yapılıyor??? Peki bunu devamlı tekrar eden, neden tekrarlar??? Benlik sıkıntısı ve görüntüye aldanabileceklerin ilgisi.... büyük fabrika, seri üretim, özel üretim, dükkan, fabrika..... Hepsinde teknik aynı haliyle işler, herbirisinde diğerinin işi yapılabilir. difransiyelden ses geldiği sanayide söylenir zaten. İnsanları küçümseme arzusu bir ezikliğin sonucudur. Usta ufak dükkanda da ustadır büyük fabrikada da. Daha iyi usta da bulunur memlekette daha iyinin iyisi de. BU ustalığın kabiliyetlerini değiştirmez. Nasıl ana sanayi diye teknik ayrım konu değilse, senin hiçbir ithamın da gerçek değil...


    Şalter de dersin şartel de. anlaşılması için hiçbir sorun olmayan bir kelimeyi anlamamak ya da ona takılıp sadece onu eleştirmeye mecbur olmak acizliktir. Mühendisleri devamlı eleştirmeye çalışan alt elemanların eziklikleri gibi. Hata bulsan da üstünlük değişmeyecek. Mesela dubleks denir hem de senin ana sanayi diye bahsettiğin büyük fabrikalarda ve hem de mühendisleri tarafından??? Çünkü alışılmıştır ve öyle anlaşılır, tubeless bizzat yabancı kelimedir.


    Yazdığın herşey copy-paste ile karışık kendi aklına ordan burdan esen birşeyler. Ayrıca onun kataloğu, bunun teknisyeni, şunun mühendisi.... Sen nesin peki??? Eğer sen yazı yazamıyor ve sadece ona buna muhtaç cümle medet ediyorsan, sen git bağlı oldukların gelsin... Devamlı tahkire zorluyorsun ve habis laflar ediyorsun ama tek bir hesap, tek bir gerçek bilgi, tek bir değer, tek bir ispat sunamıyorsun.....


    Alıntı

    metni:
    Oksitlenmiş bağlantıdaki yetersiz iletimin, sistemden nasıl fazla akım çektirdiğini anlatayım ama anlayabilir misin onu bilemeyeceğim....... oksitlenme veya yetersiz kontak ile aynı sistemi çalıştırmaya devam ettin. O bölgede sıcaklık artar ve iç dirençler değişir. Alet halen çalıştığından 50Watt çekmeye devam ettiğine göre buradaki ısı kaynağı bu enerjiyi nereden sağlıyor? Malum Termodinağin birinci yasası neyi açıklar? Enerjinin korunumunu açıklar. Kısaca ne anlatır "sisteme ne kadar enerji verirsen, o kadar enerji alırsın". Senin taktığın cihaz 50 Watt çektiğine göre bu ısının enerji kaynağı neresidir? Kesit daralmasına gidip cihazın gerekli enerjiyi alamaması zaten cihazın kararsız çaşılması ya da hiç çalışmamasına neden olur.

    şimdi alalım seni elimize..... işte öyle ezberden terane saymaya benzemez teknik..... Bu paragrafın son cümlesinde; cihazın gerekli enerjiyi alamadığından hem kendin bahsetmişsin hem de üst kısımda sanki enerji sabitmiş gibi laflar yuvarlamışsın.... Baştan bitmişsin sen... AYrıca bu ithamını ilk iptal ettiğimde de "ööle dememiştim" diye savunma yapmadın mı?????


    Oksitlenmiş bağlantı sistemde çekilen enerjiyi, akımı azaltır. BU kesindir. İster ölçü aletiyle ölçersin isterse de anlattıklarımızdan anlarsın. AMacımız sana değil konuya bilgi sunmak. BU kadar kesin bir bilgiyi bile bilemeyen ve ya eleştirildiğinde cevap veremeyen birisi olarak devamlı benliğini yükseltmeye çalışıyorsun.....


    Akü kutup başları oksitlenir mi??? evet oksitlenir. araç çalışır mı? Daha mı çok elektrik çeker? Yangın mı çıkar?? HAYIR! Farları sönük yanar ya da yanmaz. Neden? Çünkü gerilim düşer. Marş basmaz, zayıf basar. Neden ? Çünkü gerilim düşer.


    Oksitlenen bağlantı sistemin direncini yükseltir ve bu sebeple daha az akım çekilmesine sebep olur. Oksit direnç arttırmasına rağmen, metalik dirençlerle aynı biçimde ısı oluşturmaz çünkü iletkenlikle artan bir direnç değil, iletkenliği yok eden bir özelliği vardır. Bahsettiğim akü kutup başlarının oksitlenmesinde, kutup başları ısınmaz mesela. Sadece oksit için konuşuyoruz yoksa karmaşık başka sebeplerle değil. Ancak oksit neye sebep olursa olsun, sistemin direncini arttırır ve daha az güç harcanmasına daha az akım çekilmesine sebep olur.... Hele ki oksit dışı bir sebeple dahi ısınma iddia etsen, önce düşen akım değerini düşünmen gerekirdi. İŞte bu yok. Zaten kısa devre hali göz önüne alınan, zaten çalışmasında beklenenden çok fazla akım çektiği zamanlar geçiren bir ekipman için, korozyon.....


    Peki neden termodinamiğin 1. kanunu diye atladın??? Biz teknik tayfa, kanuna sığınmayız gerekirse kanunları değiştiririz. 50 wattlık sistem varmış da, mış mış mış da...... Soruyu anlayamayan yanlış çözen bir öğrencinin fikir yapısı... Sistem etiketinde birşeyler yazabilir ama sistemin özelliğini tespit etmek, simülasyon olmadan hayalinde canlandırabilmek, sonucu idrak edebilmektir bu işin meziyeti...... 50 Watt mı sistem? Bu sistemin 50 watt olmasına sebep nedir diyemeyecek tek kitle, tekniğe uzak kitledir. Eşdeğer direnci her ne ise, sistem özellikleri ile eklenen yeni direnç ile kombine edilir ve 50 watt olan sistemin artık ne olacağı anlaşılır. Direnç artmışsa ekipmanın gücü azalmıştır hatta içeriğindeki özellik nedeniyle hiç güç çekemez hale bile gelmiş olabilir.


    Ne oldu termo??????? Basit bir soru:Termonun kaç kanunu var??

    Alıntı

    metni:
    Atan kontaktör

    O kadar kelimelere takmış birisinin kontaktörün atmasından bahsetmesi.....

    Alıntı

    metni:
    Kısa devre durumunda kaç amper çekildiğini artık hesaplayabilirsin herhalde. Yok hesaplayamıyorsan Ohm Kanunu ile hesaplayacaksın

    Hadi bakalım.... Ohm kanunu.... kanun diye bu basit formülleri kim iddia eder????? Kısa devre anı için "0" direnç demedin mi sen??? Peki; belki az bildiğin birkaç formülden olduğu için ohm kanunu diye methettiğin formül v = i* r değil mi? Sıfır direnç paydaya inmez mi? Sıfıra bölmek ne demektir??????? formülün çalışmadığı demektir........ Bu ufak bir darbe sana, önemseme...

    Oto sigortaları yanarak kaybolan bir bağlantısı ile kesme yaptığından, kesme süreleri hiç de kısa değildir, manyetik atma gibi değildir. Kablolar ısınır ve hatta duman atabilir.

    Alıntı

    metni:
    en düşüğü teknik lise mezunudur. Yani mürekkep yalamıştır.

    Muhtemelen kendini anlattın. Teknik liseli kardeşlerimizi küçümsemeyiz, kendilerini geliştirebilirler ve geliştirmiş de olabilirler. ama matematik diye fizik diye ne görüyorlar????? mürekkebin nasıl kullanıldığı çok uzak.....

    Alıntı

    metni:
    VW, sadece 2021 yılında 8.9 milyar araç üretti.

    !!!!!!!! dünya nüfusunun fazlasını sadece tek bir marka mı üretti?????? işte fikir bir yerde olmadığında ne haller çıkıyor...... Bu basit bir sehv değil devam eden cümlelerinde 9 milyar ile kıyas yapmışsın.... şehir yerleşim alanları ne kadar ki? BU kadar aracı uzaya yolladıklarını mı yutturuyorlar kimilerine? Kataloglara ona buna muhtaç felsefe ne halde karşımızda??? Hçbiryere bakmadan akıl sahibi bu bilgiyi inceleyebbilir.

    Alıntı

    metni:
    madem bu konuda cehaletini gidermek istiyorsun sorduğun soruların cevaplarını vereyim

    Sana çakmak kaç amper çeker diyoruz halen daha sigorta değerlerine googledan bakıyorsun.... Kaç amper kaç??? Taktın mı (amper için) bir ölçü aleti??? Baktın mı direncine??? iŞte bunlardan yoksun ne anlaşılabilir ki???? Ayrıca içindeki sarmal yay temas halinde, ilk ısınmaya başladığı anda normal değerinden ne kadar daha yükseğini çeker? Ne akılla yazıyorsun ki, zaten karşılaşılacak bir sorunu hiçe sayarak kendini otomotiv üreticisi diye anlatmaya çalışıyorsun????

    Alıntı

    metni:
    bizim gibi araç üreticisi olanlar düşünür

    Şu seviye ve halde ne araç üreticiliği konu olabilir daha??? Üretilmiş bir araca oturmak bile konu olur mu ?

    Alıntı

    metni:
    Bir çakmak soketi yaklaşık 5 USD'dır.

    n11 den mi yedek parçacıdan mı sordun??? Adetli bir imalatta sana fiyat vermeyeceklerini hiçkimse anlamayacak mı? Yani bu fiyatın senin elinde olmayacağını??? Ayrıca doların memleketimizdeki değeri birkaç lira idi, dünyanın diğer yerlerinde de buna mukabil. Hesabımız için. Bu halde 5 liralık ve ya 10 liralık bir bahis değil mi senin ithamın? Öyle olmasa da öyle diyelim. Sen ne akılla konuşuyorsun ki; daha önce yangına sebep olacağını iddia ettiğin bir ekipman için 5-10 lirayı fazla buluyorsun?????? BU nasıl bir mürekkep yalamaktır, senin tabirinle??? Sen demiştin okumuş mürekkep yalamış mealinde ben de soruyorum nasıl birşeydir bu? Madem senin seviyende düşünebiyor araç üreticisi o zaman mühendise ne hacet? sorsun sana alsın herşeyin cevabını???

    Gerekirse altın kaplar. Stratejik önem ne ise onun gereğini yapar. Ucuz araçta da yapar.

    Alıntı

    metni:
    gerek şart" nedir,

    fazla meşgul ediyorsun. aynı çakmaklık ve tesisat için farklı markalar farklı farklı amper değerleri verse, sen hala bu cümleleri saydırırsın. Çünkü seni kontrol eden ve ya bedel ödettiren hiçbirşey yok. Hukuki sorunlar otomotiv sanayinde insan hayatını etkidiğinden, akıl almaz tazminatlar mevzu olmuştur bu zamana kadar. BU yüzden tehlikeli olan kısımlarda anında sorumluluğu reddedecek tercihi yaparlar. Sadece otomotiv değil, ev eşyası için de böyle. Bu değişmez. Bunu senin ithamların ya da kalabalık kelimelerin de değiştirmez.

    Alıntı

    metni:
    ana sanayi'nin

    Bunu atlamıştım da. Ana ve yan sanayi diye teknik bir tanım yok. Zaten hesabın kitabın konuşulduğu yerlerde olsa bile ne yeri olabilir? Ancak yan sanayi diye bir tanım var. Orjinal ve yan sanayi. orjinal üretim için ana sanayi denmez. ancak yan sanayi kelimesine göre ana sanayi kelimesinin senin kullanımına bakarsak, sen yan sanayiyi sanayi dükkanı diye anlatıyor ve de sanayi ustaları felan diye ve daha da aşşağı küçümsemeye çalışıyorsun??? Yan sanayinin ana sanayiden aşşağı kalmadığını çok daha büyük üretimler yaptığını da eklemiş olalım konuya. Orjinalini üretip markaya yollayabilen yan sanayi denilen yerler, aynı zamanda düşük fiyatta ürün lazım olduğundan onu da üretir ve kimi zaman sadece düşük kalite olanıyla anılırlar. "sakın bunu almayın" gibisinden. Ama aslında orjinali de kendisi üretmiştir.

    Alıntı

    metni:
    Patent sormuştun bir de değil mi? Hadi ona da cevap vereyim. Lisedeyken aldığım ilk patentim taramalı tünel mikroskopu prob pozisyonlayıcısı hakkında idi. Uluslararası bir patent bu

    Şu haldeyken senin lisede uluslararası patent aldığına kim inanır? Ben küçümsemem seni. Ama ver hadi patent numarasını??? Ayrıca patent matent kelimeleri değil neyi keşfettin onu koy ortaya. Pozisyonlayıcı için ne icad ettin ya da günümüz patentlerinin sadece sahiplenmeyi içerebildiği de düşünülürse ne yaptın ? İlk patentini açıklayamadın hadi varlığı meçhul ve iddia ettiğin diğer patentlerini de numaraları ve içeriği ile koy ortaya????


    Dahası biz seni sormadık. O bi dünya patenti olan senin tanıdığını iddia ettiğin mühendisin patentlerini sorduk. Hadi ver numaralarını anlat içeriğini? senin ve bu kişinin patentlerinden üretilmiş tek birşey koy ortaya??? Bu ithamların gerçek dışı olabilir ama amacımız ezmek değil, herşey nasiptir.....


    Aşırılıklar insanı bu hale düşürür. Hçbirşey için son değil hatanın neresinden döönersen kardır. Israr zeval getirir. Olması gereken mukadderattır.





  • iCrush kullanıcısına yanıt

    Farklı fikirler değer katıyor, teşekkürler.


    Ancak aküden ayrı bir hat çekilirse artık 500Watt tip bir inverter daha iyi olabilir. Zaten boyutları ufak ve bir hilti bile çalıştırıyor. Araç için başka gereklilikleri de karşılar. AYnı hasta için hem solunum cihazı hem de ek bir alet de çalıştırmak gerekebilir mesela.


    Peki powerbank gereğinden bahsetmiştim. Uygun gerilimde döşenmiş bir powerbank için ne düşünürsünüz?? Ayrıca cihazın pillerinin ultra kapasiteli olanlarıyla değiştirilmesi???


    Aslında konu sahibinin sözleri cihazın çok kritik olduğunu ifade ediyor. Bu halde aynı cihazın yenisini alıp da uygulamalarda elde yedek bulundurmak gerekmez mi?


    ek--> bu arada sadece arabistan değil, yaz kış, gece gündüz, güneşte kalma vb..... sizi destekliyor. Ve zaten ne yaparsa yapsın pür dikkat kontrol edeceğinden sistem çalışması için kontrol de sağlanıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 20 Mart 2022; 11:36:0 >




  • kardeş annemde aynı durumdaydı bende zamanında araştırmıştım sen iyi bir elektrikçiden yardım al kalpazan olmasın bizimkide aynısı oluyordu elektrik gittiği zaman cihaz kendini kapatıyordu ben bi ışıldağı prize bağlamıştım ucunada elektriği kesilince öten zil bağlattırmıştım olurda elektrık gıderse farketmezsek diye zil çalıyodu elektrik gidince bende hemen jeneratörü çalıştırıyodum ordan elektrik alıyodum ama jenratorde bazen çalısmıyordu cok zor durumlarda kalmıstık ambulans gelene kadar hasta ölebilir nefesi kesilince evde oksijen tüpünü ve ambu setini her zaman hazırda bulundur olası bir aksilikte oksijen tüpü ve ambuyla oksijen verirsin oksijen tüpünü ve ambu setini kullanmayı iyi öğrenin böyle biraz daha idare edersiniz ambulans gelene kadar evdede uzun bi üçlü priz bulundur biz ambulanstan elektrik alıyoduk ole durumda camdan üçlü prizi sallıyodum ambulansa ordan elektrik aldığımda oldu ama biz ufak bi beldede oldugumuzdan ambulans 15 dakkikada geliyodu o haldeyken bile çok zor durumlar atlattık cihaz kapandı jeneratör çalışmadı vs buyuk bir sehıırdeysen ambulans daha gec gelebilir bizi tanıdıklarından saolsunlar görevlilerde iyi davranıyodu bazen günde 4 5 kere cağırdıgımız olmustur ambulansı sana tavsiyem iyi bir elektrikçiye danış akülü sistemler yapıyolar eskiden az biliniyodu ama koronadan sonra daha fazla bilindi bu durumdakı hastalar forumlar falan belki evine bu tür akü sistemi kuranlar vardır onlardan yardım al sağlık bakanlığına falan sor gerci oralardan bilgi almak zordur ama genede bilen birilerine yönlendirirler.sağlam bi jenratör al imkanın varsa bizimki kötüydü ufak birsey çalışmıyodu.cihazlarada akım korumalı üçlü priz kullan nolur nolmaz





  • volverine_007 V kullanıcısına yanıt

    şimdi mesajları okudumda bu inverter olayı nedir ben bilmiyorum jeneratörle halledioduk biz birde tavsiyem hastayı hiç bir zaman yanlız bırakmayın evde biri olsun muhakkak cihazıda sana tavsiyem orginal al çakma mallar elindeki aletide bozar orginal iyidir her zaman




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverine_007 -- 20 Mart 2022; 12:58:44 >
  • volverine_007 V kullanıcısına yanıt

    İnverter dediğimiz,aküden ev elektriği 220Volt ac veren bir cihaz.. Evde prizde kullanılan ekipmanları aküden kullanma imkanı vermekte yani dcden.


    Ambu tek başına dış ortamda yeteri olabiliyor mu? Harici oksijen ne önemde? Harici oksijen tüpünü yanında taşıması zor olabilir ancak, su altı dalış için mini oksijen tüpleri oluyor. Ele sığan ve kısa süre su altı için. Sıvılaştırılmış oksijen daha fazla depolanabilir. Bu su altı dalış tüpü de büyük gelirse; havalı tabanca tüpleri modifiye edilip oksijen ve hatta sıvılaştırılmış oksijen depolanabilir. Bu tabii profesyonelce üretilmelidir.


    Aşşağıda mini bir çözüm var, acaba ne şekilde kullanılabilir?

    Acil yardım (solunum cihazı)
    Acil yardım (solunum cihazı)
    Acil yardım (solunum cihazı)

    Nefeslik diye 100 lira civarında birürün. Solunum sorunu yaşayanlara.

    Acil yardım (solunum cihazı)
    Acil yardım (solunum cihazı)teknoloji haberleri - log
    Su altında 10 dakika nefes almanın bedeli 200 dolar
    https://www.log.com.tr/su-altinda-10-dakika-nefes-almanin-bedeli-200-dolar
    Acil yardım (solunum cihazı)




  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    hasta ne durumda bilmiyorum simdi bizim hastamız tamamen yatalaktı bizde sanayi tipi büyük oksijen tüpü vardı onunla kullanmaya çalışıyoduk ama paniklen zaten elimiz ayağımıza dolanıyodu pekte beceremiyoduk ama bişiler yapıyoduk anbu setiyle falan akülü arabada gezen hastalar görüyodum bir kere otobüste denggelmişti banada entübe şekilde bindirmişler otobuste gidiyodu ama bana çok tehlikeli geliyodu o zamanlar bu işler cihaz durdumu hastanın hayatı bir kaç dakikalık bu işler cok riskli bu görseldeki paylaştığın şeyler bence iş görmez solunumu olmayan bir hastaya çünkü solunumu yapamıyo biz gibi değil ambu ile havayı iticen hastaya bilmiyorum

  • Öncelikle merhabalar;


    Instagram'dan iletişime geçmiştiniz ancak o anda anladığım şekliyle sizi profesyonel bir yere yönlendirmiştim. Çünkü konu çok ciddi. Konu çok ciddi olduğu için "gönül rahatlığıyla" yardımcı olamıyorum.


    Şimdi buradaki tüm tartışmaları okudum, konuyu ayrıca araştırdım, belki yine yardımcı olamayacağım ama sorularım ve tavsiyelerim şu şekilde;


    1) Pillerin normalde ömrü 3 saat iken 45 dakikaya düştüyse bu piller ömrünü tamamlamıştır. Ne zaman yarı yolda bırakacağı belli olmaz. Bir an önce değiştirilmelidir. (Sanırım değiştirme süreci zor bir süreç, hastaneye yatmak gerekiyor ya da yedek cihaz gerekiyor, bilemiyorum)

    Bu bataryalara Birikim Pilleri vb. şirketlerde "iç değişimi" yapılıyor. Böylece orijinalinden daha ucuz oluyor, bunu değerlendirebilirsiniz.


    2) Sorularda ve mesajda da farklı arkadaşlar tarafından sorulmuştu, daha yüksek kapasiteli bir batarya takılamaz mı diye. "Normal" işlerde takılır ancak medikal ürünlerde kimse bu sorumluluğu alamaz.


    3) Araç çakmaklığından çalıştırma, bu konu çok tartışılmış, ben bu konuda net fikir sahibi değilim. Sadece şunu söyleyebilirim, bu tür cihazlar her zaman maksimum Watt değerinde çalışmaz, o değer belki hiç görülmez belki nadiren görülür. Bu yüzden inverter ile çalıştırmak iyi bir çözüm olabilir ama dediğim gibi çakmaklık ne kadar akımı güvenle taşıyabilir ben bilmiyorum.


    4) Cihazın harici batarya girişi var, buradan 24V veriliyor diye biliyorum, 24V (8 seri) bir LiFePO4 batarya yaptırırsanız, dışarıdan besleyebilirsiniz. Ama bu beslemenin nasıl çalıştığını tecrübe etmiş değilim. Ve bu işçiliği yapacak kişinin kesinlikle profesyonel olması gerekiyor.


    5) Harici bir batarya yaptırılır, Li-ion/LiFePO4 fark etmez, bu batarya bir inverter'ı besler ve bu inverter üzerinden prize takar gibi kullanırsınız. (Araç aküsünü değil de bu bataryayı kullanmış olursunuz)


    son iki çözümü değerlendirmenizi tavsiye edebilirim.



    Yardımcı olamadığımı biliyorum, lütfen kusura bakmayın. Şifalar dilerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi piladam -- 22 Mart 2022; 14:13:14 >




  • piladam kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkürler Sayın @piladam ;

    Uzman fikirler her zaman lazım. Özellikle de ciddi konularda. Tevazulu konuşmuşsun, varlığın yeter!


    Son iki öneride harici batarya ile inverterden ve de (herhalde) batarya ile direk beslenerek desteklenmesinden bahsetmişsin. Daha önce bahsettiğim powerbank tipi kaynak gibi. Eğer bu işe uygun bir powerbank ayarlanırsa, bunu inverterde kullanmak yerine direk cihazda kullanmak daha makbul değil mi? Yani son iki öneriden invertersiz olanı ve benim de önceki mesajlarda bahsettiğim powerbank tipi. Şarz adaptörü yerine bu powerbanke bağlanır şarz kablosu. Yani ister adaptörle şarz edilir isterse de bu powerbankle.


    Aslında cihazın yedek pili muhakkak vardır. Pil firmaları cihaza uygun batarya kabını bulamayacaklardır diye düşünüyorum. Bulunabiliyor mu? Piller tam olarak tarif edilirse, herşey hazır bir halde hızlı bir değişim yapılamaz mı? Aslında ben değişim yerine yeni bir batarya düşünürdüm, eskisi yedekte kalsın diye.


    Ayrıca belki piyasada yoktur ancak sistem olarak bu cihazlar bir taş üzerinden havayı akıtarak oksijen yoğunluğunu arttırdığından mutemelen devamlı hava basmaya ihtiyacı vardır oksijen üretimi için. Bu halde değişik bir sistemle sadece yüksek basınçlı hava depolanarak hem uzun ömürlü hem de bakımdan daha uzak bir sistem olabilirdi. Belki de vardır araştırmak lazım. Elektronik olarak belki debi vb kontrol ediliyordur ancak sadece bu kontrolaz elektrik harcadığından mekanik basınçlı sisteme de eklenebilir. Bu tabi bir imalat projesi, imali kontrol gerektirmekte. Yanisonuçlarının ölçülüp güvenilirliğinin incelenmesi gerekmekte.





  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Direkt bağlantı her zaman daha verimlidir. Hem de arada inverter olmaz. Ancak bunun önünde bir engel olabilir, şu linkte

    Acil yardım (solunum cihazı)
    Acil yardım (solunum cihazı)mbr medicals
    NEW Breas HDM Vivo 40 External DC Battery Cable 24V 3 Pin 003584 FREE Shipping Warranty MBR Medicals
    https://mbrmedicals.com/products/new-hdm-breas-vivo-40-external-dc-battery-cable-24v-3-pin-003584-free-shipping-warranty

    harici şarj kablosu var, görülebileceği gibi 3 pinli, 3. pinin ne okuduğu önemli. (Büyük ihtimalle 10K NTC'dir)


    Herhangi bir 24 volt güç kaynağı/adaptör/powerbank bu cihazı direkt çalıştırmaz diye düşünüyorum. Firmalar bunu hem ticari kaygıyla hem de güvenlik amaçlı yapıyorlar.


    direkt çalışırsa 4. önerim daha mantıklı, çalışmazsa mecburen 5. öneri uygulanır, inverter'den AC 220'yi alsın yeter, NTC yok, protokol yok.



    Deneme yanılma yapabilecek durumda da değiliz maalesef.





  • Arkadaşlar 2 gün önce güvenilir bir elektrikçiyle konuşarak aküden ayrı bir hat çekmeye karar verdik dediğiniz gibi daha güvenli olabileceğini söyledi.


    Daha öncede bu sistemi başka bir hastaya yapmış Aksaray-Ankara (yaklaşık 3-3,5 saat) arası yolculuklarda kullanıyorlarmış.


    Yaptırıp kullandıktan sonra deneyimimizi sizinle de paylaşırım.


    @piladam hocam attığınız linkteki şarj kablosu Türkiye'de 150-200 dolar olduğunu için maalesef alamadım. LiFePO4 batarya önermişsiniz tahminen bunun maliyeti ne kadardır.

  • bkzCokenteresan B kullanıcısına yanıt

    Konu sizinle birlikte birçok kişiye fikir vermektedir. Geri dönüşünüz de faydalı.


    Ayrı hat çekilmesinden zaten bahsetmiştik. Hazır ayrı hat konuysa aslında inverteri torpido/göğüs altına görünmeyen kısma koymak da düşünülebilir. Birçok arabada torpido altında-göğüs altında acaip yer oluyor. Bu inverter çıkış prizi de direk torpidonun içine ufak bir delikle kablolu olarak atılabilir.


    Çok şey konuştuk ama Sayın Piladam'ın bahsettiği bataryanızın ömrünü tamamlamış olduğu bilgisi belki anlaşılamamıştır. Bataryanın yenisi ne kadar? her halükarda elde yedek olması gerekmez mi? aynı zamanda bu cihazın yeni ne kadar? İnverter denilen cihazların kalitesi sait değil, adaptörü de kendisini de bozabilir. Yolda kalmamak için bunları da düşünmek gerek.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.