DH Motorsiklet bölümüne saygılar, Ben DH otomobil bölümde genelde yazıyorum. Şimdi yazında yaklaşması ile motor sevdam arttı. Öncelikle sadece bir hevesten ibaret değil ama otomobili de asla bırakmam. Babamla bu akşam konuştum normalde çok sıcak bakmıyorlardı kestirip atıyorlardı ama şimdi kestirip hemen atmadı. Az önce netten motorlara baktık. Kurs fiyatlarını araştırdık. 8 ay önce B sınıfı ehliyetimi aldım. A2'yi ona ekleteceğim. Sürücü kurslarıyla konuştum. Olursa yarın halledeceğim inşallah. Benim bir kaç merak ettiğim sorular var.
1)Motor konusun hiç tecrübem yok. Sadece bir kere arkadaşımın arkasına binip 15 dk gezinmiştim. 125cclik bir motor düşünüyorum benim için uygunmudur? 2) Scooter mı olması daha iyi yoksa super sportta olurmu? Düşündüğüm motorlar, SYM Fiddle2 125cc, Honda CBR 125R 3)Boyum 1.68 Honda cbr 125liği rahat kullanabilirmiyim? 4)Seneye okulumuz Sütlece tarafına taşınıyor toplu taşıma araçları ile o yolu 2 saat bir zaman diliminde alırım. Ama motorla daha kısa olur SYM'yi alsam E5,çevreyolunda rahat kullanabilirmiyim? 5)Kendime güveniyorum ama araçların motorlara saygısı olmadığını biliyorum. Daha önce hiç tecrübesi olmayan birisi alışabilir mi?
Yaşım 19 bu arada 2gün önce girdim yeni yaşıma Dediğim gibi arabam var ama özellikle yazları ve baharda kullanmak için istiyorum motoru. Teşekkür ederim.
Merhabalar,
1- 125-150 cc başlangıç için idealdir. 2- Trafiğe alışabilmen için scooter ile başlaman senin yararına olur. Zira vitesli ile başlarsan trafiğe mi bakayım, vitesi mi attırayım, dengeyi mi sağlayayım derken kendini yerde bulabilirsin. Marka konusunda yardımcı olamayacağım malesef. Ayrıca şu videoya göz atmalısın.http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0 3- Cbr 125 r'nin sele yüksekliği yaklaşık 80 cm'dir. Ayakların yere tam basmayacaktır sanıyorum. Ama yine de motorun üstüne binmeden karar verme derim. 4- 125-150 cc scooterların son hızı 120-140 Km'dir. En sağ şerittten gitmek şartıyla otoyolda sıkıntı olmaz bence. 5- Alışırsın dostum neden alışmayasın? Bu kadar insan doğuştan motor tecrübeli değil sonuçta. Paran varsa scooter tecrübesi yaptıktan sonra Honda'nın eğitim kurslarına gidebilirsin. Veya direkt kursa gidip, daha sonra motor alabilirsin. Seçim sana kalmış.
quote:
Orijinalden alıntı: Mr.Power
DH Motorsiklet bölümüne saygılar, Ben DH otomobil bölümde genelde yazıyorum. Şimdi yazında yaklaşması ile motor sevdam arttı. Öncelikle sadece bir hevesten ibaret değil ama otomobili de asla bırakmam. Babamla bu akşam konuştum normalde çok sıcak bakmıyorlardı kestirip atıyorlardı ama şimdi kestirip hemen atmadı. Az önce netten motorlara baktık. Kurs fiyatlarını araştırdık. 8 ay önce B sınıfı ehliyetimi aldım. A2'yi ona ekleteceğim. Sürücü kurslarıyla konuştum. Olursa yarın halledeceğim inşallah. Benim bir kaç merak ettiğim sorular var.
1)Motor konusun hiç tecrübem yok. Sadece bir kere arkadaşımın arkasına binip 15 dk gezinmiştim. 125cclik bir motor düşünüyorum benim için uygunmudur? 2) Scooter mı olması daha iyi yoksa super sportta olurmu? Düşündüğüm motorlar, SYM Fiddle2 125cc, Honda CBR 125R 3)Boyum 1.68 Honda cbr 125liği rahat kullanabilirmiyim? 4)Seneye okulumuz Sütlece tarafına taşınıyor toplu taşıma araçları ile o yolu 2 saat bir zaman diliminde alırım. Ama motorla daha kısa olur SYM'yi alsam E5,çevreyolunda rahat kullanabilirmiyim? 5)Kendime güveniyorum ama araçların motorlara saygısı olmadığını biliyorum. Daha önce hiç tecrübesi olmayan birisi alışabilir mi?
Yaşım 19 bu arada 2gün önce girdim yeni yaşıma Dediğim gibi arabam var ama özellikle yazları ve baharda kullanmak için istiyorum motoru. Teşekkür ederim.
Merhaba Olabildiğince kısa ve net cevablar vermeyi düşünüyorum. 1. 100cc hacminde scooter ile başlayın. Tavsiye motoru.. 2.el honda beat, honda activa 100 veya honda today 50 tercih edin. Özeti.. Hafif, 50-100cc arası, seri olmayan, otomatik vites yani scooter tercih edin. 2. Kesinlikle vitesli motorsiklet almayın. Başlangıç motorunuz scooter olmalıdır. Trafiği çok iyi okumanız gerekiyor, unutmayın ki kaporta sizsiniz. 3. Cbr 125 rahat kullanırsınız. Kendileri mobilet gibi ufaktır. 4. Sym fiddle 2 haricin de tavsiye motorların dan birisini tercih edin. Sym fiddle 2 seri bir scooter modeli dir. Kontrolsüz güç sizi E-5'te ölüme taşır. (Örnek:Küçükyalı-Yenisahara arasın da ki trafik malüm. Acemi ve seri bir motorla %80 ölüm riski vardır.) 5. Kendine herzaman güven, kapalı trafikte motorunla sürekli test sürüşleri yap, reflekslerini geliştir. Motorsiklet klüpleriyle gezilere katıl, tecrube edin. Motorsiklet eğitim kurslarına katıl, eğitim al.
Kaskımı taktım tamam dır diye asla düşünme! Full korumalarını en kısa mesafe de bile giymeyi asla unutma! ve üşenme! Yukarı da yazdıklarım 9 yıllık tecrubeye dayanmaktadır. Ve daha öğreneceğim çok şey olduğuna inanıyorum. Ben de arkadaşın verdiği vidyo yu tavsiye ediyorum.http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
@Hybrid Theory* @low cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Altın elbiseli adam'ın o videosunu daha önceden de izlemiştim. Adamın üslubunu gerçekten çok seviyorum. Bugün Honda Mutluhan Kızıltopraktaki şubesine gittik arkadaşla Honda CBR 125 R canlı canlı bir görmek için. Ayağımı tam yere basamadım. Ve motor küçük olmasına rağmen biraz sanki büyük geldi. O yüzden başlarsam scooterla başlamayı düşünüyorum. CBR 125 R çok hoşuma gitti ama daha tecrübe kazanmadan binmiyeceğim.
Birde Scooter motorda tam teşekküllü giyinmem lazım mıdır? Tam kask mı yarım kask mı önerirsiniz ?
Dostum öncelikle trafikte 4 tekerlekler kadar hakkın olduğunu bil, Şeritleri ortalayarak motorsiklet sür, sakın kenardan kenardan gideyim zihniyetinde olma, Senden seni geçemeyecek dahi olsalar, durumun müsait dahi olmasa da yol isteyecekler, Eğer elverişli ve güvenli değilse şerit değiştirme, Bir kez daha söylüyorum asla ve asla şeridin içinde kenara kayayım zihniyetine girme, mecbur değilsin, Kendini ikinci sınıf araç olarak görme...
2-3 yıl sürat ile işin olmasın, Trafikte seni sallamayan sadece arabalar da değil unutma, Hayatında motora binmemiş yayalar da seni bisiklet zannettiği için aniden durabileceğini düşünüyorlar ve önüne atlıyorlar aklından çıkarma. Sadece senin iyi kullanman yeterli değil, her zaman diğerlerinin hamlelerini gözeteceksin, motorcuysan böyle...
Kask hayat kurtarır unutma...
Yüzün ve gözlerin korunaklı olarak motor kullan, Sinüzit ve rüzgar etkileri bir tarafa, uçuşan taş parçaları, börtü böcek veya araçlardan düşen değişik parçalar, yanan izmarit vs 'ye karşı önlemin olur. Rüzgar demişken, sıkı giyin, aman hocam rüzgar bana birşey yapmaz deme, soğuğa ve yele efelik olmaz.
Biraz da spesifik tavsiyelerde bulunayım;
Motoru yeni aldığında rodaj dönemi (1000-2000km) olacaktır, Rodajda devirli kullan. Aslında her zaman devirli kullan, devir demek daha güçlü ilerlemek ve daha iyi yol tutuşudur.
Ön frene alışma, dengeni bozar, Motor freni diye bir şey vardır bilirsin, gaz kesince meydana gelir, Elzem durumlar hariç böyle yavaşlamaya alış. Vitesli alırsan sürekli debriyaj sıkmaya alışma, bu motoru boşaltır, motorun g kuvvetine karşı uyguladığı gücü azaltır, yol tutuşunu sıfıra indirir, gidon kontrolünü bozar. Çakıl, mıcır ve kumlu yollardan uzak dur! özellikle bu tür yollarda asla debriyaj sıkıp motorun yol tutuşunu bozma, fren yapıp tekerlekleri kilitleme, Buz pistindeki patenci gibi kayarsın, aman...
Motora 3-4 kişi binmek gibi garip işler yapma,
Bakımlarını iyi yaptır, sinyal, ayna, yağ, tekerlek, debriyej, fren, gaz telleri, far vs...
Sürekli kullan, tecrübeni artır, Akşam gün batımına doğru motor sürmek, Arabanın bir insana verebileceği zevkten milyonlarca kez fazladır, Motor özgürlüktür, ruhtur hocam, Dikkatli ve sakin kullan, tadını çıkar inşallah.
Aklıma şimdilik bunlar geldi, soruların varsa cevaplarım.
Allah C.C. kazalardan belalardan korusun, Allah'a sığınarak yol al, kontakt çevirirken Besmeleni ve duanı eksik etme.
Güle güle, hayırlarla da kullan inşallah...
@My Never Blue üşenmeyip uzun uzun yazdığınız faydalı bilgiler için çok teşekkür ederim. Dediklerinizi dikkate alacağım.