Şimdi Ara

ABD'den iPhone 11 & 11 Pro alacaklar! Uluslararası garanti konusuna dikkat! (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
367
Cevap
16
Favori
79.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen sene yurdışından başkasının pasaportuna kayıtlı olarak aldığım telefonumun pasaportuna kayıt ettiren kişi telefonu pasaportundan düşürebilir mi düşürürse ne olur bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • PoyrazDeniz12 P kullanıcısına yanıt
    Öncelikle ona pasaport kaydı demiyoruz, IMEI kaydı diyelim. Yurtdışından gelip ülkeye giriş yapan her vatandaşın TC numarasına bir adet kayıt hakkı tanınıyor. IMEI kaydını hangi belgeyle ülkeye girdiysen onunla yaparsın. Pasaport olur, nüfus cüzdanı olur (Kıbrıs, Ukrayna, Gürcistan vb. ülkelere gittiysen), uçuş ekibi belgesi olur, diplomatik belge olur, gemici belgesi olur, yabancı ülke pasaportu olur (çifte vatandaşlık sahipleri)...

    Soruna gelecek olursak. IMEI kaydı o kişi tarafından e-devlet üzerinden silinebiliyor tabii ki. Tek tuşla kaydı iptal edebiliyor. Satıcı kötü niyetli ise senin cihazının kaydını da silebilir. Hiçbir şey yapamazsın. Kayıt zaten sana ait olmadığı için. Ve cihaz kara listeye alınır, duruma göre 0-120 gün arasında TR’de şebeke kullanımına kapatılır.

    Bu yüzden yıllardır söylüyoruz, tanımadığınız insanlar uzerine IMEI kaydı yaptırmayın, atlayın uçağa günübirlik Kıbrıs veya Gürcistan’a gidip gelin, nüfus cüzdanınızla kendi adınıza kayıt yapın diye. Hem iki kat fazla para verip hem de tanımadığı insanlar üzerine kayit yapanlara bu uyarıyı hep yaptık. Kaydın sahibi tek tuşla silebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huysuz İhtiyar -- 9 Aralık 2019; 16:25:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Huysuz İhtiyar H kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim peki tüm bunlar olursa telefonu çöpe mi atıyoruz yok mu yolu bunun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • PoyrazDeniz12 P kullanıcısına yanıt
    Hayır, çöpe atmıyorsun. Sadece yeniden kayıt yaptırman gerekiyor. Yalnız o eski kayıt sistemi değişti, muhtemelen biliyorsundur. Yeni sistem yasaklarla dolu ve kayıt ücreti 1500 TL. IMEI kaydı kimin adına ise cihaz sadece o kişiye ait hatlarla çalışıyor. Önceki sayfalarda bolca bilgi var. Ya yakın çevrenden kayıt hakkı olan birini bulursun ya da kimseye tenezzül etmem dersen, nufüs cüzdanınla günübirlik Kıbrıs’a veya Gürcistan’a git gel yaparsın. Hem böylece kayıt kendi adına olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huysuz İhtiyar H kullanıcısına yanıt
    Cevapların için teşekkür ederim sağolasın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • A2220 fiziksel çift sim kart pro max kullanıcısiyim , sanırsam tr de garanti yok , kayıt yaparken fiziksel çift sim seçerek normal kaydımı yapabiliyorum galiba değil mi ? Garanti konusu kesinlikle
    Yok mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • byturkuaz kullanıcısına yanıt
    Kayit yaparken cift fiziksel SIM’i secip islemi tamamlayabilirsin. Garanti Türkiye’de yok ama diger ulkelerde gecerli 👇🏻

    quote:

    Dünyanın neresinden iPhone alırsan al, SIM kart takıp etkinleştirdiğinde cihaz Apple’ın 1 yıllık uluslararası garanti sistemine kaydedilir.https://checkcoverage.apple.com adresinden yaptığın sorgulamada da tüm cihazlar otomatik olarak garantili görünür. Küresel olarak da bu bilgi doğrudur zaten. Fakat orada gördüğün garanti bilgisi, Türkiye’deki garanti kapsamı hakkında bir referans değil. 10 yıldır ABD/Hong Kong vb.’den alınan CDMA cihazlar o sayfada garantili görünüyor, ama 10 yıldır Türkiye’de garanti hizmeti alamıyorlar. Ücretli olarak bile bakılmıyor. 10 yıldır kesin bilgi bu.

    Her şeye rağmen cihazın Apple’ın 1 yıllık uluslararası garantisi kapsamında. Sadece o garanti Türkiye’de geçerli değil. Cihazını Apple Store bulunan ülkelere elden götürüp orada servis hizmeti alabilirsin. ABD olur, Almanya olur, tüm avrupa ülkeleri olur. Hatta Dubai’deki (BAE) Apple Store bile olur. ABD cihazı olduğu için icabinda Berlin’deki Apple Store’da bile değişim için birkaç gün bekletebilirler ama sonuçta hizmet alırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba,

    Geçen yıl Suudi Arabistandan Xs max almıştım. Avrupa seri numaralı cihaz aldım Türkiye’de 1 yıllık garantisi var onaylatıp bakmıştım, ancak deklanşör sesini kapatamadım. Şimdi bu sorunla karşılaşmamak için sizlere danışmak istedim.
    Suudi Arabistandan Iphone 11 pro max alacağım, deklanşör sesi sorunu olmaması için hangi ülke üretimi ve hangi model nolu Iphone pro max 256 gb almalıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gizt G kullanıcısına yanıt
    Deklanşör sesi, Facetime, Facetime-audio vb. bölgesel kısıtlamalara takılmamak için cihazın ülke koduna (part no) bakman gerekiyor. Model kodu yeterli değil. iPhone'un kutusunun altına çevirip baktığında hangi ülke cihazı olduğunu, Facetime kısıtlaması olup olmadığını, deklanşör sesinin kısılıp kısılamadığını veya garantisinin Türkiye'de geçerli olup olmadığını (eskiden), sadece kutunun altındaki part noya bakarak basitçe anlayabiliyorsun. iPhone ilk çıktığından beri 10 yıldır sistem böyle. Kurnaz esnafa, cahil telefoncuya, kayınçoya bacanağa sormaya gerek yok. Ülke kodu her şeyi özetler. Kutusu olmayan cihazda da aynı bilgi Ayarlar - Genel - Hakkında bölümünde mevcut. Aşağıda iPhone 11 64GB Beyaz için örnek kutu mevcut. Bu cihazın part nosu MWLU2B/A'dır. Sondaki B/A harfli kısım ülke kodudur ve her ülke için farklıdır. Arabistan, Dubai, İstanbul vb. yerlerde telefon pazarında çok yoğun bavul ticareti yapılıyor. Dolayısıyla o tip telefoncularda her ülkenin cihazı karşına çıkabilir. Ülke koduna bakarak alırsan, başın ağrımaz. Daha özetle kutunun altındaki açıklamalar bölümü hangi dilde/dillerde ise o cihaz o ülkenin/ülkelerin cihazıdır.

    ABD'den iPhone 11 & 11 Pro alacaklar! Uluslararası garanti konusuna dikkat!

    TU/A - Türkiye cihazı (2 yıl Apple Türkiye garantili resmi distribütör cihazı)

    AE/A - BAE/Arabistan cihazı (Facetime yok)
    AH/A - Katar/Umman/Bahreyn vb. cihazı (Facetime var)
    ZD/A - Almanya-Fransa vb. cihazı
    CN/A - Çekya cihazı
    GH/A - Yunanistan/BUlgaristan vb. Balkan ülkeleri cihazı
    B/A - İngiltere cihazı
    LL/A - ABD cihazı
    ZP/A - Singapur cihazı
    ZA/A - Hong Kong cihazı (Fiziksel çift SIM'li)
    CH/A - Çin cihazı (Fiziksel çift SIM'li + Facetime-audio yok)
    X/A - Avustralya/Y.Zelanda cihazı
    ...
    J/A - Japonya cihazı (Deklanşör sesi kapatılamaz)
    K/A - G. Kore cihazı (Deklanşör sesi kapatılamaz)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cevabınız için çok teşekkürler. Katar-Umman cihazı buldum onu aldım umarım sorun yaşamam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gizt G kullanıcısına yanıt
    AH/A cihazlarda herhangi bir kısıtlama yok. Güle güle kullan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün apple store'a sordum ispanyadan yeni aldığım iphoneun garantisi var mı diye. Yurtdışından aldığınız bütün iphoneların garantisi (abd dahil) yetkili servislerde geçerli, apple store'da değil dedi. Avrupa cihazları da artık geçmiyor sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi afurkann -- 21 Aralık 2019; 11:25:8 >
  • Problem devam ediyo mu aynısı bende oldu ne yapacağımı bilmiyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: afurkann

    Dün apple store'a sordum ispanyadan yeni aldığım iphoneun garantisi var mı diye. Yurtdışından aldığınız bütün iphoneların garantisi (abd dahil) yetkili servislerde geçerli, apple store'da değil dedi. Avrupa cihazları da artık geçmiyor sanırım.
    Apple Store personelinden ayak üstü aldığın bilgilere güvenme derim. O personelin çoğu niteliksiz, bilgisiz, ucuz işgücünden oluşuyor. Yıllardır müşterilere ne masallar anlatıyorlar, bir bilsen. Net bilgi almak için ya mağaza müdürüne sordurmalısın ya da anlaşmalı servislere cihazınla bizzat başvurmalısın. O Apple Store çalışanları müşterilere yıllardır nice uydurma/saçma bilgiler, yanıtlar veriyorlar. Bırak Türkiye'deki Apple Store çalışanlarını, 10 yıldır ABD'deki Apple Store çalışanları bile uluslararası garanti konusunda desteksiz sallıyor. Türk müşterilere "Yes sir! Garantimiz tüm dünyada geçerli" diyorlar ama 10 senedir ABD'den CDMA modemli cihaz alanlar Türkiye'de garanti hizmeti alamıyor. Ne bilsinler tüm dünyada sadece Türkiye'de garantinin geçmediğini, cihazlara 1800 TL ayak bastı haracı ödediğimizi, kayıtsız kullanamadığımızı, yurtiçinde %55 vergiyle telefon aldığımızı vs... Özetle Apple Store çalışanlarıyla yaptığın ayak üstü sohbetler kahvehanedeki okey muhabbetlerinden daha nitelikli değildir, fazla ciddiye alma.

    Aynı şekilde destek hattındaki çağrılara yanıt veren veya sohbetlere bakan home-office çalışanlarını da ciddiye alma. Onlar da sadece önlerindeki FAQ sayfasına bakarak papağan gibi yanıt vermekle görevli kişiler. Nitelikli sorulara yanıt verme konusunda herhangi bir yetkinlikleri yok. Tek görevleri laf kalabalığı, kibarlık falan yaparak müşteriyi tavlamaya çalışmak. Bilgi birikim yok.

    Cihazının garantisinden emin olmak istiyorsan, KVK, Genpa, Troy, Pupa vb. anlaşmalı herhangi bir servise cihazınla başvur. Ancak o zaman net bilgi edinmiş olursun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Huysuz İhtiyar H kullanıcısına yanıt
    9 Aralık 2019 tarihinde arkadaşımın amerikadaki evine apple.com sitesinden unlock simfree A2161 iphone 11pro max alıp yolladım. Arkadaşım amerikadan 19 aralık tarihinde bana getirdi. 4-5 gün sıkıntısız bir şekilde kullandıktan sonra şebeke hatası ile karşılaştım. Sabahında apple akasyaya gidip durumu izah ettim çalışan arkadaş da telefonunuz türkiye cihazı olmadığından dolayı burada size destek sağlayamıyoruz fakat isterseniz yetkili servislerden destek alabilirsiniz deyip beni Genpa ya yönlendirdiler. Ben de genpaya gidip cihazımı teslim ettim. Genpa da gerekli işlemlerden sonra apple onarım servisine yönlendirmiş telefonu. Genpanın kendi sistemine baktığımda da telefonum için garantisi devam ediyor gözüküyor. Telefon 2 gündür apple onarım servisinde şu an sonuç hakkında bir şey söyleyemicem ama duruma bakılırsa yurt dışı cihazlar yetkili servislerden garantili hizmeti alabiliyor.
    NOT:
    Forumda da aynı hatayla karşılaşanlar var ve hepsi türk telekom altyapısındaki operatör kullanan kişiler ben de öyleyim yani sorun telefonda değil operatörde de olabilir. Ben forumu çok incelemeden direk garantiye götürdüğümden sorun kaynağının ne olduğunu bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sah-ı Merdan kullanıcısına yanıt
    Apple kendi mağazalarında yurtdışı cihazlara 2-3 yıldır bakmıyor zaten. Ya çok hatırlı müşteri olmanız ya da araya birileri sokmanız gerekiyordu. Yurtdışı cihazları otomatik olarak anlaşmalı servislere yönlendiriyorlar. Genpa, KVK, Troy, Pupa vb. bu servisler de zaten toplama merkezi gibi çalışıyor, kendi başlarına müdahale veya karar verme yetkileri yok. A2161 ABD cihazını servisin kabul etmesi iyi haber. Servis işleminin sonucuyla iligli de bilgi verirseniz, diğer ABD cihazı sahipleri için de yol gösterici olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huysuz İhtiyar

    Apple kendi mağazalarında yurtdışı cihazlara 2-3 yıldır bakmıyor zaten. Ya çok hatırlı müşteri olmanız ya da araya birileri sokmanız gerekiyordu. Yurtdışı cihazları otomatik olarak anlaşmalı servislere yönlendiriyorlar. Genpa, KVK, Troy, Pupa vb. bu servisler de zaten toplama merkezi gibi çalışıyor, kendi başlarına müdahale veya karar verme yetkileri yok. A2161 ABD cihazını servisin kabul etmesi iyi haber. Servis işleminin sonucuyla iligli de bilgi verirseniz, diğer ABD cihazı sahipleri için de yol gösterici olur.
    https://forum.donanimhaber.com/abd-den-alinan-iphone-11pro-max-garantisi-nasil--141468853#141472403
    Buyrun yardımcı olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Değerli arkadaşlar selamlar.

    Üstünkörü okudum ancak sorumun cevabını göremedim.

    25 ocak gibi dubai’ye gideceğim. Orada amazon vs üzerinden facetime lı 11 pro 256 almayı düşünüyorum. Buradaki farka da orada gezmiş olurum.

    Dikkat etmem gereken şeyler nelerdir ? Garanti 1 yıl var mı ? Facetime modelli istiyorum çünkü 3 yıl belli ki ben de kalacak bu telefon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SeniorAwesome S kullanıcısına yanıt
    3-5 mesaj yukarida, ulke kodlari, hatta direk kutu ornegine kadar her ayrinti mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.