Hocam merhabalar konuyu tekrar hotlatıcam ama aklıma takılan şeyler var ve size sormak istedim. bu tavan fiyat uygulaması çıktığında 97 oktan benzin hakkında biraz araştırma yaptım ve şöyle bir yazıyla karşılaştım.
sonra kendi aracımın sıkıştırma oranın 11.0 olduğunu gördüm. aracımın kullanma klavuzunda ise hangi oktan benzini kullanmam konusunda birşey yazmıyor sadece uygun benzini kullanınız gibi birşeyler yazıyor. depo kapağında ise RON 95/98 yazıyor.
Tüm bu bilgiler ışığında hangi benzini kullanmalıyım bana yardımcı olabilir misiniz ??
bu yakıtı yakacak sıkıştırma ve motorunuz yoksa boşuna para vermiş olursunuz...istersen git 100 oktan al... 12 ve üzeri sıkıştırma yapan araçlar var ise alın bu yüksek oktanları...
quote:
Orijinalden alıntı: infinite
bu yakıtı yakacak sıkıştırma ve motorunuz yoksa boşuna para vermiş olursunuz...istersen git 100 oktan al... 12 ve üzeri sıkıştırma yapan araçlar var ise alın bu yüksek oktanları...
şuan 95 te 97 de aynı fiyat. Boşa verilecek 1 kuruş bile arada yok
quote:
Orijinalden alıntı: connectgücü
quote:
Orijinalden alıntı: infinite
bu yakıtı yakacak sıkıştırma ve motorunuz yoksa boşuna para vermiş olursunuz...istersen git 100 oktan al... 12 ve üzeri sıkıştırma yapan araçlar var ise alın bu yüksek oktanları...
şuan 95 te 97 de aynı fiyat. Boşa verilecek 1 kuruş bile arada yok
aydınlattığın için teşekkür ederim. bu arada
geçtiğimiz yıllarda forumda yapılan tartışma ve araştırmada
95 oktan opetin 91 oktan çıktığı 97 oktan opetin 93 oktan çıktığı gibi yazılar hatırlıyorum.
97 oktan benzinde TUPRAŞ sonrası firmalar kendi depolarında geliştirdikleri formülleri yakıtın içerisinde kattığı tatavası ile satıyorlardı (hiç inanmadım)
quote:
Orijinalden alıntı: infinite
quote:
Orijinalden alıntı: connectgücü
quote:
Orijinalden alıntı: infinite
bu yakıtı yakacak sıkıştırma ve motorunuz yoksa boşuna para vermiş olursunuz...istersen git 100 oktan al... 12 ve üzeri sıkıştırma yapan araçlar var ise alın bu yüksek oktanları...
şuan 95 te 97 de aynı fiyat. Boşa verilecek 1 kuruş bile arada yok
aydınlattığın için teşekkür ederim. bu arada
geçtiğimiz yıllarda forumda yapılan tartışma ve araştırmada
95 oktan opetin 91 oktan çıktığı 97 oktan opetin 93 oktan çıktığı gibi yazılar hatırlıyorum.
97 oktan benzinde TUPRAŞ sonrası firmalar kendi depolarında geliştirdikleri formülleri yakıtın içerisinde kattığı tatavası ile satıyorlardı (hiç inanmadım)
Suriye,Irak,İran gibi komşularımız varken benzin ve mazot kalitemize şükretmeliyiz. O kadarda kötü değiller zaten artık insanlar bilinçlendiği için akaryakıt firmalarıda katkı maddesi olduğunu ufaktan belli ediyorlar artık. Biraz önce Shell Nitro 97 aldım.Hemen broşür verdiler onunla ilgili , deterjan katkısı falan diye başlıyor cümleler,bu 95 ve 97 nin aynı fiyat olması tavan fiyatın etkisi galiba
metegM
kullanıcısına yanıt
@meteg doğru söylüyor
Oktan miktarı sıkıştırma esnasında tutuşmayı etkileyen bir faktör. Aracınız için hangi yakıt önerilmişse onu kullanın en sağlıklısı. Yoksa motor vuruntulu çalışabilir, ateşleme esnasında erken veya geç tutuşma olabilir. Bu da işin diğer kısmı.
Genelde 95 oktan benzin alırım. Aracim 0.9 turbo beslemeli motora sahip. Gecen gün yakıt alırken pompacının söylediğine göre 95 ve 97 oktan fiyatlari ayni ve bu arabalarda 97 oktan benzin 95 e göre daha fazla tasarruf sağladığı yönde. Yukarıda bahsi gecen 97 oktanın tasarruf sağlamayacağı yönde ... Aklımda oluşan soru işareti küçük motor ve turbo olmasıyla beraber acaba yüksek oktan kullanmak tutuşturmayi arttırtiği için tasarruf sağlar mı ?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme