Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

95-98-100 oktan arasındaki farklar ve fayda/zararları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
67
Cevap
0
Favori
40.652
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> 95-98-100 oktan arasındaki farklar ve fayda/zararları
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2054 Mesaj
    Oktan sayısı arttıkça yakıt tüketimi de artar. Yakıttan tasarruf düşük oktanla sağlanır...
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    44 Mesaj
    Son noktayı koyayım.

    Oktan sayısı motorun vuruntuya girme direncidir aslında, yani bir motor için uygun yakıt 95 oktansa 98 veya 100 oktan yakıt kullanmak gereksizdir. Gerekli oktan sayısı 95 olması durumunda gidip daha düşük oktanlı bir yakıt kullanmak ise aracın vuruntuya girme ihtimalini artırır. Bu aracın seyri sırasında yükün arttığı durumlarda olabilir,yokuş çıkmak, aracın ağırlığının artması, araçta 4 5 kişi seyahat etmek, yüksek hızlarda rüzgar direnci vs. .

    Vuruntuya giren bir aracın yakıt tüketimi artar, motor gövdesinde ısıl artışlar olacağı için tüm sıkıştırma,genişleme, silindir aksamları termik ve mekanik olarak zorlanmalara maruz kalır bu da doğal olarak motor ömrünü düşüren etkilerdir.

    Konyada yaşasam oktansız kullanırım yakıtı da bunu da belirteyim... Litrede 20 kuruş oktan masrafından kurtulmak adına...
    _____________________________
  • Çavuş
    67 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: fanfinifinfon

    Son noktayı koyayım.

    Oktan sayısı motorun vuruntuya girme direncidir aslında, yani bir motor için uygun yakıt 95 oktansa 98 veya 100 oktan yakıt kullanmak gereksizdir. Gerekli oktan sayısı 95 olması durumunda gidip daha düşük oktanlı bir yakıt kullanmak ise aracın vuruntuya girme ihtimalini artırır. Bu aracın seyri sırasında yükün arttığı durumlarda olabilir,yokuş çıkmak, aracın ağırlığının artması, araçta 4 5 kişi seyahat etmek, yüksek hızlarda rüzgar direnci vs. .

    Vuruntuya giren bir aracın yakıt tüketimi artar, motor gövdesinde ısıl artışlar olacağı için tüm sıkıştırma,genişleme, silindir aksamları termik ve mekanik olarak zorlanmalara maruz kalır bu da doğal olarak motor ömrünü düşüren etkilerdir.

    Konyada yaşasam oktansız kullanırım yakıtı da bunu da belirteyim... Litrede 20 kuruş oktan masrafından kurtulmak adına...

    çok iyi anlatmışssın bende böyle anlatacaktım. biraz daha ekleyeyim.

    Vuruntu= Motorun ''İŞ'' zamanında bujinin ateşleme yapmadan önce, silindirin içindeki yüksek sıcaklık ve basınca maruz kalarak yanması ve patlama olayının maksimum olmaması olayıdır. Yani motordan tam verim alınamaması olayıdır.

    bazıları çıkıp diyor ki 98 oktan da aracım daha performanslı diye.

    onlara tek bir cevabım var.... - Eğer ki 95 oktanlı benzine göre dizayn edilmiş aracın da 98 oktan benzinle daha yüksek performans aldığını hissediyorsan, üzgünüm ki motorunda vuruntu var. geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazyking2107 -- 20 Şubat 2013; 23:32:56 >
    |
    |
    _____________________________
    anlamlı söz yazmam gerekmez imzama niye hala okuyorsan artık bir şey yok imzamda maksat imza olsun :)




  • Yarbay
    6235 Mesaj
    Arkadaşlar , Almanya da yaşayan bir arkadaş orada dizelin kaç oktan olduğunu söyleyebilir mi ?
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2628 Mesaj
    Yüksek sıkıştırma oranlı benzinli motorlarda yakıtın sıkıştırılma esnasında kendiliğinden ateşlenmesi yani buji tarafından ateşlenmeden önce ateşlenmesi sıkıntı yaratır. o nedenle oktan sayısı arttıkça yanması zorlaşan yakıtlar bu araçlar için uygundur.

    Oktan sayısı arttıkça yakıt zor yanar. Örneğin lpgnin oktanı yüksektir o nedenle de yanması zordur. Bazı araçlarda yanmayı kolaylaştırmak adına uygun buji takılır.

    Motorlar 95 yad 98 ya da 100 oktana göre yapılmakla birlikte bu her motorda sabittir sonradan ayarlanamaz.

    Amerika da yaşanılan yerin yüksekliğine göre değişen 2 yada 3 çeşit değişik oktanlı yakıt seçeneği sunulur. Örneğin bir bölgede 91-95-98 oktan varken diğer bölgede 95-98-100 gibi.

    Şöyle ki rakım düşük yerlerde hava daha yoğun olduğundan farketmişsinizdir araç performansı artar ama tersi olarak yüksek rakımlı bir geçitten geçerken araç performansı düşer. Tabi bu atmosferik araçlar için geçerli. Bu nedenle Amerika gibi geniş bir ülkede her çeşit aracın gittiği bölgeye uygun yakıtı olur ve örneğin A bölgesinde 95 oktan kullanan araç B bölgesinde 98 oktan ile daha sağlıklı çalışabilir.

    Sıradan araçlarda örneğin turbosuz 2000 motorlarda dahil 95 oktan yeterli iken mesela 5000 motorlu corvette 98-100 oktan olmazsa vuruntu yapabilir yani yakıt yanma zamanından erken yanabilir. Bu nedenle bu araca yüksek oktanlı konur.

    Bildiğim kadarı ile tüksek oktanlı yakıt daha fazla ısı enerjisi ortaya çıkartır bu daha daha yüksek enerji demektir ama sonuçta motorunuz 95 oktan yakıt için tasarlanmışsa 100 oktan yakıtı yakmakta zorlanır yada ortaya çıkacak ek ısı enerjisi motora uzun vadede zararlı olabilir.

    Sonuç olarak bildiklerim ışığında aracınızın yüksek oktanlı yakıtta gücü artmaz. Benzin istasyonları ve pompacılar bile oktan farkının sebebini bilmezler sadece bildikleri az satıldığından satışı arttırmak adına insanlara bu daha iyi demektir. Tabi benzine katılan ek katkılar da var o nedenle aracınızda farklı etkiler doğurabilir. Yine de gereksiz yere fazla ödemek yada aynı ücret karşılığı az yakıt almak akıllıca değil.

    Ek olarak 95 oktana uygun motora daha yüksek oktanlı yakıt koymak özellikle 95 oktanı normal yakabilecek güçte ateşleme sistemine sahip araçlarda ateşleme sisteminin yetersiz gelmesi sonucu performans kaybı da yaşatabilir.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    5920 Mesaj
    Peki bizim symbol ün depo kapağında 95 oktan benzin konulması şeklinde bir ibare var.Buna fiyat farkı gözetmeksizin 100 oktan benzin koyarsak ne gibi bir avantajı veya dezavantajı olur ? Motora herhangi bir zarar verir mi ?
    |
    |
    _____________________________
    İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın...
  • Yarbay
    2628 Mesaj
    Kısa vadede sorun yaratmaz boş yere daha pahalı yakıt alırsınız. Daha iyi performans isterseniz tam sentetik yağ kullanıp hava filtrenizi daha sık değiştirmek daha iyi olur.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    861 Mesaj
    benimde bir sorum olacak yardımcı olursanız buradan çıkacak bilgiler ışığında sevinirim
    araç sıfır ama bilhassa motor soğukken daha çok belli ediyor düşük devirde kalkarken ve vites değişimlerinde sadece düşük devirlerde ama ; bir vuruntu duyuyorum motordan gelen ben 95 oktan benzin alıyorum bu durumda kaç oktan benzin almalıyım ? not depo kapağında 91 -95 oktan yazıyor ..! araç seat motorda birebir polo motoru .

    birde böyle bir bilgi veriyor wikipedia

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dentv -- 3 Kasım 2013; 2:09:58 >
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
google reklamları
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Mobilya Takımları
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,250
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.