Şimdi Ara

95-98-100 oktan arasındaki farklar ve fayda/zararları (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
49.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    emrecim güzel gidiyorsun...
    dizelde düşük setan sayısı asıl problemdir...
    zaten dizel yakıtın içeriğindeki katkılar setan sayısını karakteristiğini oluşturur.
    setan sayısı düşükse motorda oluşacak vuruntu artar.
    benim bildiğim, setan sayısının yüksek oluşu common railli araçlarda yakıt 130-140mpa gibi yüksek değerlerinede püskürtülüyo oluşundan dolayı enjektör ağzında erken tutuşma olabilmesini engeller.
    common raill sitemindeki içerikten dolayı rahatlıkla setan sayısı yükseltildiğini ve motorun daha verimli çalıştığını düşünüyorum.

    yanlışsam düzelt....



    yanlışın beni anlamakta.

    söylediklerinin hepsi doğru ancak ben tersini söylemedim.

    sadece benzindeki oktan sayısı gibi dizeldeki setan sayısı ne kadar yüksek olursa o kadar iyi demek değildir.

    demek istedim..

    dizelde hatırladığım setan sayısının 52-55 gibi olması idealdi..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Bunlar mümkün nasıl mı? Referans ürün yada referans makina veriyorsunuz atıyorum mevcut makineniz 1 birim yakıyorsa siz 2 birim yaktırabilirseniz sizin makineniz eski makinadan %200 daha verimlidir. Bunlar doğrudur ancak pazarlama stratejileridir. Neyin ne olduğunu iyi ayırt etmek lazım. Bir mühendis olarak bütün light ürünler gıda için konuşuyorum sanıyormusunuz ki hiç yağ içermiyor elbetteki hayır tıpkı verimlilik hesabıda buna benzer.


    benzediği doğru da ,mühendislikte böyle bir hesap yok..

    bence strateji değil düpedüz kandırmaca bunlar..

    ya da kandırmaca stratejisi diyelim..
  • yeni dönem pazarlama stratejilerinin hepsi bu şekilde. Bunları anlayabilmek için bilmek lazım size ben yağsız süt dedğimde sanıyormusunuz içinde 0 yağ var elbette hayır o yüzden arabada da adamlar yanma verimi %150 arttırılmış dediğinde şaşırmamak lazım... Kandırmaca yada değil bunu tartışmanın yeri burası değil ben sadece açıklama bilgi olması açısından söyledim. Mühendislikte kabuller vardır... Kabul etmeden sonuca varamazsınız (bende bir mühendis olarak)
  • haklısın.....

    quote:




    dizelde hatırladığım setan sayısının 52-55 gibi olması idealdi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 21 Mart 2006; 13:35:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    yeni dönem pazarlama stratejilerinin hepsi bu şekilde. Bunları anlayabilmek için bilmek lazım size ben yağsız süt dedğimde sanıyormusunuz içinde 0 yağ var elbette hayır o yüzden arabada da adamlar yanma verimi %150 arttırılmış dediğinde şaşırmamak lazım... Kandırmaca yada değil bunu tartışmanın yeri burası değil ben sadece açıklama bilgi olması açısından söyledim. Mühendislikte kabuller vardır... Kabul etmeden sonuca varamazsınız (bende bir mühendis olarak)


    mühendislikteki kabuller bir noktayı referans alarak veya herkesin bildiği ortalama değer vererek yapılır.
    zira eğer bu referansın veya alınan ortalama değerin ne olduğu sonuçta belirtilmezse sonuç havada kalır,herkes kendine göre yorumlar.ve doğru olmaz.

    ancak adam 0 yağ diyorsa ve bunu başka birşeyi referans göstermiyorsa bu kandırmacadır.
    veya yaptığı verim hesabını benim makinam %104 verimli derse ve bunun %100den fazla olamayacağının da birer mühendis olarak farkındaysa ve piyasanın en iyisi biziz diyebiliyorsa bu da kandırmacadır,hatta bazı kabuller dipnot olarak verilmezse bu kanunlara aykırıdır,çünkü haksız rekabete neden olur.

    ama ülkemizde çark bunlarla uğraşmaktansa biz 0 yağlı yapalım olsun diye ilerlediği için isteyen istediğini diyor.

    ve bu şekilde başarıya ulaşıyorlar itirazım yok.

    ( ben de bir mühendis olarak )




  • bildiğim, yüksek oktanlı benzinler sıkıştırma oranı yüksek motorlar için gerekli oluyor. oktan sayısı arttıkça benzinin sıcaklığa bağlı kendi kendine tutuşma kabiliyeti azalıyor. hal böyle olunca da turbolu ve yüksek sıkıştırma oranlı motorlar, sıkıştırmaya bağlı olarak artan silindir içi sıcaklığına rağmen yine de kendi kendine tutuşmayan (=yüksek oktanlı) yakıta ihtiyaç duyuyorlar.
    Bildiğim kadarıyla, ateşleme (buji kıvılcımı) üst ölü noktayı (=en fazla sıkıştırma=en yüksek silindir içi sıcaklık) 5 derece kadar geçtikten sonra meydana geliyor. bu ateşleme anı öncesinde benzinin artan sıcaklıkla kendi kendine tutuşması kesinlikle arzu edilmez (vuruntuya sebep olur).
    Neyse, çok da teknik meselelere dalmayalım, ne de olsa benimkisi genel kültür, işi uzmanına bırakalım.
    Tüketim konusunda bir fark olmalı mı bilmiyorum. benim kendi arabam katalog değerlerine göre 87 oktan'a göre tasarlanmış bir motora sahip. katalogda da pompa değeri olarak 90 oktan ve üzerinde benzin kullanmamız gerektiği söyleniyor (zannedersem Emre'nin bahsettiği güvenlik payından olsa gerek). şimdi piyasadaki 95,97 ve 98 oktanlı benzinlerin hepsi bu değerden oldukça yüksek. ben kullanımda bir fark hissetmedim. sadece 97 oktanın biraz (1lt kadar) fazla tükettiğini gördüm, ama bu benim hatamdan da kaynaklanabilecek bir değer olduğundan çok da üstünde durmuyorum.
    ben yüksek oktanın tüketimde bir faydasını görmedim. tabiki yukarıda bahsettiğim özellikteki motor için...




  • çok güzel bir bilgi bu teşekkürler.
    bende aradaki farkı biliyor ama bunun nedenini sorguluyordum..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Amerikadaki oktan olayı avrupadakinden farklı bizim 95-98 oktanımızla Amerika'nın oktan değerleri eş değil. Bizim 98 oktanımız onların 93-94 oktanı civarına denk geliyor.
    Research Octane Number" (RON) ve "Motor Octane Number" (MON) diye degisik yontemlerle belirlenen oktan numaralari var. Avrupalilar olarak bizler RON kullaniyoruz. Amerika'da pompada yazan sayiya pompa oktani deniyor ve degeri (RON+MON)/2 oluyor ve buna "Anti Knock Index" (AKI) diyorlar. Avrupa ve Amerika'daki yakıt oktanı esdegerlikleri soyle :

    91 RON = 87 AKI
    93 RON = 91 AKI
    95-98 RON = 93 AKI.

  • arkadaslar bende elektronik mühendisligi okuyorum. yarım mühendis sayılırım.. birisi demis ki bi kablonun ucundan giren akımın kablunun diger ucundan daha yüksek cıkıcagını iddaa edenler bile olmus die.. araya bi amplifier koyarsın akımı 200 katına cıkarırsın..
    müzik sistemleri , yaptıgınız tesisatlar . anfiler bu işe yarar zaten. dier muhendis arkadaslar nasıl duzeltmedi bu yanlıs bilgiyi
    ayrıca araya hiçbir cihaz bağlanmasa bile etraftaki başka bir cihazın olusturucagı manyetik alan kablo uzerindeki akıma etki eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reddevila3 -- 7 Temmuz 2006; 16:32:06 >
  • ayrıca sunu da soyliyim. arabanın yakıt tuketimini düşürmek için tabiki bir cok yol vardır. araba firmalarıda isteseler cok daha dusuk tuketimli araclar uretebilirler. ama sonucta onlar zaten dusuk tuketimli araclar uretiyolar. onların dusuk dedigi bize yuksek geliyo cunki türkiyede benzin 3.09 ytl. ve insanların kazandıkları para avrupalılara gore cok dusuk ,ortalamaya bakıldıgında.

    bir digeri bi cok insan aslında tuketimini düşürmek için cok kolay olan bazı seyleri gormeyip , hep karmasık , teknik bilgi ve tecrube gerektiren yollara basvuruyolar.

    bi arabada lastiklerin basıncı ve genişliği , jantın çapı ve agırlıgı yakıt tuketiminde cok buyuk oranda etkilidir. gidipte 16 lık arabaya 18 inç jant takarsan tabiki cekisten duser ve cok yakar. arabanın bagajında gereksiz yük taşımassan tuketimin duser.i
    uzun yolda yuksek suratle camları fazla acmak ciddi tuketimi arttırır. araba sanki yukus tırmanıyomus gibi
    gaza ani ve hızlıca basmak gereksiz yere giden benzinden baskaa bisey degildir.. bazıları gazı bi anda koklemenin en hızlı kalkıs olucagını dusunur ama gazı gerektigi kadar yedirerek basmak daha az tuketim ve daha hızlı kalkıs saglar.
    yokus asagı vitesi bosa takıncada benzin tuketilir.. cunku bosa takınca motor aksamıyla hareket aksamının baglantısı kesilir ve motorun stop etmemesi için motora yakıt puskurtulur. fakat yokus asagı viteste inildigi taktirde yercekimi etkisi sayesinde lastikler donucek ve araba viteste oldugu motor yakıt tuketmeden calısmaya devam edicek , stop etmicektir.




  • Benim golfte 98 oktan kullanıca daha uzun km gidiyor bizzat deneyrek gördüm 95 oktanda ayrıca motor vuruntulu çalışıyor.
  • Aracıma 97 oktan koyduğumda bile rolantideki titreme gidiyor çok memnunum, aracım yeni de değil... yani kesinlikle farklı...
  • yaw bu "vuruntulu çalışmak" ne demek?
  • Maşaallah epey yorum yazılmış konuyla ilgili ama epeydir hiçbir yazışma olmamış,inşaallah bu mesajla tekrar hareketlenir çünkü ben mesajımda LPG oktanından bahsedeceğim benzin ve motorin için mantığı hemen hemen kavradım sayılır,
    Arkadaşlar birde LPG de oktan konusu var bu konuda neler söylenebilir acaba, kuzenim 93 corolla ile 98 oktan olan LPG den alarak daha fazla yol yaptığını söyledi bende aldım ama pek değişmedi ayrıca o LPG yi diğer piyasadan yaklaşık 10 ykr daha pahalı aldığım için aldığım yakıt toplamında zaten 2,5 ytl kadar fazla para vermiş oldum:D 1 defa almıştım bakalım 2. sefer daha deniyorum
    Ayrıca kışın kolay çalışmaya sebep olduğu çekişi artırdığı söylenen opet in LPG sini ise hiç alıp denemedim bakalım sıra onda inşaallah...

    Selam ve dua ile
    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efecelebi -- 15 Aralık 2008; 13:09:01 >
  • benim aracım 1.2L 75g 2001 model ve lpg yok devamli 95 kulanmaktayım birgün 97 oktan ile depoyu doldurdum gordugum sonuc motor azda olsa performans artısı ama ısınma daha cabuk oluyor proklemi!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kralkent

    benim aracım 1.2L 75g 2001 model ve lpg yok devamli 95 kulanmaktayım birgün 97 oktan ile depoyu doldurdum gordugum sonuc motor azda olsa performans artısı ama ısınma daha cabuk oluyor proklemi!!!




    yani oktan 97 kullanınca çekiş arttı değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakmakmehmet2001


    quote:

    Orijinalden alıntı: kralkent

    benim aracım 1.2L 75g 2001 model ve lpg yok devamli 95 kulanmaktayım birgün 97 oktan ile depoyu doldurdum gordugum sonuc motor azda olsa performans artısı ama ısınma daha cabuk oluyor proklemi!!!




    yani oktan 97 kullanınca çekiş arttı değil mi?

    Arkadaş hala cevap vermemiş.
  • 98 oktanı geri getirsinler 95 oktanı kaldırsınlar 97 yerine 100 gelsin benzin 1 TL ye düşsün benzin işi tamam olur
  • ve 93 oktanıda getirsinler iyi olur
  • Merhabalar.. Umarım sorunuma bir çözüm ya da bilgilendirici bir cevap alırım.

    2004 model Opel Astra 1.6 Elegance G Kasa kullanıyorum. Hep 95 oktan kullanıyordum, arabanın yol bilgisayarındaki ortalama tüketimi 100km'de 6,5 ile 7,5 litre arasında değişiyordu. Geçen gün farkında olmadığım bir anda benzin istasyonundaki pompacı 97 oktan benzin koydu. Uyardıktan sonra da; abi daha iyi bu diye geçiştirici bir cevap verdi. O günden beri tekrar 95 oktan benzin almama rağmen arabanın yakıt tüketimi ortalama 100km'de 9,5 ile 11 litre arasına yükseldi. Araba felaket yakmaya başladı. Bu sorun neden kaynaklanıyor ve bir çözümü var mı çok merak ediyorum. Cevap verecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler.
  • aracın Fazla yakmasının birden çok nedeni var..
    bunların başında hava filitresi ..sonra bujiler ..
    ve bağlantı kabloları gelir....
    öncelikle bu elamanları kontrol ediin..
    büyük bir olasılıkla yakıt tüketimin düşer..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.