Şimdi Ara

94 model 1,6 şahin subap ayarı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
28.395
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • s.a arkadaşlar ben aracıma yeni atiker gaz sistemi taktrıdım ve sübab seslerini duyduğum için sübab ayarı yaptırdım adam 40tl istedi tamam dedim ve 20 - 20 iyi olur dedi 20 - 20 yaptı
    ŞİMDİ SORUN ŞU;
    normalde 3cü viteste çıktığım yolu 1 ci viteste çıkıyorum ve araç gaz yemiyor ayrıca motor kendini sarsıyor sallıyor bunu sebebini çözemedim bana lütfen yardımcı olun
    cevap bekliyorum
    parparparpar diye çalışıyor

    normalde tek kontak çevirmeyle çalışan arabam şimdi 3 4 kez basıyorum anca alıyor araba ilk çalıştığında gazdan ayağımı çekersem anında istop ediyor ama haralet yükselince acayip yüksek rolantlı çalışıyor arıcaharalet 90ı geçmez iken şimdi 100den aşağı inmiyor...

    not:tamirden önce bu sorunların hiçbiri yoktu







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tofaş Şahin (1.6 Benzinli) Subap Ayarı

    Tofaş Şahin'in 1,6 litrelik benzinli motorunun subap ayarları, aracın düzgün çalışması için kritik öneme sahiptir. Subaplar, hava-yakıt karışımının silindire girişini ve egzoz gazlarının dışarı atılmasını kontrol eder.

    Tofaş Düz Motor Subap Ayarı Kaç Olmalı?

    Tofaş Şahin'in 1,6 litrelik düz motorunda sekiz subap bulunur. Bu subaplar için önerilen ayar değerleri şu şekildedir:

    • Emme Subapları: 0,25 mm
    • Egzoz Subapları: 0,30 mm

    Tofaş Subap Ayarının Kontrolü ve Ayarlanması

    Subap ayarlarının periyodik olarak kontrol edilmesi önerilir. Bu işlem için bir subap ayarı aracı kullanmalısın. Uygun ayar değerlerinden sapmalar varsa, subapları ayarlama vidalarından ayarlayarak düzeltebilirsin.

    Subap Ayarı Değerlerinin Önemi

    Doğru subap ayarları, motor performansı, yakıt verimliliği ve emisyonlar üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Yanlış ayarlanmış subaplar, aşağıdakiler gibi çeşitli sorunlara neden olabilir:

    • Çalışma zorluğu
    • Yüksek yakıt tüketimi
    • Artan emisyonlar
    • Motor hasarı

    Sonuç

    Tofaş Şahin'in 1,6 litrelik düz motorundaki subap ayarlarını düzenli olarak kontrol etmek ve gerektiğinde ayarlamak, aracın düzgün çalışması için hayati önem taşır. Önerilen ayar değerlerine uymak, motorun verimliliğini, performansını ve ömrünü en üst düzeye çıkarmana yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sibop ayarı : emme ve ekzost 0.20 mm. (motor soğukken)
    Platin aralığı ayarı: 0.37 - 0.43 mm.
    Buji tırnak aralığı : 0.70 – 0.80 mm.
    Avans ayarı : 10 derece (850 d/dak. da)
    40 (+/- 3) derece (5500 d/dak.da)

    yukarıdaki değerler fabrika verileridir.
    lpg li araç için sibob ayarını farklı yapanlar olduğunu duydum.
    aracı bir süre benzinde kullanın ve durumunu gözlemleyin.
    avans ve hava ayarı yaptırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    Sibop ayarı : emme ve ekzost 0.20 mm. (motor soğukken)
    Platin aralığı ayarı: 0.37 - 0.43 mm.
    Buji tırnak aralığı : 0.70 – 0.80 mm.
    Avans ayarı : 10 derece (850 d/dak. da)
    40 (+/- 3) derece (5500 d/dak.da)

    yukarıdaki değerler fabrika verileridir.
    lpg li araç için sibob ayarını farklı yapanlar olduğunu duydum.
    aracı bir süre benzinde kullanın ve durumunu gözlemleyin.
    avans ve hava ayarı yaptırın.


  • konu yazılalı 1 sene olmuş ama arkadaştaki problemlerin aynısı bende var benzin otomatiği arızanlanmıştı onu değiştirttim daha sonra usta sübap ve avans ayarı yaptı arabanın feleği şaştı. bu ustanın ayarı iyi yapamamasından mı kaynaklanıyor? araba konusunda da iyi değilim ne yapmam gerekir bende de 90 model şahin var bir fikir verirseniz sevinirim. uzun süre öyle kullanmak motoru yıpratmaz mı? ne yapmalıyım aynı kişiye götürmek istemiyorum güvenim kalmadı şimdiden teşşekürler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.