Şimdi Ara

86H lastiği 86T yapsam ne olur??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
21.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Lastiklerimi,yük endexi aynı olmak kaydıyla sürat endexi 210 olan H, dan 190 olan T ye düşürsem sizce herhangi bir sakıncası olabilir mi? aracım zaten 190 yapacak bir araç değil..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    86H Lastiği 86T Lastiğine Çevirmek: Ne Beklemelisin?

    Motorlu aracınızın lastiklerini değiştirirken, uygun lastik türünü seçmek çok önemlidir. 86H ve 86T lastikler benzer gibi görünse de, aralarında önemli farklar vardır.

    86T Lastiği Ne Demektir?

    Lastikteki 86T kodu, lastiğin yük endeksini ve hız sınıfını gösterir:

    • 86: Lastiğin taşıyabileceği maksimum yükü belirtir.
    • T: Lastiğin güvenle gidebileceği maksimum hızı belirtir.

    86T lastiği, 560 kg'a kadar ağırlık taşıyabilir ve 190 km/saate kadar hızlarda kullanılabilir.

    86H Lastiği Ne Demektir?

    Öte yandan 86H lastiği de benzer yük endeksine sahip olmasına rağmen, daha düşük bir hız sınıfına sahiptir:

    • 86: Lastiğin taşıyabileceği maksimum yükü belirtir.
    • H: Lastiğin güvenle gidebileceği maksimum hızı belirtir.

    86H lastiği, yine 560 kg'a kadar ağırlık taşıyabilir, ancak maksimum hızı yalnızca 210 km/saattir.

    86H ile 86T Arasındaki Fark

    Anahtar fark, 86T lastiğinin 86H lastiğine göre daha yüksek bir hız sınıfına sahip olmasıdır. Bu, 86T lastiğinin daha yüksek hızlara uygun olduğu anlamına gelir.

    86H Lastiğini 86T Lastiğine Çevirmenin Sonuçları

    86H lastiğini 86T lastiğiyle değiştirirsen, aşağıdaki sonuçları bekleyebilirsin:

    • Gelişmiş Hız Performansı: 86T lastikleri daha yüksek hızlara uygun olduğundan, aracın yüksek hızlarda daha iyi kullanım ve yol tutuşuna sahip olacaktır.
    • Daha Kısa Lastik Ömrü: 86T lastikleri daha yüksek hızlar için tasarlandığından, 86H lastiklerine göre daha hızlı aşınabilirler.
    • Artırılmış Yakıt Tüketimi: 86T lastikleri daha düşük dirençli olduğu için, 86H lastiklerine göre daha az yakıt tasarrufu sağlayabilirler.

    Sonuç

    86H lastiğini 86T lastiğiyle değiştirmek, aracının performansını etkileyebilir. Daha yüksek hızlara çıkmayı planlıyorsan, 86T lastiği tercih etmelisin. Ancak, bütçen kısıtlıysa veya aracını esas olarak düşük hızlarda kullanıyorsan, 86H lastiği yeterli olacaktır. Lastik seçimini yapmadan önce, bir lastik uzmanına danışman önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • zaten araç 190 yapacak araç değilse h lastiğe ne gerk var ki çünkü bir miktar daha pahalıdır zaten
    bu arada aracınızın marka ve modelini yazarsanız
  • araç 1.4 accent era select..97hp bu aracın fabrika test verisi 177km max sürat..ben hafif eğimli bir yerde deneme maksatlı 193 gördüm bir kere.. ama sürat yapan ya da yapacak biri değilim.. araç 1133kg hafif bir araç değil acaba diyorum erken aşınma filan olabilirmi yada sert kalkışlarda deformasyon filan gibi..

    aracın üstünde b250 bridgestone iğrenç ötesi bir lastik var hem harıl harıl ses yapıyor hem de çabuk patinaja düşüyor..kartondan biraz esnek bir lastik varın siz hesabedin.. nispeten yumuşak hamurlu fulda,dunlop,goodyear düşünüyorum ancak T taksam ne olur merak etmiştim..
  • aracın standartıda T olması lazım
  • %10 kadran hatası 193x%10=19,3 hatayı düşerseniz 174 km hız yapmışsınız demektir. onun için fazla hıza gerek olmayan daha ucuz bir lastik daha iyi olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    araç 1.4 accent era select..97hp bu aracın fabrika test verisi 177km max sürat..ben hafif eğimli bir yerde deneme maksatlı 193 gördüm bir kere.. ama sürat yapan ya da yapacak biri değilim.. araç 1133kg hafif bir araç değil acaba diyorum erken aşınma filan olabilirmi yada sert kalkışlarda deformasyon filan gibi..

    aracın üstünde b250 bridgestone iğrenç ötesi bir lastik var hem harıl harıl ses yapıyor hem de çabuk patinaja düşüyor..kartondan biraz esnek bir lastik varın siz hesabedin.. nispeten yumuşak hamurlu fulda,dunlop,goodyear düşünüyorum ancak T taksam ne olur merak etmiştim..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    aracın standartıda T olması lazım

    Oricinal lastikler 185/65/14 86H
  • Palio 1.6 arabamın orjinal lastikleri H sınıfı.Geçen yıl lastik alırken illede H sınıfı olacak diye her yeri aradım.Sanki 210 km yapıcam arabayla 160'ın üzerine çıkmaya korkuyorum.13 janta H sınıfı lastik her markada yok.Maxxis marka üretim tarihi yeni H sınıfı lastik bulup aldım.Memnun değilim yol tutmuyor,yağmurda fren yapınca acayip kayıyor ve hiçbir şekilde güven vermiyor.
  • yüksek hızlara çıkılmadığı için bir sorun olmaz bence
  • Aracın katalog değerinde ne belirtilmişse bu değerden farklı bir lastik almamaya çalışın derim. H serisi olmuş T serisi olmuş hız açısından bakarsanız fark etmez. Yalnız bu iş bu kadar kolay değil. H seriden T seriye geçmek demek sadece hız indeksinde değişiklik anlamına gelmez, lastiğin kalitesinde de farklılık oluşturur. Yani daha az kauçuk oranı, lastiğin yapım kriterleri v.b. Marka için bir şey söylemem ama aracın standart lastik ölçüsü ne ise o takılmalı. İyi sürüşler.
  • yine de sıklıkla 140-160 arası gidiyorsanız bence üst sınıf almak daha mantıklı. limitin daha uzağında kalır hiç olmazsa. ama en fazla 110 120 yaparım vs. diyorsanız gerek yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.