Şimdi Ara

8 çekirdek işlemci ile 4 çekirdek işlemci farkı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
10.661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. İnceleme videolarına baktığımızda 4 çekirdekli işlemci ile 8 çekirdekli işlemci aynı performansı verebiliyor bu iş nasıl oluyor bu çekirdek muhabbeti nedir?
    https://www.youtube.com/watch?v=BSe31NVntzc

    Burada mesela çok az bir fark var bu nasıl oluyor ne ile alakalı bu durum?



  • Oyun motorlarının çok çekirdek desteği pek iyi değil, hepsinin kökeni çok eski dönemlere dayanıyor, 2-4 çekirdek kullansa öp başına koy. Çoğu oyuncuda 4 çekirdekli işlemciler var bu yüzden de yüksek çekirdeğe göre optimize edilmedi yıllarca, daha yeni yeni. Yani kullanmıyorlar o yüzden aynı olabiliyor. İkincisi, oyunda yük ekran kartında, 4 çekirdekli bir işlemci o kartın tam performansta çalışmasını sağlayabiliyorsa 8 çekirdekte olsa çizebileceği kare sayısı hemen hemen aynı olacaktır. Üçüncüsü, bilgisayar bu oyun makinesi değil. Oyun oynayıp oradan çıkardığınız sonuçlan nasıl işlemcileri karşılaştırıp aynı diyebiliyorsunuz şaşıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ryzenmaster -- 26 Mayıs 2020; 14:45:21 >
  • ryzenmaster kullanıcısına yanıt
    hocam bende araştırıyorum kesin bir hüküm vermedim soruyorum yani nedir bu olay diye :D oyunlar şimdiye kadar kullanmadıysa bu 8 çekirdek ihtiyacını şimdiden sonra da kullanacaklarını sanmıyorum. Mesela 8 çekirdek kullanmanın oyun harici nerede artısı var ?
  • Bykclk kullanıcısına yanıt
    Şu kadarını söyleyeyim yeni nesil konsolllar 8 çekirdek olarak gelecek, yeni oyunlar bu imkanı yavaş yavaş kullanacak, dolayısıyla bu pc tarafını etkileyip En fazla 3 sene sonra 4 çekirdek işlemciler oyunlar için artık önerilmeyecek bile. İşlem gücü gerektiren her yerde faydası olur. Profesyonel uygulamalarda, mühendislik, hesaplama, render, simülasyan, sanallaştırma ve daha bir çok işte kullanılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ryzenmaster -- 26 Mayıs 2020; 14:59:21 >
  • Oyunlar genelde en düşük sistem baz alınarak inşa edilirler halen daha 8 çekirdeği verimli kullanan oyun az. Microsoft'un Dx 11 apisinden de kaynaklı bir durum var Dx 12'de bunu biraz değiştirmeye çalıştılar Dx 12 Ultimate'le birlikte artık 8 çekirdekli işlemcileri daha verimli kullanacaklar. Yeni nesil Xbox Series X ve Ps5'de Ryzen tabanlı 8 çekirdek 16 izlekli işlemcilerle geliyor, yani artık 6 ve 8 çekirdekli işlemciler standartlaşmaya başladı. Alınacaksa 6 veya 8 çekirdekli işlemci almakta fayda var.
  • ryzenmaster kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=z6zTkeJ0oVc burada renderda öyle bir fark neden yok o zaman?
  • oyun ne kadarını kullanıyorsa o kadar

    oyun 4 çekirdek kullanıyorsa;

    8 çekirdek işlemci ile 4 çekirdek işlemci farkı  nedir?


    6 çekirdek kullanıyorsa;

    8 çekirdek işlemci ile 4 çekirdek işlemci farkı  nedir?


    ------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 26 Mayıs 2020; 17:54:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bykclk

    hocam bende araştırıyorum kesin bir hüküm vermedim soruyorum yani nedir bu olay diye :D oyunlar şimdiye kadar kullanmadıysa bu 8 çekirdek ihtiyacını şimdiden sonra da kullanacaklarını sanmıyorum. Mesela 8 çekirdek kullanmanın oyun harici nerede artısı var ?
    Abraham Silberschatz'ın Operating System Concepts adlı kitabında Process bölümü var. Eğer ingilizcen iyiyse bu kısmı okuyarak tam olarak multicore olaylarının sistemde nasıl çalıştığını net şekilde anlayabilirsin.Eğer ingilizcen yoksa işletim sistemleri derslerinin işlem/işlemci konularına bakabilirsin.

    En basit olarak şöyle örnek verebiliriz, Sen Microsoft Word kullanırken bir harfe bastığın zaman o harfe basman bi işlem, o harfin word ekranında gözükmesi bir işlem, o harfle beraber oluşacak kelimenin Türkçeliğinin kontrol edilmesi bir işlem, yazdığında wordun hesapladığı karakter/kelime sayacının artması bi işlem vs. böyle gidiyor.
    Bunların hepsini bi iş olarak düşün, 2 çekirdekte bu işi 2 işçiye yıkıyorsun, 8 çekirdekte 8 işçiye. Tabi burada zamanlayıcılar vs. önemli kavram her zaman 8 kat daha hızlı çalışıyor demek değil bu. Ama multicore temel mantığına böyle bakabilirsin.




  • Bykclk kullanıcısına yanıt
    3000 serisin ciddi performans kazanımıyla geldi çünkü, 6 tane daha güçlü çekirdek 8 çekirdeği ezmiş burada.
  • ben gene de 4 çekirdekli işlemci önermiyorum ne kadar iyi olursa olsun mesela yeni 3100 veya 3300x gibi işlemcilere millet saldırdı ama bence uzun soluklu sistem düşünülüyorsa (min 4-5 sene gibi) hala 6-12 lik ya da 8-16 lık ryzenler tercih edilmeli. kısa vadede birkaç fps uğruna uzun vadede aaa oyunlar oynamama ihtimalini es geçmeyin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodofran

    ben gene de 4 çekirdekli işlemci önermiyorum ne kadar iyi olursa olsun mesela yeni 3100 veya 3300x gibi işlemcilere millet saldırdı ama bence uzun soluklu sistem düşünülüyorsa (min 4-5 sene gibi) hala 6-12 lik ya da 8-16 lık ryzenler tercih edilmeli. kısa vadede birkaç fps uğruna uzun vadede aaa oyunlar oynamama ihtimalini es geçmeyin derim.
    Hocam şimdi siz mantıksal işlemcileri saymıyor musunuz?

    Bu üreticiler yemin ediyorum bizi kandırıyorlar.
    Gerçek 8 çekirdekli işlemci ile 4/8 çekirdekli işlemci aynı performansı göstermiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MehmetNY kullanıcısına yanıt
    Sanal çekirdeğin getireceği fark en fazla %20-25 olsun. Sanal çekirdek denen şey iş parçacıklarını akıllı şekilde zamanlaması yapılıp, sıraya sokarak performans kazanımına dayalıdır. Fiziksel çekirdekle mukayese etmek doğru değil, pastanın üzerindeki kremadır, olsa güzel olur lezzet verir.
  • MehmetNY kullanıcısına yanıt
    mantıksızsa saymıyorum
  • MehmetNY kullanıcısına yanıt
    bu kandırma değil ki donanımdan maksimum performans edinmece

    bunu kandırmaca olarak AMD denedi. fx 8350ler aslında 4 modül 8 threade sahipti. 8 çekirdek diye sattılar ve insanları mağdur ettiler çünkü birçok uygulamada 4/8 işlemci gibi performans veriyorlardı. bunun da bedelini yüklü miktarda tazminatlar ödeyerek ödediler. intel tarafında bu tür bir pazarlama hiçbir zaman yapılmadı? threadlere her zaman sanal thread olarak değinildi , asla bunlar çekirdektir denmedi..

    ---

    hasbelkader, threadler doğru kullanıldığında %40-50ye varan fps artışı olur

    buna kanıt istiyorsan 7700k (4/8) ve 7600k (4/4) arasındaki 2018 ve sonrası benchmarklara bakabilirsin

    8 çekirdek işlemci ile 4 çekirdek işlemci farkı  nedir?


    bu tablo da işini görür

    gördüğün gibi bu oyunda ATHENS bölgesi 8/16ya kadar ölçeklenebiliyor. hatta bu sayede IPC ve tek çekirdek performansında geri olmasına rağmen 1700x 6850k'yı 2 çekirdek fazla avantajıyla geçebiliyor.

    elbette 8/16 bir 6850k olsaydı, o da muhtemelen 96-97 fps verecekti (daha yüksek ipc/tek çekirdekten ötürü)


    --



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 26 Mayıs 2020; 20:7:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ryzenmaster

    Sanal çekirdeğin getireceği fark en fazla %20-25 olsun. Sanal çekirdek denen şey iş parçacıklarını akıllı şekilde zamanlaması yapılıp, sıraya sokarak performans kazanımına dayalıdır. Fiziksel çekirdekle mukayese etmek doğru değil, pastanın üzerindeki kremadır, olsa güzel olur lezzet verir.
    Hocam, bu konuda eğer deneyimliyseniz bu çekirdek olayını anlatan bir konu açsanız olmaz mı?
    Sanıyorum ki birçok insan bunlardan haberdar. Hatta koca forumun inceleme ekibi bile bunları videolarında anlatmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn

    bu kandırma değil ki donanımdan maksimum performans edinmece

    bunu kandırmaca olarak AMD denedi. fx 8350ler aslında 4 modül 8 threade sahipti. 8 çekirdek diye sattılar ve insanları mağdur ettiler çünkü birçok uygulamada 4/8 işlemci gibi performans veriyorlardı. bunun da bedelini yüklü miktarda tazminatlar ödeyerek ödediler. intel tarafında bu tür bir pazarlama hiçbir zaman yapılmadı? threadlere her zaman sanal thread olarak değinildi , asla bunlar çekirdektir denmedi..

    ---

    hasbelkader, threadler doğru kullanıldığında %40-50ye varan fps artışı olur

    buna kanıt istiyorsan 7700k (4/8) ve 7600k (4/4) arasındaki 2018 ve sonrası benchmarklara bakabilirsin



    bu tablo da işini görür

    gördüğün gibi bu oyunda ATHENS bölgesi 8/16ya kadar ölçeklenebiliyor. hatta bu sayede IPC ve tek çekirdek performansında geri olmasına rağmen 1700x 6850k'yı 2 çekirdek fazla avantajıyla geçebiliyor.

    elbette 8/16 bir 6850k olsaydı, o da muhtemelen 96-97 fps verecekti (daha yüksek ipc/tek çekirdekten ötürü)


    --
    Peki hocam, bu mantıksal işlemci olayı iyi bir şeyse neden hâlâ piyasaya 4/4, 6/6 ve 8/8 işlemciler sunuluyor? 7600k'ye de ekleselerdi o zaman.

    İlla bir ARGE maliyeti vardır; ama kazanılacak performans düşünülürse değerdi herhalde.

    Mantıksal işlemciler gerçek çekirdekler kadar performans vermiyormuş.
    Peki yüzde kaç performans veriyor?
    Intel ve Amd'ye göre mantıksal işlemciler için karşılaştırmalı performans analizi var mıdır?
    Yani şunu soruyorum, bu iki üreticinin mantıksal işlemci ekleme teknolojileri illa ki farklıdır. Bu farktan dolayı mantıksal işlemcilerin performansa etkisi farklıdır değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MehmetNY -- 26 Mayıs 2020; 20:15:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MehmetNY kullanıcısına yanıt
    ürün segmentleştirme dostum başka bi sebebi yok ki

    tüm 4 çekirdek işlemcileri 4/8 olarak satarsa o zaman ürünler nasıl segmentlere ayrılacaktı ki?

    i3 i5 i7 diye adam bi düzenek kurmuş. birine 2 çekirdek 4 thread demiş, öbürüne 4 çekirdek 4 thread, demiş sonuncusuna da 4 çekirdek 8 thread

    arge maliyetinden ziyade, aslında zaten birçok i5 i7den bozma oluyor.

    bikaç ihtimal var

    1) üretim sırasında hyperthreadingle ilgili kısımlar bozuk üretiliyor, HT tamamen kapatiliyor ve i5 olarak sürülüyor
    2) tamamen hyperthreadingsiz üretiliyor (onun da bi maliyet elbet vardır)

    smt ve ht birbirine çok benzer çalışıyor... aralarında pek fark yok

    "yüzde kaç" performans verme tarafı göreceli. yukarıdaki tablodan görebilirsin ki hem HT, hem de SMT AC Odyssey oyunu bazında benzer ÖLÇEKLENME gösteriyor.

    Bu ölçeklenme de yaklaşik %40-50 olarak görebilirsin. Ki bu, neredeyse mükemmele yakın ölçeklenmedir.

    BUnun dışında cinebench r20 ve diğer birçok render programlarında, threadlere eşit olarak yük dağıltığında %50'ye varan ölçeklenme görebilirsin.



    ---

    4/4 6/6 8/8 satıyor çünkü insanları bir tık üstüne upgrade etmeye bir kapı açmak istiyor.

    AMD ise ryzen 5lerde SMTyi verdi çünkü bunu yapmak zorundaydı, zaten piyasada geri durumdaydı, intel gibi segmentasyon yapamazdı.

    ama yapabildiği yerde de yaptı. ryzen 3 1200af'yi 4/4 sattılar. ryzen 3 1400 ise 4/8 sattılar ama o biraz daha tuzluydu tabi)

    ---

    şimdi rekabet ve piyasa iyice kızıştığı için intel bu tür bir lükse giremedi. segmentasyon tamamen çekirdek sayısına döndü. eskiden intel HT bazlı segmentasyon yaparken, şimdi çekirdek bazlı yapıyor (i3 4, i5 6 i7 8 çekirdek şeklinde)

    ---

    dedigim gibi yüzdesel performans cok göreceli konu. bu konu hakkında benchmarkları incelemelisin.

    işin oyun tarafını sorguluyorsan, şu an en güncel oyunlardan biri olan ac:o tablosunu incele.

    örneğin 2/2 bir işlemciye SMT veya HT eklendiğinde tamamen aynı şekilde %50 fps arttığını görebiliyorsun.

    ya da 2/4 işlemci yerine tamamen 4 fiziksel çekirdek eklendiğinde de 2/4e göre %50 arttığını görebiliyosun

    genelgeçer bi şekilde diyebiliriz ki, eğer program/oyun bunların ekmeğini tam olarak yiyebiliyorsa yaklaşk olarak %40 50 performans artar.


    ama kimi oyunda da yerinden oynamaz...




  • attıgın videoda 4 cekirdekli işlemci yok
    6-12
    8-16
    12-24
    işlemci testi var ve destekledigi oyunlarda fpse artıyor
    sen ne sacmalamıssın
    dediklerinle video uyusmuyor
  • attıgın videoda 4 cekirdekli işlemci yok
    6-12
    8-16
    12-24
    işlemci testi var ve destekledigi oyunlarda fpse artıyor
    sen ne sacmalamıssın
    dediklerinle video uyusmuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn

    ürün segmentleştirme dostum başka bi sebebi yok ki

    tüm 4 çekirdek işlemcileri 4/8 olarak satarsa o zaman ürünler nasıl segmentlere ayrılacaktı ki?

    i3 i5 i7 diye adam bi düzenek kurmuş. birine 2 çekirdek 4 thread demiş, öbürüne 4 çekirdek 4 thread, demiş sonuncusuna da 4 çekirdek 8 thread

    arge maliyetinden ziyade, aslında zaten birçok i5 i7den bozma oluyor.

    bikaç ihtimal var

    1) üretim sırasında hyperthreadingle ilgili kısımlar bozuk üretiliyor, HT tamamen kapatiliyor ve i5 olarak sürülüyor
    2) tamamen hyperthreadingsiz üretiliyor (onun da bi maliyet elbet vardır)

    smt ve ht birbirine çok benzer çalışıyor... aralarında pek fark yok

    "yüzde kaç" performans verme tarafı göreceli. yukarıdaki tablodan görebilirsin ki hem HT, hem de SMT AC Odyssey oyunu bazında benzer ÖLÇEKLENME gösteriyor.

    Bu ölçeklenme de yaklaşik %40-50 olarak görebilirsin. Ki bu, neredeyse mükemmele yakın ölçeklenmedir.

    BUnun dışında cinebench r20 ve diğer birçok render programlarında, threadlere eşit olarak yük dağıltığında %50'ye varan ölçeklenme görebilirsin.



    ---

    4/4 6/6 8/8 satıyor çünkü insanları bir tık üstüne upgrade etmeye bir kapı açmak istiyor.

    AMD ise ryzen 5lerde SMTyi verdi çünkü bunu yapmak zorundaydı, zaten piyasada geri durumdaydı, intel gibi segmentasyon yapamazdı.

    ama yapabildiği yerde de yaptı. ryzen 3 1200af'yi 4/4 sattılar. ryzen 3 1400 ise 4/8 sattılar ama o biraz daha tuzluydu tabi)

    ---

    şimdi rekabet ve piyasa iyice kızıştığı için intel bu tür bir lükse giremedi. segmentasyon tamamen çekirdek sayısına döndü. eskiden intel HT bazlı segmentasyon yaparken, şimdi çekirdek bazlı yapıyor (i3 4, i5 6 i7 8 çekirdek şeklinde)

    ---

    dedigim gibi yüzdesel performans cok göreceli konu. bu konu hakkında benchmarkları incelemelisin.

    işin oyun tarafını sorguluyorsan, şu an en güncel oyunlardan biri olan ac:o tablosunu incele.

    örneğin 2/2 bir işlemciye SMT veya HT eklendiğinde tamamen aynı şekilde %50 fps arttığını görebiliyorsun.

    ya da 2/4 işlemci yerine tamamen 4 fiziksel çekirdek eklendiğinde de 2/4e göre %50 arttığını görebiliyosun

    genelgeçer bi şekilde diyebiliriz ki, eğer program/oyun bunların ekmeğini tam olarak yiyebiliyorsa yaklaşk olarak %40 50 performans artar.


    ama kimi oyunda da yerinden oynamaz...
    Çok teşekkür ediyorum hocam.
    Çok faydalı ve detaylı yorum yazmışsınız, sağolun.

    Son satırı doğru mu anladım diye sorayım:
    Performans sırayla artıyor:
    2/2 işlemci < 2/4 işlemci < 4/4 işlemci

    Böyle midir hocam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MehmetNY -- 26 Mayıs 2020; 20:36:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.