Şimdi Ara

7 VİTESLİ DSG İLE KAÇ KM? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
227
Cevap
3
Favori
59.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "DSG size uyum sağlamayacak, siz DSG'ye uyum sağlayacaksınız" gibi bir yorum okudum.
    Bence çok yanlış bir tutum bu.
    Ne yani? Araba "Abi bugün hi havam yok, gitmeyelim bir yere. Canım çok sıkkın" derse gitmeyecek miyiz?

    O kadar para ver, sonuç alama. Yazıklar olsun Vw'e o zaman.

    Saygılar...
  • Valla çok istedim DSG olsun diye ama araştırınca..

    1- Ses var ve servis bu sese normal diyor..Kullanıcılar rahatlığından dolayı duymamazlıktan geliyor sesi..
    2-Şehiriçinde manuel kullandıktan sonra ne diye DSG alayım..
    3-Ha bozuldu ha bozulacak korkusuyla ne diye uğraşayım..
    4-Kavrama ve mekatronik değişimi büyük ihtimal..git servisle doğuşla uğraş artık..bekle parça gelsin..acaba benden ne kadar isterler vs vs..
    5-Daha öncede yazmıştım düz yolda!!! yanımdan yavaşça geçen bir jetta dsg de fırrrrrrrrr sesine eşlik eden ince bir ıslık sesini kendim duydum..


    Alıp sorunsuzca kullananlara hayırlı olsun..Sorun yaşayanlara tez zamanda servs çözüm bulsun..Ben düz vitesi tercih ettim;) 3500 tl de kardayım:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz

    "DSG size uyum sağlamayacak, siz DSG'ye uyum sağlayacaksınız" gibi bir yorum okudum.
    Bence çok yanlış bir tutum bu.
    Ne yani? Araba "Abi bugün hi havam yok, gitmeyelim bir yere. Canım çok sıkkın" derse gitmeyecek miyiz?

    O kadar para ver, sonuç alama. Yazıklar olsun Vw'e o zaman.

    Saygılar...



    Evet o yazıyı ben yazdım ve böyle bir anlam çıkarmanıza da gerçekten şaşırdım. Yorum bile yazmayacağım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    dsg tam oturmuş gibi gözükmüyor, şehir içinde manuel kullan vitesle uğraş vs. vs. bunlar bana saçma geldi, vitesle uğraşılacaksa otomatik almanın anlamı ne? yeni teknolojileri hemen almamak gerekiyor,,, muhakkak eksiklikleri oluyor,,, bu her markada böyle.. araba aynı gözüküyor ama yıllar geçtikce fabrika bir çok düzeltme ve iyileştirme yapıyor..


    Güzel arkadaşım,

    Her hangi bir şey ile uğraşmıyorsun. DSG nin sistemi budur. Aracın tekeri dönmeye başladığı andan itibaren vites büyütmeye başlar. Sen eğer büyütmesini istemiyor isen manuel alıp veya spor moda alıp kullanırsın. Bunu herkes yapacak diye bir kaide yok. Hem az yaktıran hemde yüksek devir çevirten bir şanzıman malesef dünyaya gelmedi.

    Yok ben bunu düşünmek istemiyorum diyorsan da debriyaja basmaya devam edersin arada da iç geçirirsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasear_tr

    Valla çok istedim DSG olsun diye ama araştırınca..

    1- Ses var ve servis bu sese normal diyor..Kullanıcılar rahatlığından dolayı duymamazlıktan geliyor sesi..
    2-Şehiriçinde manuel kullandıktan sonra ne diye DSG alayım..
    3-Ha bozuldu ha bozulacak korkusuyla ne diye uğraşayım..
    4-Kavrama ve mekatronik değişimi büyük ihtimal..git servisle doğuşla uğraş artık..bekle parça gelsin..acaba benden ne kadar isterler vs vs..
    5-Daha öncede yazmıştım düz yolda!!! yanımdan yavaşça geçen bir jetta dsg de fırrrrrrrrr sesine eşlik eden ince bir ıslık sesini kendim duydum..


    Alıp sorunsuzca kullananlara hayırlı olsun..Sorun yaşayanlara tez zamanda servs çözüm bulsun..Ben düz vitesi tercih ettim;) 3500 tl de kardayım:)


    1- Çalışma prensibine göre vites değişimlerindeki ses normal, bozuk yoldaki değil...
    2- Böyle bir şey yok. Bu tamamen kullanıcının tercihi... Olayı farklı yansıtmayın lütfen,
    3- Benzer durum üretilen her üründe mevcuttur. O zaman araç da almayalım nasıl olsa bütün taksiler bize hizmet eder...
    4- Düz vites aracının debriyajı sertleşmeye başladığında o zaman da gidip servise parça bekleyip acaba ne kadar tutacak diye düşünmeyecek misiniz?
    5- 57000 km dir kendi aracımı kullanıyorum, mekatronik değişmeden önce dahi böyle bir ses duymadım. Ayrıca sayısız DSG, Stronik de araç kullandım benzer ses onlarda da yoktu..

    İyi Sürüşler..




  • kayınbiradere geçen sene haziranda 85 milyara passat 2.0 tdi dsg aldık. Arabanın daha 40.000km de şanzuman dağıldı. Yukarıda yazılan sesler onun arabada da vardı bir sabah araba arıza ışığı yanarak çalışmaz hale gelmiş.Gittik baktık marş bile basmıyor sanırım kendini korumak için sistemi komple kapatmış.Neyse bi tane çekici bulup arabayı kastamonudan ankara doğuş otoya çektirdik. Ertesi gün şanzuman indirildi ve 3 tane dişlinin dağıldığı görüldü.Almanyadan parça istendi ve sürede araba 2 hafta serviste yattı.Parçalar gelip garantiden değiştirildi.10000km sonra 50bin de tekrar aynı arıza oluştu.Olaylar tekrar yaşandı ve bu seferde şanzuman komple değişecek dendi.Garantiden 0 şanzuman takıldı ve tabi bu sefer araba 3 hafta yattı serviste.Şimdi yeni şanzumanla dolanıp duruyor ama ilk fırsatta satacak arabayı 1 yaşındaki arabada aynı sorun bu kadar çıkınca hele de şanzuman gibi önemli bir yerde olunca tüketici mahkemesinden aracı değiştirmek yada parasını geri alması için dava aç dedim ama servis bedava değişim yaptığından yanaşmadı. 1000 tane dsg li araçtan belkide 1 inde bu kadar sorun çıkıyordur ama bu örnekten ve yaşananları bizzat gördükten sonra dsg den ürker hale geldim.Bu arada arabanın serviste yattığı sürece binmek için jetta verdiler kimse yaya kalmadı yani.




  • bi dakka ya ben yanlışmı okudum,

    scirocco gibi bir araba alıyosun ve 10-20 bin km arası kavrama ve şanzıman değiştiriyorsun

    passat alıyosun 40 binde şanzıman dağılıyo, bizim bildiğimiz dandik dediğimiz şahin bile motora el değmeden 150 bin km gidiyor...

    yuhhh derim ya wolswagen e ,,
  • 1000 araç 1 dsg arızası çok yüksek bir ihtimal, vw nin tr de sattığı dsg li araç sayısı düşünüldüğünde yılda 30-40 kişi nin sıfır aracının şanzıman dağıtması hiç mantıklı değil. bence kabul edilebilir hata sınırını aşıyor.
  • Aslında ortaya çıkan drurum şu.."DSG Mükemmel mi?"

    1- ses problemi normaldir deyip geçiştirilemez..Çünkü normal değil..DSG ler böle öter diye bişey var mı ya..
    2-Kullanıcı olan sıkışık trafikte manuel kullandıını söylüyor ama olayı biz yanlış aktarıyoruz öle mi?
    3-En kötüleren denilen i-shift de bir kere bile bozulacak kaygısı yaşamadım..Veya şuan arabalarını kullananalar şanzımanda sorun çıkar mı diye dert etmiyorlar..
    4-Düz viteste en küçük bikorkum olmayacak tabiki..Bozulamaz mı? Elbette bozulabilir.Ama bu ihtimal kaçta kaçtır?.Parçada gelir düzelir..
    5-Sayısız DSG kullanılabilir ama o sesi ben duydum..Ve sizde çok yakın bi zamanda duyabilirsiniz..

    Fikirlerinize sayglıyım..Ama bu forumun var olma sebebi bunları konuşarak bilgi ve fikir ednmemizdir..Umarım aracıız ve şanzımanınınzla kazasız ve sorunsuz sürüşler yaşarsınız...
    İlerde DSG-2 çıkınca bizde alır sizin gibi keyfini süreriz inşallah...

    SONUÇ:Kullanıcıların anlattığı sorunları çıkaran DSG mükemmel olamaz...(kendi şahsi fikrimdir)




  • Arkadaşlar, eşime aldığım Golf 1,4 Tsi 122 bg highline Tiptronic aracımı bügün teslim aldım ,benim açımdan sonuç biraz hüsran oldu gaz pedalının tepkisi yetersiz, araç kalktıktan 3 sn ye sonra 4.vitese geçebiliyor devamlı düşük devirde gitme eğiliminde (1500-2000 devir) genelde vitesi manuel olarak düşürmek ihtiyacı hissettim ,bunda kendi aracıma alışkın olmamın etkiside olabilir ama seri bir kullanım için vites zamanlamaları bence yetersiz.Manuel olarak müdahele etmeniz gerekiyor.Araba şu an 42 km de şanzumandan bir ses hissetmedim.Ama mini cooper mı alsaydım diye hayıflanmadım değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZooZ -- 25 Mayıs 2011; 2:45:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoozfire

    Arkadaşlar, eşime aldığım Golf 1,4 Tsi 122 bg highline Tiptronic aracımı bügün teslim aldım ,benim açımdan sonuç biraz hüsran oldu gaz pedalının tepkisi yetersiz, araç kalktıktan 3 sn ye sonra 4.vitese geçebiliyor devamlı düşük devirde gitme eğiliminde (1500-2000 devir) genelde vitesi manuel olarak düşürmek ihtiyacı hissettim ,bunda kendi aracıma alışkın olmamın etkiside olabilir ama seri bir kullanım için vites zamanlamaları bence yetersiz.Manuel olarak müdahele etmeniz gerekiyor.Araba şu an 42 km de şanzumandan bir ses hissetmedim.Ama mini cooper mı alsaydım diye hayıflanmadım değil...



    Bu aracı almadan önce teknik bilgilerini inceleyip test sürüşü yaptınız mı?

    Bindiğiniz araç 1500 devirde maksimum torku vermeye başlıyor. 1500 den sonrası boşu boşuna harcadığınız yakıt artıyor. Eğer aracınız düz vites olsa 1500 devirden sonra vites büyüt işareti panoda yanacaktır. Aracınız DSG ise maksimum torka araç ulaştımı vites büyütecektir. Zaten TSI nin az yakmasındaki mantık buradan geliyor. Atmosferik benzinli motorlar maksimum torka 3500-4500 devirlerde gelirken, Turbo beslemeli veya komp+Turbo beslemeli motorlar maksimum torka 1500 devir bantında gelmektedir.

    D konumunda olması ise bu aracın en ekonomik biçimde hızlanmasına sebebiyet verecektir. Zaten sürüş programında da D modunda iken gaz pedal hassasiyeti ekonomik olmasından dolayı düşüktür ayrıca vites geçişleri en az sarsıntıdadır. Eğer yüksek devirde vites değişsin istiyor, vites geçişlerini de hissetmek istiyorsanız o zaman S moduna veya manuel moda geçiniz.

    Kısacası aracınızda her hangi bir problem yoktur, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle...




  • Öncelikle iyi dileklerinize teşekkür ederim.Hayır test sürüşü yapmadım.Benim düşüncem ekonomik olması uğruna sürüş zevkindende fazla feragat edilmemesi gerektiği yönünde ,bu tabii göreceli bir konu , Bu arada D modunda kullandım aracı, S modunda kullanmamak benim hatam oldu heralde .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZooZ -- 25 Mayıs 2011; 20:12:52 >
  • önceki aracınız ne idi? passat tsi dsg bile bana gayet seri gelmişti. evet dsg vitesleri erken atıyor ancak gaz tepkisi sakın kullanımda bile gayet yeterli gelmişti. beklentilerinizde bir hata olabilir.
  • Herkeze iyi akşamlar DSG konforlu sportif ve ekonomik olabilmekte ayrıca pek çok insan 3500tl gibi bir farkı neredeyse gözükapalı öedemekte :) demekki bir fark var ..! ŞU an renault da dahil pek çok marka çift kavramalı şanzıman çıkardı ve piyasada alternatifler olmasına rağmen DSG özellikleriyle farkını ortaya koymuş durumda ! Sebeb bence gayet basit vw hepsinden önce çıkardı aynı şekilde hataları görmek ve geliştirme içinde yeterince zaman kazandı ve halada geliştirmeler devam ediyor ...! Mekanik olan ve insan yapımı olan herşeyde hata olasıdır önemli olan bu hatalar olduğunda size hatanın duzeltilme sürecinde nasıl davranıldığıdır ..! Şahsi fikrim okuduklarımdan sonra ikinci elde kolay kolay dsg almam (garantiside yoksa) bide şu gerçek var kim 50 bin tl verip aldığı aracını basit ses kusurları yada kendince bulduğu çözumlerle işe yarar hale getirmişşse satsın ki?? İnsan mecbur kalınca özellikle TÜRKSE inanılmaz çözümler üretebilir :)) Ama aynı hatayı iki kere yapmaz :))




  • Arkadaşlar ben de uzun süredir GOLF 1.4 tsi highline düz ile tsi 1.4 comfortline dsg arasında gidip geliyorum.
    Hangisini seçeceğime bir türlü karar veremiyorum. Alman forumlarından da okuduğum kadarıyla onlarda da DSG ile ilgili benzer şikayetler var. Ses sorunu ve belli bir kilometreden sonra mekatronik değişmesi gibi sorunlardan şikayet ediyorlar.
    Yüksek donanım ile dsg konforu arasından sizce hangisini seçmeliyim. Highline DSG için bütçem yeterli değil, üstelik C sınıfı araca her ne kadar bu GOLF gibi bir efsane olsa da 60 bine yakın para ödemek mantıksız geliyor.
    Bir de highline donanımında bulunan arkada led aydınlatma da pek vazgeçilesi bir şey değil.
    Lütfen bana yardım edin

    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluebest -- 25 Mayıs 2011; 22:48:18 >
  • Şehir içi ve şehir dışı karışık 1150 km 60 lt dsg tdi golf
  • merhabalar,

    2011 vw golf 1.4 122bg dsg7 refleks gri sahibiyim,

    araç 2600km civarlarında. şuana kadar hiç ikaz vs vermedi(maaşallah).
    yalnız şöyle benim dikkatimi çeken yanları var, bayır aşağı inerken araç her zaman 3.vites e düşüyor(fren pedalına dokunsamda- dokunmasamda). hafif gaz pedalı dokununca direk 4-5 e geçiyor. pedaldan ayağımı çektiğim zaman gene 3 e düşüyor. ve devir 3-4 bine doğru yükseliyor motor sesi biraz bağrıyor.
    bir başka dikkat, düz 1-2km lik bir yolda gaz pedalına yüklenince D konumda ibre 90-120 arasına çıkıyor vites 5 i gösteriyor ve patinaj sensörü yanıyor. biraz ayağımı boşladığım zaman vites hemen 6-7 oluyor.patinaj sensörü gidiyor.
    başka bir dikkat, araç bazen haddinden fazla motor sesi çıkarıyor normal hızda bile 50-60 km arasında. sanki 10-15 saattir yoldaymışta motor yorulmuş gibi.
    başka dikkat, 5-10 saniyelik hızlanma yapıldığında kalkış içerisinde egzos ıslık çalıyor. şu toyota corolla'lara özgü sesten.
    aracı alırken satış elemanı ve servis ustası sakın 97 oktan kullanmayın dedi.
    şuana kadar S modunda kullanmadım. bir kere bir aile ferdi yola gittiydi 5dklık S konumu kullanmış ve hareket halindeyken D konuma almış (bu aracı etkiler mi olumsuz yönde)
    ve aklıma takılan bir yer. bir araç en güzel nasıl park edilir stop ederken neye dikkat edicez. her zaman yaptığım önce P e alıyorum sonra El frenini çekiyorum fren pedalını bırakıyorum ve stop ediyorum.
    aracıma nazar değdi, park halindeyken sol arka kapıyı az bir ezilme ve çizilme olmuştu, sonra sol arka tampona gene dokundurmuşlar ve gene arka plakalığın sağ alt tarafı tamponda içeri kırılma. 1-2 hafta içerisinde servise gidip yaptıracağım :(
    fren pedalı çok yumuşak bazen sert duruşlara mani olamıyorum. ışıklarda hafif durmalarda beklerken N konumuna almayı özen gösteriyorum.
    bir dikkat daha, araç kalkışa geçerken biraz izin veriyorum ona sonra gaz pedalına geçiyorum ama bazen hemen tepki veriyor pati yapıyor araba ama ben yükleme yapmıyorum çok. yani biraz daha alışıcaz gibi :))
    size pek yardımcı olamamışımdır ama benim de içimde biriken bunlar vardı paylaşayım dedim.




  • 2008 2.0 tdi dsg golf kullandım ve dsg hayranı oldum...
    97 model corollamı satıp ikinci el golf 6 tdi dsg almak için diretecektim.
    ama dsg yorumları,kullanıcı deneyimleri biraz kafa karıştırıcı. 20000 km de balata değişimi ilginç geldi bana.
    acaba manuel tdi baksam daha mı iyi olur sorusu belirdi kafamda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MayBaCh ExeLero

    merhabalar,

    2011 vw golf 1.4 122bg dsg7 refleks gri sahibiyim,

    araç 2600km civarlarında. şuana kadar hiç ikaz vs vermedi(maaşallah).
    yalnız şöyle benim dikkatimi çeken yanları var, bayır aşağı inerken araç her zaman 3.vites e düşüyor(fren pedalına dokunsamda- dokunmasamda). hafif gaz pedalı dokununca direk 4-5 e geçiyor. pedaldan ayağımı çektiğim zaman gene 3 e düşüyor. ve devir 3-4 bine doğru yükseliyor motor sesi biraz bağrıyor.
    bir başka dikkat, düz 1-2km lik bir yolda gaz pedalına yüklenince D konumda ibre 90-120 arasına çıkıyor vites 5 i gösteriyor ve patinaj sensörü yanıyor. biraz ayağımı boşladığım zaman vites hemen 6-7 oluyor.patinaj sensörü gidiyor.
    başka bir dikkat, araç bazen haddinden fazla motor sesi çıkarıyor normal hızda bile 50-60 km arasında. sanki 10-15 saattir yoldaymışta motor yorulmuş gibi.
    başka dikkat, 5-10 saniyelik hızlanma yapıldığında kalkış içerisinde egzos ıslık çalıyor. şu toyota corolla'lara özgü sesten.
    aracı alırken satış elemanı ve servis ustası sakın 97 oktan kullanmayın dedi.
    şuana kadar S modunda kullanmadım. bir kere bir aile ferdi yola gittiydi 5dklık S konumu kullanmış ve hareket halindeyken D konuma almış (bu aracı etkiler mi olumsuz yönde)
    ve aklıma takılan bir yer. bir araç en güzel nasıl park edilir stop ederken neye dikkat edicez. her zaman yaptığım önce P e alıyorum sonra El frenini çekiyorum fren pedalını bırakıyorum ve stop ediyorum.
    aracıma nazar değdi, park halindeyken sol arka kapıyı az bir ezilme ve çizilme olmuştu, sonra sol arka tampona gene dokundurmuşlar ve gene arka plakalığın sağ alt tarafı tamponda içeri kırılma. 1-2 hafta içerisinde servise gidip yaptıracağım :(
    fren pedalı çok yumuşak bazen sert duruşlara mani olamıyorum. ışıklarda hafif durmalarda beklerken N konumuna almayı özen gösteriyorum.
    bir dikkat daha, araç kalkışa geçerken biraz izin veriyorum ona sonra gaz pedalına geçiyorum ama bazen hemen tepki veriyor pati yapıyor araba ama ben yükleme yapmıyorum çok. yani biraz daha alışıcaz gibi :))
    size pek yardımcı olamamışımdır ama benim de içimde biriken bunlar vardı paylaşayım dedim.

    Demek ki benim duyduğum ıslık sesi sizin bahsettiğiniz egsozdan gelen ses...Ayrıca bu sese eşlik eden bir fırrrrrr sesi vardı..Sizde de bu ses var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    önceki aracınız ne idi? passat tsi dsg bile bana gayet seri gelmişti. evet dsg vitesleri erken atıyor ancak gaz tepkisi sakın kullanımda bile gayet yeterli gelmişti. beklentilerinizde bir hata olabilir.

    Bu aracı eşime aldım ,kendi aracım Porsche cayenne 3,2 v6 ikisini karşılaştırıyor gibi olmamak için belirtmemiştim.Gerçi golf u d de kullandım sadece 20-30 km sportda farkı tepki gösterir herhalde...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.