Şimdi Ara

7 VİTESLİ DSG İLE KAÇ KM? (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
228
Cevap
3
Favori
59.885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carman1tr

    2008 2.0 tdi dsg golf kullandım ve dsg hayranı oldum...
    97 model corollamı satıp ikinci el golf 6 tdi dsg almak için diretecektim.
    ama dsg yorumları,kullanıcı deneyimleri biraz kafa karıştırıcı. 20000 km de balata değişimi ilginç geldi bana.
    acaba manuel tdi baksam daha mı iyi olur sorusu belirdi kafamda.


    2008 2.0 tdi Golf 6 ileri DSG şanzımanlıdır. Şikayetlerin çok büyük bölümü ise 7 ileri kuru tip DSG şanzımanlardan kaynaklanıyor.
  • Otomatik vitesi hanım için istemiştim ama Dsg şanzumanın elimde patlama riskini göze almıyorum ve dizel highline düz (beyaz) Golf siparişini veriyorum.
    Bir daha araç değiştireceğim zamanda artık olgunlaşmış kusursuza yakın bir otomatik bir araç seçerim. Yaşlılıkta rahat etmek lazım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teodor


    quote:

    Orijinalden alıntı: carman1tr

    2008 2.0 tdi dsg golf kullandım ve dsg hayranı oldum...
    97 model corollamı satıp ikinci el golf 6 tdi dsg almak için diretecektim.
    ama dsg yorumları,kullanıcı deneyimleri biraz kafa karıştırıcı. 20000 km de balata değişimi ilginç geldi bana.
    acaba manuel tdi baksam daha mı iyi olur sorusu belirdi kafamda.


    2008 2.0 tdi Golf 6 ileri DSG şanzımanlıdır. Şikayetlerin çok büyük bölümü ise 7 ileri kuru tip DSG şanzımanlardan kaynaklanıyor.


    6 ileri olan modeller hem golf 5 hemde 2.0 motor oluyor.ben golf 6 ve 1.6 motor alacaktım.bu fikrimi tekrar gözden geçirmeli miyim manuele kaymak gibi??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: carman1tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: teodor


    quote:

    Orijinalden alıntı: carman1tr

    2008 2.0 tdi dsg golf kullandım ve dsg hayranı oldum...
    97 model corollamı satıp ikinci el golf 6 tdi dsg almak için diretecektim.
    ama dsg yorumları,kullanıcı deneyimleri biraz kafa karıştırıcı. 20000 km de balata değişimi ilginç geldi bana.
    acaba manuel tdi baksam daha mı iyi olur sorusu belirdi kafamda.


    2008 2.0 tdi Golf 6 ileri DSG şanzımanlıdır. Şikayetlerin çok büyük bölümü ise 7 ileri kuru tip DSG şanzımanlardan kaynaklanıyor.


    6 ileri olan modeller hem golf 5 hemde 2.0 motor oluyor.ben golf 6 ve 1.6 motor alacaktım.bu fikrimi tekrar gözden geçirmeli miyim manuele kaymak gibi??


    1.6 motor Golf'ün en güçsüzü olmasına rağmen DSG'nin motor gücüne bağlı olmayan problemleri de var. DSG alacaksanız benim önerim garanti uzatmasını da mutlaka almanız olur.




  • Çevreme sorduğum zaman şu cevabı veriyorlar:
    Düz kullanmakta sorun yaşamıyorsan düz vites al.
    Tabi burada fiyat farkı ve ilerde yaşanması muhtemel sorunlar göz önünde bulundurularak bu sunuca varılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rakkas79


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    birde her 10.000 20.000 de kavrama değişiyor gibi demişsiniz. yada ne demek istediniz? ciddi bir konu ve sorun demektir bu.



    Arkadaşlar, dsg de 7 ileride kavrama dediğim gibi başlı başına problem. Bu durumu nasıl aşıyoruz; aracı sıkışık trafikte manuelde kullanarak çözüyoruz. Çünkü araç sıkışık trafikte hemen kalkar kalkmaz 2. vitese attığı için yük kavramanın üzerine biniyor. Bu sebeple manuelle kullanıp devirlenince 2 ye atmak çözüm yolu. 2 den sonra tekrar D ye cekiyoruz. Benim 12000 de değiştirdiğim kavrama takımım şu anda 27000 olmasına rağmen sorun yaratmadı bu şekilde.



    tebrikler.otomatiğe para verip tembelliğe alışmamak lazım,arada bir kurcalamak zararlı değil aksine faydalıdır.:D




  • Konu Başlıktan çok uzaklaştı.

    DSG ile ilgili km bilgileri ve sıkıntılar anlatılacağına, yok ben almam, acaba sıkıntı çıkarır mı?, iyi ki manuel aldım hem kafam rahat hem param cebimde diye bir çok yorum var.

    Elbette ki herkesin kendi tercihi kendine göre en doğru karardır ancak keşke kişiler karalama kampanyası harici "kaç km yapıp, hangi sıkıntılar" yaşadığından bahsetse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbfdriver


    quote:

    Orijinalden alıntı: rakkas79


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    birde her 10.000 20.000 de kavrama değişiyor gibi demişsiniz. yada ne demek istediniz? ciddi bir konu ve sorun demektir bu.



    Arkadaşlar, dsg de 7 ileride kavrama dediğim gibi başlı başına problem. Bu durumu nasıl aşıyoruz; aracı sıkışık trafikte manuelde kullanarak çözüyoruz. Çünkü araç sıkışık trafikte hemen kalkar kalkmaz 2. vitese attığı için yük kavramanın üzerine biniyor. Bu sebeple manuelle kullanıp devirlenince 2 ye atmak çözüm yolu. 2 den sonra tekrar D ye cekiyoruz. Benim 12000 de değiştirdiğim kavrama takımım şu anda 27000 olmasına rağmen sorun yaratmadı bu şekilde.



    tebrikler.otomatiğe para verip tembelliğe alışmamak lazım,arada bir kurcalamak zararlı değil aksine faydalıdır.:D


    Gel gör ki otomatik vites şehir içi sıkışık trafikte rahat etmek için alınır. Uzun yolda ne yapayım otomatik vitesi?
    Şirketten arkadaşımın jetta'sının şanzumanı 10 bin kilometrede sesten dolayı komple değiştirilmiş.
    Bu başlık uzun süredir var ve nafile bekliyoruz DSG ile bol kilometre yapıp sorun yaşamayan bir arkadaşı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasear_tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: MayBaCh ExeLero

    merhabalar,

    2011 vw golf 1.4 122bg dsg7 refleks gri sahibiyim,

    araç 2600km civarlarında. şuana kadar hiç ikaz vs vermedi(maaşallah).
    yalnız şöyle benim dikkatimi çeken yanları var, bayır aşağı inerken araç her zaman 3.vites e düşüyor(fren pedalına dokunsamda- dokunmasamda). hafif gaz pedalı dokununca direk 4-5 e geçiyor. pedaldan ayağımı çektiğim zaman gene 3 e düşüyor. ve devir 3-4 bine doğru yükseliyor motor sesi biraz bağrıyor.
    bir başka dikkat, düz 1-2km lik bir yolda gaz pedalına yüklenince D konumda ibre 90-120 arasına çıkıyor vites 5 i gösteriyor ve patinaj sensörü yanıyor. biraz ayağımı boşladığım zaman vites hemen 6-7 oluyor.patinaj sensörü gidiyor.
    başka bir dikkat, araç bazen haddinden fazla motor sesi çıkarıyor normal hızda bile 50-60 km arasında. sanki 10-15 saattir yoldaymışta motor yorulmuş gibi.
    başka dikkat, 5-10 saniyelik hızlanma yapıldığında kalkış içerisinde egzos ıslık çalıyor. şu toyota corolla'lara özgü sesten.
    aracı alırken satış elemanı ve servis ustası sakın 97 oktan kullanmayın dedi.
    şuana kadar S modunda kullanmadım. bir kere bir aile ferdi yola gittiydi 5dklık S konumu kullanmış ve hareket halindeyken D konuma almış (bu aracı etkiler mi olumsuz yönde)
    ve aklıma takılan bir yer. bir araç en güzel nasıl park edilir stop ederken neye dikkat edicez. her zaman yaptığım önce P e alıyorum sonra El frenini çekiyorum fren pedalını bırakıyorum ve stop ediyorum.
    aracıma nazar değdi, park halindeyken sol arka kapıyı az bir ezilme ve çizilme olmuştu, sonra sol arka tampona gene dokundurmuşlar ve gene arka plakalığın sağ alt tarafı tamponda içeri kırılma. 1-2 hafta içerisinde servise gidip yaptıracağım :(
    fren pedalı çok yumuşak bazen sert duruşlara mani olamıyorum. ışıklarda hafif durmalarda beklerken N konumuna almayı özen gösteriyorum.
    bir dikkat daha, araç kalkışa geçerken biraz izin veriyorum ona sonra gaz pedalına geçiyorum ama bazen hemen tepki veriyor pati yapıyor araba ama ben yükleme yapmıyorum çok. yani biraz daha alışıcaz gibi :))
    size pek yardımcı olamamışımdır ama benim de içimde biriken bunlar vardı paylaşayım dedim.

    Demek ki benim duyduğum ıslık sesi sizin bahsettiğiniz egsozdan gelen ses...Ayrıca bu sese eşlik eden bir fırrrrrr sesi vardı..Sizde de bu ses var mı?


    biraz görüntü kirliliği olucak alıntı yaptığım için kusura bakmayın.

    hocam, ben fazla tecrübeli değilimdir. araç sürmeyede 7-8 ay oldu başlıyalı.
    ama dediğim bu ıslık sesini daha iyi duymak için, aracı bir arkadaşınız sürsün,aracın hareket edeceği yerde bekleyin.hızlı kalkış yapar gibi kalksın dikkat edip duyacaksınız o sesi(ben o şekil daha net duydum ama bunun motor-şanzumanla alakası yok bence eksozun bir özelliği gibi..). evet fırrr gibi geliyor.ama daha iyi analiz etmek için biraz dikkatli dinlemek lazım. suuurrfııırrrr karışıyor :D

    bir arkadaşımız yazmış direk 2.vitese alıyor diye. bu bir sistematik birşey bunun önüne manuel kullanarak geçebilirsiniz ama bu aracı yapan mühendislerde bunun böyle olacağını biliyorlardır. bile bile lades olmazlar heralde. yoksa sadece türkiyede değil dünyanın birçok ülkesinde trafik var.

    otomatik kullanan tembelliğe alışmaz tam aksine daha dikkatli olur. dnya firmalarının bir çoğu full otomatik üretiyorlar neredeyse. türkiye için özel manuel araç geliyor : ()

    emrckr79: ben kendi aracımda duyduğum ve gördüğüm şeylerden bahsettim ustam. karışıklık yarattıysam affola.

    dpnot herkese: vw büyük bir firmadır, değildir bu tartışılır. yeri gelir ilk aldığınız gün kusurlu çıkar yeri gelir hiç arıza yapmaz, size zevk verir. sürer gidersiniz. ama yok dsg 7 kuru kavrama arızalı yok bu şöyle yok bu böyle demekle haksızlık ediyoruz bir çoğumuz. bu araçların yapımında neredeyse işçi eli bile değmiyor. çoğu iş robotların işçiliğinde oluyor. yollarımızın bir çoğu kötü durumda. bizde 0 hasarlı otoban yollar yok. hiçbir sürücü-yaya-yolcu trafik kurallarına uymuyor demekde yanlış olur. birçoğumuz özen gösteriyoruz. ama eğitim şart. bizlerde çok eğitim almış birileri olsak. kırmızı ışık yanan yerde geçmeye çalışmayız. yayalar yaya yolunu kullanıyor olsa sürücüler daha dikkatli olur. ama yaya direk yola çıktığı için sürücü tetikde bekliyor.kaç kişi kavşakta araç sollanmıycağını biliyor tek gidişli çift şeritli bir yönde!!!!!!!

    dpnot2: 2008 vw caddy araç var ailemde. araç 81binde ve şuana kadar turbosuydu bilmem nesiydi hiçbir parçası değişmedi. periyotikde değişen parçalar oldu balata fren aynaları vs gibi. heleki zonguldak yoluysa bu araç iyi bile dayandı diyebilirim. ve maaşallah.allah nazarlardan saklasın. hafta içi oda bakıma gidicek. 450tl gibi bir ücret olabilir. birde kayar kapı tekerleği değişcek. yıkamada kapı açılırken düşmüş. tanesi 250tl takımı 400tl. karar vercekler bakalım.


    ve son birşey allah hepimizin araçlarını kazasız belasız sürüşler nasip etsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoozfire

    Arkadaşlar, eşime aldığım Golf 1,4 Tsi 122 bg highline Tiptronic aracımı bügün teslim aldım ,benim açımdan sonuç biraz hüsran oldu gaz pedalının tepkisi yetersiz, araç kalktıktan 3 sn ye sonra 4.vitese geçebiliyor devamlı düşük devirde gitme eğiliminde (1500-2000 devir) genelde vitesi manuel olarak düşürmek ihtiyacı hissettim ,bunda kendi aracıma alışkın olmamın etkiside olabilir ama seri bir kullanım için vites zamanlamaları bence yetersiz.Manuel olarak müdahele etmeniz gerekiyor.Araba şu an 42 km de şanzumandan bir ses hissetmedim.Ama mini cooper mı alsaydım diye hayıflanmadım değil...

    Arkadaşlar bugün biraz daha kullandım sport modunda gayet iyiydi ,D modu ekonomi ,sport ise serilik ve keyif için oldukça yeterli haksızlık etmişim arabaya , o gün sadece D modunda kullanmıştım....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoozfire


    quote:

    Orijinalden alıntı: zoozfire

    Arkadaşlar, eşime aldığım Golf 1,4 Tsi 122 bg highline Tiptronic aracımı bügün teslim aldım ,benim açımdan sonuç biraz hüsran oldu gaz pedalının tepkisi yetersiz, araç kalktıktan 3 sn ye sonra 4.vitese geçebiliyor devamlı düşük devirde gitme eğiliminde (1500-2000 devir) genelde vitesi manuel olarak düşürmek ihtiyacı hissettim ,bunda kendi aracıma alışkın olmamın etkiside olabilir ama seri bir kullanım için vites zamanlamaları bence yetersiz.Manuel olarak müdahele etmeniz gerekiyor.Araba şu an 42 km de şanzumandan bir ses hissetmedim.Ama mini cooper mı alsaydım diye hayıflanmadım değil...

    Arkadaşlar bugün biraz daha kullandım sport modunda gayet iyiydi ,D modu ekonomi ,sport ise serilik ve keyif için oldukça yeterli haksızlık etmişim arabaya , o gün sadece D modunda kullanmıştım....



    Aracınızı iyi günlerde kullanın. Aracınızdan maksimum fayda almak için önce kullanım kitapçığını okursanız gerçekten yararlı olacaktır.

    Bindiğiniz araç fanatiklikten uzak olarak söyleyebilirim ki en konforlu, ekonomik ve göz alıcı C sınıfı araçların başında gelmektedir.

    Tekrar dan hayırlı olsun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MayBaCh ExeLero

    emrckr79: ben kendi aracımda duyduğum ve gördüğüm şeylerden bahsettim ustam. karışıklık yarattıysam affola.



    Estağfurullah hocam, iyi sürüşler diliyorum.
  • sonuçta, alınır alınmaz bunu mesajları okuyanlara bırakmak çok daha objektif olur.


    Hala 100.000 150.000 lerde 7 dsg li kullanıcılar göremedik ki, o km lere gelene kadar neler yaşamışlar görelim.
  • bu forumdaki arkadaşlar fazlaca zengin galiba. paraları çoksa alman sermayesine değilde Türk sermayesine saçsınlar, bi işe yaramış olurlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79

    Konu Başlıktan çok uzaklaştı.

    DSG ile ilgili km bilgileri ve sıkıntılar anlatılacağına, yok ben almam, acaba sıkıntı çıkarır mı?, iyi ki manuel aldım hem kafam rahat hem param cebimde diye bir çok yorum var.

    Elbette ki herkesin kendi tercihi kendine göre en doğru karardır ancak keşke kişiler karalama kampanyası harici "kaç km yapıp, hangi sıkıntılar" yaşadığından bahsetse.



    Arkadaşım sen de iyice komplo teorileri üretmenye başladın..Kim neden karalasın yaw..Sanki opelin %75 hissesine sahibiz:))) Bu ses problemi olmasa en başta ben alırdım DSG yi..Ayrıca başlığı açan kişinin amacı DSG ile yaşanan olumlu veya olumsuz durumları kullanıcılardan öğrenmek..Bende almak DSG li araç almak için araştırırken duyduklarımızı paylaşıyoruz...
    Zannınca sizin DSG li aracınız ver ve en küçük eleştriyi bile kaldıracak durumda deilsiniz..Siz almışsınız güle güle binin ama paylaşımda bulununları suçlamakla DSG nin varsa problemlerinin önüne geçemezsiniz..Onu yapsa yapsa VW mühendisleri yapar..Tekrar söylüyorum bu duyduklarım ve yaşadıklarım olmasa en başta ben istiyorum böyle bir şanzıman!!!




  • Yine karalamaya başlamışlar!!!

    http://forum.donanimhaber.com/m_49402048/tm.htm

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluebest

    Otomatik vitesi hanım için istemiştim ama Dsg şanzumanın elimde patlama riskini göze almıyorum ve dizel highline düz (beyaz) Golf siparişini veriyorum.
    Bir daha araç değiştireceğim zamanda artık olgunlaşmış kusursuza yakın bir otomatik bir araç seçerim. Yaşlılıkta rahat etmek lazım :)


    Karar değiştirdim ve 1.6 tdi dsg leon siparişimi verdim. Aracı kullanmaya başladıktan sonra değerlendirmemi paylaşırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasear_tr

    Yine karalamaya başlamışlar!!!

    http://forum.donanimhaber.com/m_49402048/tm.htm




    Alla alla .. arkadaş siz adına ne koyarsanız koyun .. Koyun dedimde koyun gibi sessizmi kalıcaz yani?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasear_tr

    Yine karalamaya başlamışlar!!!

    http://forum.donanimhaber.com/m_49402048/tm.htm




    Alla alla .. arkadaş siz adına ne koyarsanız koyun .. Koyun dedimde koyun gibi sessizmi kalıcaz yani?

    Benni bi sen anladın, sende yanlış anladın:) Başlıktaki diğer mesajlarımı bi okuyun;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoozfire


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    önceki aracınız ne idi? passat tsi dsg bile bana gayet seri gelmişti. evet dsg vitesleri erken atıyor ancak gaz tepkisi sakın kullanımda bile gayet yeterli gelmişti. beklentilerinizde bir hata olabilir.

    Bu aracı eşime aldım ,kendi aracım Porsche cayenne 3,2 v6 ikisini karşılaştırıyor gibi olmamak için belirtmemiştim.Gerçi golf u d de kullandım sadece 20-30 km sportda farkı tepki gösterir herhalde...

    ister istemez ayak karşılaştırma yapar :)
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.