Şimdi Ara

7 kişilik 4x4 araç tavsiyesi(edit:rexton w tercih edildi)15,000km izlenimler..bol çamurlu geziler.. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
311
Cevap
18
Favori
51.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam siz Subaruyu,Nissan Kaşkayı ve onun tarzı araçları çok fazla hafife almayın.Bu araçlar yolu olan hiçbir yerde sizi üzmez.Yolu olmayan yani offroad şartlarında da belli yere kadar sizi götürür.Eğer 7 koltuklusu varsa bakın onlara da.Ayrıca araziye(offroad ağırlıklı gezilere en az iki araç gitmediğiniz müddetçe belli bir yere kadar zorlarsınız aracınızı.Daha çok tek veya ailenizle gitmek istiyorsanız doğaya,bunun anlamı pek yoldan ayrılmayacağınızdır ki bu durumda yine bu araçlar hayli hayli yeter size.

    Aşağıya standart G.Cherooke ve Nissan Patrol videosu koyuyorum.Videodan gözüktüğünden daha zorlu bir parkur orası.Araçların altındaki lastik bile yol lastiği ki arazide lastik çok çok önemlidir.Parkuru nasıl geçiyorlar görüyorsunuz.Zannetmiyorum sizin böyle yerlere gireceğinizi.Jeep,Pajero,Land Cruiser vs dediğiniz araçlar tekrar olacak ama klasik bildiğiniz araçlara benzemezler çok farklılar.Belki bu videoyu izlemeden önce bu parkur olsa olsa hard offroada hazırlanmış özel araçlarının gireceği derdiniz.

    http://www.youtube.com/watch?v=AkdAjkAmY3o&feature=share

    Aracı yürütme maliyeti olarak Amerikanlar ucuz, Japonlar pahalıdır.Japonlar az arıza yapar ama yaptığı zamanda parçasına göre ciddi bütçe isteyebilir bazen Amerikanlara göre masraf 5-10 katına bile çıkabiliyor.Büyükşehirlerde usta ve parça sorunu yaşanmaz.Japonlar özellikle Toyota biraz daha bu konuda şanslı,yetkili servisi daha yaygın parça olarak istediğiniz parçayı size getirir yetkili servis, en fazla biraz beklersiniz gelmesini.Bakım aralıkları normal bir bineğe göre daha az aralıkta yapılır ( yağ değişimi gibi).Onun harici ekstra pek birşeyleri yok,normal araçlar gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 28 Eylül 2013; 1:18:35 >




  • emreyalchin kullanıcısına yanıt
    Hocam ilerde ben de aynen sizin yaptiginiz olayi yapmak istiyorum, aslinda sizin ilaciniz Ram 2500 ama Turkiye sartlarinda biraz zor gibi...

    Kolay gelsin hocam, umarim istediginiz araci bulursunuz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Youtube daki vidyo hakkaten araçların ve şoförlerinin kabiliyetlerini gözler önüne seriyor. Açıkçası standart donanım ve lastikler ile böyle şeyler yapabileceğine pek ihtimal vermezdim. Özellikle G.Cheeroke' nin engelleri tırmanmada baya istekliydi. Sanırım şu anki kasadan önceki kasa Disco3 deki Terrain Response vari bi çekiş kontrol mekanizması kullanıyor. Ama 2010 öncesindeki modellerde bu yok sanırım. Yani sürücü duruma göre kilit sistemini kendi yapıyor diye biliyorum. Yanlış biliyorsam lütfen düzeltiniz. Jeep' in servis ağı Japonlara özellikler mitsubishi ve toyotaya göre daha mı yaygındır yada tam tersi midir bu durum?

    Ama bahsettiğiniz yürümet maliyeti olarak bazı parçalarda 5-10 katı gibi oranlardan bahsetmişsiniz bu oran baya yüksek geldi bana. Yani en basitinden rutin yağ,yağ filtresi, hava filtresi,fren balata veya şanzıman yağı değiişimi gibi durumlarda bu fark da bu kadar mıdır? Yoksa sadece arızalanan bir malzeme için mi geçerlidir? (örneğin ayarlanabilir süspansiyon gibi)

    Son olarak şu anda hangi aracı kullanıyorsunuz merak ettiğimden soruyorum yanlış anlamayın lütfen.




  • Euphorium kullanıcısına yanıt
    İyi dilekleriniz için teşekkürler. Benim yapmak istediğimi inanın TR' de yapan çok sayıda insan var. İnşallah size de nasip olur bir gün.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Adamlar standart lastik ve standart yukseklik ile girilmemesi gereken bir parkura girmisler bence. Tamam araclar gecebilmis ama ozellikle yukseklik sorun olmus. Eger bu tarz yerlerde kullanilacaksa biraz takviiye sart bence.

    Commandera aracin disi hasar almadigi surece Grand Cherokee parcasi takarsin, zaten ayni parcalar aratinca gorursun 2005-2008 G Cherokee atiyorum 2006-2009 Commander yazar parcalarin numaralari bile aynidir. Bir de zaten ureto yuzden parcasi zor bulunur dersek ayni seyin G. Cherokee icin de gecerli olmasi lazim cunku o da sonucta kasa degistirdi, artik uretilmiyor aynisi. Neyse tabi bunlar sadece mantik yuturme eger bir kuskunuz varsa piyasayi arastirmak lazim. Genel olarak Amerikanlarin parcalari ucuzdur.

    Bence Commander uzmez ve ihtiyacinizi gorur. Disco da iyi aractir ama ben eski arac alacaksam ya Commander ya da Toyota alirim. Land ROverdan uzak dururum bu benim fikrim tabi. Ben G.Cherokee`yi 197 bin km de aldim 250 bin km de sattim. Ha ariza cikartmadi mi tabii ki cikartti ama iste mars motoru, termostat vs. gibi eskiyen seyler. Tabi ben Amerikadayim Amerikanlarin parcalari daha ucuz ve cok kolay bulunuyor onun da etkisi var ama cok memnun kaldim aractan binenler kilometresine inanamiyordu. Sattigim adam da baya sasirdi yolda gidisine falan kmsine gore.

    Bunlar da stok hali + AT lastik ile gittigim bir iki yer.


     7 kişilik 4x4 araç tavsiyesi(edit:rexton w tercih edildi)15,000km izlenimler..bol çamurlu geziler.. 7 kişilik 4x4 araç tavsiyesi(edit:rexton w tercih edildi)15,000km izlenimler..bol çamurlu geziler.. 7 kişilik 4x4 araç tavsiyesi(edit:rexton w tercih edildi)15,000km izlenimler..bol çamurlu geziler.. 7 kişilik 4x4 araç tavsiyesi(edit:rexton w tercih edildi)15,000km izlenimler..bol çamurlu geziler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 28 Eylül 2013; 4:36:16 >




  • Rutin bakımlar değil elbette, örneğin direksiyon kutusu,porya bilyaları gibi parçalardan bahsediyorum.Ama Japonlar kolay kolay arıza da çıkartmıyor onu da göz önüne alın.Uzun vadeli kullanacaksanız parçaya verdiğiniz parayı çıkartıyorsunuz.

    Ankaradasınız sanırım, Jeep servisi yönünden sıkıntı yaşamazsınız.Ben Jeep Cherokee kullanıyorum.Ama Japonları da severim imkanım olsa,ülkemizdeki MTV sistemi faiş fiyatlandırmaya sahip olmasa Toyota da alırım.

    Sizi 7 kişilik olması kısıtlıyor,aslında motorda olduğuna göre size en uygun araç Toyota Hilux olur ama 5 kişilik işte o da.

    @Hemican

    Tabi böyle araziye çok gireceksen yükseltme,çelik tampon,lastik ve vinç yapmak lazım en azında.Bunlar daha rahat etmeni sağlar bu tür arazide.Ama bi de şu var kırkyılın başı bu tür bir araziye gireceksen de boşu boşuna masraf olur.Önemli olan araçların bunları standart hali ile yapıp yapabilmesi ki, parkuru geçtiler.Gerektiği zaman altındaki aracın bu tür bir yeri geçebileceğini bilmek insana güven verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 28 Eylül 2013; 14:48:37 >




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Benim de anlamaya çalıştığım şey tam da buydu. Yani araç üretilmiyor diye acaba alınmamalı mı? Sonuçta hali hazırda aynı aracın bir başka varyasyonu var ve kendini kanıtlamış durumda. Türkiye ' de insanlar motorun ve şanzımanın uzun vadede sürdürlebilirliği, kullanılabilirlik (ihtiyaçları karşılama) gibi şeyleri ikinci planda tutup daha almadığı aracın 2. elini düşünerek elimden çıkarmakta sıkıntı yaşarmıyım veya zarar eder miyim? gibi sorulara takılıyorlar. Sonuçta çağın hastalığı tüketim çılgınlığı insanlarda doyumsuzluğu ya da daha doğrusu elindekinin kıymetini bilmemeyi getiriyor.

    Sonuç olarak bir araç amacına göre hizmet ediyor ve çalışabilirliğini sürdürüyorsa alternatiflerine bakmak lüks (tabiri caizse rahatın batması) ve totalde ülke ekonomisine getirilen ek külfettir.

    Sanırım çok da detaylandırmamak gerekiyor. Ne kadar detaya girersen karar vermek o kadar içinden çıkılamaz hallere giriyor. @Hemican




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Evet Ankara' dayım ve dediğiniz gibi 7 kişilik bir araç söz konusu olunca iki elin parmaklarını geçmiyor alternatifler. Bu arada bi ilan gördüm. Mitsubishi Outlander düz vites ama çekiş kontrolü var aracın. Hayır bi Pajero değil ama daha alçak bi araç. Yani sizin de daha öncedne belirttiğiniz. X-trail değil belki ama Kaşkay veya forester için 7 koltuklu versiyonu diyebilirmiyiz acaba? Daha doğrusu bu aracı nasıl bilirsiniz bi fikriniz varmıdır? Daldan dala atlama olarak algılamayın yine fikrim Commander da ama acaba diye soruyor insan kendi kendine. Motor 2.0 dizel düşük mtv ve yürütme giderleri olarak (rexton w gibi yani..)
  • Fiyatına göre mükemmel bir araç,sanırım sıfırı bile 80 bin TL nin altında.Pajeronun Cross versiyonu diyebiliriz ( hafif arazi şartlarında giden araç kısacası Cross).Offroad parkuruna girmeyecekseniz yeterli gelir.Eğer gelmez ise satar Pajero alırsınız sonuçta araba bu alınır satılır.
  • falken34 kullanıcısına yanıt
    Rexton için bayiye bakacağım ama daha nasip olmadı. Detaylı incelemenizi zaten okudum konuda. Bi durum olursa ilk size danışıcam zaten :D
  • falken34 kullanıcısına yanıt
    orta diff kilit geldimi acaba

    bu aralar pek bilgi vermiyorsunuz

    kendiniz bi kaç parça yapacakdınız onlar ne durumda
  • Merhaba bende 6 aydır Rexton w kullanıyorum.Bilgileriniz için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TOKGOZCAGATAY T kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun cağatay bey, sizlerde herhangi bir sıkıntınızı veya şikayetinizi yazarsanız okuyan arkadaşlar daha çok bilgi sahibi olacaktır.
  • Ssangyong sanırım yeni bir anlayış sergiliyor, araçlara yine zam yapmışlar, aracın fiyatını biraz talep olunca çok hızlı şekilde yükseltiyorlar. Geçen yıl 90.000 tl'ye alabileceğim aracın fiyatı bu gün itibariyle 105.000 tl. bu fark çok yüksek, ben alacağım dedikçe almamam için fiyatı yükseltiyorlar, umarım bir düzelme ve iyileştirme yaparlar.
  • ErdincD E kullanıcısına yanıt
    o kadar zamandır almamışsınız bundan sonrada almazsınız zaten

    bayiye giderseniz en full aracı 95 bine veriyorlar zaten
  • kadirdaglar kullanıcısına yanıt
    Mevcut aracımın taksitleri bitsin diye bekliyorum, o çok değerli görüşleriniz başkası için geçerli olabilir ancak benim için değil. kendiniz ile beni karıştırmayınız. Sanırım siz bayiye baya süredir uğramıyorsunuz. fiyatlar 1 ekim itibariyle değişti.
  • şu anda 101.00 tl'ye kadar ineriz diyorlar. inşallah daha da düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErdincD

    şu anda 101.00 tl'ye kadar ineriz diyorlar. inşallah daha da düşer.

    inşallah düşer... vatandaş mağdur olmasa bari bu döviz kurundaki farkta...cok fena zam geldi tüm markalara...
  • Merhaba arkadaşlar aldığım net bilgilere göre Korando 2014 kasası 1 ay içerisinde 75 bin tl başlangıç fiyatında SsangYong bayilerinde yerini alıcak SsangYong Korando Sevenlere hayırlı olsun.


     7 kişilik 4x4 araç tavsiyesi(edit:rexton w tercih edildi)15,000km izlenimler..bol çamurlu geziler..
  • Tebrik ve teşekkür ederim çok bilgilendirici olmuş.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.