Şimdi Ara

60bin'de dizel araba alınır mı, alırsa satılır mı !!?!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
6.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 60-65bin'de dizel araçlar var. bir tanesini satın alıp şehir içinde kullanmak istiyorum. max 1-2 yıl. sonra satmak istiyorum. km'si tahinen 80bin'e çıkacak. bu arabayı 80bin'de satmam zor olur mu? yoksa ne olursa olsun 50bin altı araçlara mı bakmam gerekir?



  • 60 bin bir araç için çok düşük bir kilometre. normalde yeni motorların ömrü 1 milyon kilometre civarı. ama kullanıcılar bakımlarına çok itina göstermediği için motor renovasyonuna çok daha erken kilometrelerde giriyor araçlar. tamamen kullanıcısına bağlı. öyle kullanıcı var ki 50 binde, kimi 200 binde, kimi 500 binde kimi de 1 milyon kilometrede motor renovasyonuna gerek duyacak şekilde aracı kullanır. kilometre bir ölçüt değil. aracın kaputunu açıp bakabilecek, ilgilenebilecek birinden aracı alırsanız 60 bindeki araç sıfırdan çokta farklı değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 22 Nisan 2011; 11:35:21 >
  • Dizel bir araç için 60.000 km gayet güzel bir değer zaten. Piyasadaki satlık dizellere bakarsanız çoğunluğu 100.000'i devirmiş durumda. Km'ye çok takılmamak lazım bakımları düzenli yapılmış, güzel kullanılmış 100.000 kmyi devirmiş bir dizel otomobili gönül rahatlığı ile alıp sonrasında da aynı gönül rahatlığı ile satabilirsiniz..
  • Alınır da satılır da
  • Ben 130 binde dizellere bakıyorum sen gelmiş 60 bin diyorsun...
  • Bu konu çok konuşuldu. Çok yazıldı. Ben 200.000 km'de diesel araba aldım. 60.000 de neymiş. Bakımlarını da yaptırdım. Maşallah, çatır çatır da gidiyor valla. Sıfır araba gibi.
  • 100 bin civari turboyu degistirmeniz yuksek ihtimal. onun haricinde bakimlari tam yaparsaniz sorun cikmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu araç alınır mı?
    7 yıl önce açıldı
    BU ARAÇ ALINIR MI
    10 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77
    100 bin civari turboyu degistirmeniz yuksek ihtimal. onun haricinde bakimlari tam yaparsaniz sorun cikmaz.

    Alın size bir diesel miti daha.
    Kaç kişi gördünüz 100 binde turbosu dağılan?
    Ben sadece 1 kişi biliyorum.
    Arkadaşım Bulgaristan`a gittiğinde olmuş, artık nedendir bilemem.
    Hem de aracı 180 bin civarıydı.
    Bakımlarını zamanında yaptırır ancak hem stop etmeden önce beklemez, hem de motor doğukken bile aracına yüklenir.

    Onun dışında ne kadar taksi`ye bindiysem hepsi aşırı yüksek kilometrelere rağmen motorlarına anahtar değmediğinden bahsettiler.
    Bir gün 100 binde turbosu bitene denk gelirim diye ne zaman taksiye binsem soruyorum.
  • 60.000'de alınmaz ama 150.000'de alınır

    önemli olan aracın kaç km olduğu değil o km'ye kadar nasıl geldiğidir. Bakımları düzenli olarak yetkili kişilerce yapılmışsa sorun olmaz ama 60.000'e turbo dizel aracın nasıl kullanılacağını bilmiyorsa ya da önemsemiyorsa ondan hayır gelmez
  • Günümüzde dizel teknolojisi çok gelişti. Yeni nesil dizel araçlar için 60.000 Km çok az sayılıyor.

    Bakımları zamanında ve eksiksiz yapılırsa sorun çıkaracağını sanmıyorum. İstisnalar da olabilir ama geneli kapsamaz.

    Bugün trafikte 200.000 km'nin üzerinde çok fazla sayıda araç var. Bu araçların hep sorunlu olması gerekir ki böyle birşey yok.

    Aracın kilometresi 100.000 üstü de olsa alınır ve kullanılır.
  • ben 60 bile çok 35-40 iyidir diyordum. siz 150 bin diyorsunuz. şoktayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    ben 60 bile çok 35-40 iyidir diyordum. siz 150 bin diyorsunuz. şoktayım



    Asıl ben sizin bu düşüncenizden ötürü şoktayım.Oyuncak araba mı ki bu hemen motoru patlayacak,başka yeri çatlayacak.Dünya para veriliyor,hangi çağdayız ve siz otomobili hemen tükenecek bir şey olarak görüyorsunuz.Hep tekrarlıyorum,arabayı biraz kullanınca hemen gidip çöpe atacak kadar zengin miyiz ki bu muhabbetler oluyor.

    Bu takıntı yüzünden adamlar da km'yi düşürüp düşürüp ittiriyor millete işte.

    Sizin gözünüzde benim arabanın hurdası çıkmıştır (118bin km);ama Allah'a şükür tıkır tıkır da çalışıyor.




  • 60 000 KM dizel bir araç için hiç bişey değildir.
  • 60 bin çok düşük. 60 bin de, temiz, bakımları yapılmış dizel bulursan kaçırmayın valla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    ben 60 bile çok 35-40 iyidir diyordum. siz 150 bin diyorsunuz. şoktayım


    Valla ne diyim. Ancak şunu derim. Siz 2. el araba almayın. hele diesel hiç almayın. Sıfır diesel alın. Bir iki sene sonra satın. 40.000 km'de araba alacaksınız. 20.000 km'de siz yapacaksınız. 60.000 km'de satışa çıkaracaksınız. 60.000 km'deki arabaya riskli bakıyorsunuz. Hatta bitmiş gözüyle bakıyorsunuz. Peki nasıl satacaksınız.

    Bakın ne dicem. Km'si 150.000 de olan, bakımları düzgün yapılmış ve piyasa fiyatı 15.000 - 16.000 TL olan bir diesel arabayı nasıl olsa işi bitmiş diyerek bana 11.000 - 12.000 TL'ye verin. Almazsam da ne derseniz diyin.

    200.000 km'de diesel araba aldım diyorum size. Bakımlarını da yaptırdım. Çok ta güzel ve sorunsuz gidiyor.




  • Km takıntınız olmasın, aracın motoru yürüyeni iyi durumdaysa alınır ve satılır. Ben hep 100 km yi devirmiş araçlar kullandım ve sorun yaşamadım. Yeterki araç eski sahibi tarafından iyi bakılmış olsun.
  • Yok arkadaş satamazsın elinde patlar dizel 80.000 gidermi hiç dizelin ömrü 25.000..

    Yahu bırakın artık şu dizellere km takıntısını..Önemli olan temiz araç bulmak..Dizel 600.000'km'de araçlar görüyorum takır takır çalışıyor..Önemli olan temiz bir dizeli bulmak.Yoksa ver bana 0 km dizeli 1000 km'de canına okur veririm geri..İki düzgün yerden yakıt alın o kadar
  • artık günümüzde "ben tamircimiyim götürür baktırır yaptırırım gerekirse" mantığı çok yaygın. oysa biz ve büyüklerimiz statümüz ne olursa olsun sabah çıkmadan önce aracın kaputunu açar yağına suyuna hidroliğine hortumlarına bakardık. lastikleri söker balataları diskleri kontrol ederdik. motoru ve şanzımanı dinler bir bilya sesi duysak hemen yaptırırdık. kontrol ederdik. hatta bazılarımız aracın altına girer ayda bir yağ akıntısı var mı sızıntı var mı eğilme bükülme var mı bakardık. açıkta bir kablo gördüğümüzde geri yerine takardık. gerçi yeni nesil arabalar da kapalı kutu gibi yapılıyor ve bunların çoğunu yapmak artık zor ancak yine de insan bakabilir. ancak malesef bakılmıyor. çok az insan yapıyor bunları artık.

    burada yakınımda bir okul var. tabi okulun önünde de kasisler var. her sabah işe giderken çocuklarını getiren velileri görürüm. bu kasislere birçoğu sanki aracına bir kastı varmış gibi, acımasızca vurur. düz yoldan gider gibi kasisten de hiç hız kesmeden devam eder. bu insanlardan da araçlarına iyi bakmalarını da bekleyemeyiz. tabii ki 100 binde araç hurdaya dönecek, doğal olarak araç 150 binde motor renovasyonuna girecek, şanzımanı ses vermeye başlayacak, marş dinamosu bilya dağıtacak, arabanın her yerinden gevşeme sesleri gelecek.

    araba dediğimiz şey perçin bulon ve kaynakla birbirine tutturulmuş yüzlerce parçadan oluşur. ve her darbe bu parçalarda gözle göremediğimiz minik çatlaklara yani fisürlere sebep olur. zamanla bu çatlaklar büyüdükçe gevşemeler olur ve biz de bunu ancak sesler geldiğinde anlarız. oysa ses gelmeden de çok önce aracın aldığı her darbe aslında bir yara açmıştı araçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 22 Nisan 2011; 23:43:16 >




  • eniştem 25 yıllık taksici. adam 80binden sonra dizel almam diyor. ben arabadan çok iyi anlasam zaten bu soruyu sormam. neyse arkadaşlar bana yükleniyor. farketmez. polemik oluyor da sayenizde bilgi sahibi oluyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77
    100 bin civari turboyu degistirmeniz yuksek ihtimal. onun haricinde bakimlari tam yaparsaniz sorun cikmaz.

    Alın size bir diesel miti daha.
    Kaç kişi gördünüz 100 binde turbosu dağılan?
    Ben sadece 1 kişi biliyorum.
    Arkadaşım Bulgaristan`a gittiğinde olmuş, artık nedendir bilemem.
    Hem de aracı 180 bin civarıydı.
    Bakımlarını zamanında yaptırır ancak hem stop etmeden önce beklemez, hem de motor doğukken bile aracına yüklenir.

    Onun dışında ne kadar taksi`ye bindiysem hepsi aşırı yüksek kilometrelere rağmen motorlarına anahtar değmediğinden bahsettiler.
    Bir gün 100 binde turbosu bitene denk gelirim diye ne zaman taksiye binsem soruyorum.



    Taksileri diger kullanicilarla karistirmayin. onlar motoru hic durdurmadan uzun sure kullaniyorlar. motor asinmalarinin büyük kısmı ilk calistirma aninda oldugu icin onların araclari daha uzun km ler gidiyor.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.