Arkadaşlar 12V 60 A araç aküsünü 12V 5 A ya çevirmek istiyorum. Devre elemanlarını ve şemayı link verirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler....
Yapmak istediğiniz akım sınırlamak mı? Tam olarak nedir anlayamadım! Bağladığınız yüke göre aküden akım çekilir zaten, 60A onun anlık çekilebilecek max. akımın tepe değeridir.
akulerden sabit bi akım gelmez yuke gore deişir. 60A saattir o. 60A cekebilcek bi yuke 1 saat boyunca guc verebilecegi anlamına geliyo.
ya aslında basit bir converter benim yapmak istediğim(12=>220). Yani şu bizim bildiğimiz güç kaynaklarının tekini parçaladım. Çalışan converter kısmını aldım ve bunu araçta kullanmak istedim ama araç aküsünde bu çalışmıyor. içinden çıkan akü ise 12v 5A değerinde. Onunla çalışıyor ama araçta çat diye ses çıkartıp atıyor. Teorik olarak araç aküsü ile güç kaynağındaki akü aynı tek fark bu amperleri. Artık ben buna bağladım sorunu...
onunla ilgisi olmaz başka bir sorun vardır oto aküsü 14.4 V civarındadır ondan olabilir....
quote:
Orjinalden alıntı: rezistor
onunla ilgisi olmaz başka bir sorun vardır oto aküsü 14.4 V civarındadır ondan olabilir....
yok hocam aklıma geldi ölçü aletim var allaha şükür. Alet eletronik ve verdiği değer 12,143 V 58690 mAH bu aracın aküsünde, 12,021 V 4598 mAH bu da güç kaynağının akü değeri... Tabi bu aracın kutup başlarından aldığım değer. Çakmaktan çıkan değer 10,322 V 34788 mAH. Çakmakta hiç çalışmıyor ama kutup başlarında çat diye alet kendini kapatıyor. Ne işdir anlamadım....
o zaman sorunu başka yerde aricaksın ama mAH i aklından çıkar onunla alakasız ........
Bir kere akü değerleri yazılırken 12 V 60 A yazılmaz.O değer 60 Ah'dır(Amper-Saat) Aynı şekilde 12 V 5 Ah'da öyle. Bu ne demek 60 Ah aküye 2 amper çeken bir alıcı bağlarsan 30 saat dayanır. Ama aküden anlık olarak 250 amper bile çekebilirsiniz.Mesela marşa basarken. Aynı şekilde UPS içinde 5 Ah akü var ama akü çıkışında 30 Amperlik sigorta var. Demek ki kısa devre anında çok yüksek akım çıkarıyor.
Senin converter içindeki akü 5 Ah'lık ama 60 Ah'lıkta çalışmaz diye bir şey yok.Hatta converterin daha çok dayanır.Tabi içindeki elemanlar uzunsüre ısıya ve o yüke dayanır mı o ayrı konu. Ama voltajlar aynı. Piyasadaki 2000 3000 VA olan UPS'LERİN içinde de 50-60 Ah'lık aküler vardır.
Yani sorunun başka yerde.Ya da converter bozuk. Birde akü Ah değerini nasıl bir aletle ölçtün.Ayrıca çakmakta da aynı değeri vermesi lazım.10 volt ölçmen garip biraz.Eğer küçük el süpürgelerini şarj için kullanılan çakmak soketiyle ölçtüysen onların içinde direnç oluyor.Belirtmek istedim.
quote:
Bir kere akü değerleri yazılırken 12 V 60 A yazılmaz.O değer 60 Ah'dır(Amper-Saat) Aynı şekilde 12 V 5 Ah'da öyle. Bu ne demek 60 Ah aküye 2 amper çeken bir alıcı bağlarsan 30 saat dayanır. Ama aküden anlık olarak 250 amper bile çekebilirsiniz.Mesela marşa basarken. Aynı şekilde UPS içinde 5 Ah akü var ama akü çıkışında 30 Amperlik sigorta var. Demek ki kısa devre anında çok yüksek akım çıkarıyor.
Senin converter içindeki akü 5 Ah'lık ama 60 Ah'lıkta çalışmaz diye bir şey yok.Hatta converterin daha çok dayanır.Tabi içindeki elemanlar uzunsüre ısıya ve o yüke dayanır mı o ayrı konu. Ama voltajlar aynı. Piyasadaki 2000 3000 VA olan UPS'LERİN içinde de 50-60 Ah'lık aküler vardır.
Yani sorunun başka yerde.Ya da converter bozuk. Birde akü Ah değerini nasıl bir aletle ölçtün.Ayrıca çakmakta da aynı değeri vermesi lazım.10 volt ölçmen garip biraz.Eğer küçük el süpürgelerini şarj için kullanılan çakmak soketiyle ölçtüysen onların içinde direnç oluyor.Belirtmek istedim.
aynen öyle güzel açıklama.......
quote:
Orjinalden alıntı: silicon
Bir kere akü değerleri yazılırken 12 V 60 A yazılmaz.O değer 60 Ah'dır(Amper-Saat) Aynı şekilde 12 V 5 Ah'da öyle. Bu ne demek 60 Ah aküye 2 amper çeken bir alıcı bağlarsan 30 saat dayanır. Ama aküden anlık olarak 250 amper bile çekebilirsiniz.Mesela marşa basarken. Aynı şekilde UPS içinde 5 Ah akü var ama akü çıkışında 30 Amperlik sigorta var. Demek ki kısa devre anında çok yüksek akım çıkarıyor.
Senin converter içindeki akü 5 Ah'lık ama 60 Ah'lıkta çalışmaz diye bir şey yok.Hatta converterin daha çok dayanır.Tabi içindeki elemanlar uzunsüre ısıya ve o yüke dayanır mı o ayrı konu. Ama voltajlar aynı. Piyasadaki 2000 3000 VA olan UPS'LERİN içinde de 50-60 Ah'lık aküler vardır.
Yani sorunun başka yerde.Ya da converter bozuk. Birde akü Ah değerini nasıl bir aletle ölçtün.Ayrıca çakmakta da aynı değeri vermesi lazım.10 volt ölçmen garip biraz.Eğer küçük el süpürgelerini şarj için kullanılan çakmak soketiyle ölçtüysen onların içinde direnç oluyor.Belirtmek istedim.
+1111111111111
senin sorunun aküden ama 60 ah degil senin akü ölmüş nasıl diyeceksin ups ler 10.5 voltun altında akım olsa bile çalışmazlar bu yüzden senin arbaya marş batıran akü bir ups i çalıştıramaz yukarıda arkadaşların yazdığı gibi ort temiz bir oto aküsünde 14 v okunur
ama sana bir fikir eger bu ups i arabada kullanacaksan arabaya marş bastır ve öyle dene yok arabada degilde evde diyorsan sana sağlam bir akü lazım o akü işini görmez
voltaja kafanı takma genellikle gözleden teki bozulur ve çalışmaz akü akım verir ama iş voltaja gelince çöker
Ya hakkaten ya akü ile uğraşırken aküyü bitirmişim. Sabah sabah kaktırdık arabayı. Aracı çalıştırdıktan sonra elektriği ototeyp in gücünden aldım çalıştı. Ama ne kadar götürür bilmem... Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum yardımlarınız için...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme