Şimdi Ara

508 SW (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
459
Cevap
12
Favori
29.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
40 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fortune1905 kullanıcısına yanıt
    Peugeot önermiyorum.

    Bence karar yerinde değil.

    Param varken neden Peugeot alayım ?
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Hocam merhabalar, station wagon araçlar çok hoşuma gidiyor ve çocuk da olduktan sonra şuan ki aracınıza sığamıyoruz. Araç değişikliği düşüncemle birlikte gözümü mesajınızda bahsettiğiniz mondeo sw, ınsignia sw ve 508 sw araçlara yönlendim. Passat variant pahalılığından dolayı vazgeçtim. Alıntıladığım mesajınızda siz de illaki araştırma yapıp aldınız aracınızı. Diğer bahsettiğim araçlarla ilgili fikrinizi öğrenebilir miyim. Örneğin şu araçta şu özellikten dolayı çok beğenmiştim ama söyle de bir kronik sorunundan dolayı vazgeçtim gibi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR

    Hocam merhabalar, station wagon araçlar çok hoşuma gidiyor ve çocuk da olduktan sonra şuan ki aracınıza sığamıyoruz. Araç değişikliği düşüncemle birlikte gözümü mesajınızda bahsettiğiniz mondeo sw, ınsignia sw ve 508 sw araçlara yönlendim. Passat variant pahalılığından dolayı vazgeçtim. Alıntıladığım mesajınızda siz de illaki araştırma yapıp aldınız aracınızı. Diğer bahsettiğim araçlarla ilgili fikrinizi öğrenebilir miyim. Örneğin şu araçta şu özellikten dolayı çok beğenmiştim ama söyle de bir kronik sorunundan dolayı vazgeçtim gibi
    Hocam ben passat variantta dahil bu 4 modelide kovaladım.
    Hepsini kovalarkende kriterlerim vardı.
    Bunlar;
    _İlk sahibinden
    _Hatasız (ufak tefek boyalar sıkıntı değil ama neden olduğunu bilmem lazım)
    _Mutlaka bakım geçmişini bilmem gerekiyor bu yüzden ya yetkili servis bakımlı olacak yada bütün bakım faturalarını görmem gerekiyor.
    _siyah renk olmayacak (yıkama ve çizik için)
    _maximum 150.000 km
    _araç çift kavrama olacaksa kavrama ve/veya mekatronikle ilgili işlem yapılmış olmasıydı (yakın zamanda en azından birisinin değişmiş olması)
    _mümkünse cam tavan

    Bu tür bir araç alıyorsanız masraf yapmaya hazır olmalısınız o yüzden ben kronik sorun vesairelerini çok araştırmadım bunlara takılmamda. Ufak tefek kronik sorunlar hepsinde vardır. Bizim araçtakileride aracı aldıktan sonra öğrendim zaten.
    Yani hiçbirinden vazgeçmişliğim yoktu. Başta yazdığım kriterleri sağlayan hangisi denk gelse onu alacaktım.
    Ama passatta çift kavrama olması ve donanım olarak highline haricinde aracın boş oluşu hihgline nında pahalı oluşu nedeniyle araç denk gelmiyordu.
    Mondeo zaten araç çok sınırlı.
    İnsigniada otomatik vitesli araç sadece 2.0 cdti de var ve genelde kmler çok yüksek ayrıca cam tavanlı çok nadir denk geliyor du.
    En sonunda şuan aldığım araç aradığım tüm kriterleri sağlıyordu bende siyah istemiyor oluşuma rağmen ilana verilir verilemez gidip aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 31 Ocak 2020; 20:29:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • VgrooveR kullanıcısına yanıt
    Üstadın yukarıdaki açıklamalarına ilaveten b7 tsi dsg variant kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim. En fazla seçeneği passatta bulursunuz ama eğer çok aşırı km yapmıyorsanız size tsi motoru öneririm. Çünkü tdi motorların dsg ile ilişkisi maalesef tsi larla kıyaslandığında bir tık daha kötü. Hele ki kavraması değişmiş bir araç bulursanız alın derim. Benim aracım comfortline ilk b7lerdendi ama cam tavanlıydı. Ben çok memnun kalmıştım.

    Ayrıca şunu da belirteyim temiz bir 508 bulursanız alın derim ama seçenek şok az maalesef. O nedenle sürekli bakınmanız lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 31 Ocak 2020; 20:40:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Üstadın yukarıdaki açıklamalarına ilaveten b7 tsi dsg variant kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim. En fazla seçeneği passatta bulursunuz ama eğer çok aşırı km yapmıyorsanız size tsi motoru öneririm. Çünkü tdi motorların dsg ile ilişkisi maalesef tsi larla kıyaslandığında bir tık daha kötü. Hele ki kavraması değişmiş bir araç bulursanız alın derim. Benim aracım comfortline ilk b7lerdendi ama cam tavanlıydı. Ben çok memnun kalmıştım.

    Ayrıca şunu da belirteyim temiz bir 508 bulursanız alın derim ama seçenek şok az maalesef. O nedenle sürekli bakınmanız lazım.
    Passatın en keyifli taraflarından birisi de cam tavanının açılıyor oluşu mesela onu da söylemeden geçmeyelim.
    Ayrıca bagaj organizerleri de çok iyi. İç hacim ve egonomi anlamında da çok başarılı bir otomobil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 31 Ocak 2020; 20:55:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Aynen, cam tavan çok keyifliydi. Bagaj hele devasaydı şimdiki a4 avant onun yanında slim fit gömlek kalıyor iç hacim ve bagaj konusunda .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Aynen, cam tavan çok keyifliydi. Bagaj hele devasaydı şimdiki a4 avant onun yanında slim fit gömlek kalıyor iç hacim ve bagaj konusunda .
    A4 avant ve volvo v60 benimde incelediğim araçlar ve gerçekten çok beğendiğim modeller ama hacim anlamında premium olmayan markaların araçlarının yanında biraz küçük kalıyorlar. Bununda nedeni bence bu markaların e segmentinde de sw araçları olduğundan olsa gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Bu hafta evde çocuk baktığımdan (malüm okullar tatil bende izin aldım) şu işide aradan çıkartayım istedim.
    Ve gidip parçaları aldık.
    Baskı balata (valeo).
    Devirdaim ve triger (orjinal)
    Gergi bilyası seti (gates)
    Şanzıman yağı 2 litre (total)
    Antifiriz 3 litre (total)
    Şanzıman keçeleri
    Bakım seti (Filtreler ve yağ)
    Toplam 3340 lira pazartesi yede ustadan randevumuzu aldık.
    Hadi hayırlısı diyelim.
    Evet bugün aracı bakımdan aldım.
    Merak edenler için yazayım işçilik içinde 800 tl verdim.
    Toplamda parçalar ve işçilik ile 4140 tl ye
    Baskı balata (şanzıman yağı, keçeler), Triger, devirdaim, (antifiriz) gergi seti, normal bakım yapıldı.
    Aracı bakımdan aldım ve yine aracın her yerinden trim sesi geliyor.
    Bunun neden olduğunu da çözdüm.
    Samsunu bilenler tekkeköy sanayinin içindeki yolların durumunu biliyordur.
    Bugün usta ile test ederken anladım ki o yollarda arabayı hiç sakınmadan kullanıyorlar dolaysıyla benim gibi hassas biriside arabayı alır almaz bu kullanım sonucu oluşan bütün sesleri duyuyor.

    Ayrıca açık renk döşemeleri kirletmişler
    Ustam on numara insan, zaten olan olmuş canı sıkılmasın diye birşey demedim ama benim canım sıkıldı.
    Son durum budur arkadaşlar.
    Silikon sprey siparişini geçtim hafta sonu vakit bulabilirsem yine trim seslerine odaklanacağım, birde inşallah o döşemelerdeki sadece kirdir yağsa işimiz var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Maalesef sanayi ustalarımız hep böyle,bir şey olmaz abim, hallederiz abim tipinde insanlar. Özen göstermek yok. Geçmiş olsun.
    Bu arada hangi marka silikon sprey kullanıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: integral77

    Maalesef sanayi ustalarımız hep böyle,bir şey olmaz abim, hallederiz abim tipinde insanlar. Özen göstermek yok. Geçmiş olsun.
    Bu arada hangi marka silikon sprey kullanıyorsunuz?
    Würth kullanıyorum başka bir marka kullanmadım ama bundan memnunum iş görüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Evet bugün aracı bakımdan aldım.
    Merak edenler için yazayım işçilik içinde 800 tl verdim.
    Toplamda parçalar ve işçilik ile 4140 tl ye
    Baskı balata (şanzıman yağı, keçeler), Triger, devirdaim, (antifiriz) gergi seti, normal bakım yapıldı.
    Aracı bakımdan aldım ve yine aracın her yerinden trim sesi geliyor.
    Bunun neden olduğunu da çözdüm.
    Samsunu bilenler tekkeköy sanayinin içindeki yolların durumunu biliyordur.
    Bugün usta ile test ederken anladım ki o yollarda arabayı hiç sakınmadan kullanıyorlar dolaysıyla benim gibi hassas biriside arabayı alır almaz bu kullanım sonucu oluşan bütün sesleri duyuyor.

    Ayrıca açık renk döşemeleri kirletmişler
    Ustam on numara insan, zaten olan olmuş canı sıkılmasın diye birşey demedim ama benim canım sıkıldı.
    Son durum budur arkadaşlar.
    Silikon sprey siparişini geçtim hafta sonu vakit bulabilirsem yine trim seslerine odaklanacağım, birde inşallah o döşemelerdeki sadece kirdir yağsa işimiz var

    Alıntıları Göster
    Bakımınız hayırlı olsun. Güle güle eskitin.

    Benim arkadaşım da aynısının sedanini aldı. 205.000km de allure donanim sanırım 2013 onunki.

    Volanda sıkıntı yaşadı değişti komple şimdi araç güzel oldu yağ gibi kayiyor. Lakin birkaç trim sesi ve ön kapıların gicirdamasi deli etti adamı.

    Haftasonu ben bi el atcam bakalım kapıların fitillerine. Bakalım neler yapılabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Bakımınız hayırlı olsun. Güle güle eskitin.

    Benim arkadaşım da aynısının sedanini aldı. 205.000km de allure donanim sanırım 2013 onunki.

    Volanda sıkıntı yaşadı değişti komple şimdi araç güzel oldu yağ gibi kayiyor. Lakin birkaç trim sesi ve ön kapıların gicirdamasi deli etti adamı.

    Haftasonu ben bi el atcam bakalım kapıların fitillerine. Bakalım neler yapılabilir.

    Alıntıları Göster
    Güle güle kullansın arkadaşınız
    Bu araçlarda baskı balata ile volan birlikte değişiyor benim araçtada esasen volandan kaynaklı hafif bir titreme vardı o yüzden değiştirdim baskı balatayı.
    Kapı fitillerinde ne gibi bir sorunu var?
    Eğer kapı fitillerinin özelliği gitmişse değişmesi gerekir.
    Ama önce bi slikon spreyini deneyin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 5 Şubat 2020; 22:46:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Güle güle kullansın arkadaşınız
    Bu araçlarda baskı balata ile volan birlikte değişiyor benim araçtada esasen volandan kaynaklı hafif bir titreme vardı o yüzden değiştirdim baskı balatayı.
    Kapı fitillerinde ne gibi bir sorunu var?
    Eğer kapı fitillerinin özelliği gitmişse değişmesi gerekir.
    Ama önce bi slikon spreyini deneyin derim.

    Alıntıları Göster
    Evet tıpatıp aynı titreme probleminden sikayetciydi oda. Değişince duzeldi şimdi kaymak gibi oldu.

    Kendi anlattigina göre kapilarda ise şöyle bir sorun varmis; kapıların tavan sacıyla öpüşen yerlerindeki fitiller kadifemsi yapıdaymış ve yıllarca su yiye yiye o kadifenin kırçılları yapışmış ve yuzey dümdüz olmus diyor. Benim tahminim ise bu yüzden de kapı, tavan sacına tutunamiyor ve gıcırtı yapıyor olabilir.

    Sert bir diş fırçasıyla fırçalamayı deniycem. Kırçıllı doku tekrar ayağa kalkarsa ses kesilir geri bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Evet tıpatıp aynı titreme probleminden sikayetciydi oda. Değişince duzeldi şimdi kaymak gibi oldu.

    Kendi anlattigina göre kapilarda ise şöyle bir sorun varmis; kapıların tavan sacıyla öpüşen yerlerindeki fitiller kadifemsi yapıdaymış ve yıllarca su yiye yiye o kadifenin kırçılları yapışmış ve yuzey dümdüz olmus diyor. Benim tahminim ise bu yüzden de kapı, tavan sacına tutunamiyor ve gıcırtı yapıyor olabilir.

    Sert bir diş fırçasıyla fırçalamayı deniycem. Kırçıllı doku tekrar ayağa kalkarsa ses kesilir geri bence.

    Alıntıları Göster
    Ben kapı fitili diyince kapıyı saran kauçuk fitilleri düşünmüştüm
    Evet kapıların üst kısımları dediğiniz gibi.
    Ama onlar o şekile dönmüşse (bence sudan olmaz, muhtemelen yanlış kimsayal kullanmaktan olmuştur) yenisini almak daha net bir çözüm olacaktır tabi fiyatını bilmiyorum. Pahalı birşeyde olabilirler. Bi deneyin bakalım.

    Trim sesleri ise arabayı ilk aldığımda sadece göğsün içinden geliyordu, cam değişimi için yetkili servise verdim (arabadan soğuttular resmen ) aldım başladı.
    Kendim bir çoğunu çözdüm.
    Şimdi bakıma verdim bayağı bir test etmişler anlaşılan yine başlamış.

    Ön cam değişimiyle birlikte birlikte cama monte olan ayna kutusu ve bileşenlerinden ses geliyordu. Cam tavan perdesinin girdiği yerden ses geliyordu.
    Şimdide bunlara ek göğsün üstündeki 9. Hoparlör yuvasından ve bagajdan (perde file veaaire) sesler geliyor.
    Bi daha arabayı servise bırakınca km yi alacağım kullanmayın arabayı diyeceğim.
    Eşek niyetine biniyorlar arabaya oradaki yamaklar. Benim 10.000 km de araca vermeyeceğim zararı 10 km de veriyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 6 Şubat 2020; 0:9:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Evet yikamacilardaki yanlış uygulama ve kimyasallar da olabilir haklısınız. Dedigim yöntemi bı deniycem bakalim, eğer olmazsa artik ya takmayip öyle binicek ya da yeniliycek o kısmı. Yapcak bişey yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Ben kapı fitili diyince kapıyı saran kauçuk fitilleri düşünmüştüm
    Evet kapıların üst kısımları dediğiniz gibi.
    Ama onlar o şekile dönmüşse (bence sudan olmaz, muhtemelen yanlış kimsayal kullanmaktan olmuştur) yenisini almak daha net bir çözüm olacaktır tabi fiyatını bilmiyorum. Pahalı birşeyde olabilirler. Bi deneyin bakalım.

    Trim sesleri ise arabayı ilk aldığımda sadece göğsün içinden geliyordu, cam değişimi için yetkili servise verdim (arabadan soğuttular resmen ) aldım başladı.
    Kendim bir çoğunu çözdüm.
    Şimdi bakıma verdim bayağı bir test etmişler anlaşılan yine başlamış.

    Ön cam değişimiyle birlikte birlikte cama monte olan ayna kutusu ve bileşenlerinden ses geliyordu. Cam tavan perdesinin girdiği yerden ses geliyordu.
    Şimdide bunlara ek göğsün üstündeki 9. Hoparlör yuvasından ve bagajdan (perde file veaaire) sesler geliyor.
    Bi daha arabayı servise bırakınca km yi alacağım kullanmayın arabayı diyeceğim.
    Eşek niyetine biniyorlar arabaya oradaki yamaklar. Benim 10.000 km de araca vermeyeceğim zararı 10 km de veriyorlar.

    Alıntıları Göster
    Valla bu konulardan bende çok cinlenirim. Aracın icinden çıt ses gelse hayattan soğuyorum bildigin. Ve onu bulup halledene kadar O işin peşini bırakmam.. Takıntı olmuş yillardir. Özellikle de sizinki gibi komple cam tavan ve station arabalarda ses potansiyeli maalesef yüksek oluyor. Bir de sizin başınıza geldigi gibi cillop gibi bakımdan çıktıktan sonra ortaya çıkması insanın tüm hevesini moralini alıp götürür.

    Çözüm ise müsait bir zamanda arabayı başka birine şehrin en bozuk yollarinda sürdürüp kendiniz aracın iicnde ses ajanligina cikicaksiniz ve her yakaladığınız noktaya anında müdahale edeceksiniz. Ama bu ses avına çıkarken arabanın içi olabildigince soğuk olmalı. Tercihen sabah gunesini görmeyen biryere parkedip gecenin ayazini yemiş bir arabayla sabah saatlerinde yapılacak bı test en uygun test olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 6 Şubat 2020; 0:28:52 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracınız hayırlı olsun. Baştan sona okudum,konuyu da yeni gördüm :) Eski bir 406 sedan sv kullanıcısı olarak Peugeot'un 7 serisi sonrası kendini toplayıp,kaliteye tekrar döndüğü 8 serisinin ilk modellerinden 508 hep ilgimi çekiyor, sw zaten içimde kalan ayrı yeri olan bi konu. Yeni 508 ise çok ayrı bi dünya,çok farklı bi araç. Sw konusunda Peugeot araçları genel olarak spor,yakışıklı ve kullanışlı araçlar. Şuanki aracım Focus 2 sedan dizel ghia. Maalesef malum piyasa şartları nedeniyle c sınıfa geçtim. Biraz da imkanlar kısıtlı,imkanlar iyi olmayınca kolay satılabilen,bakım masrafları ortalama,yakıtı düşük araç seçmek zorunda kaldım. Memnunum focus tan,kötü araç değil ama tabi bi d sınıf ta değil :)

    Yazdıklarınız,açıklamarınız,sorun-konu çözümlerinizi çok beğendim. Elinize sağlık. İmkan olsa bizde alsak dedim ta en başta konu başlığını görünce. İyi günlerde kullanın aracınızı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhandincel1

    Aracınız hayırlı olsun. Baştan sona okudum,konuyu da yeni gördüm :) Eski bir 406 sedan sv kullanıcısı olarak Peugeot'un 7 serisi sonrası kendini toplayıp,kaliteye tekrar döndüğü 8 serisinin ilk modellerinden 508 hep ilgimi çekiyor, sw zaten içimde kalan ayrı yeri olan bi konu. Yeni 508 ise çok ayrı bi dünya,çok farklı bi araç. Sw konusunda Peugeot araçları genel olarak spor,yakışıklı ve kullanışlı araçlar. Şuanki aracım Focus 2 sedan dizel ghia. Maalesef malum piyasa şartları nedeniyle c sınıfa geçtim. Biraz da imkanlar kısıtlı,imkanlar iyi olmayınca kolay satılabilen,bakım masrafları ortalama,yakıtı düşük araç seçmek zorunda kaldım. Memnunum focus tan,kötü araç değil ama tabi bi d sınıf ta değil :)

    Yazdıklarınız,açıklamarınız,sorun-konu çözümlerinizi çok beğendim. Elinize sağlık. İmkan olsa bizde alsak dedim ta en başta konu başlığını görünce. İyi günlerde kullanın aracınızı.
    Hocam zaman ayırdığınız (hem okuyup hemde görüşlerinizi paylaştığınız) için teşekkür ederim.
    Konuyu açış amacım 100.000 km yi devirmiş bir aracın başına neler geldiğini hep beraber deneyimlemekti.
    Ben çok şey araştırdım bu arabayı almadan önce çünkü 100.000 km yi geçmiş bir araç almak benim için kolay değildi. Ben sıfır gibi ikinci el araç alıp 5 yıl binip 80.000 km olmadan satan bir kullanıcı iken.
    (Dolaysıyla aracına periyodik bakım harici para harcamaya alışmamış bir kullanıcı) aldığım gün potansiyel aşağı yukarı 25.000 lira civarı masraf çıkarması muhtemel (arıza değil hepsi sarf malzemesi) bir aracı aldım.
    (O gün bir liste yapmıştım beni neler bekliyor diyerek)
    Forumda sesi çok çıkan arkadaşların çoğu sloganlarla o alınır bu alınmaz o sorunlu bu sorunsuz şeklinde sidik yatıştırıp araçlarının masraf ve bakım kalemlerinden hiç bahsetmezler bu nedenle (özel hayatımda da sürekli karşılaşıyorum ve üzülüyorum) bilgi birikimi olmayan sıradan kullanıcılar bu tarz araçları bütçelerinin son lirasıyla aldıklarında bu şeylerle karşılaşıp zor durum da kalmasınlar diye bunları yazıyorum.
    Hem benim için bir anı/ajanda hemde bilgi arayanlar için güzel bir kaynak oluşuyor.

    Focus benim için c segmentinde yeri ayrı olan bir otomobil çok kullanma şansım oldu çok güzel anılarım var focuslarla, güneydoğu anadoluda batman, mardin, urfa, diyarbakır, vanı focusla gezmişliğim var. Kendi segmentinde ben sürüşünden en çok focusun keyif alırım. İnşallah sizde istediğiniz asıl gönlünüzde yatan aslana bir an önce kavuşursunuz.
    kazasız belasız sağlıklı günler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 7 Şubat 2020; 18:53:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Hocam zaman ayırdığınız (hem okuyup hemde görüşlerinizi paylaştığınız) için teşekkür ederim.
    Konuyu açış amacım 100.000 km yi devirmiş bir aracın başına neler geldiğini hep beraber deneyimlemekti.
    Ben çok şey araştırdım bu arabayı almadan önce çünkü 100.000 km yi geçmiş bir araç almak benim için kolay değildi. Ben sıfır gibi ikinci el araç alıp 5 yıl binip 80.000 km olmadan satan bir kullanıcı iken.
    (Dolaysıyla aracına periyodik bakım harici para harcamaya alışmamış bir kullanıcı) aldığım gün potansiyel aşağı yukarı 25.000 lira civarı masraf çıkarması muhtemel (arıza değil hepsi sarf malzemesi) bir aracı aldım.
    (O gün bir liste yapmıştım beni neler bekliyor diyerek)
    Forumda sesi çok çıkan arkadaşların çoğu sloganlarla o alınır bu alınmaz o sorunlu bu sorunsuz şeklinde sidik yatıştırıp araçlarının masraf ve bakım kalemlerinden hiç bahsetmezler bu nedenle (özel hayatımda da sürekli karşılaşıyorum ve üzülüyorum) bilgi birikimi olmayan sıradan kullanıcılar bu tarz araçları bütçelerinin son lirasıyla aldıklarında bu şeylerle karşılaşıp zor durum da kalmasınlar diye bunları yazıyorum.
    Hem benim için bir anı/ajanda hemde bilgi arayanlar için güzel bir kaynak oluşuyor.

    Focus benim için c segmentinde yeri ayrı olan bir otomobil çok kullanma şansım oldu çok güzel anılarım var focuslarla, güneydoğu anadoluda batman, mardin, urfa, diyarbakır, vanı focusla gezmişliğim var. Kendi segmentinde ben sürüşünden en çok focusun keyif alırım. İnşallah sizde istediğiniz asıl gönlünüzde yatan aslana bir an önce kavuşursunuz.
    kazasız belasız sağlıklı günler dilerim.

    Alıntıları Göster
    Güzel ve detaylı cevap için teşekkürler tekrar :)

    İlk arabam 306 70.000 de idi,haricinde tüm araçlarım daha yüksek km lerde oldu. Tabi önceki mesajda bahsettiğim gibi imkan olmayınca elde olmuyor bazı şeyler :) Sizin hesap aldığım her araç için ortalama 4-5 bin tl lik bi rakamı bakım,sarf malzeme vs hep aklımda tuttum bende. Focus'u aldığımda da ana bakım olarak 2 bin civarı düşündüm. Ki şuanda da o rakama yakını harcadım sayılır. Daha da fazlası olacak tabi ki. Görsel anlamda da spor yay+jant ikilisini seven ve her aracıma yapan birisiyim. Focus'ta ne zaman nasip olur bilmiyorum ama listede önlerde. Dediğiniz gibi aracının ne masrafından bahsediyor insanlar, ne de yaktığı gerçek yakıt tüketimini paylaşıyor. Sizin paylaşımınız tek tek güzel bir kaynak. 508 sw gibi ülkemizde nadir olan bir aracı almayı düşünen bilgili bir kullanıcı içinde bulunmaz şeyler bunlar.

    Focus 2 özellikle almadan önce malum d sınıfa binmiş biri olarak gözüme çok iyi bir araç olarak gelmezdi. Yol tutuşunun efsane olduğunu duyardım sadece. 6 ay kadar aracım yoktu. Ne alalım derken eldekine göre b hb geldi aklımıza, baktım Punto,207 vs var. Bagaj ufacık,içi dar,donanım yok çoğunda olanı da 2-3 bin fazla. Bebeğimiz var,bebek arabası vs koyunca bagaj iptal oluyor mağlum,bir de benim bakım malzemeleri,alet edavat oluyor ister istemez bagaj yetmez diye düşündüm. Dizel istiyordum baştan beri. Bagaj meselesinden dolayı biraz limit yükseltirsek ne alırız diye baktım Focus çıktı direk. Ghia lara baktım sadece,alt donanımlara hiç bakmadım (d sınıf kullanıcısı olmanın zararları :D ) . Sonrasında 2-3 araç uyuyordu, aldığım araç Kars'taydı,ben Çorum'da yaşıyorum. Eksper yaptırdım gezenadam.com a,anlatıldığı gibi çıktı. Satan kişi de samimi,güvenilir geldi. Ankara'dan uçakla gittim,aldım geldim. Yolda hatta Kars-Amasya arası yolu hiç bilmiyordum,bir kaç virajda denedim arabayı,anlatılanların boş olmadığını da görmüş oldum. 3 ayı geçti,genel olarak memnunum. Şehir içi 7-7.5 lt civarı yakıyor,ortalama hız 20 civarı,Çorum şehir içini bilenler bilir yollar dar,trafik lambası çok,50 km hızı geçtiğiniz yer sayılı. İşe-git gel için kullanmıyorum genel olarak,haftada 2-3 gün biniyorum. Uzun yolda 4.5 lt ortalama hız 100 civarı. Yakıtından memnunum. Baharda enjektör bakımı yaptırıcam inşallah. Yakıt biraz daha düşer diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhandincel1 -- 8 Şubat 2020; 10:57:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhandincel1

    Güzel ve detaylı cevap için teşekkürler tekrar :)

    İlk arabam 306 70.000 de idi,haricinde tüm araçlarım daha yüksek km lerde oldu. Tabi önceki mesajda bahsettiğim gibi imkan olmayınca elde olmuyor bazı şeyler :) Sizin hesap aldığım her araç için ortalama 4-5 bin tl lik bi rakamı bakım,sarf malzeme vs hep aklımda tuttum bende. Focus'u aldığımda da ana bakım olarak 2 bin civarı düşündüm. Ki şuanda da o rakama yakını harcadım sayılır. Daha da fazlası olacak tabi ki. Görsel anlamda da spor yay+jant ikilisini seven ve her aracıma yapan birisiyim. Focus'ta ne zaman nasip olur bilmiyorum ama listede önlerde. Dediğiniz gibi aracının ne masrafından bahsediyor insanlar, ne de yaktığı gerçek yakıt tüketimini paylaşıyor. Sizin paylaşımınız tek tek güzel bir kaynak. 508 sw gibi ülkemizde nadir olan bir aracı almayı düşünen bilgili bir kullanıcı içinde bulunmaz şeyler bunlar.

    Focus 2 özellikle almadan önce malum d sınıfa binmiş biri olarak gözüme çok iyi bir araç olarak gelmezdi. Yol tutuşunun efsane olduğunu duyardım sadece. 6 ay kadar aracım yoktu. Ne alalım derken eldekine göre b hb geldi aklımıza, baktım Punto,207 vs var. Bagaj ufacık,içi dar,donanım yok çoğunda olanı da 2-3 bin fazla. Bebeğimiz var,bebek arabası vs koyunca bagaj iptal oluyor mağlum,bir de benim bakım malzemeleri,alet edavat oluyor ister istemez bagaj yetmez diye düşündüm. Dizel istiyordum baştan beri. Bagaj meselesinden dolayı biraz limit yükseltirsek ne alırız diye baktım Focus çıktı direk. Ghia lara baktım sadece,alt donanımlara hiç bakmadım (d sınıf kullanıcısı olmanın zararları :D ) . Sonrasında 2-3 araç uyuyordu, aldığım araç Kars'taydı,ben Çorum'da yaşıyorum. Eksper yaptırdım gezenadam.com a,anlatıldığı gibi çıktı. Satan kişi de samimi,güvenilir geldi. Ankara'dan uçakla gittim,aldım geldim. Yolda hatta Kars-Amasya arası yolu hiç bilmiyordum,bir kaç virajda denedim arabayı,anlatılanların boş olmadığını da görmüş oldum. 3 ayı geçti,genel olarak memnunum. Şehir içi 7-7.5 lt civarı yakıyor,ortalama hız 20 civarı,Çorum şehir içini bilenler bilir yollar dar,trafik lambası çok,50 km hızı geçtiğiniz yer sayılı. İşe-git gel için kullanmıyorum genel olarak,haftada 2-3 gün biniyorum. Uzun yolda 4.5 lt ortalama hız 100 civarı. Yakıtından memnunum. Baharda enjektör bakımı yaptırıcam inşallah. Yakıt biraz daha düşer diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Kazasız belasız kullanın hocam
    Bu arada yakıt demişken.
    Hazır baskı balata bakım falan yapılmışken uzun dönem tüketim verisini sıfırladım.
    Buda sıfırlamadan önceki 6_7 aylık karma tüketim verisi.
    İçinde her türlü kullanım var,
    Şehir içi, şehir dışı, yaz lastiği, kış lastiği, vesire..
    Bakalım baskı balata değişimi falan yakıta etki edecek mi.
    Gerçi bundan sonra uzum dönem tüketim verilerimiz daha yüksek ortalama hızlarda olacaktır.
    Çünkü artık işe bu araçla gidip gelmiyoruz.
    Not: reel tüketim için yol bilgisayarı verisi üzerine şartlara göre 0,1 ile 0.3 litre arasında ilave etmek gerekiyor. Bu uzun dönem kullanımı olduğu için 0.2 litre diyelim
    508 SW

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.