Şimdi Ara

500V 1.5uF Vantilatör Kondansatörü Alternatifi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
4.823
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar vantilatör bozuldu. İçinde 500V 1.5uF kondansatör var. Fişe takıp voltaj veriyorum ölçtüğümde 220V gösteriyor. Burada kondansatörün bozulduğu sonucunu çıkardım. İnternetten bakıyorum ama 450V 1.5uF modelleri var. 500V bulamadım. Bu 500V olanı nerede bulabilirim? Ya da 450V ile değiştirirsem uyumsuz olma olasılığı nedir? Ya da çalışır ama son kademeye mi almamalıyım. Bilgisi olan arkadaşlar yorum yazarsa sevinirim.

    500V 1.5uF Vantilatör Kondansatörü Alternatifi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi digiogi -- 21 Haziran 2020; 14:28:48 >







  • 450V 1.5uF kondansatörü kullanabilirsiniz.
  • Kondansatörün uçlarını ölçtüğünüzde her daim o voltajı görürsünüz zaten.


    1000V 1,5uF de olur.

    Hatta ayrı ayrı bir tane 1uF birtane de 470nF alın, bacaklarını paralel yapın o da olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KendiİsteğiyleAyrıldı

    Kondansatörün uçlarını ölçtüğünüzde her daim o voltajı görürsünüz zaten.


    1000V 1,5uF de olur.

    Hatta ayrı ayrı bir tane 1uF birtane de 470nF alın, bacaklarını paralel yapın o da olur.
    Bu kare kondansatörün bozulup bozulmadığını nasıl ölçebilirim o halde hocam?
  • digiogi kullanıcısına yanıt
    Kapasitans ölçler ve ESR metre dediğimiz cihazlarla.

    Bana soracak olursan vantilatörün sıkıntısı o olmaya da bilir.

    Ne olabilir?

    Mil sıkışmış olabilir. Sıkça karşımıza çıkıyor, WD40 sıkarak ya da dikiş makinesi yağı gibi birşeylerle çözebiliyorsun.

    Temas sorunu olabilir. bir yerde kopuk var göremiyorsun...

    gibi.

    Kapasitörü söktüğün zaman (AMAN DİKKAT!) uçlarını bir tornavida ile kısadevre edip deşarj edersin. Multimetreni alır buzzer kademesine alır uçlarına değdirirsin. Ötmesi şart değil; anca hafifçe bip yapar gibi olur biraz değer gösterirse fikir edinirsin. Bu ölçüm sana gerçek sonucu göstermez.
  • Cbb61 zaten genelde 450 volt 1,5uf olarak piyasada. Ölçü aletiniz varsa deşarj edilmiş hali ile 1,4... küsürleri görmeniz lazım içinde enerji depolasa bile değeri düşmüş olabilir. Ayrıca yukarıda birinin dediği gibi mil de sıkışmış olabilir , veya bobinlerinde de sıkıntı olabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: digiogi

    Bu kare kondansatörün bozulup bozulmadığını nasıl ölçebilirim o halde hocam?

    Alıntıları Göster
    Kapasite metre ile ölçülecek. +/- %10 tolerans hesaplanır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KendiİsteğiyleAyrıldı

    Kapasitans ölçler ve ESR metre dediğimiz cihazlarla.

    Bana soracak olursan vantilatörün sıkıntısı o olmaya da bilir.

    Ne olabilir?

    Mil sıkışmış olabilir. Sıkça karşımıza çıkıyor, WD40 sıkarak ya da dikiş makinesi yağı gibi birşeylerle çözebiliyorsun.

    Temas sorunu olabilir. bir yerde kopuk var göremiyorsun...

    gibi.

    Kapasitörü söktüğün zaman (AMAN DİKKAT!) uçlarını bir tornavida ile kısadevre edip deşarj edersin. Multimetreni alır buzzer kademesine alır uçlarına değdirirsin. Ötmesi şart değil; anca hafifçe bip yapar gibi olur biraz değer gösterirse fikir edinirsin. Bu ölçüm sana gerçek sonucu göstermez.
    Mili sıkışmış diyince şöyle bir şey denedim hocam. Olanları anlatayım belki oradan siz yakalarsınız sorunu.

    1-2-3 kademeler var. 1 ve 2 de bir şey olmuyor. 3'e alınca motorda bi titreme oluyor. Sonra sizin mil sıkışmış olabilir sözünüz aklıma gelip wd-40 sıktım. Sonra ön ızgarayı söküp elimle bi döndürdüm. Çok acayip bir şekilde çalışmaya başladı ama normal 1. kademeden bile yavaş bir hızda. Bu arada da motorun metal haznesi çok aşırı ısındı. El değdirilemeyecek derecede yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: digiogi

    Mili sıkışmış diyince şöyle bir şey denedim hocam. Olanları anlatayım belki oradan siz yakalarsınız sorunu.

    1-2-3 kademeler var. 1 ve 2 de bir şey olmuyor. 3'e alınca motorda bi titreme oluyor. Sonra sizin mil sıkışmış olabilir sözünüz aklıma gelip wd-40 sıktım. Sonra ön ızgarayı söküp elimle bi döndürdüm. Çok acayip bir şekilde çalışmaya başladı ama normal 1. kademeden bile yavaş bir hızda. Bu arada da motorun metal haznesi çok aşırı ısındı. El değdirilemeyecek derecede yani.

    Alıntıları Göster
    Milde sıkıntı var ozaman sprey sıvı gres yağlarından alın sıkın döndürün tekrarlayın.




  • digiogi kullanıcısına yanıt
    Kafesi ve pervaneyi güzelce çıkar mil görünsün. Göbeğe güzelcene WD40sıkıp elinle döndür. WD40 içersinde pas kir sökücü birşeyler var sanırım. Metale zarar veremesin diye biraz dikiş makinesi yağı kullanabilirsin. Bimilyoncu tarzı hırdavatçılarda oluyor çok ucuz. Senin sıkıntı mil sıkışması kondansatör değil.
  • Son yaptıklarımı paylaşmak istiyorum. Sorun hala çözülmedi. Cevap veren arkadaşlar çok teşekkürler. Artık ya komple çöpe atacağım ya düzelecek bilmiyorum :)

    Motorun önünü ve arkasına wd400 sıktım. Elle çevirdim dediğim gibi sadece 3. kademede ve yavaş çalışıyordu. Öyle olmayınca şansımı denemek için yeni kondansatör aldım. Değiştirdim o da işe yaramadı.

    Bugün komple motorun içini açtım. Sağ ve sol mil uçlarına ve plastik yüzüklerinin arasına her yere katı gress yağı sürdüm. Topladım motoru. Yine aynı şekilde yapıyor. Youtube videosu da çektim arkadaşlar bakabilirseniz sevinirim.



    500V 1.5uF Vantilatör Kondansatörü Alternatifi

    500V 1.5uF Vantilatör Kondansatörü Alternatifi

    500V 1.5uF Vantilatör Kondansatörü Alternatifi

    500V 1.5uF Vantilatör Kondansatörü Alternatifi

    500V 1.5uF Vantilatör Kondansatörü Alternatifi

    500V 1.5uF Vantilatör Kondansatörü Alternatifi




  • Aynı durumda komşunun attığı vantilatörü sıvı sprey gres ile kurtarmıştım katı gresin bir faydası olmamıştı hatta motoru dahada zorlamıştı bu yüzden sıvı ile deneyin derim.

    Mil yukarı bakacak şekilde yatırın üçüncü seviyede dönerken milin dibine sıvı gresi sıkın biraz dönsün ardından milin diğer ucunada aynı işlemi uygulayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 25 Haziran 2020; 22:18:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starborn

    Aynı durumda komşunun attığı vantilatörü sıvı sprey gres ile kurtarmıştım katı gresin bir faydası olmamıştı hatta motoru dahada zorlamıştı bu yüzden sıvı ile deneyin derim.

    Mil yukarı bakacak şekilde yatırın üçüncü seviyede dönerken milin dibine sıvı gresi sıkın biraz dönsün ardından milin diğer ucunada aynı işlemi uygulayın.
    @Lwernull Hocam motoru komple benim gibi açarak mı yapmıştınız yoksa sadece milin uçlarına mı sıkmıştınız? Komple motoru açıp yaptıysanız, yarın komple yağları silip sıvı gress ile deneyeyim. Sıvı gress de var bende. Katı olan daha kaygan, sıvı olan biraz yapışkan diye katıyı kullanmıştım.

    @90numaraşanzumanyağı siz ne dersiniz hocam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi digiogi -- 25 Haziran 2020; 22:21:7 >
  • digiogi kullanıcısına yanıt
    Komple açtım mili yağladım ardından kapatıp üstteki mesaja eklediğim şekilde işlemi bitirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 25 Haziran 2020; 22:25:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starborn

    Komple açtım mili yağladım ardından kapatıp üstteki mesaja eklediğim şekilde işlemi bitirdim.
    Tamamdır hocam yarın o şekilde de deneyeyim. Teşekkürler.
  • digiogi kullanıcısına yanıt
    Bence o kadar dağıtmaya hiç gerek yok. Sıfır vantilatör aldım bim vantilatörü. İlk yaz güzel geçti. İkinci yaz iki ayda bir yağlama moduna geçti. Ben de pervaneyi çıkarıp göbeğe azıcık dikiş makinesi yağı sızdırıyorum. Göbeği elimle içe-dışa çekip itiyorum ve döndürüyorum. Sonra toplayıp bir iki ay daha kullanıyorum. Söksem ne kazanıcam? Nasıl olsa yine olacak.

    Göbek sıkışmasının en büyük nedeni milde mikro çizikler oluşmasıdır. Bu mikro çizikler hava akımından toz toplar. Yağlı ortam bu tozların toplanmasını hızlandırır. Bu da gel zaman git zaman sıkışma yapar. Sıkışma kullanıcı tarafından önemsenmeden kullanılmaya devam ederse paslanmaya kadar gider. WD40 ile temizlik artı dikiş makinesi yağı iyidir. Bir ara vazelin bulaştırıp uzun mutfak çakmağı ile eriterek kullanmışlığım bile var. Ama işin açıkçası en güzel verimi eritilmiş vazelin+dikiş makinesi yağı karışımında aldım. Denemekten zarar gelmez.




  • YAğladın da düzelmediyse ... başka prizde ve komşunda deneyip de düzelmediyse ... bana gönder bir de ben bakayım ölçeyim :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavi-kaplan -- 27 Haziran 2020; 1:3:10 >
  • Selam arkadaşlar,

    Aynı vantilatörden bende de vardı ve çalışmıyordu, araştırırken bu yazışmalarınızı gördüm.

    Ne yaptıysam ben de çözemedim. Son kez vantilatörü topladım, o hali ile aşağı çöpe indirecektim. Nerden estiyse tornavidayla şu saçma parçayı kısa devre edince canavar gibi çalıştığını gördüm. Önce fişi çektim, sonra o parçayı çıkardım ve parçaya giren kabloları birbirine bağladım, bantla izolasyonunu yaptım, şu anda canavar gibi çalışıyor. Ayrıca, mekanik saati de daha önce bu şekilde devre dışı bırakmıştım. İşinize yaradıysa ne mutlu bana :)

    500V 1.5uF Vantilatör Kondansatörü Alternatifi




  • 500v demek kondansatörün 500 volta kadar dayanıklı olması anlamına geliyor. 220 volt şebeke elektriği olduğu için 300 - 500 arası 1.5 uF arası herhangi bir kondansatör işini görür ancak kondansatörün bozuk olduğuna benzemiyor. bir de kondansatör arızası multimetrenin kısa devre kademesinde anlaşılır. şehir elektriği 220 volt olduğu için zaten kondansatörü ölçtüğünde 220 volt göreceksin arızayı başka yerde aramaya çalış

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.