Şimdi Ara

5. VİTESTE 3000 d/d... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
0
Favori
4.156
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sayınabim

    Ford escort 1.6 cl 3000 devirde yaklaşık 120 km/h

    5. vites 3000 devirde 120 km/h yapan bir araç şanzımanda lastik ve lastik basınçlarında bir değişiklik olmadıkça herzaman aynı hızı yapar. Yokuş yukarı aşağı rüzgar farketmez.


    katılıoyurm sana. bi arac 3000 devirde 5.viteste ne yapıyosa koşul ne olursa olsun yine aynı devirde aynı hızı yapar.
  • 1997 model reno 19 europa 1.4 karburatörlü 72 beygir 5 ileri vitesli
    araç5. viteste 3000 devirde 100 km de gidiyor
    yalnız aracı sıfır aldık ve ilk günden beri motorun bir karakteristiği var
    3000 devirde motordan bir uğultu geliyor
    3800 4000 bine yaklaşırkende viteste ve motorda titreme yaşanıyıor(titremeden kasıt ilginçç bir kesikli ses)
    bu hep böyle oldu dediğim gibi sadece bu devirlerde böle bir durum var ve bu çok kısa bir devir bandında oluyor 100-300 arasıbi devir bandı
    ama eğer bu noktalarda motoru kullanmaya kalkarsanız bu ses ve titreşimler sürekli oluyor
    bu dediğim sadece araç hareket halindeyken yaşanıyor
    boşta gaza basıldığında böle bir problem yok
    ne dersiniz ?normalmidir bu durum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    Dediğin şeyin mümkün olup olamayacağını sordum.
    Valla eğim etkileyebilir cevabını aldım .
    Ama tatmin olmadım.
    Başka bi nedeni olabilir.
    Bi ara çıkıp bi daha denesen


    birazdan dişari cıkyorum arkadaşim.
    o zman seni kırmiim musait yol bulursam birdaha deniycem senin için
    ancak 1.5 senedir kullandıım araç ve ben bunu cok yaşadim.hatta arabanın cekişi cok iyi olmadii için uzun yolda ozellikle de rampalarda sprun yaşiyordum.
    devirsiz kullanimda araç 5 viteste 80 in uzerine cıkmıyordu dooru durust.
    bende bahsettim olayi denedim ve aynı vites devirde daha cok hiz elde ettim.
    istersen kendi aracında sende dene gozlerinle sahit ol




  • 1.6 avensisle 5. viteste 3000 devirde 103km görüyorum yaklaşık olarak.
    96 corolla 1.6 gli ile 100km görüyordum yaklaşık.
  • Bilemiyecem.Benim arabada devir göstergesi yok.
  • 3000 devirde 5.viteste ortalama 120-125 albea multi jet
  • Araç Starex 140 hp 2120 kg
    2000 devirde 90 km/h
    3000 devirde 135 km/h hız yapıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lervolerto

    Otomobilin Motrunun En Verimli yani En Ekonomik Çalıştığı devir,
    max. torku ürettiği devirdir.
    90kM/sa hızda gitmek istiyorsanız yani 90kM/sa Hız zorunluğunuz varsa
    max. tork üretilen devirde uygun vitesi seçmelisiniz bu otomobiline göre,
    4. , 5. ve 6. vites olabilir...

    quote:

    Orjinalden alıntı: altanB

    arkadaşlar birşeyy sormak istiyorum belki yeri değil ama bir ara tartışılmıştı sanırım;araba 90 km/saat hızda 4. vitestemi daha az yakar yoksa 5. vitestemi..ben 5. Vites diye biliyordum ama 4. vites diyenler oldu..Teşekkür ederim..




    Nası yani ben 5. viteste 90 la gitmek için 2200 civarı bi devir çeviriyorum. Eğer 3. viteste 4000 devir çevirirsem tahminim hızım 90 fln olur. Benim araç da maksimum torkunu 4000 devirde veriyor. O zaman ben şehirlerarası yolda 3. vitesle 90 la gitsem 5. vitesle 90 la gitmekten daha mı az yakacağım? Bana saçma geliyor. 2200 devir yapmak için mi yoksa 4000 devir için mi gaza daha çok basıoruz? Bunu da gözardı etmeden biraz daha düşünelim. Bi yanlışlık olmasın???

    Bu arada araç 5. viteste iken 3000 d/dak da 110u biraz geçiyor. 150 ile giderken devir saati 4000 e dokunuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecar limon -- 1 Ağustos 2006; 19:54:54 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: lervolerto

    Otomobilin Motrunun En Verimli yani En Ekonomik Çalıştığı devir,
    max. torku ürettiği devirdir.
    90kM/sa hızda gitmek istiyorsanız yani 90kM/sa Hız zorunluğunuz varsa
    max. tork üretilen devirde uygun vitesi seçmelisiniz bu otomobiline göre,
    4. , 5. ve 6. vites olabilir...

    quote:

    Orjinalden alıntı: altanB

    arkadaşlar birşeyy sormak istiyorum belki yeri değil ama bir ara tartışılmıştı sanırım;araba 90 km/saat hızda 4. vitestemi daha az yakar yoksa 5. vitestemi..ben 5. Vites diye biliyordum ama 4. vites diyenler oldu..Teşekkür ederim..




    Nası yani ben 5. viteste 90 la gitmek için 2200 civarı bi devir çeviriyorum. Eğer 3. viteste 4000 devir çevirirsem tahminim hızım 90 fln olur. Benim araç da maksimum torkunu 4000 devirde veriyor. O zaman ben şehirlerarası yolda 3. vitesle 90 la gitsem 5. vitesle 90 la gitmekten daha mı az yakacağım? Bana saçma geliyor. 2200 devir yapmak için mi yoksa 4000 devir için mi gaza daha çok basıoruz? Bunu da gözardı etmeden biraz daha düşünelim. Bi yanlışlık olmasın???

    Bu arada araç 5. viteste iken 3000 d/dak da 110u biraz geçiyor. 150 ile giderken devir saati 4000 e dokunuyor.

    bence düz yolda giderken en az devirle gidebilecek durumdaki vitese atmak lazım, torkun fazla olduğu devir ve vites ozaman karlı olmaz. en iyisi düz yolda helede sabit hızda kesinlikle 5.vites isterse max.tork devrinin çok altında olsun, bu şekilde daha ekonomik olur kesinlikle. ama yokuş çıkarken falan elbette yüksek viteste gitmek daha iyi olur hem motor için hem yakıt için. yokuş çıkarken aracı max.torku elde ettiği devire yakın tutmak faydalı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Sanırım bu 5. viteste 3000 D/D de yapılan hız son vites dişlisiyle ilgili?

    Arabam Megane II Sedan 1.6 115 HP

    5. vites 3000 D/D = 100 KM/H

    Benim anlamadığım nasıl 3.000 D/D'de 130 yapıyor arabalar? Bindiğim çoğu arabalar genelde 95 - 100 yapıyorlar...

    O zaman sizin araçlarınız 90 KM hızda 2.500 Devirde gidiyorlar, çok iyi.. Çok güzel ekonomi yaparsınız..

    Banada biraz çok geldi.
    Bizimkide 100km/s yapıyo 3000d/d da.
    Peugeot 306 1.6 90hp

    Hatta megane la beraber denemiştik aynı yapmıştı.Bide uno(1.4 70hp) denemiştik aynı gün o daha fazla yapmıştı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapadokyalı


    quote:

    Orjinalden alıntı: sayınabim

    Ford escort 1.6 cl 3000 devirde yaklaşık 120 km/h

    5. vites 3000 devirde 120 km/h yapan bir araç şanzımanda lastik ve lastik basınçlarında bir değişiklik olmadıkça herzaman aynı hızı yapar. Yokuş yukarı aşağı rüzgar farketmez.


    katılıoyurm sana. bi arac 3000 devirde 5.viteste ne yapıyosa koşul ne olursa olsun yine aynı devirde aynı hızı yapar.


    CVT şanzıman hariç!!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: lervolerto

    Otomobilin Motrunun En Verimli yani En Ekonomik Çalıştığı devir,
    max. torku ürettiği devirdir.
    90kM/sa hızda gitmek istiyorsanız yani 90kM/sa Hız zorunluğunuz varsa
    max. tork üretilen devirde uygun vitesi seçmelisiniz bu otomobiline göre,
    4. , 5. ve 6. vites olabilir...

    quote:

    Orjinalden alıntı: altanB

    arkadaşlar birşeyy sormak istiyorum belki yeri değil ama bir ara tartışılmıştı sanırım;araba 90 km/saat hızda 4. vitestemi daha az yakar yoksa 5. vitestemi..ben 5. Vites diye biliyordum ama 4. vites diyenler oldu..Teşekkür ederim..




    Nası yani ben 5. viteste 90 la gitmek için 2200 civarı bi devir çeviriyorum. Eğer 3. viteste 4000 devir çevirirsem tahminim hızım 90 fln olur. Benim araç da maksimum torkunu 4000 devirde veriyor. O zaman ben şehirlerarası yolda 3. vitesle 90 la gitsem 5. vitesle 90 la gitmekten daha mı az yakacağım? Bana saçma geliyor. 2200 devir yapmak için mi yoksa 4000 devir için mi gaza daha çok basıoruz? Bunu da gözardı etmeden biraz daha düşünelim. Bi yanlışlık olmasın???

    Bu arada araç 5. viteste iken 3000 d/dak da 110u biraz geçiyor. 150 ile giderken devir saati 4000 e dokunuyor.


    Amaç 90 la gitmekse 5. vitesde en az yakarsın
    ama ekonomi+biraz da hız yapıcam dıosan max. tork u gelen devir de sürmen lasım .
    ark. biraz karıstırmıs




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rb.atasoy

    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Sanırım bu 5. viteste 3000 D/D de yapılan hız son vites dişlisiyle ilgili?

    Arabam Megane II Sedan 1.6 115 HP

    5. vites 3000 D/D = 100 KM/H

    Benim anlamadığım nasıl 3.000 D/D'de 130 yapıyor arabalar? Bindiğim çoğu arabalar genelde 95 - 100 yapıyorlar...

    O zaman sizin araçlarınız 90 KM hızda 2.500 Devirde gidiyorlar, çok iyi.. Çok güzel ekonomi yaparsınız..

    Banada biraz çok geldi.
    Bizimkide 100km/s yapıyo 3000d/d da.
    Peugeot 306 1.6 90hp

    Hatta megane la beraber denemiştik aynı yapmıştı.Bide uno(1.4 70hp) denemiştik aynı gün o daha fazla yapmıştı


    Dizel arabaların Çevirebileceği devir düşük olduğundan ve de günümüzün dizellerinin son hızlarının yüksek olduğundan 3000 devirde 140 falan gostermesı normal.Çünkü araba zaten 4000 e gelince max hızına ulasıor 170 180 gibi




  • imzadaki araç 5. vites 3000 de 140 4000 de 200 ü görüyo!!!!!!!!!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rekreb89

    imzadaki araç 5. vites 3000 de 140 4000 de 200 ü görüyo!!!!!!!!!!



    bir yanlışın var 3000 de 140 sa 4000 de 2000 olmaz
  • alfa 147 1.6 motor 3000 devirde 100 km hız yapıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lexus


    quote:

    Orjinalden alıntı: rekreb89

    imzadaki araç 5. vites 3000 de 140 4000 de 200 ü görüyo!!!!!!!!!!



    bir yanlışın var 3000 de 140 sa 4000 de 2000 olmaz

    ewet doğru diyon, 2000 yapmaz
  • imzamdaki araç yaklaşık 130 km/h
  • bu pzar bısım sahını deneyım bi
  • benimki 105 km/hr falan oluyor. araç '97 model uno sx km 130000 bide bu arabalardan kullanan varsa dikkat etsin 4. viteste devir saati ve km saati paralel oluyor. yük, rüzgar, rampa falan bu kaideyi değiştirmiyor. daha bugün 300 km yol yaptım 2 kişiydik araçta ve aynı yolu 5 kişi gittik. özellikle dikkat ettim etkilemiyor ağırlık falan. ayrıca araca lpg takıldı bu da bi değişikliğe yol açmadı. ayrıca bi arkadaş 3000 d/dk ile giderken 140 km/hr yapan bi aracın 6000 d/dk da 280 km/hr yapması gerektiğini düşünüyordu bu öyle olmaz. aracın max torku ve max gücü farklı devirlerde elde edilir.ayrıca tork ve beygir gücü grafikleri paralel değildir. o yüzden devir ile hız doğru orantılı değildir. tabii şanzımanda çok etkili... herkese iyi akşamlar.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.