Şimdi Ara

4x2 arkadan itişli suv nasıldır ve 4x4 suv ile arasındaki fark nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
5.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    4x4 olmayan SUV lar ( bende C3 Aircross sahibiyim), sadece yüksek araç kullanma zevki ve bir nebze yağmurlarda su birikintilerinden gecerken daha toleranslı. pikniğe giderken, feribottan inerken arabanın altını çarptırmadan geçebilirsiniz.

    bence bu tip araçlarla maceraya girilmemeli. 4x4 aracınız varsa bile kalmama garantiniz yok. burada sizi kurtaracak lastikleriniz, vinciniz veya arkadaşınızın vinci olacaktır.

    C3 Aircross 4x2 önden çekişli baktığım araç Bmw X3 sDrive 4x2 arkadan itişli. Bu iki araba arasında segment farkı dışında ne gibi farklar vardır?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metalciadam335

    C3 Aircross 4x2 önden çekişli baktığım araç Bmw X3 sDrive 4x2 arkadan itişli. Bu iki araba arasında segment farkı dışında ne gibi farklar vardır?



    Alıntıları Göster

    arkadan itişli arabalar arazi ortamında hep dezavantajlıdırlar.

    iki tekerlek birden patinaja düşerler ve kendilerine kanal açarlar ve orada sabit bir patinaj döngüsüne girer.

    fakat önden çeker araçlar patinaj sırasında tam sağ veya sol yapılarak o kanaldan kurtulma ihtimalleri var.





  • Metalciadam335 M kullanıcısına yanıt

    Şöyle örnekleyelim. Arkadan itişli pick-uplarla araziye gidenleri görmüşsünüzdür. Bu 4x2'lerden memnun insan duydunuz mu? Memnunlarsa eğer biz yanılıyoruz. Önden çekişin avantajı yokuşta belli olur. Arkadan itişin ise daha konforlu bir sürüş sağlıyor. Şunu bir kere netleştirin. Araziye girecek misiniz girmeyecek misiniz. Girecekseniz 2 çeker araca hiç bakmayın. Yakıt tüketimine çok odaklanmamanız lazım. Baktığınız araçlar zaten ağır ve 4 çeker alırsanız ona göre yakacaktır. Yeni nesil motorlar çok yakmıyor, o konuyu kafaya takmayın. Düzgün yolda zaten sürekli 4 tekerden çekiş araç sayısı azdır. Çoğunluk otomatik olarak 2 tekerin bağlantısını keser. Zaten kesmelidir de, yakıt tüketiminiz artacaktır.


    Bence Subaru'ya bakmanız daha mantıklı. Asimetrik 4x4'tür ve performansı hem arazide hem yolda çok başarılı. Subaru XV, Forester veya Outpack sizin üzmez. Kesinlikle deneyimleyin.


    Bütçeniz ne kadar bilmiyorum. AWD konusunda Subaru Symmetrical All Wheel Drive, Alfa Romeo AWD (Stelvio), Audi Quattro üzmez. Gerisinde illa bir eksiklik denk gelir. YouTube'ta 1 metre karın içinde giden sürüsüyle Quattro var. Aynı yerde Mercedes ve BMW ile dalga geçiliyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huan8

    Şöyle örnekleyelim. Arkadan itişli pick-uplarla araziye gidenleri görmüşsünüzdür. Bu 4x2'lerden memnun insan duydunuz mu? Memnunlarsa eğer biz yanılıyoruz. Önden çekişin avantajı yokuşta belli olur. Arkadan itişin ise daha konforlu bir sürüş sağlıyor. Şunu bir kere netleştirin. Araziye girecek misiniz girmeyecek misiniz. Girecekseniz 2 çeker araca hiç bakmayın. Yakıt tüketimine çok odaklanmamanız lazım. Baktığınız araçlar zaten ağır ve 4 çeker alırsanız ona göre yakacaktır. Yeni nesil motorlar çok yakmıyor, o konuyu kafaya takmayın. Düzgün yolda zaten sürekli 4 tekerden çekiş araç sayısı azdır. Çoğunluk otomatik olarak 2 tekerin bağlantısını keser. Zaten kesmelidir de, yakıt tüketiminiz artacaktır.


    Bence Subaru'ya bakmanız daha mantıklı. Asimetrik 4x4'tür ve performansı hem arazide hem yolda çok başarılı. Subaru XV, Forester veya Outpack sizin üzmez. Kesinlikle deneyimleyin.


    Bütçeniz ne kadar bilmiyorum. AWD konusunda Subaru Symmetrical All Wheel Drive, Alfa Romeo AWD (Stelvio), Audi Quattro üzmez. Gerisinde illa bir eksiklik denk gelir. YouTube'ta 1 metre karın içinde giden sürüsüyle Quattro var. Aynı yerde Mercedes ve BMW ile dalga geçiliyor.

    Şehir içinde sürekli 4x4 kullandım. Yakıt tüketimi fazlaydı ama sorun etmedim.

    Düz arazide ve çamurda sürdüm(soft-offroad). Şehir dışında kırsalda çayırda sürdüm. Hard Offroad yapmadım.


    Düşündüğüm araçlardan biri olan Bmw X3 sDrive dikkatimi çekti 4x2 arazi arabası kamyonetlerde olmuyor mu şaşırdım. Spor olsun hızlı gitsin diye yapmışlar muhtemelen. 170 hp gerçi çok yüksek değil.


    AWD çekiş sisteminde yeri gelince 4x2 yeri gelince 4x4 olarak ayarlanabiliyordu sanırım.





  • Metalciadam335 M kullanıcısına yanıt

    Her 4x4 birbirinin aynı değil. AWD'nin ayarlanabilir olanı ve sürekli AWD olanı var. Hatırladığım kadarıyla sürekli olanlarda belirli hıza eriştiğine gücü yüzde 80 arkaya veriyordu. Burada da bir sürü teknoloji mevcut. Gel gelelim, ben Subaru ve Audi haricinde gerçek performansı vereni göremedim. Ha bu arada, Land Rover'da 4x4'ün efsanesidir. Hatta birçok testte diğer 4x4'lerin yapamadığını yapıyor. İmkanınız varsa ona da bakın. Her ne kadar sanayiden çıkamazsın diyenler olacaksa da kullanan çok kişi var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metalciadam335

    Arkadan itişli 4x2 hakkında ne düşünüyorsunuz? Bmw X3 sDrive almayı düşündüğüm otomobillerden ama arkadan çekişin avantajı veya dezavantajını bilmiyorum.



    Alıntıları Göster

    Eğer maksat yola hakim olmak yüksekte oturmak değilse hanımlar bazen tercih eder özellikle bunu ve bagaj gerçek anlamda yüklü karavan römork kullanılmayacaksa şahsen tercih etmem. Arkadan çekişli araçlar fazla yakıt tüketirler şehir içinde avantajlı olan önden çekişli.





  • Her kafadan nirsey çıkmış konuda çoğu kulaktan duyma yanlış bilgiler kilitli diferansiyel olmadığı sürece o aracin iyi bir arazi performansı olamaz , zaten senin alacağın araclari arazide kullanamazsin yaklaşma uzaklaşma acilari yetmez mesela Hiluxta kilitli diferansiyel varken bazı suvlarda elektronik diferansiyel kilidi yerine gecen bir fren mekanizması var bunlar standart 4*2 lerden ve hatta bazi awd lerden daha iyi sonuç verir işin vergi boyutuna girmiyorum bile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gercek bı suv navigatordur escaladedir.

  • Türkiye’nin en zor coğrafyası yani doğu karadenizden selamlar. Türkiye’nin en zor yolları gerçekten de bizde. Mesela İç anadoluda köy yoku denen yol bizim için düz ve rahat. Bizdeki sıkıntı aşırı dik rampalar, dağların etrafından dolaşan yollar ve yağmur yağınca iki kat zorlaşan çamur deryaları.

    Deneyimlediğim ve kolay kolay yolda kalmayacak gerçekten de kanında off road olan araçları sıralayayım:

    1- Toyota Land Cruiser
    2-Jeep Cherokee
    3- Land Rover defender
    4- Suzuki Jimny



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rasyonel teletabi -- 3 Aralık 2020; 9:3:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Eğer maksat yola hakim olmak yüksekte oturmak değilse hanımlar bazen tercih eder özellikle bunu ve bagaj gerçek anlamda yüklü karavan römork kullanılmayacaksa şahsen tercih etmem. Arkadan çekişli araçlar fazla yakıt tüketirler şehir içinde avantajlı olan önden çekişli.



    Alıntıları Göster

    Tamamdır teşekkürler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rasyonel teletabi

    Türkiye’nin en zor coğrafyası yani doğu karadenizden selamlar. Türkiye’nin en zor yolları gerçekten de bizde. Mesela İç anadoluda köy yoku denen yol bizim için düz ve rahat. Bizdeki sıkıntı aşırı dik rampalar, dağların etrafından dolaşan yollar ve yağmur yağınca iki kat zorlaşan çamur deryaları.

    Deneyimlediğim ve kolay kolay yolda kalmayacak gerçekten de kanında off road olan araçları sıralayayım:

    1- Toyota Land Cruiser
    2-Jeep Cherokee
    3- Land Rover defender
    4- Suzuki Jimny

    Eski modelleri mi yeni modelleri mi? Honda CRV'nin eski modelleri de offroad için ideal mesela ama yenileri daha premium şehir Suvu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Her kafadan nirsey çıkmış konuda çoğu kulaktan duyma yanlış bilgiler kilitli diferansiyel olmadığı sürece o aracin iyi bir arazi performansı olamaz , zaten senin alacağın araclari arazide kullanamazsin yaklaşma uzaklaşma acilari yetmez mesela Hiluxta kilitli diferansiyel varken bazı suvlarda elektronik diferansiyel kilidi yerine gecen bir fren mekanizması var bunlar standart 4*2 lerden ve hatta bazi awd lerden daha iyi sonuç verir işin vergi boyutuna girmiyorum bile

    Pick up'ların bazıları arkadan itişli 4x2 bazıları 4x4 oluyor. En iyi pick-up'lardan biri olan Mercedes X'in bile 4x2 arkadan itişli modelleri var. Üst modeller ise 4x4. (Hilux'ta da aynı şekilde)


    Pick up'larda 4x2 arkadan itişli mi yoksa 4x4 mü daha iyi? 4x2 pick up'larda da kilitli diferansiyel var mı?





  • Benim şahsi kanaatim suv olacaksa 4 çeker olmalı. İki çeker züğürt tesellisinden başka bir şey değil. Ha şunu anlarım ben araziye girmiyorum ama arabam yüksek olsun (ki son yılların modası) diyenler alıp biner ama b-c crossover bence boş iş. Hem ağır olsun, hem rüzgar direnci fazla olsun hem de daha çok yaksın ama karda kışta neredeyse hiç avantajı olmasın; bence bu tip araçlar gereksiz. Suv denilen araç Türkiyede Sorentodan başlar, captiva, x5, q5, q7, bir çok range modeli, toyota land cruiser v.s. gider. Onun dışında kalanlar ise benim gözümde yerden az daha yüksek otomobil. Suv dediğin araçta en az haldex veya torsen kavramalı bir sistem veya çekişi manuel ayarlanan sistem olmalıdır.Hatta yükseltme alçaltma bile bence elzemdir.


    Bazı arkadaşlar arazi dışında 4x4 gereksiz demişler ama yüksek ve ağır bir arabada yol şartlarında farkedemeyeceğiniz olumsuz bir durumda bile 4 çekerin avantajı çok fazladır. Yani olaya sadece arazi gözüyle bakmamak gerekiyor. Bu tip arabaların hakkı 4 çekerdir bence...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Her kafadan nirsey çıkmış konuda çoğu kulaktan duyma yanlış bilgiler kilitli diferansiyel olmadığı sürece o aracin iyi bir arazi performansı olamaz , zaten senin alacağın araclari arazide kullanamazsin yaklaşma uzaklaşma acilari yetmez mesela Hiluxta kilitli diferansiyel varken bazı suvlarda elektronik diferansiyel kilidi yerine gecen bir fren mekanizması var bunlar standart 4*2 lerden ve hatta bazi awd lerden daha iyi sonuç verir işin vergi boyutuna girmiyorum bile

    İyi akşamlar.

  • 4x2 x3 düşünüyorsanız ve araziye girecekseniz hiç düşünmeyin şuan bizde 2015 4x4 x3 var yükseltilmiş 5 serisi sadece süspansiyonun çalışma aralığı daha fazla. Aynı kumsala 2002 model rav4 ve x3 le girdik rav4 500kg daha ağır diferansiyel kilidi yok ve daha güçsüz ona rağmen batmıyor bmw kilitlerine hafifliğine rağmen batıyor çünkü 4 çeker sistemi sürekli bişeyler deniyor gücü bir öne bir arkaya veriyor birde sanırım x3 ün lastik taban genişliği daha dar ama 4 çeker rahat dursa gücü dağıtmasa çıkacak ama yapmıyor. maalesef günümüzde gerçek arazi aracı neredeyse kalmadı hepsi yükseltilmiş sedan.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.