Şimdi Ara

45bin liraya kadar hangi sıfır araç?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
1.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 45bin liraya kadar sifir bir arac almayi dusunuyoruz. Sifir olmasi kesin, dizel olmasi da tercihimiz. Hb dusunuyoruz.
    Eski focus 1.6tdci 105hp titanium icin 44bin fiyat aldim.
    Auris 1.4 d4d confort plus icin 47.000tl
    Eski astra 1.3 cdti icin 38.500tl

    Auris nispeten pahali, focusta dizel partikul filtresi 100bin km civarinda 4bin tl kadar masraf cikariyormus. Astrada ise motor daha gucsuz. Dizel partikul filtresini duyana kadar focus en guclu secenek idi ama su an icime kurt dustu.

    Yilda yapacagimiz yol 10-15bin km arasi.
    Bu nedenle benzinli bir arac da bizi cok uzmez ama dizelin torku ve psikolojik rahatligi var.

    Sizler ne tavsiye edersiniz?



  • Yeni C4 1.6 HDi 92 HP Attraction M/T 41.400 TL belki düşünürsünüz diye koydum ...
  • Fransiz arabalarina karsi olumsuz dusuncelerim var ancak yine de yeni c4u inceleyecegim.
  • Fiat bravo iyi bir tercih olur bence
    1.motoru diğerlerine göre çok daha iyi
    2.o paraya çok iyi bir donanımını alabilirsiniz
    3.yedek parça ucuz
  • Focus, astra gibi secenekler varken fiat grubundan bir araca benzer rakam vermek cok mantikli gelmiyor.
  • Fiat artık kuş serisi değil
    bravo kaliteli bir araçtır bi incelerseniz bunu çok rahat anlayabilirsiniz
    fiat grup dediğiniz grupta ferrari maserati alfa-romeo gibi bir çok marka bulunmakta
    astranın o motorunu ayrıca fiattan aldığı 1.3 multijet motorudur
  • Seçim sizin tabi ama size içtenlikle söyleyebilirim ki 45 milyara hb c sınıfı araba alacak olsam gider full + full 1.6 mjet 120 hp 300 nm torklu bravo alırdım
  • 6 yil once ikinci araba olarak esime fiat punto aldik. O zaman polo ile ayni fiyatti. Simdi punto 5bin lira daha ucuz ayni model polodan. Ustelik polo daha kaliteli bariz sekilde. O zaman neden punto aldigimuza gelince, bayinin tanidik olmasi odeme kolayligi vb gibi nedenler vardi. Ayrica bakimlari falan ucuz diye dusundugumuz puntonum hic de oyle olmadigini gorduk. Bir de fiatta 2 senede bir modellerin kalkmasi ve yeni modellerin cikmasi durumu var. Puntoyu alirken biraz daha fazla verip stilo alsak mi diye dusunmustuk ki o paraya golf de alinabiliyordu. Simdi 5 yillik golf nerdeeee 5 yillik stilo nerde :)
  • honda civic elegance o fiyatlara pazarlıkla alınabilir içiniz rahat kafanız rahat olur benzin üzerse ilerde lpgye dönersiniz
  • Partikül filtresi yani dpf olarak geçen filtre psa motorlarının hepsinde var.focusta 109 beygir olanda var.90 beygir olanı incelemeye alabilirsiniz aynı sebepten ben 90'lık aldım bu meseleyi hem satıştaki tanıdık hemde tanıdığımın servise yönlendirmesi ile servisteki ustalarla uzun uzun görüşüp araştırıp aldım..Sadece kısaca şunu diyim ıslak tip filtrelerde sıvı eksilmesi olursa değişimi gerekiyor bu durumda 700-800 tl gibi bir rakamdan bahsetti ankara otokoç'taki servis şefi..sistemin arıza yapması durumunda dediğiniz o paralara çıkıyor hatta başka bir servise bir gittiğimde de o meseleden ötürü acemi bir abimizin kusurundan dolayı o fiyata bir arıza çıktı araçta, yanımda konuştular tartıştılar ordan biliyorum hatta yanımda indirim için iç anadolu bölge müdürünü dahi aradılarama arıza yapar mı yapmazmı bilinmez kaldıki artık o sistem olmayan motor kalmadı gibi..Birde 90 beygir olanla 109 beygirler arasında aman aman bir fark yok 109'luğun ara hızlanması ve son hızı daha iyi o kadar ikisinide kullandım biliyorum...

    Ama dediğim gibi 90 bg olan tercih edilebilir bu arada birşey daha ekleyim partikül filtresi sadece ford'larda yok bu sistemi hemen hemen tüm markalar kullanıyor fiat bahsi geçmiş fiat'tada var bu filtreden isimlerde değişiklik olabiliyor....

    birde şunu ekleyim bu sistem arıza yaparsa iptali mümkün.Araca herhangi bir zararı yok zaten öncelikli amacı çevreyi korumak salınımları azaltmak ve yanmamış partüküllerin verimli yanmasını sağlamak.Ancak bu sistem iptal edilirse motor arıza ışığı yanıyor ve sönmüyor..Şuan içinde yan sanayisi vs gelişmiş durumda değil..Euro 5 tip tüm motorlarda bu sistem vardır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 21 Haziran 2011; 13:28:17 >




  • 400.000 km deki 1.9 dobloda ben hiç partikül filitresinin değiştiğini hatırlamıyorum
  • Bahsettiğin şey egr valfi galiba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: poison of darkness

    400.000 km deki 1.9 dobloda ben hiç partikül filitresinin değiştiğini hatırlamıyorum


    1.9 doblo motorları eski tip euro 4 motordur ve bu sistemi barındırmaz.Euro 5 tipli motorlarda bu sistem avrupa birliği şartnamelerini karşılamak için (çevre kirliliği vs durumları) geliştirildi.Şuan avrupada euro 4 motor satışı bitti yok...Bu euro 5 motorların bir kısmı kuru tip filtre ile bir kısmı ise sıvı ile çalışır...

    Konu fiatsa benim bildiğim kadarı ile eeski bir fiatçı olarak yazayım;

    bravo 1.6 mltjt 120 bg

    Punto evo 1.3 95 bg ve 105 beygir multijet olan araçlarda bu sistem var şuan sitesine giremiyorum girip bakabilir arkadaşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poison of darkness

    Bahsettiğin şey egr valfi galiba


    Egr valfi dizel araçlardaki bir donanım bununla alakası yok hocam..

    Bu filtre sistemi kendi kendine temizler ve zararlı partikülleri dışarı salmaz forumda da çok konuşluldu bu konu hatta o konularda da mesajlarım vardır bir göz gezdirebilirsiniz

    Bu konuyla ilgili bir bilgi ve sistemin çalışmasını anlatan video :http://www.otobil.net/blog/2010/10/08/dizel-partikul-filtresi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 21 Haziran 2011; 13:44:35 >




  • 2009 sonrasinda kullanilmaya baslanmis ama
    Her aracta yok su an bile. Dobloda da olmayabilir yuksek ihtimalle.
    Focusta ise titanium donanim almak istedigimizde sadece 109 hp dpfli motor secenegi var dizelde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: picotronics

    Focus, astra gibi secenekler varken fiat grubundan bir araca benzer rakam vermek cok mantikli gelmiyor.

    dizel bravoyu test edin fikriniz değişecek.
    astradaki tırt dizel motoru zaten fiat - gm üretimi olan 1.3 95 hp multijet motor.
    skydome li asist kit li bravo beyaz bravoyu bir araştırın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: picotronics

    2009 sonrasinda kullanilmaya baslanmis ama
    Her aracta yok su an bile. Dobloda da olmayabilir yuksek ihtimalle.
    Focusta ise titanium donanim almak istedigimizde sadece 109 hp dpfli motor secenegi var dizelde.


    Daha öncesinde tırlarda kullanılmaya başlanmıştı.2008 yada 09'dan sonrada olabilir bineklere geçti..Aslında daha öncede vardı bazı modellerde.

    Şuan focusta kullanılan motorlarda filtre olan modeller

    Trend-X 1.6TDCi 109PS 5K

    Trend-X 1.6TDCi 109PS 4K

    Trend-X 1.6TDCi 109PS SW

    Collection 1.6TDCi 109PS 5K

    Collection 1.6TDCi 109PS 4K

    Collection 1.6TDCi 109PS SW

    Titanium 1.6TDCi 109PS 5K

    Titanium 1.6TDCi 109PS 4K

    Titanium 1.6TDCi 109PS SW


    ayrıca 90 ps olan diğer modellerede bakabilirsiniz demiştim onlarda

    Trend-X, Collection ,Titanium modelleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 21 Haziran 2011; 13:54:53 >




  • Otokoc bayisine sordum, titanium donanimda sadece 109 beygirlik dizel motor var.

    Kafam iyice allak bullak oldu, daha once dizel arac sahibi olmadim. Dizel olmasi bana ekstra ne gibi masraflar cikarir? Bir de bu dizel partikul filtresinin sivisi falan varmis, ne kadar surede bu sivi bitiyor?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.