Şimdi Ara

40.000km Yol Yapıp 810TL ÖDEMEK! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
227
Cevap
2
Favori
13.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: passengerX

    Fosil kafalı insanlara elektrikli aracı anlatmaya kasmanın anlamı yok. Sizler kmde 75 kr yakan benzinli, 45 kr yakan çevreye kurşun atan dizel araçlarınızla gezmeye devam edin Dünya buna evrilirken siz doğruyu biliyorsunuz bir tek, hey Allahım yaaa
    Batarya neyden yapiliyor soya fasulyesinden mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UML kullanıcısına yanıt
    Telefon şarj olurken başında beklemiyoruz. Araçta aynı benzin gibi düşünmeyin. Genelde gece yatarken takıyorum.

    Kabloyu sökemez çift taraflı kilit var.

    Çalamaz kesemez denerse 22kw elektrik çarpma sonucu küle döner.

    Araçlar akıllıdır şarj durumu sürekli anlık olarak telefona bildirim olarak geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muratoloji64 kullanıcısına yanıt
    Merak etmeyin anca YouTube da göreceğiniz bir çok araca bindim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hidrojen LPG dizel benzin savunanlar dünyadan bir haber bence. O çok dizel sever Almanlar bile elektrikli nedir farkına vardı. Hepsi şimdi koşa koşa elektrikli araç yapma hevesine girdi.
    Audi e-Tron Serisi
    BMW i Serisi
    Mercedes EQ Serisi
    Smart EQ
    Seat el-Born
    VW id Serisi

    Daha sayayım mı?

    Denemediğiniz bilmediğiniz bir ürün hakkında peşin yargılı olmayı bırakın. Son 1 yılda 4 milyon dünya çapında elektrikli otomobil satılmış. Dünyanın en popüler aracı Tesla olmuş. Nissan Leaf 400.000 Adet satarak rekor kırmış. Renault Zoe 200.000 rakamını aşmış. Hepimizin sorsam anasayfası Google ama araştırayım öğreneyim. Neymiş işin aslı diye soran yok??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hadjimurat

    Elektrikli araclarin pil teknolojisi ilerlemedigi surece gelecegi pekte parlak degil zira menzil dolum ve maliyetler elektrikli araclarin suan en buyuk dez avantajlari
    Bildigim kadariyla zaten bu teknoloji once japonlar tarafindan denendi ancak bu sayilan dezavantajlar nedeniyle hibrite yoneldiler
    Bir cok firma ise hidrojen pillerini deniyor ki hidrojen yakiti ile araclarin menzilleri hem cok uzun hemde uretim maliyetleri cok dusuk ordaki sorun ise depolamaki bunu bildigim kadariyla cozmek uzereler bir cok ornekte mevcuttur.
    Gelecegin teknolojisi malasef elektrikli arac degil pil teknolojisi gelismedigi surece
    Ayrica piller dogayi uretim kullanim ve geridonusumde daha fazla bertaraf ediyor
    Hizli sarj ile bunu yenmeye calisiyorlar ancak elektrik enerjisi uretmekte dogaya zarar veriyor
    Sozun ozu hidrojen suan daha mantikli ve makul gozukuyor
    Zoe mevzusuna gelecek olur ise o arac bir cok kisiyi fiyati bir kenara birakalim buyukluk olarak zaten tatmin etmez ozellikle cok cocuklu aileler icin pekte kullanilcak bir arac degil zaten sehir ici kucuk motorlu araclar a ve b segmenti fazlasi ile yeterli ki bence cok makul bir arac degil hacim ve buyukluk anlaminda ayrica bagajida yok gibi bisey
    Fiyata gelecek olursak suan 100-150 bandinda sedan dizel arac bulunabiliyor
    200.000 lira araca vermek isteyen birisi zoe almaz zaten cunku yakiti dusuncegini sanmiyorum ayrica fabrikasyon lpg sistemleri ile zaten yakit maliyetleride dusuyor artik
    Turkiye kucukcuk arabaya 250 lira para vermez bizim insanimiz icin yakit onemli ancak hacimde onemli
    Aracinizi gule gule kullanin
    Hocam hiç araştırdınızmı söylediğiniz hidrojen enerjisini? Orada da hidrojeni elektrik enerjisine dönüştürüp aracı harekete geçiriyor ve kaybı fazla olduğu için verimsiz bir yöntem. Ki depolaması ve taşınması riskli olması cabası.

    Batarya gelişmeli diyorsunuz da daha ne kadar gelişecek onu anlamıyorum. 1000 km yol mu yapmasını istiyorsunuz? Peki o bataryayı kaç saate doldurmaya çalışacaksınız?
    Mevcut şartlarda aracını ya akşam evinde ya iş yerinde şarj etmen gerekecek. Bu ikisinin dışında avm gibi yerlerde yapmaya kalkarsan zorlanacağını söylüyor bir çok kullanıcı. Şuan 300km menzilli bir araç hızlı şarjlar ile 1 saate %20-%80 oluyor rahatlıkla. Bu da günlük kullanımda kolaylık sağlıyor.

    Uzun yolda şarj mı edicem diyenlerde zaten ortalama 4-5 saatte bir mola vermesi gerektiğini göz önünde bulundurursa yemek molasını şarj istasyonu olan bir tesiste verirse yemek yerken aracını da şarja taktığında sorun yaşamaz. Bundan 10 sene önceki teknoloji de gelişti, şarj ağıda gelişti. Ama bizim kafalarımız değişmedi bir türlü.


    Şuanki araçların menzili de şarj süreleride makul seviyeye geldi lakin fiyatlar Türkiye ekonomisine göre orta seviye halkın seviyesine inmedi bir türlü. Bunun sebebi de teşvik olmayışı ve de döviz kurlarının etkisi var bunda.

    Onun için Şuanlık parası olup elektrikli araçlara tutkusu olanlar biniyor. Bir de ikinci ele gücü yetip alabilenler. Döviz 3 tl civarında olsa Nissan da Honda da elektrikli modelini Türkiye de satışa sunardı. Ve yollarda daha fazla elektrikli araç görür olurduk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChineseTranslator

    Hidrojen LPG dizel benzin savunanlar dünyadan bir haber bence. O çok dizel sever Almanlar bile elektrikli nedir farkına vardı. Hepsi şimdi koşa koşa elektrikli araç yapma hevesine girdi.
    Audi e-Tron Serisi
    BMW i Serisi
    Mercedes EQ Serisi
    Smart EQ
    Seat el-Born
    VW id Serisi

    Daha sayayım mı?

    Denemediğiniz bilmediğiniz bir ürün hakkında peşin yargılı olmayı bırakın. Son 1 yılda 4 milyon dünya çapında elektrikli otomobil satılmış. Dünyanın en popüler aracı Tesla olmuş. Nissan Leaf 400.000 Adet satarak rekor kırmış. Renault Zoe 200.000 rakamını aşmış. Hepimizin sorsam anasayfası Google ama araştırayım öğreneyim. Neymiş işin aslı diye soran yok??
    Hocam dediğiniz gibi tesla bir devrim başlattı. Önce Alman grupları ağırdan almaya çalıştı baktı olmuyor onlarda elektrikli modellerini çıkarmaya başladı. Bize yeni bir şeymiş gibi geliyor ama Nissan bir çok ülkede leaf ı sattı ve satmaya da devam ediyor. Ama biz Türkiye’de görmediğimiz için sanki yeni modelmiş gibi karşılıyoruz. Tesla da model 3 Nissan leaf Renault zoe orta seviye halkın alabileceği araçlardır lakin Türkiye de ki kurlardan dolayı orta gelirli ailelere hitap etmiyor fiyatından dolayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kimsenin tercihine karışmam, alıp mutlu olan kişi adına sevinirim.

    Kendi adıma yazacak olursam (ki şu ortamda konu sahibi ile aynı/farklı görüşte bir şeyler yazmak hakkına diğer üyeler kadar sahibim sanıyorum) ne zaman ki satın alma maliyetindeki farkı 5 senede amorti edecek duruma gelir elektrikli araçlar ancak o zaman tercih ederim. E tabi birde menzil durumu var, benim için asgari 500 km menzil sunması (norm al yol koşullarında) da gerekli.

    Onun ötesinde çevre duyarlılığı gibi konuların suistimal edildiğini, subjektif yaklaşıldığını düşünüyorum. Elektrik üretirken, pil üretirken ve o pilleri imha ederken/geri dönüştürürken de çevreye epey (belki benzinli bir araç kadar) zarar veriliyordur tahminimce.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Milletin kafası çalışmıyor. Bir elektirikli aracın temiz olabilmesi için batarya vs. Harici sarj edildiği elektriğin temiz enerji ile elde edilmesi gerekmektedir.

    Termik santralden elde edilen elektrik ile aracını sarj et sonrada emisyon salımıyorum diye sevin. Tam bizim millete göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 11 Haziran 2019; 10:33:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    1. Elektriğin tamamı termikten üretilmiyor. Ülkemiz içinse ezici çoğunluğun termik olduğu aşikar.
    2. Dediğiniz gibi hatta tamamı termikten üretiliyor olsun.
    3. Ben hiç santralimin partikül filtresi tıkandı nasıl iptal ettirebilirim ya da bacamın filtresini kestirip düz boru haline getirebilirim konusu görmedim henüz.
    4. Yani zaten içten yanmalı araçlarda çok ciddi emisyon salınımı varken mevcut sistemlerde kullanıcılar tarafından iptal edildiğinde oluyor o değer 15-20 kat.
    5. Tamamını termikten üretmek zorunda olmadığım elektriği termikten bile üretsem sadece o santralin emisyon sistemlerini kurarak doğayı koruyabilirim azami seviyede. Peki ülkemiz gibi denetimin sorunlu olduğu bir yerde o termik santralden elektrik almak yerine içten yanmalı motor kullanan 500 bin aracı nasıl kontrol edeceğim. Sorun üretimi ve emisyonları şehir dışına çıkararak tek elden denetim ve kontrol altına almak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yurd dışında olsam kullanırdım ama türkiye için düşünürsek
    Fosil yakıtkı araçlar daha tasarruflu.
    Elektrik su doğalgaz herşey dahil ev 234 bin lira
    Normal ev 134 bin lira

    Birde unutulan bir nokta var pil yıpranma 1 milyon deniyor ama bu araç 350 bin km ye geldiğinde batatarya %6 0 lerde olur diye tahmin ediyorum kışın 130 km yapabilen bir araca dönüşür o zaman kullanılmaz bi duruma gelir.

    Aracın üstüne tabut şeklinde powerbank eklenirse şöyle ne zili 500 uzatan mantıklı olabilir.
    Ama boyut olarak da tatmin etmiyor kadjarın elektrikli versiyonu olsa alınır gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sml_akyz

    Hocam hiç araştırdınızmı söylediğiniz hidrojen enerjisini? Orada da hidrojeni elektrik enerjisine dönüştürüp aracı harekete geçiriyor ve kaybı fazla olduğu için verimsiz bir yöntem. Ki depolaması ve taşınması riskli olması cabası.

    Batarya gelişmeli diyorsunuz da daha ne kadar gelişecek onu anlamıyorum. 1000 km yol mu yapmasını istiyorsunuz? Peki o bataryayı kaç saate doldurmaya çalışacaksınız?
    Mevcut şartlarda aracını ya akşam evinde ya iş yerinde şarj etmen gerekecek. Bu ikisinin dışında avm gibi yerlerde yapmaya kalkarsan zorlanacağını söylüyor bir çok kullanıcı. Şuan 300km menzilli bir araç hızlı şarjlar ile 1 saate %20-%80 oluyor rahatlıkla. Bu da günlük kullanımda kolaylık sağlıyor.

    Uzun yolda şarj mı edicem diyenlerde zaten ortalama 4-5 saatte bir mola vermesi gerektiğini göz önünde bulundurursa yemek molasını şarj istasyonu olan bir tesiste verirse yemek yerken aracını da şarja taktığında sorun yaşamaz. Bundan 10 sene önceki teknoloji de gelişti, şarj ağıda gelişti. Ama bizim kafalarımız değişmedi bir türlü.


    Şuanki araçların menzili de şarj süreleride makul seviyeye geldi lakin fiyatlar Türkiye ekonomisine göre orta seviye halkın seviyesine inmedi bir türlü. Bunun sebebi de teşvik olmayışı ve de döviz kurlarının etkisi var bunda.

    Onun için Şuanlık parası olup elektrikli araçlara tutkusu olanlar biniyor. Bir de ikinci ele gücü yetip alabilenler. Döviz 3 tl civarında olsa Nissan da Honda da elektrikli modelini Türkiye de satışa sunardı. Ve yollarda daha fazla elektrikli araç görür olurduk.

    Alıntıları Göster
    Siz arastirmamissiniz galiba suan mevcut pil teknolojisi hem kapasite hemde maliyet sebebi ile beklentilerin cok uzaginda grafen tabanli pil teknolojileri uzerindeki calismalari okuyun derim mevcut pil teknolojisi teknolojideki gelismelerin baya gerisinde kaldi daha nekadar gelisecek demek cok mantiksiz.
    Ayrica hidrojen elektrige cevirip gucu kullanmasi verimsiz demissiniz ancak elektrikli araclardaki pillerin isinmasi ve bunun sogutulmasida zaten guc kaybina ve verimsizlesmeye yol aciyor.
    Burda amac verimsizligi minimuma maliyeti minimuma faydayi maksimuma cikarmak hidrojen gelecegin teknolojisi buna emin olun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiye'de elektrikli otomobil mevzusuna üzülmem çünkü vizyon bellidir. Ama şu konudaki seviyesiz ve cehalet dolu yazılara üzülürüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: passengerX

    Fosil kafalı insanlara elektrikli aracı anlatmaya kasmanın anlamı yok. Sizler kmde 75 kr yakan benzinli, 45 kr yakan çevreye kurşun atan dizel araçlarınızla gezmeye devam edin Dünya buna evrilirken siz doğruyu biliyorsunuz bir tek, hey Allahım yaaa
    https://notrickszone.com/2019/04/19/new-german-study-shocks-electric-cars-considerably-worse-for-climate-than-diesel-cars-up-to-25-more-co2/
    https://www.webtekno.com/elektrikli-otomobiller-dusundugunuz-kadar-cevreci-degiller-h36437.html

    Elektrikli arabalar sanıldığı kadar masum değil. Bu kadar tek görüşlü olmayın. Şuan ki duruma göre LPG en temiz yakıt konumunda. Elektrikli araçların emisyon kısmını geçsek bile bataryalarının çevreye verdiği zarar dizelden az değil.
    https://en.wikipedi0.org/wiki/Electric_vehicle_battery Buradan genellikle hangi tür bataryaların kullanıldığını görebilirsiniz.

    Lithium göründüğü üzere son zamanda kullanılan ve en verimli pil teknolojisi. Ancak lithium zararsız mı ?
    https://www.envirotech-online.com/news/environmental-laboratory/7/breaking-news/how-do-lithium-batteries-affect-the-environment/46953

    Keza yine kullanılan bir madde Nikel,
    https://www.researchgate.net/publication/230881017_The_impact_of_nickel_on_human_health

    Sağlık ve çevre açısından çok ciddi hasar verebilen bir maden. Bunlar bildiğim kadarıyla aynı zamanda ağır madenler. Yani çevresel etkileri kolay kolay azaltılabilecek şeyler değil. Tabi burada bir malzemeci veya kimyager varsa daha iyi açıklar bu konunun uzmanı değilim.

    Ama fosil yakıtların çıkarttığı karbondioxit yada ozon nispeten ağaçlandırma çalışmaları ile azaltılabiliyor :
    http://theconversation.com/do-trees-really-help-clear-the-air-in-our-cities-48202

    Kısacası tamam dizel veya benzinli yakıtlar iyi demek doğru değil ama elektrikli araçlar çevreyi kurtarmayacak böyle bir gerçek söz konusu.

    Ayrıca bu meselenin (dizel emisyon vs.) ben hiçte çevre amacıyla çıktığını sanmıyorum. Huawei, Çin, Vosvogen olaylarında gördük ki eğer abd veya abd'li bilim insanlarının büyük çoğunluğu dizel karşıtlığı yapıyor, dizel dünyada bu sebepten kötülenmeye başlıyorsa bunun altında başka amaçları var demektir.


    Edit 1. Konu hakkında yorumu unuttum. 810tl ile 40binKM yaptım demek anca bi çocuğun söyleyeceği laf olabilir. Sallıyorum plutonyum ile çalışan araba olsun yakıtsız 100.000km gitsin. Fiyatıda 1milyonTL olsun. Bu arabaya bedavaya mı binmiş oluyorum ?

    Ülkemizin elektrikli otolara hazır olmadığının bir göstergesidir bu konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi J.McNulty -- 11 Haziran 2019; 12:46:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkforce

    Aracın fiyatı insanı sınırlar içerisinde 80-120bin TL aralığında olsa üstüne bu kadar düşük bir masraf iyi olabilirdi belki.
    80 bin, üstü yenilir yutulur değil.
  • J.McNulty kullanıcısına yanıt
    ABD ya da ABDli bilim insanlarının dizel karşıtlığı yaptığı yok. Adamlar bir firmanın açık açık tüm dünyayı aptal yerine koymasını ortaya çıkardı. Dizeli yasaklayan ABD değil, Avrupa. Avrupada Almanlar dışında artık kimse dizelin arkasında durmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun yerine at alir beslerim. Hem masrafsiz hem daha rahat hemde daha şekil olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • passengerX P kullanıcısına yanıt
    Sen de iyi ki bişeyi biliyosun da beni bilgisizlikle suçluyosun. Senin bu yaptığına da dangalaklık denir. Ailesinde veya arkadaşında elektrikli araç olmayan kişilere sor bakalım, kaç kişi biliyomuş elektrikli araç şarj işini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekonomik evet, ama o parayı verdiğime acırım ya, o nasıl şekil o nasıl araba.İçi leş dışı leş.
  • uzun yol yapılmaz ki bununla
    bi videoda duymustum cok fazla sarj istayonu yok galıba, ki hızlı da şarj olmuyo
    8 saatlik yolu şarj marj derken 12 saat yapacaksa avantajı filan kalmaz ki fiyatı da ucuk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChineseTranslator

    Diğer videolara bakın lütfen hepsinin cevabı var.
    Videoları neden izlemek zorundayız? Buradan cevap verilmiyor mu ? İzleyici sayını arttırmak istemiyoruz belki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.