Şimdi Ara

|3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021 (54. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6.936
Cevap
186
Favori
297.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mekanik z ekseni dışında bence ideal ve sağlam gözüküyor prusa i3 le kıyaslanamaz yani. Prusa i3 en ucuz malzemelerden yapılcan "herkezin bir tane olsun" amaçlı bir 3d yazıcı.

    z eksenini mecburen vidalı mil yapmanız gerekir. Çünkü bazı çok kaliteli çıktı istenilen parçalarda 0.06 mm katman yüksekliği kullanılıyor. parçayı basmak çok uzun zaman alabiliyor fakat görünüşü mükemmel oluyor. En az 0.1 mm olması gerekli. ben 0.2 katman kalınlığı kullanıyorum mesela.

    extruder için bence bu yapınıza plastik kafa kullanmayın. Bence "direct driver" dedikleri tamemen metaldan üretilebilen extruderi kullanın;
    içinde redüktörü de olan direkt itme extruder;
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    sadece motor milindeki dişliden iten direkt itme extruder;
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    bu tarz ya da sonuncusunun aynısını yapmanızı öneririm.




  • bugün itibariyle makinamı bitirdim ve çalıştırdım fakat ne abs nede pla baskı yapamadım

    ilk önce abs deneyeyim dedim güzel bir şekilde baskı giderken bir anda obje çarpıklaşıyor bir ucu kalkıyor. cama stick yapıştırıcı sürdüm aynısı oldu camın üstüne kapton bant yapıştırdım yine aynısı oldu, cama birşey yapmim dedim yine aynısı oldu

    birde pla deneyeyim dedim o daha beter oldu 2 tane obje koydum birini yapıyor diğerini hak getire diğerine filamenti koklatıyor :)

    daha sonra dedimki belki pronterface'de yapamıyorumda birde cura'da deneyeyim orası tamamen bir felaket oldu benim için makina birşey yapıyor ama ne yapıyor kendiside bilmiyor :) objeyi koyduğum yerden değil x=0 y=0 noktasından başlıyor ama onuda tam yapamıyor objenin çeyreğini yapıyor :)

    yüzdüm yüzdüm kuyruğuna geldim bir yardım edinde bende bu işten artık zevk alayım ya
  • guneysınır kullanıcısına yanıt
    esun abs ise tabla 100 dereceyi kesin geçmeli 103 104 105 arası yap. nozzle ucu tablaya yakınlığı önemli çok az mesafe olmalı a4 kağıdına sıkı sıkı sürtmeli tabla yüksekliğini iyi ayarla 4 tarafta dengedemi diye.

    akış için nozzle da içindeki dişli mil de teflon tube varmı çok işe yaramakta kayması için ideal.

    yazdırma programlarında yazıcının ayarlarını tam girdiğine emin ol. baskı orjinde başlar yazıcı ayarlarını yapmadığın için 0,0 da başlamış (tabi sen yazdıracağın programda objeni 0,0 a koymadıysan)200 ise tablan orjin i 100, 100 alman gerekli ki tam ortadan başlasın. dilimlemek kadar da baskıyı yöneteceğin programın ayarıda önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meddah45 -- 6 Mart 2015; 4:16:22 >
  • esun abs kullanıyorum tabla sıcaklığı 105 hotend sıcaklığı 215 ilk katmanı ezerek yazdırmam gerektiğini söylemişti birisi zamanında ama onu nasıl yapacağım bilen varmı?

    şu anda pla takılı makinaya onun için ne gibi birşey yapmam lazım?
  • Mekanizmanın 2 eksenine sürücü bağlayıp test ettim.

    İvmelenme ve hız parametrelerini öylesine artırdım. Mevcut hali ile makine yerinde duramıyor.

    Bulent Unalmisyoutube
    Lineer modüller ile 3D yazıcı mekanizması denemesi
    https://www.youtube.com/watch?v=TGMb99LB0I4&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bunalmis -- 6 Mart 2015; 11:10:01 >




  • Bir sıralama yapalım :)

    PLA basacaksan cura ayarlarını aşağıda resimde gösterdiğim şekilde ayarla (eğer direk parçayı soğutan bir fanın yoksa [minimal layer time] ı 50 yada 75 arası birşey yap.)

    Lightshot
    Screenshot
    http://prntscr.com/6dbwd1

    Lightshot
    Screenshot
    http://prntscr.com/6dbwkg


    Sonra, alt tablayı eline ufak bir A4 kağıt alarak, extruderi köşelere sırasıyla çekerek tabla ile nozzle ucunun arasındaki mesafeyi ayarla. Bu mesafe elindeki A4 kağıdının çok rahat araya girebileceği bir mesafe olmasın çok da zorlanmasın, kağıt tatlı tatlı sürtsün nozzle a.

    ÖRN :
    Lightshot
    Screenshot
    http://prntscr.com/6dby4h


    PLA ile baskı alırken ilk başta parçaya yada nozzle a üfleyen fanın varsa kapat. İlk bir-iki katman atıldıktan sonra aç. Eğer en baştan açarsan kalkma yapar baskı alamazsın.

    Direk TERTEMİZ cam yüzeye yada uhu stick blue magic sürdüüğün cam yüzeye yada kapton band üzerine baskı alabilirsin.

    Bi söylediklerimi yap bakalım sonucu hep birlikte görelim, sakin ol elbet güzel baskılar alacaksın




  • Motor mili çok sert. Çentik açan takımım sıradan bir takım ve oluşturduğum çentiklerde salgı farkettim.

    Bunun üzerine mile kıyasla daha yumuşak demir bir diski tekrar çentikledim.

    Bunda da salgı oluştu. Halbuki bu iteleme kısmı 3D yazıcının kalbi sayılır.

    Yeni yaptığım tırtıklı disk aşağıda.

    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bunalmis -- 6 Mart 2015; 11:49:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guneysınır

    esun abs kullanıyorum tabla sıcaklığı 105 hotend sıcaklığı 215 ilk katmanı ezerek yazdırmam gerektiğini söylemişti birisi zamanında ama onu nasıl yapacağım bilen varmı?

    şu anda pla takılı makinaya onun için ne gibi birşey yapmam lazım?

    ezerek basmaktan kasıt nozzle'ın tablaya daha yakın olması, ezerek basma işlemini ister nozzle ı tablaya yaklaştırarak istersenizde curadaki advanced > intial layer width ile yapabilirsiniz, ben o dediğim kısmı %150 yaptım, ilk katmanı basaken daha fazla malzeme akıtıyo yazıcı ve ilk katmanı ezerek atmış oluyor. Tablaya daha çok malzeme aktığı içinde parça daha iyi yapışıyor. Ama bu olayıda iyi ayarlamanız lazım, çünkü eğer ilk katman çok pütürlü olursada bir sonraki katmanda nozzle bir önceki kısma değebilir ve eksen kayması veya parçayı zeminden ayırma sorunları olabilir. Hatta bu olayda baskının yapılıcağı katman yüksekliğide önemli, mesela 0,2 mm lik katman yüksekliği yaparsanız ilk katmanda oluşan pütürler çok önemli olmayabilir, üstten bastığı için alttaki pütürlere çarpmaz, 2-3 katman sonrada baskı normale döner, ama eğer düşük katman yüksekliklerinde baskı alırsanız alttaki kısma çarpar.

    Yani en iyisi güzel bir ayarlama yapmak :)




  • hocam dediklerinizi yapayım dedim bu seferde filament sıkıştı şimdi onunla cebelleşiyorum :)

    Edit: sıkışma sorununu hallettim verdiğiniz ayarlarda şu anda ilk baskıyı yapıyorum bittiği zaman fotosunu koyacağım buraya hocam sonrasında abs için ayarları almak isterim sizden :)

    ve bu ayarlardaki ilk baskım
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guneysınır -- 6 Mart 2015; 13:05:21 >
  • guneysınır kullanıcısına yanıt
    Öncelikle ilk baskın hayırlı uğurlu olsun

    Direkt cam yüzeye mi baskı aldın ?

    ABS için Cura ayarlarını veriyorum

    Lightshot
    Screenshot
    http://prntscr.com/6dcpdk

    Lightshot
    Screenshot
    http://prntscr.com/6dcpq1


    Sormak istediğin değerleri çekinmeden sor.




  • Flament sürücü için yaptığım mekanik.

    Bu arada ne olur yaptıklarımı eleştirin. Olumsuzlukları şimdiden bilmek isterim.



    Bulent Unalmisyoutube
    3D printer flament sürücü
    https://www.youtube.com/watch?v=tiIj60qj658&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bunalmis -- 6 Mart 2015; 14:58:01 >




  • camın üstüne kapton yapıştırmıştım hocam oraya baskı yaptım.

    pla da layer height değerini 0.20mm den daha aşağı indirdiğimde mesela 0.10mm yaptığımda baskı alamıyorum nedendir bu?
  • selam arkadaşlar.

    bazı firmware ayarlarınızı güzncellemenizi önericem.

    #define DEFAULT_MAX_ACCELERATION
    #define DEFAULT_ACCELERATION
    #define DEFAULT_RETRACT_ACCELERATION

    bu değerler normalde 3000 değerinde. Bunu 2000 yapın. Örneğin tabla son surat herekete başlamak yerine bu değere göre ivmeleniyor.
    Bu sayede fazla yük bindirmiyor.

    #define DEFAULT_XYJERK

    bu değer de normalde 20.0 bunu da 10 olarak değiştirin. Bu da dönüşlerdeki topaklanmayı ve prüzleri gideriyor.

    Hepsi denendi uygulandı. Sonra yazım hızınızı 50 yapın ve deneyin.

    yusuforhan sanırım sen değişiklik yapamıcaksın hazır almışsın, sana da bir çözüm bulucam.
  • yucelnet kullanıcısına yanıt
    Bendeki ayarlar şöyle,
    Sizin 2000 yapın dediğiniz değerler bende 1000 galiba demi?

    Birde bu jerk dediğiniz şey köşeleri dönme hızımı oluyor, kullandığım bazı filamentlerde köşe dönme hızı çok iyi değil, eğer köşelerde dönmeyi yavaşlatıcaksa çok iyi
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021|3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021




  • evet sende 1000. travel 2000 sadece. Olsun güzel ayarlar.
    bu olayı nasıl anlatayım?
    mesela bmv ile hacı murat yeşil yandığında 100 km hıza gelsin.
    bmw fırlayıp gidiyor ya, bmw nin içindekiler koltuğa yaslanıyor ani ivmelenmeden. Anında 100 km hıza ulaştı.
    ama hacı murat yavaşca yükseliyor, içindekiler etkilenmiyor.

    Bizim extruder ve tabla da aynı bu şekilde. bu değeri düşürmek ivmelenmeyi düşürüyor.

    sen sadece max jerk ayarını 10 yap. z önemli değil.
  • Baskı alamıyorum derken ? ne gibi bir hata ile karşılaşıyorsun ?

    @bunalmis Hocam gerçekten takdire şayan bir hızınız var, bu arada filament sürücünüz gayet güzel gözüküyor Birde Z eksenini kayış yerine sonsuz vidadan yapsanız hassasiyet bakımından çok daha verimli olur.

    @yucelnet Hocam bu değerin benim yazıcımda kaç olduğunu nasıl öğrenebilirim ? Arduino ya bağlanıp oradan mı görüyoruz ? Satın aldığım kişi yazılımı kendisinin derlediğini söyledi zaten LCD kısmı falan da komple Türkçe. Artık bu yazılım işini de öğrenmem gerektiğini düşünüyorum, mekanik kısmını ve cura ayar kısmını uğraşa uğraşa epey kaptım.

    Yazıcı hazır ancak sizin yazıcılardan hiçbir farkı yok aynı sistemi kullanıyor hali hazırda Prusa i3 :) Yazıcı almak istediğimde kendim toplayamam fikrine çok alıştırdığım için kendimi hazır toplu olarak aldım ancak aldıktan sonra epey geliştirme yaptım (hatta dağıtıp tekrar topladım, tüm plastik parçalarının rengini değiştim) buda son hali :
    Lightshot
    Screenshot
    http://prntscr.com/6de1ap


    Biraz önce PLA kullanarak aldığım bir baskı örneğini paylaşmak istiyorum.

    Lightshot
    Screenshot
    http://prntscr.com/6de3kr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuforhan -- 6 Mart 2015; 15:48:02 >




  • yucelnet kullanıcısına yanıt
    o 1000 - 2000 kısmını yani ivmelenme olayını biliyorum :)

    sadece 20 yi 10 yaptığımızda neyi kısıcak onu sormuştum, yani köşeleri dahamı yavaş dönüyo
  • bende az önce bu baskıyı aldım hocam şu andada telefon için masa desteği yapıyorum
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021
  • Jerk ivmelenmedeki değişim demektir ve tabloda m/s olan değer aslında m/s^3 olmalıdır.

    Jerk değeri integre edilerek ivme oluşturulur. Bu durumda tabloda verilen ivme değeri max ivme anlamına gelir.

    Siz ivme şu olsun dediğinizde harekete o ivme değeri ile başlanmaz. Jerk kadar artımlarla sistem ivmelenmeye başlar nihayetinde sabit ivme ile ivmelenir.

    Trafik ışıklarında beklerken hem birden hızlanmak hem de koltuğa yapışmamak mümkün. Trapezoidal hareket yerine S profile tipinde hareket yapılarak bu tür ivmelenme yapılabilir fakat 3D yazıcı için fazlaca lüks olur.

    Eğer sizin sistem Jerk değerini de kullanıyorsa belki de S profile tipi yörünge kontrolu yapılıyordur. Bu durumda kibrit çöpünü hareketli tablanın üstüne dik olarak dengede duracak şekilde koyarsanız sistem çöpü devirmeden son sürat tablaları oynatabilecektir.

    @Yusuforhan

    İnternette Z ekseni kayışlı sistemler gördüğüm için ve de elimde hazır modüller olduğu için kayışı tercih ettim. Eğer başarılı olamazsam Z eksenini dediğiniz gibi vidalı sisteme çeviririm.




  • @bunalmis hocam sonucu merak ediyorum, takipteyim

    @guneysınır başarılar dilerim Makinanın bir fotoğrafını atar mısın incelemek isterim.
  • 
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.