Şimdi Ara

30-33 Bin TL Arası C sınıfı İkinci El Araç Tavsiyesi...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar imzamdaki aracımı bir ay önce sattım ve yeni bir araba arayışına başladık tez elden. İlk başlarda sıfır C sınıfı bir araba düşünürken, yaptığım hesaplar sonucu 30-33 bin TL arası ikinci el bir araç almanın çok daha mantıklı ve hesaplı olduğuna karar verdim. Bu doğrultuda arabadan beklentilerim şu şekilde:
    - C sınıfı,
    - Manuel vites,
    - Tercihen sedan, bagaj durumuna göre hb,
    - F/P bakımından üzmemeli,
    - İmzamdaki araca kıyasla şu kriterlerde onunla eşit ya da üstün olmalı (yokuş yukarı ikinci vites boğulmamalı, egr valfi benzeri potansiyel arıza parçacıkları olmamalı,)
    - Sürüşü güven vermeli,
    - Servis ve Bakım ağı çok zayıf olmamalı,
    - 2007-2010 yılları arası modeller,
    - Fiyat aralığı 30-33 Bin TL,
    - Gaz taktırma derdim yok (Yılda 5-6000 km kullanan birisi için gerek yok sanırım).
    Bu koşullarda düşündüğüm araç marka/modelleri ise aşağıdadır:
    - Opel Astra Sedan H kasa,
    - Toyota Corola,
    - WV Jetta,
    - Focus II,
    - Mazda 3,
    - Mantıklı gerekçelerle diğer markalarda olabilir.
    Konuyla ilgili tüm arkadaşların bilgi ve tecrübelerini paylaşmalarını rica ediyorum.
    Saygılar.







  • Bence honda civic de listenize eklenmeli,hemde en üste...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    Bence honda civic de listenize eklenmeli,hemde en üste...

    Dostum o kasa en beğendiğim içlerinden ama bi kusura var ki sorma!
    Bizim gibi büyüklerini ziyaret için köye kasabaya giden biri için o yollara fazla kibar, alçak bir araba...
  • 1- Civic
    2- Mazda 3
  • sıfır cruze hatchback
  • mantıklı gerekçesi; sıfır olması
  • Octavia 1.6FSİ Elegance

    sağlam motor-konfor+donanım
  • Jetta TSI ilk tercihim olurdu; ozellikle Comfortline donanimi. 122 beygir versiyonu uzun yillar saglam, sorunsuz, keyifle hizmet edecektir. Corolla ile Mazda da Civic'ten cok yuksek araclar degil; Japonlar genelde alcak. O bakimdan ikinci-ucuncu tercihler Focus ve Astra olmali. Ama ikisi de Jetta'dan cok yakar, az kacar, ve ustune ustluk daha konforsuzdur. 1-2 yas fazla olsun, 10-20 bin km fazla olsun, Jetta Comfortline olsun, derim.

    Yukseklik sorunu olmasaydi ikinci-ucuncu sirada Mazda ve Civic olurdu. Ama Jetta belirttiginiz yillar ve butce dahilinde bence bu sinifin en iyisi. Dis tasarimini sevmem ama hakkini yememek lazim. 35 civarina son derece temizini bulabilirsiniz.
  • köy yollarında en iyisi focus gibi duruyor.ama civic de alsan pişman olmazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Jetta TSI ilk tercihim olurdu; ozellikle Comfortline donanimi. 122 beygir versiyonu uzun yillar saglam, sorunsuz, keyifle hizmet edecektir. Corolla ile Mazda da Civic'ten cok yuksek araclar degil; Japonlar genelde alcak. O bakimdan ikinci-ucuncu tercihler Focus ve Astra olmali. Ama ikisi de Jetta'dan cok yakar, az kacar, ve ustune ustluk daha konforsuzdur. 1-2 yas fazla olsun, 10-20 bin km fazla olsun, Jetta Comfortline olsun, derim.

    Yukseklik sorunu olmasaydi ikinci-ucuncu sirada Mazda ve Civic olurdu. Ama Jetta belirttiginiz yillar ve butce dahilinde bence bu sinifin en iyisi. Dis tasarimini sevmem ama hakkini yememek lazim. 35 civarina son derece temizini bulabilirsiniz.

    Öncelikle herkese değerli yorumlarından dolayı teşekkür ederim.

    Bu bahsettiğiniz Jetta benim aradığım dönem için geçerli mi? Bulunduğum şehiri İstanbul baz kabul edersek eğer, dediğiniz gibi bir araç bulmam mümkün mü?




  • Mazda ile ilgili ilginç bir yorumumu/düşüncemi paylaşmak istiyorum müsaadelerinizle.

    Hani meşhur bir laf vardır; "sinek küçük ama mide bulandırır." Bu bağlamda yaşadığım bir olay tam bu noktada benim için geçerli. Bundan 3-4 ay önce araba bayilerini gezerken mazda bayisine de gittim ve dıştan beğendiğim Mazda-3'ün içine şöyle bir oturdum. İçten de her şey güzeldi ta ki son anda fark ettiğim bir ayrıntıya kadar. MAlum bir çok arabada kapıların kapalı olup olmadığını gösteren bir gösterge vardır; kapı açık veya tam kapanmamışsa açık işareti verir ekranda. Tabi bunu yaparken hangi kapı açıksa o kapının ekranda görünmesi gerekir. Mazda da ise hangi kapı açık olursa olsun sadece hep aynı sembol ekranda görünüyordu; ancak deneme yanılma yoluyla açık kapıyı bulabilirsiniz. Her bir kapı için ayrı bir uyarı koymak nedense düşünülmemişti.
    Birçok kişi için önemsiz görünebilecek bu ayrıntı nedense bende arabaya karşı bir soğukluk yarattı. Sanırım bunun sebebi "mükemmellik(şeytan) ayrıntıda gizlidir." meşhur sözünün bendeki etkisi.

    Tabi ki amacım kesinlikle Mazdayı kötülemek felan değil, sadece fikrimi paylaşmaktı.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.