Binbaşı
29 Eylül 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 105 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Geçenlerde kendime bir Iphone X alaraktan başlıktaki maceramı başlatmış bulunuyorum. Belki birçok Iphone kullanıcısı için 3D touch hiç birşey ya da dikkate alınan bir uygulama değil. Şahsen ben o kadar para verdiğim ve Apple'in diğer markalara karşı bir üstünlük olarak öne sürdüğü için almamda artı kriter olan özelliği ararım.

Her neyse bu kadar laf salatasından sonra esasa gelmek istiyorum.

Konu aslında çok açık; satın aldığım İphone X'de 3D touch çalışmıyor ve hiç de yazılımsal gibi durmuyor. Onca DFU denemesi ve İCloud devre dışı bırakmama rağmen sonuç sıfır. Bu denemelere internette yazan daha basit öneri ve tavsiyeler de dahil.


Yarın ilk iş değişim talep etmek; olmaz ise para iadesi ile yetinmek.


İşin bir başka garip tarafı da eşime geçen ay aldığım Iphone 8 PLus da da aynı sorun var! Ürünleri aldığım yer Mediaworld (sanırım bizim Mediamarkt'ın İtalyan versiyonu).

Konuyu paylaştım çünkü internette yabancı sitelerde yaptığım okumalara göre de durum yaygın gibi ve sonuçta konuyla ilgili durumsal farkındalığı arttırmak istedim. Ve bu konuda Apple'ın şuana kadar herhangi bir açıklamasının olmaması da dikkat çekici.


Umarım yarın olumlu sonuç alırım aksi taktirde benim için Apple olayı tamamen bitmiş olacaktır.


Gelişmelerden haberdar etmeye çalışacağım.

Saygılar.
İmzamda özellikleri yazılı aracımla bugün ilginç bir arıza ile karşılaştım. Şöyle ki:

Aracımla hareket halinde iken biran için gösterge panelinde birkaç uyarı ışığı yandığını fark ettim. Bu ışıklar; sol göstergede bulunan "EPB" (elektronik el freni uyarı ışığı), sağ göstergede "ABS" ve "ESC"dir. İşin daha da garibi, aynı anda hız göstergesinin de sıfır pozisyonunda hiç hareketsiz durduğunu görünce bir anlık panikle uygun bir yerde aracı park ettim.

Tuhaflık burada da devam etti. El freni işlevsizdi!!? El freni motoru çalışıyor ama sıkmıyordu frenleri.

Park ettiğim yerde küçük bir iki deneme yaptım aynı arızalar devam ediyordu.

Daha sonra üçüncü denemede, hız göstergesinin hareket ettiğini ışıkların söndüğünü fark ettim. Kısa bir süre sonra ilerleyip tekrar durdum. El freninin de normal şekilde çalıştığını görmek daha da rahatlattı beni.

Şimdi böyle tuhaf kombinasyonlu bu arızada neyin nesiydi ve ne oldu da kayboldu gitti!?

Bu konuda bilgi ve tecrübesi olan arkadaşların değerli yorumlarını almak isterim.

Bir de bu beş yıllık ultra garanti adı geçen arızayı kapsıyor mu?

Saygılar.


Not: Şuanda aracımla yurtdışında olduğum için, hepinizin ilk aklına gelen servise götürme işi şu aşamada zor maalesef. Ama durum ciddiyse gitmekten başka çarem görünmüyor.
Selamlar,

Birazdan bahsedeceğim konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.

Bu sene Ağustos ayında kısmetse üç yıllığına yurtdışına gideceğim ve şuanda yoğun şekilde onun hazırlığı içerisindeyim. Halihazırda karar vermem gereken en önemli konulardan biri, 2012 yılında beğenerek aldığım 2012 model Hyundai İ30 GDİ markalı aracımı da yanımda götürüp götürmemek.

Karar verme noktasında bu konudaki benim sorularım aşağıdaki şekilde sıralanabilir;

1. Üç yıl boyunca Türkiye'deki MTV ve zorunlu trafik sigortasını ödemek zorunda mıyım?
2. Gümrükten geçişteki prosedür nasıl? Ne kadar zaman alır?
3. Gideceğim ülke İtalya olması bağlamında, arabayı Balkanlardan mı yoksa Yunanistan üzerinden gemi ile mi götürmek daha akıl karı?
4. Yunanistan üzerinden giderken uluslararası ehliyeti almak zorunda mıyız? (muafiyet vb. var mı? mesela pasaportun nevi gibi)
5. Araba götürmenin başka ne gibi sıkıntıları olacaktır?

Sorulara cevap verecek olan herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
Arkadaşlar benim sorunum şu; dizüstüm dünden beri masa üstü gibi davranmaya başladı. Yani adaptör AC hatta bağlı olduğu zaman çalışıyor, eğer değilse hiç bir tepki vermiyor. Sanki pili yok ya da bitik gibi bir davranış.

İşin garibi batarya %97 dolu gösteriyor ama aynı zamanda şarj ışığı devamlı yanıyor!? Az önce kontrol amaçlı dizüstüm çalışırken fişi çıkarttım ve normal masa üstü gibi pili yokmuş gibi hemen kapandı (bildiğiniz elektrik kesintisi kapanması şeklinde!)

Sizce sorunun kaynağı nedir?

Şimdiden yardımlar için teşekkürler.
Dokuz ay önce aldığım Yeni İPAD cihaz bugünlerde şarj etmeme sorunu yaşayınca yaptığım incelemeler sonucunda sorunun "pas" yüzünden olduğuna kanaat getirdim. Çünkü hem bağlantı kablosunun İPAD'e bağlanan tarafında hem de İPAD'in kendi portunda yeşil renkli paslanma izleri mevcut.

Şimdi sorum şu; bu pasları temizlenmesi hayli zor bu bağlantı noktalarından nasıl yok ederim? En etkili çözüm nedir?

KOnuyla ilgili özellikle tecrübe edilmiş tavsiyelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.

Teşekkürler...
Bugünlerde yeni ipad almayı düşünüyorum. Ancak bir konuda tereddüt yaşadığım için halen almadım. Konu şu: Halihazırda okumakta olduğu pdf dokümanları üzerinde bir takım işaretlemeler yaptım; önemli yerlerin üzerini bildiğiniz sarıya boyama işi. Şimdi ben bu dokümanları bilgisayardan ipad e atarsam eğer yapmış olduğum işaretlemeler yerinde durur mu yoksa kayıp olur mu? Eğer yerinde duruyorsa çok süper bir şey benim için. Konuyla ilgili arkadaşların değerli cevaplarını bekliyorum.
Saygılar.
Geçtiğimiz Ağustos ayında arabamı sattıktan sonra ikinci el araba alma niyetiyle, sahibinden.com'da aşağıdaki özelliklerdeki araçları her gün takip etmek adına internet tarayıcıma bir açılış sayfası şeklinde tanımladım. Daha sonra bu sayfayı hemen hemen hergün takip ettim. Yanlış hatırlamıyor isem ilk günlerde ilanlardaki toplam araba sayısı 1150 adetti. Bu sayı Ekim ayı ortasına kadar düzenli şekilde arttı ve 1200'ü fazlasıyla geçti. Daha sonra ilginç bir şekilde sayı düşmeye başladı ve şuanda 943 ile en alt seviyede!

Şimdi bu durum sizce neyin göstergesi? Satışta bir düşüşün mü? Alımda bir artışın mı? Yoksa daha farklı bir neden mi? İlk iki cevabın da kendine göre alternatif cevapları var. Örneğin, Satışın düşmesi, daha sonra daha yüksekten satma beklentisi ile mi yoksa ekonomik endişelerden mi etkilendi? Bunun gibi cevapların sayısı arttırılabilir.

Sizlerin bu konudaki yorumları nedir?

Arama özellikleri:

Yıl : 2007-2011
Km :1-80.000 km
Yakıt : Benzin
Kasa : Sedan
Şehir : İstanbul
Fiyat : 30.000-38.000 TL
Evet arkadaşlar imzamdaki aracımı bir ay önce sattım ve yeni bir araba arayışına başladık tez elden. İlk başlarda sıfır C sınıfı bir araba düşünürken, yaptığım hesaplar sonucu 30-33 bin TL arası ikinci el bir araç almanın çok daha mantıklı ve hesaplı olduğuna karar verdim. Bu doğrultuda arabadan beklentilerim şu şekilde:
- C sınıfı,
- Manuel vites,
- Tercihen sedan, bagaj durumuna göre hb,
- F/P bakımından üzmemeli,
- İmzamdaki araca kıyasla şu kriterlerde onunla eşit ya da üstün olmalı (yokuş yukarı ikinci vites boğulmamalı, egr valfi benzeri potansiyel arıza parçacıkları olmamalı,)
- Sürüşü güven vermeli,
- Servis ve Bakım ağı çok zayıf olmamalı,
- 2007-2010 yılları arası modeller,
- Fiyat aralığı 30-33 Bin TL,
- Gaz taktırma derdim yok (Yılda 5-6000 km kullanan birisi için gerek yok sanırım).
Bu koşullarda düşündüğüm araç marka/modelleri ise aşağıdadır:
- Opel Astra Sedan H kasa,
- Toyota Corola,
- WV Jetta,
- Focus II,
- Mazda 3,
- Mantıklı gerekçelerle diğer markalarda olabilir.
Konuyla ilgili tüm arkadaşların bilgi ve tecrübelerini paylaşmalarını rica ediyorum.
Saygılar.
İmzamdaki arabamla artık ayrılma vaktim geldi çattı diye düşünüyorum; her ne kadar kendisinden memnun olsam da ve ciddi bir problemi olmasa da.
Forumda ki konuyla ilgili ve tecrübeli arkadaşların da fikrini alarak önümüzdeki sonbahara kadar arabayı yenilemeyi planlıyorum..
Düşündüğüm arabayla ilgili kriterlerimi şu şekilde:
FİYAT : Maksimum 41-42.000 TL (Bu fiyatta öncelik sıfır, olmazsa 1-2 yıllık temiz bir ikinci el)

DONANIM / PERFORMANS:
1. ESP/VSA olmalı : Hayat bu, bir kere lazım olur tam lazım olur hava yastığı gibi.
2. Yol tutuşu bizi üzmesin diyorum
2. Tercih düz vites....................... performans vaat ediyorsa otomatik de neden olmasın.
3. Otomatik klima : Dijitalleşmenin doruklarında olduğumuz şu zamanda herhalde bir gerekliliktir.
4. Yüksek hızlarda sertleşen direksiyon sistemi : Astram tam tersine hızlandıkça tüy gibi oluyor ve tedirgin olmama yetiyorda artıyor.
5. Astram yokuşlarda ikinci viteste boğuluyor, bu kritere göre yokuş performansı düşük olmasın
6. Alaşım jant : kapaklı jant halen niye var onu anlamış da değilim.

KONFOR :
1. Dört cam elektrikli (komik ama günümüzde/Türkiye’de bunun standart bir donanım olmaması bir gerçek hala)
2. Koltuklar halihazırdaki Astrama göre daha rahat olmalı
3. Kasislerden geçerken Honda Civic gibi altı yere değmemeli; malum, atalarımızın yanına, köye gidiyoruz yazdan yaza.
4. Bağaj kapağı içerden açılırsa iyi olur......... açılmasa da olur çoğu şartlarım sağlandıktan sonra.
5. C sınıfı : B olursa konfordan kaybın büyük olacağı gerçek sanırım.
6. İç plastik kalitesi; Çin Malı ürünlerin satıldığı “milyoncu” ve oyuncak dükkanına gittiğimizdeki gibi kokuda ve kalitede olmasın tabi ki.

TEKNOLOJİ :
1. Lastik hava basıncını göstermesi şık olurdu
2. Otomatik yanan far sistemi
3. Yağmur sensörü
4. Fonksiyonel bir yol bilgisayarı

DİĞER KRİTERLER
1. Yıllık kullanımım taş çatlasa 7-8.000 km: Yani; dizele bakmam anlamsız gibi.
2. Memur adamız vesselam bakımları bizi üzmeyecek bir fiyat aralığında olmalı
3. Al sat meraklısı değilim, bi 7-8 sene binerim diyorum; amma velakin hayat bu sıkışırız bi gün nakite, satmak zorunda kalabiliriz: Bu durumda ikinci elde çok da üzmesin bizi.
4. Sedan HB fark etmez, ancak bagaj hacmi de bizi üzmesin fazla : E ne de olsa yazdan yaza memleketten izin dönüşü arabaya kışlık erzak atmayı da eksik etmiyoruz hani.
5. Ha bu arada üç kişilik bir aile olduğumuzu da unutmadan yazayım.
6. Gönlümden geçen birkaç marka olmakla birlikte, Almanların sağlamlığını, Japonların dayanaklığını baz alaraktan ve kesinlikle Fransızlardan uzak kalaraktan yorum yapılırsa çok daha mutlu olurum.

Umarım yazdıklarımla kafada bir fikir oluşturabilmişimdir.
Şimdiden bu uzun sıkıcı yazıyı okuyup yorum yazacaklara çok teşekkürler.
Saygılar...
2007 yılında 66.000 km.de aldığım ve şuanda 81.000 km olan Elegance model sedan kasa düz vites mavi renkli aracımı satmayı düşünüyorum.
Arabayla ilgili söyleyebileceğim en önemli şey ilk sahibinin çok temiz kullandığı ve benimde nazire yaparcasına 4 yılda sadece 15.000 km. kullanmam.
Arabada vurma çarpmadan dolayı herhangi değişen eden yok, lastikleri 5 ay önce yeni sıfırladım ve benden önceki kullanıcı 60.000'de trigeri değiştirmiş.
4 yıllık süre içinde araştırmalarıma göre opellere özel olan iki sıkıntı yaşadım ve bunları da nihayetinde hallettim. Bunlardan birincisi egr valfini değiştirmek zorunda kalmam, diğeri de arka kapının her iki camının bozulan daha doğrusu içinde kırılan küçük bir plastik nedeniyle hareket etmeyen cam otomatiklerini yaptırmamdır.
Niyetim, ikinci elin şuanda uygun olduğu bugünlerde satıp, fiyatların düştüğü yıl sonuna doğru ekonomime uygun sıfır bir araba almak. Araba kullanma alışkanlığım çok fazla olmadığı için de 6-7 ay arabasızlığa dayanırım diye düşünüyorum.
Sizce bu şartlar altında bu araç için alt sınır ne olmalı?
Bu arada yer İstanbul.
Saygılar...
Hakkında
Konum: İstanbul,Beşiktaş
İlgi Alanları: Bilgisayar...
Forum İmzası:
Opel Astra Elegance NB 2001
Hyundai İ30 Elite Benzinli/Manuel 2012
Sistem ve Tercihleri
Otomobil
Hyundai
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen ay
Son Mesaj Zamanı: 3 gün
Mesaj Sayısı: 1.131
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.634
İkinci El Bölümü Mesajları: 48
Konularının görüntülenme sayısı: 108.667 (Bu ay: 356)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 63 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.