Bildirim
3.20İ ED mi 4.18İ GC mi?


Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
görüntü mü performans mı diye sormuşsun ben sanırım görüntü derdim. 4 serisi alın bence -
İkisinide test etmeden kesinlikle alma derim. 320i ed direksiyon titremesi problemi çıkabiliyor. 418i de de 100km hızlardan sonra ara hızlanmalar çok yavaş bu BMW kullanıyorum hissini kesinlikle baltalayan birşey. Yıllık az km yapıyorsan 520i çok yapıyorsan 520d öneririm 3 kasa ile 5 kasa ayrı dünyalar çünkü!!!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
gectiğimiz ay ben de aynı kararsızlıkta kalmıştım. 418i aldım beyaz m paket+ premium hifi vs donanımla. e90 320d kullanıyordum. 320d den sonra biraz hantal geldi araba bana. fakat f30 uzun suredir piyasada. f36 gc cok bulunan bir araç değil. yakıt olarak ben bir depoyla 815km yaptım daha 65km menzil gösteriyor. yani yakıt olarak izmir kullanımı bu. istanbulda yahut baska bir sehirde ne olur bilmem ama ortalama 6,8 e kadar düştü kullanım. direksyonda titreme sorunu vs yok bende ama aracın sağ onunden ses geliyor . ayarlayabilirsen test sürüşü iste performans istiyorsan 320 daha etkilidir diye tahmin ediyorum. -
4.18 o görüntünün altında 1.5 dci li dacialara bile gecilebilir, sırf görüntü için çok yuksek fiyatı -
173k fiyattan eminmisiniz? Bana m paket için 190k civarı para verdiler. Sportline 170k fiyat verdiler. M için çok iyi fiyat 173k. -
4.18 in motoru 136 hp
Sırf görüntü için bence araba alınmaz.
O kadar güzel dizayna sahip bir arabanın trafikte kendinden daha alt seviyedeki bir arabadan selektör yemesi tek kelime ile fiyasko.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: illakihb
173k fiyattan eminmisiniz? Bana m paket için 190k civarı para verdiler. Sportline 170k fiyat verdiler. M için çok iyi fiyat 173k.
valla satış temsilcisinin söylediği bu.. -
anladım, bana verdiklerine göre kıyaslayınca size çok iyi fiyat vermişler. :) -
4 serisinin piyasada az olmasina aldanmamak lazim çünkü eskiden 1.5 motor yoktu simdi her tarafin bu arabadan dolacagina emin olabilirsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence 3.20i. 4 serisinin görünümü daha güzel ama 1.5 motorla alınmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben enteresan biçimde m bodykitli f30u
M bodykitli f36dan dhaa çok begeniyorum.
4 coupe amenna çok şık ama 4 GC bana hos gelmiyor.
1.5 3 silindir aracında sanırım yazılımları çıktı 160-170 hp belli de fazlası mümkün olabilir.
Birde su başka arabadan selektör yiyince depresyona gireceğini sanan arkadaşlar yıllardır degismediler ve bitmediler enteresan.
Turkiyeye geldimi bilmiyorum ama 1.5 motorlu 318i de başka bir alternatif. 320i den 2 , 316iden 1 litre a tüketimi var.
M paket + 19" jantli (style 313) çift ayrik egzoz çıkışı (435i gibi) , estoril mavi yada alp beyazı recaro deri koltuklu sunrooflu bir 320i yada 318i kulağa gayet hoş geliyor :) mümkünse koltuk ısıtma (+655€)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
0-100 km 2 sn erken cikicak diye 3 serisi tercih etmezdim. 4 serisi cok daha şık bir araç.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiyat konusunda baska bir fikir verebilir, 10 gun kadar once
3.20 sportline+sunroof 146 kusur
4.18 gc tr paket+sunroof 156 kusur fiyat almistim.
ama tr paketli 4.18 koltuk, jant vs pek gozumu doldurmadi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
320i ED -
Merhabalar,
aynı deli soru benimde kafamda.
Ki ben 3.20i ED aldım, araç 24-11'de TR'de olacak, ithalat & tescil işlemleri vs bu hafta tamamlanacak ve 28-11 de aracı teslim alacağım.
( Haziran sonunda 1.5 bilgisi açıklandığında, 1.5 motor 136 hp ile o araba gitmez diye hiç bakmadım bile)
Ancak (malesef) sonradan öğrendimki arabada yer alan motoru PSA üretmekte imiş (bu konu ile ilgili tartışma vs açmak değil amacım).
Bu bilgi benim kararımı sorgulamama çok sebep oldu, ancak sonrasında tüm dünyada
motor üreten 5 firma olduğu gerçeğini öğrenince, bu durumu sorgulamanın sadece zaman kaybı olduğuna karar verdim.
Ancak, 1.500cc, 136 HP motorun ( 3 silindir),
efsane 6 silindir 3.000 cc moturun, 2'ye bölünerek elde edildiğini öğrenince, bu motora karşı olan ön yargım tamamen ortadan kalktı.
Biraz araştırınca, bu motorun atasının 12 sene öncesinde F1'de kullanıldığını ve 1005 HP ( evet binbeş) güç elde edildiğini öğrendim, hatta bu motor yüzünden, (ya da bu motorun rekabeti engellediği düşüncesi vs ile diyelim)
F1 de turbo sınırlaması gelmiş ve bu motor malesef rafa kalkmış.
Sonrasında değişen dinamikler dahilinde ( düşük hacim ve emisyon değerleri ile yüksek güç alınma ihtiyacı vs ) bu motorun tekrardan karşımıza çıkmasına vesile olmuş.
Hal böyle olunca, bu 1.5 motor, benim adıma "ruhu ve geçmişi" olan bir motor halini aldı ve inanılmaz bir şekilde içimde kıpırdanmalar başlattı.
benim kafamdaki deli soruya gelecek olursak,
3.20 I ED 40th Year edition bana da 166 bin TL teklif edildi. ( takas desteği ile 161K)
ben bu rakama OK verip, mevcut aracımı verdim. Bana geçici 1.18 verdiler ( bu 1.5 efsane motora sahip)
arabanın gidişi ve tüketimi gayet tatmin edici. Bu sebep ile tekrardan gittim 4.18 baktım.
Standart düz 4.18 + m paket +premium paket olursa 171K fiyat veriyorlar ( takas destekli) ancak şu an bu araba yok, ilk araba aralık 4 te gelecek.
Aralık ayında 0.59 kredi kampanyası devam eder mi bilmiyorum ve etmezse arabayı alamam.
ancak Euro sabit kuru %99.99 2.89'a düşecek, bu da min 5000 TL fiyatta iyileştirme demek.
Ancak, kredi kampanyasının durumu belli olmadığı için, malesef 5000 TL'lik avantajı tepiyor olacağım :(
(kredi kullanmayacak var ise, direk aralık ayını beklesin derim. modele gore değişmekle beraber 5K-10K arası net fiyat avantajı elde edebilirsiniz)
Kredi kampanyasını yakalamak istersem ellerinde aşağıdaki araba var ve rakam 182K (takas destekli)
-M paket
-Prestij paket
-Hi Fi ses sistemi
-karartılmış arka Cam
- m teknik fren sistemi ve kaliperler
- 19' Jant (stil403)
Sonuç itibarı ile, yaklaşık +20K verip, 4.18 GC'ye geçme fikri şu an beynimi kemiriyor. Standart Mpaket +Prestij Paket olsaydı (171K), hemen OK diyip, yarın arabayı teslim alacaktım aslında.
Ama fazladan olan 4 donanım ile oluşan 10K'lık fark için değer mi bilemedim.
Ki, kıyaslama yaparsak donanımsal olarak, 3.20i 'nin one çıktığı noktalar;
- ses sitemi Harman kardon vs HiFi
- Multimedia Büyük ekran vs Küçük ekran
- Kontrol touch pad li control kumandası vs standart control kumandası.
-Navigasyon
-Deri koltuklar ==> 1 öncelikle gerçek deri, 2- peteksiz kumaş doku sebebi ile toz vs tutma olmayacak, ancak gerçek deri kullanımı bence rahatsız. Yazın ayrı kışın ayrı dert.
- Fiyat: Hem Harman kardon + Gerçek deri + Navigasyon fiyatlarını tek tek aldığınızda ödemeniz gereken rakama gore çok az bir fark vererek, standart M paket yerine 40. yıl alınıyor olması, hemde, 4.18 için ekstradan verilmesi gereken 20K
4.18'in one çıktığı noktalar;
Dizayn, bana gore geröekten çok başarılı. çerçevesiz kapılar vs, aracı tamamen 3.20 den ayırıyor.
Elektrikli bagaj: hem karizmatik, hemde, benim gibi kıl kullanıcalar için, başkaları tarafından hızlı kapama vs ile oluşacak sinir krizi ihtimali %0.
Performans ve güç konusunda ben iki motoru da (rakamsal olarak) eşit görüyorum.
0 riskli ve güvenli sınırlar dahilinde yapılan soft tuning ile 3.20i 205 HP, 4.18 195 Hp elde edilebilmekte(miş) 1.5 motorun bu kadar yüksek artışı ilk başta inandırıcı gelmesede,
hem F1 de yaşananlar, hemde Mevcut İ8'de aynı motor'dan 231 HP alınıyor olması beni ikna etmeye yetti.
Ayrıca şu an geçici kullandığım 1.18'de de bu motoru test etme imkanım oldu.
bence gayet bşarılı.
gidişi de tüketimide beni çok şaşırttı.
ancak fabrika verileri dahilinde,
1.18 de 0-100 hızlanma 8.7 snye. ( denemedim ama keyif açısından gayet iyi idi)( bu araba gitmez önyargısına sahip olduğumu tekrardan hatırlatırım, mevcut performansı bende ekstra artı his yaratmış olabilir)
tüketim ise şehir içi 5.9. Ben yaklaşık 400 km yaptım, bendeki rakam 7.9 litre ( %80 econ modda ancak yinede gerekirse kick-down vs kullanımı yaptım)
4.18 de ise bu datalar şöyle,
0-100 9.6 snye
tüketim ise şehir içi 6.5 litre.
bu da demek oluyor ki, ek bir tuning olmadan 4.18 kullanım keyfi ve ekonomisi, 3.20i den çok geride.
ancak tuning sonrası iki motor ve araç yaklaşık aynı datasheetlere sahip olacak.
büyük ihtimalle, 3.20i ED 40. yıl ile devam edeceğim.
ancak sizlerin yardımcı olabilecek bir yorumu tecrübesi vs var ise paylaşmanızı rica edeceğim.
şimdiden değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
not: önceden hiç BMW kullanmadım ancak, farklı sınıfta farklı araçları deneyimleme şansım oldu.
(kullandığım araçlar 1993 Vectra GT , 2003 GOLF V 1.6 , 2005 A3 1.6 , 2011 Scirocco 1.4 160hp , 2012 Audi TTS , 2014 GOLF TDI 1.6 ==> BMW)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tesaus -- 22 Kasım 2015; 23:29:48 >
-
Merhaba,
BMW'nin 3 silindirli motorlarını almak için aslında henüz çok erken. Çok değil 1-2 sene içerisinde bu motorun güçlendirilmiş versiyonları piyasaya çıkacak.
7 serisinde bile kullanılacağı söyleniyor. Bana kalırsa en azından 2 sene 3.20i ED ile gayet güzel vakit geçirir, güncel 3 silindirlerin gelmesiyle onlara geçiş yapabilirsiniz.
hele ki TTS kullanmış birisi olarak, çok abartı olacak ama E90 3.16i'yı aratmayacak gibi duruyor 4.18i GC -
Dostum Çok teşekkür ederim,
Eski bir TTS kullanıcısı olduğunuza gore yaklaşık olarak hislerimiz ve beklentilerimiz aynıdır diye düşünüyorum :)
Daha hala TTS'in yerine bir araç bulamadım/koyamadım, ancak yapacak çokta birşey yok :)
Ayrıca Yapmış olduğunuz yorum bence de çok mantıklı.
1.5 motorun gelişmesini ve piyasada yaygınlaşmasını beklemek sanırım en doğru karar olacak.
tekrardan çok teşekkür ederim. -
Selamlar 4.18 aracı aldınızmı acaba bende 2 güne kadarntealim alacağım. Memnuniyetiniz Nasıl ayrıca ek tuning falan yaptırdınızmı. Bir de yakıt tüketiminiz Nasıl
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamlar,
3.20 40th Year aldım.
şuan 1500 km seviyesinde yakıt tüketimi 8,2 litre ( 1300 km eco pro 100km comfort 100 km sport+)
Chip tuning için araç beyninin sökülmesi gerekiyormuş. Bu sebep ile yaptırmadım.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X