Şimdi Ara

24 ekim 1997 karapınar trafik kazası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
10.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • belki hatirliyorsunuzdur bu tarihte 0403 otobusle bos yakit tankeri carpismisti.

    kazada mercedesin hatali yakit deposu delinip yakit parladi ve 51kisi yanarak can verdi.

    bu otobuslerin yakit depolarinda hata vardi.

    mercedes turkiye icin urettigi otobuslerde yakit tankinin kenarini sunta ile cevirmis fakat ithal otobuslerde celik kullanmistir.

    ama acilan davalar sonucsuz kaldi ve hala bu otobusler piyasada.



    < Bu konunun sahibi Admin iken Admin tarafına aktarılmıştır -- Eyl 30 2019 1:35PM >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Mazot kolay kolay alev almaz ki? Nasıl yani yanmasını pek anlayamadım..

    Neyse buna benzer bir olayda Ford Pinto aracında olmuştu.

    Ford Pinto'nun, Yakıt deposu egzosun hemen yanında konumlandırılmıştı. Arkadan yediği darbelerde depo delinip egzosun aşırı sıcaklığında hemen alev alıyormuş. Büyük bir hata olduğunu farkediyorlar.

    Fakat bu araçların geri çağırılıp, yakıt deposunun yerinin değiştirilmesi, kazazedelere ödenecek tazminatlardan daha pahalıya geldiği için düzeltme yapılmamıştır. İnsanlar ölüme itilmiş tazminatlar ödenmiştir. Çünkü araçları geri çağırmak daha maliyetli oldugu ortaya çıkmış. Bu da kapitalizmin insan hayatını ve güvenliğini zerre umursamadığını gösteriyor.






    Doğru hatırlıyorsunuz kazayı yapan firma Kayseri İpek Turizm idi.
    Kazanın meydana gelişinde karşıdan gelen ve direksiyonda sürücüsü uyuyan tanker kadar otobüs şoförüde kusurlu idi. Sürücüsü uyuduğu için 2 şeritten oluşan yolda akaryakıt tankeri, otobüsün bulunduğu şeride doğru kontrolsüz olarak geçiş yaparken otobüsün sürücüsü aracı sağ tarafta yol dışına doğru sürmek yerine (yolun dışı herhangi bir şekilde seviye olarak çok düşük veya şarampol olmamasına rağmen) aracına küçük de olsa bir zarar gelmemesi için otobüsü sola tankerin şeridine doğru sürerek tehlikeden kurtulmak istemiştir. Ancak son anda uyanan tanker şoförü aracının karşı şeride doğru geçmekte olduğunu fark etmiş ve refleksle aracını kendi şeridine doğru yani sağa doğru kırınca kazadan kurtulmak için karşı şeride doğru direksiyon kırmış ve şerit değiştirir şekilde ve yolda hafiften çapraz halde olan otobüse sağ kapı tarafından çarpar. Bunun sonucunda otobüsün sağ ön tarafta bulunan yakıt deposu sıkışmadan ötürü parçalanır, yakıt bir şekilde alev alır ve otobüs tamamen yanar.
    Kazada otobüste bulunan şoför ve ve bir yada iki yolcu hariç çoğu öğrenci olan geri kalan yolcuların tamamı yanarak öldü.
    Mahkeme Mercedes Benz 0403 otobüslerin yakıt depolarında teknik bilirkişi incelemesi sonucu hata tespit etti ve 0403 modeli otobüslerin toplatılmasına karar verdi. Burada verilen karar otobüslerin toplatılarak çöpe atılmaıs için değil, hatalı olarak tasarlanan yakıt deposuyla ilgili hatanın giderilerek ileride yaşanabilecek olası benzer kazaların önüne geçmekti. Yani Mercedes firmasının yakıt depolarını daha güvenli hale getirerek sattığı 0403 otobüslere ücretsiz olarak uygulaması gerekiyordu.
    Ancak ülkemizde para insan hayatından daha önemli olduğundan ve büyük basın kuruluşlarıda bunun en büyük destekçisi olduğundan anında mahkemenin verdiği karar aleyhine basında haberler ve yazılar çıkmaya başladı. Kendini basın duayeni olarak adlandırılan bazı gazeteciler tarafından mahkemenin hakimini hedef alan köşe yazıları bile yazıldı. Mahkeme ve hakim hakkında en çok karalamacı yazıyı yazan ve Mercedes'i suçsuz göstermek için varını yoğunu ortaya koyan gazeteci ise Hürriyet gazetesi yazarı olan Ertuğrul Özkök'dür!
    Burada şoförün gösterdiği reflekse kızamam açıkçası. Birincisi yol kenarının durumunu bilmiyorsunuz. Yani otobüsü devirip yine ölümlere sebep olmak söz konusu. O an için karşıdaki tanker sürücüsünün uyanacağını zaten hesap edemezsiniz. Doğrudan şoförü savunmuyorum ama emin olun o da böyle bir kaza yapmak istemezdi.
    Çok üzücü bir kaza gerçekten ve kaza sonrası mercedes'in tutumu çok çirkin. ODTÜ makina mühendisliği bölümünden Hüseyin Vural hocamız bilirkişilerden biriymiş her ders verdiği sınıfta hikayesini anlatır. Yangının sebebi söylenildiği gibi yakıt deposunun sunta korumayla korunması . Haberlerde bahsedilmeyen bir detay daha var. O kadar insanın o otobüsten çıkamamasının sebebi ise cam kırmak için konulan kırmızı çekiçlerin sayısının avrupaya gönderilen modellere göre çok az olması. Ayrıca tüm bu detaylar Türk halkı ve kamuoyundan saklanmış. Hocamızın söylediğine göre araştırmalar tam tıkanma noktasındayken hocaya isimsiz bir zarf geliyor. Mercedes Türkiye'de çalışan bir mühendisin vicdanı el vermiyor ve avrupaya gönderilen otobüslerin planlarıyla Türkiye'de satılan otobüslerin planlarını iletiyor. Aradaki fark o isimsiz zarf sayesinde ortaya çıkıyor. Bu süreçte Mercedes başka akademisyenlere 100-150 bin dolar gibi miktarlar vererek aleyhte raporlar yazdırıyor. Hocamızın anlatımına göre olay bu şekilde. Diyecek kelime bulunmuyor gerçekten.
    Bence de bu hatırlatmalarda fayda var. Hatta temcit pilavı haline getirirsek bu firmalarla ilgili kişiler üzerinde olumsuz etki de oluşturulur bilinç altında.

    Aslında terör olaylarının da 90lı yıllarını hatırlatmakta fayda var. Malum onları da hala savunmaya kalkanlar var. Dün de bebek öldürüyorlardı bugün de...

    Bu firmalar da dün de bize değer vermiyorlardı. Eminim bugün de... ( Bkz: ncap testi olmayan ya da ncapa giren güvenlik donanımının bile altında donanımla ki bu yasal değildir arac satan firmalar )
  • Ne canlar gitti,gitmeye de devam ediyor.Allah kalanlara sabır versin,ayrıca bu milleti kobay olarak kullananlarında bin türlü musibet yaşamasını diliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi de bu konuyu açmandaki sebep ne?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Admin

    belki hatirliyorsunuzdur bu tarihte 0403 otobusle bos yakit tankeri carpismisti.

    kazada mercedesin hatali yakit deposu delinip yakit parladi ve 51kisi yanarak can verdi.

    bu otobuslerin yakit depolarinda hata vardi.

    mercedes turkiye icin urettigi otobuslerde yakit tankinin kenarini sunta ile cevirmis fakat ithal otobuslerde celik kullanmistir.

    ama acilan davalar sonucsuz kaldi ve hala bu otobusler piyasada.
    Ülke olarak böyle şeylere alışık olduğumuzdan mercedes e laf atmaya dilim varmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Closer -- 14 Ocak 2016; 2:25:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aye aye

    Ölenleri anmak ve ihaneti unutmamak

    mezarlarına git dua et o zaman. ülkece yapılan haksızlıklarda kafalarımızı kumlara gömdükçe daha neler olur bu ülkede..
  • Mazot kolay kolay alev almaz ki? Nasıl yani yanmasını pek anlayamadım..

    Neyse buna benzer bir olayda Ford Pinto aracında olmuştu.

    Ford Pinto'nun, Yakıt deposu egzosun hemen yanında konumlandırılmıştı. Arkadan yediği darbelerde depo delinip egzosun aşırı sıcaklığında hemen alev alıyormuş. Büyük bir hata olduğunu farkediyorlar.

    Fakat bu araçların geri çağırılıp, yakıt deposunun yerinin değiştirilmesi, kazazedelere ödenecek tazminatlardan daha pahalıya geldiği için düzeltme yapılmamıştır. İnsanlar ölüme itilmiş tazminatlar ödenmiştir. Çünkü araçları geri çağırmak daha maliyetli oldugu ortaya çıkmış. Bu da kapitalizmin insan hayatını ve güvenliğini zerre umursamadığını gösteriyor.

    24 ekim 1997 karapınar trafik kazası
    24 ekim 1997 karapınar trafik kazası
    24 ekim 1997 karapınar trafik kazası






  • zotacing kullanıcısına yanıt
    http://arsiv.sabah.com.tr/2001/12/02/y26.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aye aye -- 12 Nisan 2018; 12:42:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Olay ben çocukken olmuştu hayal meyal hatırlıyorum.canlı yayında otobüs camı kırıyorlardı şu cam kırıcı ile.koca otobüste 1 tane cam kırıcı koymuşlar ve camlarda kolay kolay kırılmıyordu .hatta canlı yayında 2 kişi camın üstünde zıpladılar ,şu cam kırma aletiyle camı 15-20 darbeyle anca çatlatmışlardı.bugün ise iş gereği senede en az 20-30 kez o yoldan geçerim.hala yanık tanker orada durmakta,karapınara yolu düşenler görebilirler.ağaç ve tabela dikmişlerdi ölen İnsanların anısına.

    Bu olaydan sonra mercedese dava açıldı,olayın üstü bi şekilde kapatıldı.cam kırıcıları da standart olarak otobüslere koymaya başladılar,tabi iş işten geçtikten sonra.

    http://cache.donanimhaber.com/ImageThumbnail2.aspx?path=https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/2034757/dffc23f7-37a8-49bf-b78e-a63990ced93e.jpeg&size=4&bound=3&border=1&resolution=0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sungur16 -- 14 Ocak 2016; 3:45:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aye aye kullanıcısına yanıt
    Bu hadise üzerine Candan Erçetin de dünyada ölümden başkası yalan diye bir şarkı yapmıştı hatırlayan olursa.o Zaman ne kadar hassasmış toplum,şimdi madenlerde 300 sokaklarda 50-100 kişi ölüyor hiçbirşey olmamış gibi devam .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acaba toplum olarak ne zaman yeter diyecez. Mb diye yaptiklarina gozmu yumalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne zaman görsem çok kötü ölüyorum ölenlere Allah rahmet eylesin nur içinde yatsınlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şekilsiniz ya -- 14 Ocak 2016; 4:30:08 >
  • Dün gibi hatırlıyorum çoğu ögrenciydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mercedes hakkında durup bir daha düşünmeye karar verdim.
  • Yanılmıyorsam bu kazayı yapan firma ipek turizm dı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kazayı unutmak mümkün mü... Ne zaman candan Erçetin dinlesem aklıma gelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah hepsine rahmet eylesin. Artık dünyada yaşamaktan nefret ediyorum bu tür sorumsuzluklar ve paragözlülük yüzünden 3 kuruş kazanma ne olacak koca dünya şirketisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kazadan sonra otobüsün camlarının çekiçle kırılıp kırılamadığı tartışılmıştı.Bildiğim kadarıyla kaza anında yakıt deposu sıkışıp delinmiş ve yolcu kabinine doğru basınçlı halde püskürmüş.Üzerinize doğru alev makinesinden çıkar gibi fışkırarak yanan yakıttan kurtulunabilirmiydi orasını bilemiyorum.Olay sonrasında Fatih Altaylı'nın gazetede Mercedes firmasını savunması ise tam bir midesizlik örneğiydi.Mercedes'in ülkemize satılan otobüslerdeki yakıt deposuna maliyetten kısmak için ya da gerek görmediği için tamamen "bilerek ve isteyerek" önlem almaması 49 öğrencinin ölmesine sebep olmuştur.Yani 49 kişinin katili Mercedes firmasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kazadan aklımda kalan candan erçetin in o sene çıkan yalan şarkısı ve otobüste yanıp ölen birinin defterindeki yanmamış halde çıkan

    "dünyada ölümden başkası yalan"

    yazısı...
  • Mercedes belli ki o zamanın yöneticilerine sus payını yedirmiş ve katilamın üstünü bir güzel örtmüşler.

    Hangi firma olursa olsun, kapitalist düzen için en ucuz şey insan hayatı ve çalışanlarıdır. Para her zaman insandan daha değerlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ah güzel istanbul

    Yanılmıyorsam bu kazayı yapan firma ipek turizm dı.


    Doğru hatırlıyorsunuz kazayı yapan firma Kayseri İpek Turizm idi.
    Kazanın meydana gelişinde karşıdan gelen ve direksiyonda sürücüsü uyuyan tanker kadar otobüs şoförüde kusurlu idi. Sürücüsü uyuduğu için 2 şeritten oluşan yolda akaryakıt tankeri, otobüsün bulunduğu şeride doğru kontrolsüz olarak geçiş yaparken otobüsün sürücüsü aracı sağ tarafta yol dışına doğru sürmek yerine (yolun dışı herhangi bir şekilde seviye olarak çok düşük veya şarampol olmamasına rağmen) aracına küçük de olsa bir zarar gelmemesi için otobüsü sola tankerin şeridine doğru sürerek tehlikeden kurtulmak istemiştir. Ancak son anda uyanan tanker şoförü aracının karşı şeride doğru geçmekte olduğunu fark etmiş ve refleksle aracını kendi şeridine doğru yani sağa doğru kırınca kazadan kurtulmak için karşı şeride doğru direksiyon kırmış ve şerit değiştirir şekilde ve yolda hafiften çapraz halde olan otobüse sağ kapı tarafından çarpar. Bunun sonucunda otobüsün sağ ön tarafta bulunan yakıt deposu sıkışmadan ötürü parçalanır, yakıt bir şekilde alev alır ve otobüs tamamen yanar.
    Kazada otobüste bulunan şoför ve ve bir yada iki yolcu hariç çoğu öğrenci olan geri kalan yolcuların tamamı yanarak öldü.
    Mahkeme Mercedes Benz 0403 otobüslerin yakıt depolarında teknik bilirkişi incelemesi sonucu hata tespit etti ve 0403 modeli otobüslerin toplatılmasına karar verdi. Burada verilen karar otobüslerin toplatılarak çöpe atılmaıs için değil, hatalı olarak tasarlanan yakıt deposuyla ilgili hatanın giderilerek ileride yaşanabilecek olası benzer kazaların önüne geçmekti. Yani Mercedes firmasının yakıt depolarını daha güvenli hale getirerek sattığı 0403 otobüslere ücretsiz olarak uygulaması gerekiyordu.
    Ancak ülkemizde para insan hayatından daha önemli olduğundan ve büyük basın kuruluşlarıda bunun en büyük destekçisi olduğundan anında mahkemenin verdiği karar aleyhine basında haberler ve yazılar çıkmaya başladı. Kendini basın duayeni olarak adlandırılan bazı gazeteciler tarafından mahkemenin hakimini hedef alan köşe yazıları bile yazıldı. Mahkeme ve hakim hakkında en çok karalamacı yazıyı yazan ve Mercedes'i suçsuz göstermek için varını yoğunu ortaya koyan gazeteci ise Hürriyet gazetesi yazarı olan Ertuğrul Özkök'dür!




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.