Şimdi Ara

24 ay taahhütlü İnternet iptali (Taahhüt bitmeden). (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
360
Cevap
25
Favori
380.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende çıkmak istiyorum bu sistemden, 07.02.2014 ilk açılış yapılmış fiber internet kullanıyordum.Daha sonra taşındım ve ADSL nakil yaptrıdım.Fakat bu esnada bana 1 sözleşme daha imzalattılar, ADSL geçiş için gerekli diye. Taahhüt bitmesine 6 ay var ücretsiz iptal ettirebilir miyim ? Lütfen bilen arkadaşlardan cevap bekliyorum.Bıktım her gün kopan internet'den.
  • MehmetNadir M kullanıcısına yanıt
    sonuç ne oldu hocam aydınlatma fırsatınız var mı
  • Arkadaşlar benim de sorunum var ve yeni konu açmak istemedim. Sıfır daireye taşındım kışın. O zaman alt yapı yoktu alt yapı geldiği gün tam bir ay önce satış elemanı geldi ve sözleşme yaptık.10 gün sonra bağlantı oldu bir kaç gün daha sonra modem geldi bağladık ama hat yoktu. Eleman arıza kaydı oluştur dedi. İnanın 22 ağustos 25 ağustos ta arıza kaydı oluşturdum kimse ilgilenmedi. Bugün sabah elite servis randevusu aldım ancak gene kimse gelmedi. Sürekli arıza ile ilgilenip size dönüş yapacağız diye mesaj geliyor arkası yok. Bugün kapatmak için aradım bunun için 310 tl vermem lazımmış. Bu parayı vermeden kapatmanın bir yolu yok mu? Bilen biri cevap yazarsa çok sevinirim
  • Arkadaşlar bende de aynı durum var 2015-3. ay 24 aylık sözleşme yaptım ve iptal ettirmek istiyorum. Sözleşme bitmeden iptal ettirebilen arkadaş varsa burda tecrübelerini paylaşırsa çok iyi olur benim gibi bekleyen çoktur diye düşünüyorum.
  • MehmetNadir tekrar ugramamis basliga

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu ile ilgilenen arkadaşlar için yazıyorum.

    Superonline bizi avukatları aracılığı ile telefonla sürekli taciz edip faturayı ödememizi talep ederken, Tüketici Mahkemesine Superonline için yaptığımız şikayet bizim tarafımıza olumlu sonuçlanmıştır.

    Bize çıkarttıkları faturayı iptal ettiler.

    Özetle hakkınızı aramakta sakın vazgeçmeyin, kimsenin haklı iken sizi korkutmasına izin vermeyin.
  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    Hukuk çerçevesinde yazdın belki ama hukuk senin düşündüğün kadar katı değil işte.

    Taahhütnamede ne yazdığı önemli değil, hiçbir taahhütname yasadan daha güçlü değil.

    Biz tüketici mahkemesine gittik ve kazandık.

    Sana söylemek istediğim de buydu işte, insanların kazanmalarının imkansız olduğunu söyleyerek ümitlerini kırarak belki boşa bir sürü para ödemesine sebep oluyorsun.
  • Turknet ciddi pişmanlıktır...
  • muratmoon M kullanıcısına yanıt
    Taahhütname karşılıklı yapilan bir anlaşmadır. Hukuka aykırı bir şey varsa, elbette iyi niyet kuralı çerçevesinde aboneye bir zarar vermeden tek taraflı fesih edilir, edilmelidir.

    Ben genel konuşuyorum, insanlara hakkınızı aramayın demiyorum. Sözleşme ile taahhüt arasındaki farka, taahhütnamenin baglayiciligina dikkat çekmeye çalışıyorum ki insanlar zarar görmesin. Yazdıklarımı çarpıtmayın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • turknet almayın aldırmayın rezillik çekersiniz, ben çekiyorum
  • arkadaşlar taahhüt bitmeden yeni bir taahhüt verilebilir mi? verilir ise 1 hafta geçtikten sonra yeni taahhütü iptal ettirirsek ceza bedeli çok cüzzi bir şey olur değil mi? bu iptal oldu mu önceki taahhüt zaten yeni sözleşme ile sona erdiğinden ona dayanarak bir şey isteyemezler değil mi? ttnet taahhütümü bitirmek istiyorum. forumda birisi böyle yapmış başka yapan var mı merak ediyorum
  • 6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN Kabul Tarihi: 7/11/2013

    bonelik sözleşmeleri
    MADDE 52 – (1) Abonelik sözleşmesi, tüketicinin, belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan sözleşmelerdir.
    (2) Yazılı veya mesafeli olarak kurulan bu sözleşmelerin bir nüshasının kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye verilmesi zorunludur.
    (3) Belirli süreli abonelik sözleşmelerine sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin hükümler konulamaz; ancak abonelik sözleşmesinin kurulmasından sonra, sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar tüketicinin talepte bulunması veya onay vermesi hâlinde abonelik sözleşmesi uzatılabilir.
    (4) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sunmedia -- 21 Ekim 2015; 12:56:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sunmedia

    6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN Kabul Tarihi: 7/11/2013

    bonelik sözleşmeleri
    MADDE 52 – (1) Abonelik sözleşmesi, tüketicinin, belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan sözleşmelerdir.
    (2) Yazılı veya mesafeli olarak kurulan bu sözleşmelerin bir nüshasının kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye verilmesi zorunludur.
    (3) Belirli süreli abonelik sözleşmelerine sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin hükümler konulamaz; ancak abonelik sözleşmesinin kurulmasından sonra, sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar tüketicinin talepte bulunması veya onay vermesi hâlinde abonelik sözleşmesi uzatılabilir.
    (4) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.

    Tekrar yazıyorum;

    sözleşme başka şey, taahhütname başka şey. Alıntıladığınız bölümde "abonelik sözleşmesi" diyor. Elbette ki abonelik sözleşmesini hiçbir cezai şart vs. ödemeden tek taraflı olarak feshedebilirsiniz. Fakat karşı taraf bu sözleşmenin yanına ilave olarak taahhütname alıyor. Bu taahhütnameyi okuyup imzalıyor ve karşılıklı olarak söz veriyorsunuz. Bu söz karşılığında da bazı avantajlar elde ediyorsunuz (indirim vb.). Sonrasında bu taahhüdü bozarsanız, taahhütnamede yazan cezai şarta katlanmak durumunda kalırsınız. Bakın sözleşme demiyorum, taahhütname diyorum. Zaten servis sağlayıcıların istedikleri de gayet makul, verdikleri indirim tutarlarını geri istiyorlar. Bir de varsa eğer cihaz bedelin istiyorlar. Yani taahhüdü bozduğunuz için havadan "bana 1000 lira ver" demiyorlar.

    Ancak şöyle bir istisnası var; piyasa fiyatı 100 lira olan modemi taahhütnameye 400 lira diye yazıp taahhüdün bozulması durumunda bu bedeli isteyebiliyorlar.

    Uzun lafın kısası; imzaladığınız evrakları iyi okuyun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: igorparker

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sunmedia

    6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN Kabul Tarihi: 7/11/2013

    bonelik sözleşmeleri
    MADDE 52 – (1) Abonelik sözleşmesi, tüketicinin, belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan sözleşmelerdir.
    (2) Yazılı veya mesafeli olarak kurulan bu sözleşmelerin bir nüshasının kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye verilmesi zorunludur.
    (3) Belirli süreli abonelik sözleşmelerine sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin hükümler konulamaz; ancak abonelik sözleşmesinin kurulmasından sonra, sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar tüketicinin talepte bulunması veya onay vermesi hâlinde abonelik sözleşmesi uzatılabilir.
    (4) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.

    Tekrar yazıyorum;

    sözleşme başka şey, taahhütname başka şey. Alıntıladığınız bölümde "abonelik sözleşmesi" diyor. Elbette ki abonelik sözleşmesini hiçbir cezai şart vs. ödemeden tek taraflı olarak feshedebilirsiniz. Fakat karşı taraf bu sözleşmenin yanına ilave olarak taahhütname alıyor. Bu taahhütnameyi okuyup imzalıyor ve karşılıklı olarak söz veriyorsunuz. Bu söz karşılığında da bazı avantajlar elde ediyorsunuz (indirim vb.). Sonrasında bu taahhüdü bozarsanız, taahhütnamede yazan cezai şarta katlanmak durumunda kalırsınız. Bakın sözleşme demiyorum, taahhütname diyorum. Zaten servis sağlayıcıların istedikleri de gayet makul, verdikleri indirim tutarlarını geri istiyorlar. Bir de varsa eğer cihaz bedelin istiyorlar. Yani taahhüdü bozduğunuz için havadan "bana 1000 lira ver" demiyorlar.

    Ancak şöyle bir istisnası var; piyasa fiyatı 100 lira olan modemi taahhütnameye 400 lira diye yazıp taahhüdün bozulması durumunda bu bedeli isteyebiliyorlar.

    Uzun lafın kısası; imzaladığınız evrakları iyi okuyun.

    Arkadaşım sözleşme ile taahhüt arasında ne fark var ??!! ikisininde ortak yönü ben size abone oldum 2 sene ayrılmayacağım değil mi ? yani senin dediğine göre ismi taahhüt olan bir kağıt parçası ile ismi sözleşme olan bir kağıt parçasının tüm içeriği aynı ise ne olacak ?




  • helsloot kullanıcısına yanıt
    Abonelik sözleşmesi bir çerçevedir. Tarafları, verilen hizmeti vs. tanımlar ve tarafları bağlar. Taahhütname adı üstünde, bir taahhüt içerir. İçine sözleşme hükümleri koyulmaz, sadece abonelik sözleşmesine atıfta bulunur. Yani taahhütname sözleşmeye ek olarak yapılır, tek başına taahhütname alamazsınız, bir sözleşmeye bağlanması gerekir.

    Sizin dediğiniz gibi servis sağlayıcılar taahhütnamelerde yer alan cezai şartları sözleşmeye yazsa ve taahhütname almasa, bu kanuna dayanarak cezai şart ödemeden aboneliği sonlandırabilirdiniz. Zaten bunu engellemek için taahhütname alıyorlar.

    Dikkat çekmeye çalıştığım husus bu, buradan gol yemeyin diye yazıyorum.

    Hukukçu değilim ama işim gereği her gün sözleşmelerle, taahhütnamelerle iç içeyim. Detaylı bilgi almak istiyorsanız hukukçulara sorun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: igorparker

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sunmedia

    6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN Kabul Tarihi: 7/11/2013

    bonelik sözleşmeleri
    MADDE 52 – (1) Abonelik sözleşmesi, tüketicinin, belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan sözleşmelerdir.
    (2) Yazılı veya mesafeli olarak kurulan bu sözleşmelerin bir nüshasının kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye verilmesi zorunludur.
    (3) Belirli süreli abonelik sözleşmelerine sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin hükümler konulamaz; ancak abonelik sözleşmesinin kurulmasından sonra, sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar tüketicinin talepte bulunması veya onay vermesi hâlinde abonelik sözleşmesi uzatılabilir.
    (4) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.

    Tekrar yazıyorum;

    sözleşme başka şey, taahhütname başka şey. Alıntıladığınız bölümde "abonelik sözleşmesi" diyor. Elbette ki abonelik sözleşmesini hiçbir cezai şart vs. ödemeden tek taraflı olarak feshedebilirsiniz. Fakat karşı taraf bu sözleşmenin yanına ilave olarak taahhütname alıyor. Bu taahhütnameyi okuyup imzalıyor ve karşılıklı olarak söz veriyorsunuz. Bu söz karşılığında da bazı avantajlar elde ediyorsunuz (indirim vb.). Sonrasında bu taahhüdü bozarsanız, taahhütnamede yazan cezai şarta katlanmak durumunda kalırsınız. Bakın sözleşme demiyorum, taahhütname diyorum. Zaten servis sağlayıcıların istedikleri de gayet makul, verdikleri indirim tutarlarını geri istiyorlar. Bir de varsa eğer cihaz bedelin istiyorlar. Yani taahhüdü bozduğunuz için havadan "bana 1000 lira ver" demiyorlar.

    Ancak şöyle bir istisnası var; piyasa fiyatı 100 lira olan modemi taahhütnameye 400 lira diye yazıp taahhüdün bozulması durumunda bu bedeli isteyebiliyorlar.

    Uzun lafın kısası; imzaladığınız evrakları iyi okuyun.

    Peki dostum ortada imza falan yoksa sadece outbound yani telefon üzerinden onay verildiyse bu da taahhüt olarak geçer mi ?




  • AlleinMann A kullanıcısına yanıt
    Bu konudan çok emin değilim açıkçası. Sanıyorum geçerli oluyor. Ama telefonla verildiği için cayabiliyor olmanız lazım. Yine de emin olmadan adım atmayin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • helsloot kullanıcısına yanıt
    Dostum hukukçu olmadığın ortada, sözleşmenin iptali sonucuna bağlanan her türlü ödeme koşuluna cezai şart denir. Ceza koşulu borçlunun alacaklıya karşı mevcut bir borcu hiç veya gereği gibi ifa etmemesi halinde ödemeyi üstlendiği, hukuki işlem ile belirlenmiş ekonomik değeri olan bir edimdir. [3] Ceza koşulu zararı tazmin amacı değil, sözleşmeden doğan borcun ifasını sağlama amacı güder.

    Arkadaşlar taahhüt, sözleşme, ceza, cayma bedeli vss gibi şeyleri farklı şeylermiş gibi göstermeye çalışan, bunun yanında baştan bilerek imzalıyorsun mecbur ödeyeceksin gibi şeylere itibar etmeyiniz. Kanun zaten 1 yıla kadar olan cayma bedelini karışmıyor.

    Kanun maddesi yoruma gerektirmeyecek kadar açıktır.
    (4) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir.

    Sözleşme yapmış ve bir yılını doldurmuş arkadaşlar bu kanun maddesini gerekçe göstererek cezai şart ödemeyiniz.


    Türk Borçlar Kanunumuzun “Borç İlişkilerinde Özel Durumlar” başlıklı dördüncü bölümünde “Üçüncü Ayırım” altında “Bağlanma Parası” ve “Cayma Parası” ile birlikte düzenlenmiştir. Bu durumun sebebi her üç kurumda da borçlunun sözleşme kurulurken alacaklıya miktarı belli olan bir ödemede bulunması veya ödemede bulunmayı taahhüt etmesidir. Ceza koşulunda borçlu alacaklıya belli bir ödemede bulunmayı taahhüt etmekte ancak borçlu bu ödemenin yapılmasını borca aykırı davranması koşuluna bağlamaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sunmedia -- 4 Kasım 2015; 19:43:16 >




  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    Yukarıda yazdıklarımı yanlış bulan arkadaş önce kanunun gerekçesini okusun ondan sonra hukuki birşey yazsın.
    KANUN MADDE GEREKÇESİNDEN (okumaya öşenmeyin diye önemli yerlerini işaretledim.)
    Madde 52- Birinci fıkrada abonelik sözleşmelerinin tanımı yapılmıştır. Bu sözleşmeler,
    tüketiciye, belirli bir mal veya hizmeti edinmesini sağlayan sözleşmelerdir. Bu edinim sürekli
    olabileceği gibi düzenli aralıklarla da olabilir. Elektrik, su, doğalgaz, telefon, gazete ve dergi
    abonelikleri bu sözleşme türüne örnek olarak verilebilir.
    İkinci fıkrada, yazılı veya mesafeli olarak akdedilen sözleşmelerin kâğıt üzerinde veya kalıcı
    veri saklayıcısı aracılığıyla tüketicilere verilmesi zorunlu kılınarak, tüketicilerin imzalamış oldukları
    sözleşmeler hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanmıştır.
    Dördüncü fıkrada, abonelik sözleşmelerinin feshedilmesine ilişkin düzenleme yapılmıştır.
    Abonelik sözleşmeleri ile ilgili olarak uygulamada yaşanan en önemli sorun, bunlara ilişkin sözleşme
    koşulları arasında otomatik uzatma hükümlerinin bulunması veya sözleşme sürelerinin çok uzun
    tutulmasıdır. Dolayısıyla bu fıkrada tüketicilere belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan
    belirli süreli abonelik sözleşmelerini diledikleri zaman feshetme hakkı verilmiştir.
    Diğer taraftan
    süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme
    koşullarında değişiklik yapılması halinde de tüketiciye sözleşmeyi feshetme imkânı tanınmıştır. Fesih
    bildirimi kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla da yapılabilecektir. Uygulamada
    tüketiciler zaman zaman kolay bir şekilde sözleşme kurabilirken, kurdukları bu sözleşmeyi
    feshedebilmeleri satıcı veya sağlayıcılar tarafından zorlaştırılabilmektedir. Örneğin mesafeli yöntemle
    kurulan bir internet aboneliğinin feshedilmesi için sağlayıcının tüketiciyi merkez ofis veya şubelerine
    çağırması gibi. Bu husus tüketiciler açısından hem zaman kaybına neden olmakta hem de daha
    maliyetli olmaktadır. Bunun önüne geçilmesi için tüketicinin sözleşmeyi nasıl akdetmiş ise aynı
    yöntemle de sözleşmeyi feshedebilmesine olanak sağlayacak bir düzenleme yapılmıştır.




  • Sunmedia kullanıcısına yanıt
    demekki 12 ay dolnca kapat gitsin olacak ve ben hemen kapatıp vdsl izmetine gececem bu nedir be 16diyor 8i zor veriyor
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.