Şimdi Ara

225mm lastiği 215 yapmak ne kadar fark eder?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
11.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Daha doğrusu ben hisseder miyim?

    Aracın orjinal lastiği 215/55/16, önceki sahibi 225/55/16 taktırmış. %1.7 lik fark var.

    Az çok araştırdım etkilerini de biliyorum fakat gözle görülür bir fark olur mu? 100-110u pek geçmem, otobanda nadiren 160-170 yaparım yani yol tutuşla pek bir işim olmuyor. Yola çok güzel oturuyor, güven veriyor ama 215 taktığımda yakıt düşecek, performans artacaksa orjinaline dönebilirim. Bir tanıdığım 205 yerine 215 taktırınca performansı düşüşünü fark ettiğini söylemişti, hemen 205e döndüm demişti.

    Aracım teknik veri olarak güçlü, devrini alınca uçuyor evet ama özellikle yüklüyken atmosferik olduğu için alt devirlerde hantal kalabiliyor. O yüzden düşünüyorum bunu, ne kadar az zorlanma o kadar iyi.

    Aracın elegance paketi 205/55 kullanıyor benimki avantgarde 215/55, üstünde ise 225 var yani kasaya göre gereğinden fazla gibi

    Özet; Yakıt tüketimi ve performans olumlu etkilenecekse yol tutuştan feragat edebilirim çünkü arabayı zırt pırt kaydıracak kadar zorlamıyorum. Ayrıca 215 de gayet kalın. Ama genelde fazla fark yoksa güvenlik açısından aynı ebatla devam ederim.

    Sizce orjinale döneyim mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackson -- 25 Ağustos 2013; 19:34:38 >







  • Hocam lastik iyi durumdaysa devam et ama yenileyeceğin zaman orjinale dön derim bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arac nedir motor nedir. Ona gore yorum yapalım. Kimi aracın motoru gucludur farketmez kimisinin de gucsuzdur. Motor etkilenir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • w210 e320.

    Maksimum tork 3000 devirde başlıyor ama araç genellikle 1800-2500 civarı vites değiştiriyor o yüzden bazen hantal kalabiliyor sonuçta alt devirlerde ortalama bir dizelden daha az tork veriyor. Belki 215 arabayı uçurmayacak ama az da olsa etkisi varsa değiştiririm çünkü 225 çok da gerekli değil diye düşünüyorum. Haa çok etkilemeyecekse kalın lastik daha iyidir tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    w210 e320.

    Maksimum tork 3000 devirde başlıyor ama araç genellikle 1800-2500 civarı vites değiştiriyor o yüzden bazen hantal kalabiliyor sonuçta alt devirlerde ortalama bir dizelden daha az tork veriyor. Belki 215 arabayı uçurmayacak ama az da olsa etkisi varsa değiştiririm çünkü 225 çok da gerekli değil diye düşünüyorum. Haa çok etkilemeyecekse kalın lastik daha iyidir tabi.

    Bence degistirmeye degecek kadar fark olmaz sonucta motor güclü. Boyle devam edin bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşür gitsin madem nadiren hız yapıyorsun hiç yapmazsın en fazla 205e geç tasarruflu bin şahinlerin 180kmh gittiği yollarda neden 130a çıkamayasın ki...
  • 215'den 205'e geçtiği normal arkadaşınızın. Büyük ihtimal C sınıfı bir araçtır ve motoru ufaktır. Babamın 1.3 CDTI aracı var. Ona anca 175mm lastik taksak gider ama fabrika koymuş 205'i ağırlığından ve güvenlikten dolayı

    Bir fark yaşamazsınız merak etmeyin. Orjinal ebatlar listesi vardır. Benzin kapağında psi değerleri yazar ama tam ölçüler yazar mı bilmiyorum. Onları öğrenin ona göre konfor odaklı performans odaklı hangisini seçeceğinize karar verin. Sadece lastiğin enlemesine boyunu değiştirerek hemde 10mm kadar düşük bir şeyle araç boğulmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    en fazla 205e geç tasarruflu bin şahinlerin 180kmh gittiği yollarda neden 130a çıkamayasın ki...

  • gülmeyin doğru söylüyor, geniş taban anormal ölçü lastiğe fazla para kaptırmaya gerek yok,

    geçeceğiniz lastik 205 55 16 efficientgrip performance olsun, ne yol tutuş, ne konfor, ne yağış, ne de tasarruf derdiniz olsun,

    her işinizi görür
  • O zaman 215e düşmek daha iyi olacak gibi.
  • Ebat büyümesi dur kalk trafikte yakıtı arttırır fakat sabit hız ve devirde de aynı oranda düşürür, bence şehir içi kullanım ağırlıktaysa orjinal ebada dönüş mantıklı şehir dışı ağırlıktaysa değil orjinal ebat sığıyorsa daha büyük çap.
  • W210 E200 Kompressor aracımın 215 55 16 ebatlarındaki lastiklerini 225 45 17 olarak değiştirdim. Yakıt ve performans olarak gram değişiklik yok arabada. Yol tutuşu ise belirgin oranda arttı. Eski lastiklerimin bitik olması da bu farkta etkili elbette.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hiç farketmez. ben yazlık 225 60 17 kışlık 215 60 17 kullanıyorum .sınırlarda kullanmadiğiniz sürece hissetmezsiniz.
  • Fiyatları araştırdım 215in en kalitelisi fiyatına 225 orta seviye alınıyor bu durumda nitelik nicelikten daha önde olacağı için her halükarda 215e döneceğim sanırım.

    AB etiketi olayı çok güzel olmuş. Şu anki lastiğimin yakıt verimliliği g yeni alacağım b. Üstündekinin ses seviyesi en yüksek yenisi en düşük yağmur performansı da a. Etiket sayesinde fiyata göre değil kaliteye göre karşılaştırabiliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    AB etiketi olayı çok güzel olmuş. Şu anki lastiğimin yakıt verimliliği g yeni alacağım b. Üstündekinin ses seviyesi en yüksek yenisi en düşük yağmur performansı da a. Etiket sayesinde fiyata göre değil kaliteye göre karşılaştırabiliyoruz.


    AB etiketi güzel bir hizmet, ama etikette yazan değerlerin sürekliliğinin ortalama kaç km. boyunca devam ettiğini görebilseydik keşke daha güzel olurdu. Bu arada 215
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.