Şimdi Ara

20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :( (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
2
Favori
7.901
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    filitresinin altında yağ soğutucuda var.

    filitresinin altında yağ soğutucuda var.

    "çok güçlü motorlarda yağı soğutmak için ayrı bir radyatör kullanılır" e ben ne dedim...
    .........................
    98 model arabada ne koyarsan koy gider diye bir şey olabilir mi

    Beyfendi ben 76 senesinden beri otomobil üzerindeyim 25 sene 20W-50 yağ kullandım Mercedes'inden BMW'sine kadar

    ...............

    binde 30 segman koyarsan piston boşluğundan dolayı piston vuruntusu oluşur...

    Normaldede zaten pistonla silindir arasında boşluk vardır segmanın amacıda bu boşluğu kapatıp vuruntuyu engellemektir, madem binde 30 segman vuruntu yapıyor neden üretiliyor, ben bu güne kadar 150'nin üzerinde 2. el araç alıp sattım bir sürü motora segman attırdım attırırkende başında durdum dediğim gibi az çok bilgim vardır ha bu arada bir sürü oromobil forumda da yöneticilik danışmanlık üyelik yaptım ve yapıyorum onuda belirteyim, Coşkun Uçar diye arattırırsanız Googlede bulursunuz...

    Çok afedersiniz kimseyle sidik yarışı yapmaya niyetim yok bilen bildiğini yazar okuyucuda hangisi işine gelirse onu alır, siz bildiklerinizi yazın bende bildiklerimi bu kadar basit...Saygılar.

    ha bu arada verdiğiniz sayfanın neresinde yazıyor yağ pistonları soğutur diye ben göremedim'de...

    Yağ soğutucu konusunda onu söyleyen karıştırmış dediğiniz için hem yağ soğutucu hem de yağ jeti olan motorum var ne söylediğimi biliyorum dedim. Eklediğim linkin son iki sayfasına bakarsanız görürsünüz. Yağ pistonu nasıl soğutuyor açıklamış dökümanda. Yağın soğutulması ile yağın parçaları soğutmasını karıştırıyorsunuz.

    20W-50 yağ kullanmış olabilirsiniz, eğer kullandığınız motorlar fabrikasyon olarak farklı bir yağ için hazırlanmış ve siz 20W-50 kullanmışsanız açıp o motorlara bakın yataklar kızıl hale gelmiştir. Sürtünen tüm parçalarda sıkıntı olmuştur olmaması mümkün değil. İster Mercedes ister BMW ister ne olursa olsun, yağın kalınlığına göre tüm boşluklar kanallar vs. fabrika tarafından ayarlanır, siz farklı yağ kullanırsanız motorunuzdaki aşınma etkisi de farklı olur.

    Ben sizin işi bilip bilmediğiniz konusunu tartışmıyorum, kendinize göre tecrübeniz vardır illaki ama hepsi doğru olacak diye bir husus yok değil mi? yaşınız itibariyle karşınızdakini tanımadan bilgisini küçümsemeyin ve yeni bilgilere her daim açık olun bence, nacizane bir tavsiye. Benim yaşım sizin kadar yok fakat kendime ait otomobil sitem var ve kendi aracım üzerine modifiye işlemleri ile uğraşıyorum sanırım yeterlidir.

    Binde 30 segman atarsın abicim, ama bu geçici çözümdür. Bunu sende biliyorsun. Neden alıp sattığın araçlarda düzgünce motor yaptırmadın? maliyetten kaçmak için, aracı elden çıkartmak için vs. sende biliyorsun ki pistonla gömlek arasındaki boşluk olması gerekenden fazla ise bir miktara kadar segman vs ile idare edebilir, ama piston vuruntusu krepaj gibi sorunlar da oluşabilir.

    Ben düzgün çalışan motoruna yağ değiştirip 5km. kullanıp yatak saranda gördüm. Yağ kalınlığını kafana göre değiştirirsen süprizlere de hazır olacaksın ne olacağı belli olmaz. Konuya dönecek olursak bu arkadaşın motoru zaten bitmiş, kalın yağ da deneyebilir, zeytin yağı da deneyebilir artık şansına, ben bildiklerimi yazdım arkadaş kendi seçimini yapar artık, amacım kimseyle polemiğe girmek değil.

    Herkese iyi günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    filitresinin altında yağ soğutucuda var.

    filitresinin altında yağ soğutucuda var.

    "çok güçlü motorlarda yağı soğutmak için ayrı bir radyatör kullanılır" e ben ne dedim...
    .........................
    98 model arabada ne koyarsan koy gider diye bir şey olabilir mi

    Beyfendi ben 76 senesinden beri otomobil üzerindeyim 25 sene 20W-50 yağ kullandım Mercedes'inden BMW'sine kadar

    ...............

    binde 30 segman koyarsan piston boşluğundan dolayı piston vuruntusu oluşur...

    Normaldede zaten pistonla silindir arasında boşluk vardır segmanın amacıda bu boşluğu kapatıp vuruntuyu engellemektir, madem binde 30 segman vuruntu yapıyor neden üretiliyor, ben bu güne kadar 150'nin üzerinde 2. el araç alıp sattım bir sürü motora segman attırdım attırırkende başında durdum dediğim gibi az çok bilgim vardır ha bu arada bir sürü oromobil forumda da yöneticilik danışmanlık üyelik yaptım ve yapıyorum onuda belirteyim, Coşkun Uçar diye arattırırsanız Googlede bulursunuz...

    Çok afedersiniz kimseyle sidik yarışı yapmaya niyetim yok bilen bildiğini yazar okuyucuda hangisi işine gelirse onu alır, siz bildiklerinizi yazın bende bildiklerimi bu kadar basit...Saygılar.

    ha bu arada verdiğiniz sayfanın neresinde yazıyor yağ pistonları soğutur diye ben göremedim'de...

    Yağ soğutucu konusunda onu söyleyen karıştırmış dediğiniz için hem yağ soğutucu hem de yağ jeti olan motorum var ne söylediğimi biliyorum dedim. Eklediğim linkin son iki sayfasına bakarsanız görürsünüz. Yağ pistonu nasıl soğutuyor açıklamış dökümanda. Yağın soğutulması ile yağın parçaları soğutmasını karıştırıyorsunuz.

    20W-50 yağ kullanmış olabilirsiniz, eğer kullandığınız motorlar fabrikasyon olarak farklı bir yağ için hazırlanmış ve siz 20W-50 kullanmışsanız açıp o motorlara bakın yataklar kızıl hale gelmiştir. Sürtünen tüm parçalarda sıkıntı olmuştur olmaması mümkün değil. İster Mercedes ister BMW ister ne olursa olsun, yağın kalınlığına göre tüm boşluklar kanallar vs. fabrika tarafından ayarlanır, siz farklı yağ kullanırsanız motorunuzdaki aşınma etkisi de farklı olur.

    Ben sizin işi bilip bilmediğiniz konusunu tartışmıyorum, kendinize göre tecrübeniz vardır illaki ama hepsi doğru olacak diye bir husus yok değil mi? yaşınız itibariyle karşınızdakini tanımadan bilgisini küçümsemeyin ve yeni bilgilere her daim açık olun bence, nacizane bir tavsiye. Benim yaşım sizin kadar yok fakat kendime ait otomobil sitem var ve kendi aracım üzerine modifiye işlemleri ile uğraşıyorum sanırım yeterlidir.

    Binde 30 segman atarsın abicim, ama bu geçici çözümdür. Bunu sende biliyorsun. Neden alıp sattığın araçlarda düzgünce motor yaptırmadın? maliyetten kaçmak için, aracı elden çıkartmak için vs. sende biliyorsun ki pistonla gömlek arasındaki boşluk olması gerekenden fazla ise bir miktara kadar segman vs ile idare edebilir, ama piston vuruntusu krepaj gibi sorunlar da oluşabilir.

    Ben düzgün çalışan motoruna yağ değiştirip 5km. kullanıp yatak saranda gördüm. Yağ kalınlığını kafana göre değiştirirsen süprizlere de hazır olacaksın ne olacağı belli olmaz. Konuya dönecek olursak bu arkadaşın motoru zaten bitmiş, kalın yağ da deneyebilir, zeytin yağı da deneyebilir artık şansına, ben bildiklerimi yazdım arkadaş kendi seçimini yapar artık, amacım kimseyle polemiğe girmek değil.

    Herkese iyi günler.

    Alıntıları Göster
    İnce yağ kullanmışsınız.Motorunuzda bitik olduğundan böyle bir sorunla karşılaşmışsınız. Yeniden 20-50 ye dönün...Bir müddet daha götürebilir.Durum müsait olunca da motoru hemen yaptırın....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Yağ soğutucu konusunda onu söyleyen karıştırmış dediğiniz için hem yağ soğutucu hem de yağ jeti olan motorum var ne söylediğimi biliyorum dedim. Eklediğim linkin son iki sayfasına bakarsanız görürsünüz. Yağ pistonu nasıl soğutuyor açıklamış dökümanda. Yağın soğutulması ile yağın parçaları soğutmasını karıştırıyorsunuz.

    20W-50 yağ kullanmış olabilirsiniz, eğer kullandığınız motorlar fabrikasyon olarak farklı bir yağ için hazırlanmış ve siz 20W-50 kullanmışsanız açıp o motorlara bakın yataklar kızıl hale gelmiştir. Sürtünen tüm parçalarda sıkıntı olmuştur olmaması mümkün değil. İster Mercedes ister BMW ister ne olursa olsun, yağın kalınlığına göre tüm boşluklar kanallar vs. fabrika tarafından ayarlanır, siz farklı yağ kullanırsanız motorunuzdaki aşınma etkisi de farklı olur.

    Ben sizin işi bilip bilmediğiniz konusunu tartışmıyorum, kendinize göre tecrübeniz vardır illaki ama hepsi doğru olacak diye bir husus yok değil mi? yaşınız itibariyle karşınızdakini tanımadan bilgisini küçümsemeyin ve yeni bilgilere her daim açık olun bence, nacizane bir tavsiye. Benim yaşım sizin kadar yok fakat kendime ait otomobil sitem var ve kendi aracım üzerine modifiye işlemleri ile uğraşıyorum sanırım yeterlidir.

    Binde 30 segman atarsın abicim, ama bu geçici çözümdür. Bunu sende biliyorsun. Neden alıp sattığın araçlarda düzgünce motor yaptırmadın? maliyetten kaçmak için, aracı elden çıkartmak için vs. sende biliyorsun ki pistonla gömlek arasındaki boşluk olması gerekenden fazla ise bir miktara kadar segman vs ile idare edebilir, ama piston vuruntusu krepaj gibi sorunlar da oluşabilir.

    Ben düzgün çalışan motoruna yağ değiştirip 5km. kullanıp yatak saranda gördüm. Yağ kalınlığını kafana göre değiştirirsen süprizlere de hazır olacaksın ne olacağı belli olmaz. Konuya dönecek olursak bu arkadaşın motoru zaten bitmiş, kalın yağ da deneyebilir, zeytin yağı da deneyebilir artık şansına, ben bildiklerimi yazdım arkadaş kendi seçimini yapar artık, amacım kimseyle polemiğe girmek değil.

    Herkese iyi günler.

    beyfendi yağlar 3'e ayrılır...paran ne kadarsa o kadar iyisini alırsın

    1 Madeni yağ
    2 Tam Sentetik yağ
    3 Yarı sentetik yağ

    Yağın derecesi ise kullanılan dış ortam sıcaklığına göre belirlenir fabrika standart yağ kullanır nerden bilsin adam bu araba nerde kullanılacak sen bir dahaki sefere bulunduğun ortamın dış hava sıcaklığına göre koyarsın yukarda anlattım tablosunuda koydum hala neyi anlatmaya çalışıyorsunuz aynı araca Erzurumda'da 5w-50 koyarsın Antalya'da 15w - 50 ha aracın turbo ise dış hava sıcaklığının kaldırabileceği en ince yağı seçersin, segman atmak hiçde geçici bi çözüm değildir ha 3 bin lira verirsin motor yaparsın 300 bin gider 1000 lira verir segman atarsın 150 bin gider...bir daha koyuyorum yağ seçim tablosunu iyice bi inceleyin yazıyo orda hangi sıcaklık aralığında hangi yağın kullanılacağıboşuna değişik efsaflarda yağ üretilmiyor

     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun Uçar -- 9 Haziran 2013; 20:27:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Yağ soğutucu konusunda onu söyleyen karıştırmış dediğiniz için hem yağ soğutucu hem de yağ jeti olan motorum var ne söylediğimi biliyorum dedim. Eklediğim linkin son iki sayfasına bakarsanız görürsünüz. Yağ pistonu nasıl soğutuyor açıklamış dökümanda. Yağın soğutulması ile yağın parçaları soğutmasını karıştırıyorsunuz.

    20W-50 yağ kullanmış olabilirsiniz, eğer kullandığınız motorlar fabrikasyon olarak farklı bir yağ için hazırlanmış ve siz 20W-50 kullanmışsanız açıp o motorlara bakın yataklar kızıl hale gelmiştir. Sürtünen tüm parçalarda sıkıntı olmuştur olmaması mümkün değil. İster Mercedes ister BMW ister ne olursa olsun, yağın kalınlığına göre tüm boşluklar kanallar vs. fabrika tarafından ayarlanır, siz farklı yağ kullanırsanız motorunuzdaki aşınma etkisi de farklı olur.

    Ben sizin işi bilip bilmediğiniz konusunu tartışmıyorum, kendinize göre tecrübeniz vardır illaki ama hepsi doğru olacak diye bir husus yok değil mi? yaşınız itibariyle karşınızdakini tanımadan bilgisini küçümsemeyin ve yeni bilgilere her daim açık olun bence, nacizane bir tavsiye. Benim yaşım sizin kadar yok fakat kendime ait otomobil sitem var ve kendi aracım üzerine modifiye işlemleri ile uğraşıyorum sanırım yeterlidir.

    Binde 30 segman atarsın abicim, ama bu geçici çözümdür. Bunu sende biliyorsun. Neden alıp sattığın araçlarda düzgünce motor yaptırmadın? maliyetten kaçmak için, aracı elden çıkartmak için vs. sende biliyorsun ki pistonla gömlek arasındaki boşluk olması gerekenden fazla ise bir miktara kadar segman vs ile idare edebilir, ama piston vuruntusu krepaj gibi sorunlar da oluşabilir.

    Ben düzgün çalışan motoruna yağ değiştirip 5km. kullanıp yatak saranda gördüm. Yağ kalınlığını kafana göre değiştirirsen süprizlere de hazır olacaksın ne olacağı belli olmaz. Konuya dönecek olursak bu arkadaşın motoru zaten bitmiş, kalın yağ da deneyebilir, zeytin yağı da deneyebilir artık şansına, ben bildiklerimi yazdım arkadaş kendi seçimini yapar artık, amacım kimseyle polemiğe girmek değil.

    Herkese iyi günler.

    beyfendi yağlar 3'e ayrılır...paran ne kadarsa o kadar iyisini alırsın

    1 Madeni yağ
    2 Tam Sentetik yağ
    3 Yarı sentetik yağ

    Yağın derecesi ise kullanılan dış ortam sıcaklığına göre belirlenir fabrika standart yağ kullanır nerden bilsin adam bu araba nerde kullanılacak sen bir dahaki sefere bulunduğun ortamın dış hava sıcaklığına göre koyarsın yukarda anlattım tablosunuda koydum hala neyi anlatmaya çalışıyorsunuz aynı araca Erzurumda'da 5w-50 koyarsın Antalya'da 15w - 50 ha aracın turbo ise dış hava sıcaklığının kaldırabileceği en ince yağı seçersin, segman atmak hiçde geçici bi çözüm değildir ha 3 bin lira verirsin motor yaparsın 300 bin gider 1000 lira verir segman atarsın 150 bin gider...bir daha koyuyorum yağ seçim tablosunu iyice bi inceleyin yazıyo orda hangi sıcaklık aralığında hangi yağın kullanılacağıboşuna değişik efsaflarda yağ üretilmiyor

     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(


    Hocam yağın ne olduğunu biliyorum ama size anlatamıyorum. Neyse siz sadece yağın vizkozitesini kullanma sıcaklığı olacak algılayın ama kışın 20W-50 nin pekmez gibi olacağını hesaba katmayın. Yağların arasındaki kalınlık farkını hiçe sayın. Bu yaşınızdan sonra sizdeki tabuların yıkılması zor.

    Size iyi akşamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Hocam yağın ne olduğunu biliyorum ama size anlatamıyorum. Neyse siz sadece yağın vizkozitesini kullanma sıcaklığı olacak algılayın ama kışın 20W-50 nin pekmez gibi olacağını hesaba katmayın. Yağların arasındaki kalınlık farkını hiçe sayın. Bu yaşınızdan sonra sizdeki tabuların yıkılması zor.

    Size iyi akşamlar.

    Saygısızlık yapıyorsunuz sizi adam yerine koydum cevap verdim konu'nun yaşla ne ilgisi var bunlar bilimsel kayıtlar bi tarafımdan uydurmuyorum adam liste yapmış koymuş oraya hala algılayın diyorsunuz sanırım sizde var bi algılama sorunu o listeyi yapan ben değilim üretici firma neyse elinizde söylediklerimin aksini kanıtlayacak bilimsel veriler olmadığı için hala bana sataşmaya devam edin belki kendinizi haklı çıkaracak bişi bulursunuz...Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Hocam yağın ne olduğunu biliyorum ama size anlatamıyorum. Neyse siz sadece yağın vizkozitesini kullanma sıcaklığı olacak algılayın ama kışın 20W-50 nin pekmez gibi olacağını hesaba katmayın. Yağların arasındaki kalınlık farkını hiçe sayın. Bu yaşınızdan sonra sizdeki tabuların yıkılması zor.

    Size iyi akşamlar.

    Saygısızlık yapıyorsunuz sizi adam yerine koydum cevap verdim konu'nun yaşla ne ilgisi var bunlar bilimsel kayıtlar bi tarafımdan uydurmuyorum adam liste yapmış koymuş oraya hala algılayın diyorsunuz sanırım sizde var bi algılama sorunu o listeyi yapan ben değilim üretici firma neyse elinizde söylediklerimin aksini kanıtlayacak bilimsel veriler olmadığı için hala bana sataşmaya devam edin belki kendinizi haklı çıkaracak bişi bulursunuz...Saygılar.

    İlk mesajdan beri saygısızlık yapan sizsiniz, yaşınıza hürmet bir şey demedim nerede saygısızlık yaptım yahu? Şimdide adam yerine koydum falan filan, cevap vermeyin o zaman efenim zorlamıyoruz sizi.

    Bilimsel veri diyorsunuz bilimsellikten uzak konuşuyorsunuz. İnternette yağ vizkozitesi ile ilgili bir sürü döküman var, forumda defalarca geniş çapta paylaşıldı. Bakın öğrenin. İnsanları yanlış bilgilendirmeyin. Bulduğunuz çizelgede gördüğünüzü bile anlamıyorsunuz ben daha ne yapayım, 20 derecenin altında 20W-50 kullandığınız yağ Türkiye şartlarında ne halde olur? Zaten bizim millet yağ değişimini sürekli aksatır, sonra karterin içinden jöle toplarsınız.

    Bas bas bağırıyoruz kafanıza göre yağ değiştirmeyin fabrikanın önerdiği yağı kullanın diye insanlara, siz gelmiş istediğim yağı seçer kullanırım diyorsunuz. Buyrun kullanın sizi ikna etmek için kendimi yoracak değilim. Sonra motor içinde yatak yorgan ne varsa aşırı ısınma ve yetersiz yağlanmadan nar gibi kızarmış oluyor.

    Şu anda içinde olduğumuz konu zaten yeterince açık örnek değil mi? 20-50 den 10-40 a geçmiş arkadaş motor nasıl tepki vermiş, sizin düşünce yapınıza göre 20-50 ile 10-40 şu bulunduğumuz mevsimde gayet normal kullanılabilir yağlar öyle değil mi? hatta 10w-60 da koyabilir gayet normal, çizelgeniz öyle diyor. Şu anda mevsim sıcaklıklarına göre bu iki yağda kullanılabilir aralıkta. Peki niye araç buji yağladı açıklayın hadi? demekki çizelgenizde görünmeyen detaylar varmış değil mi?

    Bu arkadaşın motoru açılacak bakılacak yağla yoğurtla çözüm bulunamaz. Sizin tavsiyeniz üzerine motoruna 20W-50 koyup dağın başında kalırsa kurtarmaya gidecek misiniz?

    Size sataşacak olsam son iki mesajımda kendi adıma konuyu kapatmak için çabalamam. Üsteleyen sizsiniz birde kendinizi haklı çıkartmaya çalışıyorsunuz. Sizin gibi kişilerle çok uğraştık bilinçlendirmek için ama bildiğinizden şaşmıyorsunuz. Açıp okumak araştırmak yok, ikna olmamak için sabit bir inat var bir de hadi buyur beni bilgilendir diyorsunuz. Araştırın öğrenin zor değil.

    Sayfalarca yazsam yine kabul ettiremem size bu gayet açık ve net. Bu yüzden siz daha fazla saygısızlaşmadan konudan ayrılıyorum. İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Açıp okumak araştırmak yok, ikna olmamak için sabit bir inat var bir de hadi buyur beni bilgilendir diyorsunuz. Araştırın öğrenin zor değil.

    Sayfalarca yazsam yine kabul ettiremem size bu gayet açık ve net. Bu yüzden siz daha fazla saygısızlaşmadan konudan ayrılıyorum. İyi forumlar...

    keşke benim kadar okuyup araştırsanız, beni bilen bilir öğrenmek isteyende araştırı bakalım bu konuda ne kadar bilgiliyim deiklerim ne kadar doğru, anlayan anladı zaten dediğiniz gibi konuyu uzatmaya gerek yok, ben belgeyi ortaya koyarım isteyen istediğin alır yağ soğutma yapar dediniz ortaya koyduğunuz belgede öle bişi yok adam mecburum diyo hala dağ başında kalırsa diyorsunuz neyse bende söyliyeceğimi söyledim zaten konu sahibi kişide benim ne demek istediğimi anladı daha fazla yazmamın anlamı yok, sizede iyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Açıp okumak araştırmak yok,

    iyice bi okuyun bakalım ne diyor burda, bakalım kim araştırıp okuyor kim okumuyor...bu arada piston soğutma olayı için dikkatimi yağ konusuna odakladığım için motoru soğutma olarak algıladım onun için itiraz ettim, sonra tekrar okuyunca farkettim yanlız tüm pistonlarda yok diye biliyorum zira yağı soğutma olarak kullanan motorlarda daha öncede belirttiğim gibi yağ soğutma radyatörü vardır...

    http://www.4x4dergi.com/214/

    Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağlar
    Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır: Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar. Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir.
    Günümüzde araçların tamamına yakınında kullanılan multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır.

    http://www.tasit.com/oto-bilgileri/otomobil-ve-yasam/yag-degisimi.html

    Araç üreticileri değişik mevsim koşulları için değişik viskozitelerde (SAE J300 viskozite sınıflaması) yağlar önermişlerdir. Kış şartları için genellikle daha ince (daha düşük viskoziteli) yaz şartlarında ise daha yüksek viskoziteli yağlar önerilir.

    http://www.otosatissonrasi.com/haberdetay/Motor-Yaglari-Ile-Ilgili-Faydali-Bilgiler/96

    İklim koşullarına göre ( çok soğuk iklimlerde, sentetik yağların seçilmesi gibi ) seçilir.

    http://www.meganeforum.net/index.php/megane-bilgi/62-motor-icin-yagin-onemi-ve-dogru-yag-secimi.html

    Viskozite ve Viskozite Endeksi Nedir?
    Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir.

    Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Vizkozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir.

    Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun Uçar -- 10 Haziran 2013; 4:30:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26



    abicim supersiniz hangi sehirdesiniz?

    teşekkür ederim İstanbul Acıbadem'deyim...

    bi toplanti filan olursa tanisalim sizle bende 35 yasindayim 30 senesi sanayidir kamyoncu oglu olarak:)))

    Çok memnun olurum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26



    abicim supersiniz hangi sehirdesiniz?

    teşekkür ederim İstanbul Acıbadem'deyim...

    bi toplanti filan olursa tanisalim sizle bende 35 yasindayim 30 senesi sanayidir kamyoncu oglu olarak:)))

    Çok memnun olurum...

    Alıntıları Göster
    20-50 den 10-40 a geçti diye motor buji yağlıyorsa, o motorda ciddi sorun var demektir, fatura hemen yağa kesilmiş. Motor yağının esas amacı kaçağı önlemek değil zaten, ayrıca film kopmalarından bahsedilmiş, benim bildiğim mineral yağlar bu film kopma hızlarına en dayanıksız yağlar, Yıllar önce BMW M 3 motoruyla mobil mühendisleri film kopma hızlarıyla ilgili bir laboratuar deneyi yapmıştı, mineral esaslı yağlar 7000-8000 devirde pert oluyor, sentetik yağların çıkış noktası zaten bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    20-50 den 10-40 a geçti diye motor buji yağlıyorsa, o motorda ciddi sorun var demektir, fatura hemen yağa kesilmiş. Motor yağının esas amacı kaçağı önlemek değil zaten, ayrıca film kopmalarından bahsedilmiş, benim bildiğim mineral yağlar bu film kopma hızlarına en dayanıksız yağlar, Yıllar önce BMW M 3 motoruyla mobil mühendisleri film kopma hızlarıyla ilgili bir laboratuar deneyi yapmıştı, mineral esaslı yağlar 7000-8000 devirde pert oluyor, sentetik yağların çıkış noktası zaten bu.

    Mineral yağ konusunda söylediklerinize katılmakla beraber dış hava sıcaklığına uygun olmayan yağ seçildiğinde'de yüksek devirlere çıkmasına gerek kalmadan yağ aşırı ısındığında viskositesini kaybedip su haline dönüşüyor ve silindir yüzeylerinden kopuyor ve silindirler yağsız kalıyor OPET yağ bölümü başkanı bana böle anlatmıştı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    20-50 den 10-40 a geçti diye motor buji yağlıyorsa, o motorda ciddi sorun var demektir, fatura hemen yağa kesilmiş. Motor yağının esas amacı kaçağı önlemek değil zaten, ayrıca film kopmalarından bahsedilmiş, benim bildiğim mineral yağlar bu film kopma hızlarına en dayanıksız yağlar, Yıllar önce BMW M 3 motoruyla mobil mühendisleri film kopma hızlarıyla ilgili bir laboratuar deneyi yapmıştı, mineral esaslı yağlar 7000-8000 devirde pert oluyor, sentetik yağların çıkış noktası zaten bu.

    Mineral yağ konusunda söylediklerinize katılmakla beraber dış hava sıcaklığına uygun olmayan yağ seçildiğinde'de yüksek devirlere çıkmasına gerek kalmadan yağ aşırı ısındığında viskositesini kaybedip su haline dönüşüyor ve silindir yüzeylerinden kopuyor ve silindirler yağsız kalıyor OPET yağ bölümü başkanı bana böle anlatmıştı...

    Alıntıları Göster
    Silifkede otruyorum.Silifke sıcak bölge.KANUNİ 15 Motorsikletime nasıl bir yağ tavsiye ederseniz.20 w mi 15 w mi
    yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alia

    Silifkede otruyorum.Silifke sıcak bölge.KANUNİ 15 Motorsikletime nasıl bir yağ tavsiye ederseniz.20 w mi 15 w mi
    yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    Coşkun uçar ve President:

    yukarıda da bir arkadaşın belirttiği gibi, görülüyor ki ikinizin de belirli bir bilgi seviyeniz var, forumun da amacı budur zaten, karşılıklı bilgi alışverişi, fikir paylaşma, bilmediğini öğrenme vsvs.

    birbirinize kızmadan devam ederseniz gayet güzel bir sayfa olacak, coşkun beyin yaşını öğrendik, president'in yaşını bilmiyoruz ama üslubundan gördüğümüz kadarıyla o da belirli bir olgunluğa sahip.

    bu durumda, bana göre, size yakışan daha yumuşak bir şekilde tartışarak fikir paylaşımında bulunmak olur. hem sizler sinirlenmezsiniz, hem bizler faydalanırız.

    selamlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    Coşkun uçar ve President:

    yukarıda da bir arkadaşın belirttiği gibi, görülüyor ki ikinizin de belirli bir bilgi seviyeniz var, forumun da amacı budur zaten, karşılıklı bilgi alışverişi, fikir paylaşma, bilmediğini öğrenme vsvs.

    birbirinize kızmadan devam ederseniz gayet güzel bir sayfa olacak, coşkun beyin yaşını öğrendik, president'in yaşını bilmiyoruz ama üslubundan gördüğümüz kadarıyla o da belirli bir olgunluğa sahip.

    bu durumda, bana göre, size yakışan daha yumuşak bir şekilde tartışarak fikir paylaşımında bulunmak olur. hem sizler sinirlenmezsiniz, hem bizler faydalanırız.

    selamlar..

    Alıntıları Göster
    Herkesin yazdığı da bakış açısına göre doğru. Motorun silindir yüzeyini dikkate alırsak durum farklı, motorun genelini dikkate alırsak durum farklı. Silindir yüzeyindeki yağın yanma odasına kaçma miktarını düşüreceğiz diye kalın yağ kullandığımızda başka bir yerde yağlama problemi oluşup oluşmayacağını bilemeyiz.

    Suyu 20 metre yükseliğe pompalayabilen bir su pompasına, reçel koyarsak 2 metre yukarıya ancak basabilir. Yani pompaların performansları pompaladıkları sıvının viskozitesiyle (kaba tabirle: inceliği ) ilgilidir.


    Biz bujiler yağlanmasın diye, yanma odasına geçen yağı azaltalım diye, boşluklardan daha zor geçer diye daha kalın bir yağ kullandığımızda motorun uzak köşelerine giden yağın miktarını azaltmış oluruz. Çünkü hem pompanın performansını düşürmüş oluruz, hem de yağın geçtiği kanallarda sürtünmesini artırmış oluruz, motorda dolaşan yağın miktarı azalır.


    Yağın tabiki temel görevi, motor parçaları arasındaki sürtünmeyi azaltmaktır fakat yan görevleri de vardır, bunlar aşınma sonucu oluşan çapakları bölgeden uzaklaştırmak, soğutma suyunun ulaşamadığı hareketli parçaları soğutmak (üzerlerine aldıkları ısıyı başka yerde su ve havayla soğuyan motor bloğuna aktarmak) ve korozyonu önlemektir. Yağ olmasaydı boşlukta çalıştığı için ısısını hiç bir yere aktaramayan piston kolu muhtemelen erirdi.



    Aşağıdaki tabloda, kullanılan yağlara göre külbitör kolunda oluşan yağ basınç değerleri verilmiştir.

    Grafikte külbitör kolundaki yağ basıncının zamana ve kullanılan yağın cinsine göre değişimi verilmiştir.


    Görüldüğü üzere, Sentetik 5W40 yağ ile külbitördeki yağ basıncı ilk 35 saniye sıfır iken 40. saniyede 50 psi ve sonrasında 57 psi seviyesinde iken
    15W40 normal yağ, ilk 75 saniye sıfır iken ancak 90 saniye sonra 50 psi'a yaklaşıyor ve 110 saniye sonra ancak 50 psi olabiliyor.


    Motorlarda aşınmanın büyük kısmı sabah ilk marşa olur denmesinin sebebi de budur. Görüldüğü gibi ilk yağ ile 35 saniye yağsız kalan külbitör kolu, 2. yağ ile 75 saniye yağsız çalışıyor.



    Motorlarda yağ seçimi önemlidir, tasarımında kullanılan yağ önemlidir. Daha ince veya daha kaliteli bir yağ kullanırken çok dikkat etmemize gerek yoktur fakat daha kalın yağ kullanırken dikkatli olmalıyız. Kaş yapayım derken göz çıkarabiliriz.

    ( Tabiki ekonomik olarak hiç imkanı olmayan ve bir şekilde aracını faal tutmak isteyen kişi bazı riskleri göze almış veya alması gereken kişidir. Fakat ileri vadede ekstra masraflar çıkarabileceğini, böyle bir riskin var olduğunu belirtmek de kötü bir şey değildir. )

     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(




  • aktuz A kullanıcısına yanıt
    Sabrınızdan dolayı tebrik ederim. Yağların sadece alt ve üst çalışma sıcaklıklarına bakılarak bu yağ bu mevsimde kullanılır mantığının yanlış olduğunu, viskozitenin sadece alt ve üst sıcaklık limitindeyken değil, normal sıcaklıkta da yağdan yağa ciddi değişim gösterdiğini, fabrikanın motor parçaları arasındaki boşlukları belli bir yağa göre ayarladığını, iç yağ basıncının ve yağ pompasının belli yağa göre planlandığını, daha kalın ve daha ince yağların motorun tipine göre iç aksamlarda farklı farklı sonuçlara meydan verebileceğini ben anlatamadım. Umarım sizin bu sabırlı ve detaylı mesajınızdan anlaşılmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Sabrınızdan dolayı tebrik ederim. Yağların sadece alt ve üst çalışma sıcaklıklarına bakılarak bu yağ bu mevsimde kullanılır mantığının yanlış olduğunu, viskozitenin sadece alt ve üst sıcaklık limitindeyken değil, normal sıcaklıkta da yağdan yağa ciddi değişim gösterdiğini, fabrikanın motor parçaları arasındaki boşlukları belli bir yağa göre ayarladığını, iç yağ basıncının ve yağ pompasının belli yağa göre planlandığını, daha kalın ve daha ince yağların motorun tipine göre iç aksamlarda farklı farklı sonuçlara meydan verebileceğini ben anlatamadım. Umarım sizin bu sabırlı ve detaylı mesajınızdan anlaşılmıştır.
    5 günlüğüne şehir dışındaydım,bugün itibariyle Ankara'ya geldim.Yakın çevredeki 3-4 benzinliğe sorduğumda 3 litre 20w-50 fiyatları 30-32 tl arasında.

    Güvenirlik olarak Opet kafama yattı.Zaten en bol müşterisi olan istasyon oraBiraz sonra yağı değiştiriyorum,sonuçları burada paylaşırım.Araca zaten 1.500 tl ye yakın baskı balataydı,klimaydı,frendi,ön takımdı.... şuydu buydu o kadar masraf ettik,motor gidik çıktı.Şansımız yokmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    5 günlüğüne şehir dışındaydım,bugün itibariyle Ankara'ya geldim.Yakın çevredeki 3-4 benzinliğe sorduğumda 3 litre 20w-50 fiyatları 30-32 tl arasında.

    Güvenirlik olarak Opet kafama yattı.Zaten en bol müşterisi olan istasyon oraBiraz sonra yağı değiştiriyorum,sonuçları burada paylaşırım.Araca zaten 1.500 tl ye yakın baskı balataydı,klimaydı,frendi,ön takımdı.... şuydu buydu o kadar masraf ettik,motor gidik çıktı.Şansımız yokmuş

    Geçmiş olsun. Motorunuzda sadece silindir aşınması var görünen. Diğer aksamlarda sorun yok. Silindir ve piston revizasyonu ile anormal masraflara katlanmadan sorunsuz bir motora sahip olabilirsiniz. Bu yüzden zaten motor bitmiş diye normal olmayan uygulama ve kullanımdan uzak durmanızı tavsiye ederim. Diğer aksamlara da hasar verirseniz motor değişikliğine mecbur ya da anormal maliyetlerle karşı karşıya kalabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Geçmiş olsun. Motorunuzda sadece silindir aşınması var görünen. Diğer aksamlarda sorun yok. Silindir ve piston revizasyonu ile anormal masraflara katlanmadan sorunsuz bir motora sahip olabilirsiniz. Bu yüzden zaten motor bitmiş diye normal olmayan uygulama ve kullanımdan uzak durmanızı tavsiye ederim. Diğer aksamlara da hasar verirseniz motor değişikliğine mecbur ya da anormal maliyetlerle karşı karşıya kalabilirsiniz.

    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.Yağ değişimine gittiğim benzinlikteki yağcı araca 20w-50 koymaya hiç yanaşmadı.Bu tür motorlara büyük zararlar verir,efendime söyleyeyim çok kalın olduğundan bunun oluru 10w-40 tır.Yağ yakma çok fazla olursa 15w-40 koyun... dedi.

    Daha önceden yağın kalınlığından anladığım kadarıyla 20w-50 idi.Araç geç devirleniyor ve ivmeleniyordu.Fakat buji kurumlanması,yağlanması geç olmasına rağmen, şimdi ki gibi seri ve çabuk devirlenmiyordu.Opet'teki yağcı,yağ eksildikçe tamamlayın,motoru gittiği yere kadar kullanın,dedi.Yarında 1-2 yetkili servis ve sanayideki ustalara yağ mevzunu soracağım bakalım onlar ne diyecek ? Motor tekleme falan yapmıyor,sadece buji yağlanması oluyor.

    Bu arada yağ kutuların bazıların üzerinde ayrıca LPG (10w-40 LPG ) yazıyor,bazılarında sadece yağ özelliklerini (10w-40) belirtiyor.Satıcılar LPG ile benzin arasında yağ farkınının olmadığını söyledi.Sadece işaretten (LPG) ibaret olduğunu dile getirdiler.

    Türkçe kılavuzda 20w-50 yazıyor.

     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(

    İngilizce kılavuzda büyük ihtimal İngiltere kaynaklı ! 15w-40 denmiş.

     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 14 Haziran 2013; 21:10:06 >




  • Mantik olarak yag olmasa surtunme daha cok olacagindan daha fazla isinacak. Duz mantik bakarsak yagda bir nevi sogutma isi yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    Mantik olarak yag olmasa surtunme daha cok olacagindan daha fazla isinacak. Duz mantik bakarsak yagda bir nevi sogutma isi yapar
    LPG ifadesinin sadece etiketten ibaret olduğunu düşünüyordum çoğu kişide öyle düşünüyor fakat ufak bir araştırma yaptım ve bu araştırmamı düzenledim.

    [size=5]LPG ifadesi sadece etiketten ibaret değil.
    Yağın içindeki katkılar ve oranları farklı.
    Castrol GTX 20w50 ve Castrol GTX 20w50 LPG vizkozite değerleri

     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nevrullah -- 18 Eylül 2015; 15:59:32 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.