|
Bildirim
avrupada luks otomobile baktiginda genelde icindeki turk cikiyor. bizde ulasilmasi zor oldugu icin araba zenginlik ve prestij sembolu, avrupali icinse ise ihtiyac kalemlerinden sadece bir tanesi.
|
“""""""Geçtiğimiz yıl Avrupa'da en çok satan ikinci otomobil ise 235.893 adet ile Dacia Sandero oldu. Volkswagen T-Rock, 206.438 adet ile üçüncü, Renault Clio 202.942 adet ile dördüncü, Peugeot 208 ve Opel Corsa ise sırasıyla 194.376 ve 188,662 adet ile beşinci ve altıncı sırada yer aldı.“"""""
Avrupa halkı yuksek refah seviyesine rağmen gayet mütevazi araçlar tercih ediyor anladığım kadarıyla Bizde olsa kimse Mercedes , Audi , bmw altı bir markaya binmezdi |
|
|
|
|
|
farkı nedir? |
|
Avrupa yine bir adım önde gidiyor. Biz de pislikte boğulmaya... |
Yalan, yanlış bilgi. Klâsik Avrupa yağlama mesajı. Kaynak Toto. Audi bmw mercedes Avrupa'da en çok satan 3. 4. ve 5. marka oldu. İlk 5 te üç premium marka. |
Bence detaya girmediği için yanlış anlamışsın hocam.. dediği doğru ama üst segment araçlarda geçerli. bakıyorsun bir AMG Mercedes, Audi S6, efendime söyleyeyim modifiyeli M5, zifiri siyah camlı basık S550 bunları kullananların çoğunluğu Türkler ve araplar. ama Audi A3, Q2, X1, X3, Gla vb gibi alt-orta segmentlere dağılmış araçları herkes alıyor, bölge yerlileri çoğunlukta.. |
Üst düzey vs karıştırmaya gerek yok. Bunun istatistiğini kimse veremez. Avrupaya giden zengin türkler araplar elbette lüks araba alacak ama bu kesim çok çok azınlıkta. O yüzden katılmıyorum hiç bir şekilde. Avrupalı da gayet alıyor işte. Az uz değil ki. Satılan porsche sayısına bakın. İlk 5 te 3 premium marka var. Tartışılacak konu değil. Avrupalı bizden daha çok premium tercih ediyor. Bizde durum daha vahim. Premium sayılamayacak q2, a3, 1 serisi, a serisi, gla, glb, xc40 gibi araçları çıkarın premium markaların satışları yarıya düşer. |
Doğru, istatistiki bir şey veremem ama Hollanda, Almanya, Litvanya, Avusturya gibi ülkelerde nerede üst sınıf lüks araç, orada Türk gördüm.. ezbere değil gözleme dayalı konuşuyorum açıkcası. hatta son gittiğimizde eindhoven'da kaldığımız yerleşkede kendi-eşi ve iki çocuğuna 4 tane E serisi almış bir abi vardı. çok yardımsever bir abiydi ama böyle bir anlamsızlığı hiçbir avrupalı yapmıyor. fakat Türkler amansızca lüks araç peşinde. tabiki avrupa sadece bu ülkelerden ibaret değil, diğer ülkelerde Fransa, İspanya, İtalya gibi, böyle bir durum yok, o kadar Türk yok zaten. genel satışlarda kalan ülkelerin de rolü büyük. |
Tam zıt örnekleri de ben sayabilirim. Tr de mercedese binip Avrupa'ya taşınınca normal markaya geçen arkadaşım var. Tr de ikinci eli iyi. Alırken pahalı alıyoruz ama satarken de pahalı satıyoruz. Avrupa'da değer kaybı daha fazla. Ona rağmen premium satışları çok fazla. Sınıf, aynı zamanda oda arkadaşım Hollanda'da, karı koca it sektöründe. Bindikleri araba eski model 1.0 atmosferik polo. Ben burada ikinci arabamı sıfırlanmayı düşünüyorum. Bende nasılsa zamlanır, şimdi alırsam fırsat olur vs düşüncesler var. Sıfırlama, yenileme iç güdüsü var ama onda yok. Abisi fransada, araba bile almıyor. Sorsan masraf. Metro var her yerde, lazım olunca şuradan kiraliyorum diyor. |
Elon Musk darphane gibi para basıyordur şimdi. |
Abi siz belli bir sosyokültürel bir düzeyi olan Türklerden bahsediyorsunuz.. göç eden yetişmiş işgücünü söylüyorsunuz. Benim bahsettiğim avrupa'nın asıl yerleşik nüfusunu oluşturan gurbetçimiz. 60'lardaki işçi göçüyle birlikte başlayan furyanın halkları o bölgenin (Almanya-Avusturya-belçika-Hollanda) ezici çoğunluğunu oluşturan kesim. ben de biliyorum bugün oraya giden doktor'un koşa koşa mercedes almadığını. |
avrupanin gelir seviyesinde ortalama vatandasin audi bmw mercedes alamamasi icin hic bir engel yok, ortalama gelirli icin tamamen ulasilabilir markalar. buna ragmen bu markalar neden 3-4-5de onu bir sor kendine. turkiyenin gelir seviyesi ayni olsa nasil olurdu acaba. cok dusunmeye gerek yok petrol zengini ortadogu ulkelerine bakmak yeter. totoya falan gerek yok. aksini soyluyorsan ya turk degilsin demektir yada kendi halkini hic tanimamissin hic bir sey gorup anlamadan bosa yasamissin. bir arazi satisi icin karsi tarafin gelmesini bekliyoruz. bizim tarafda bmw 5 serisi var, karsi taraf bmw ile uzakdan gozuktu, ekiptekilerin ilk tepkisi "bmw 7 mi o, bizi ezmesin simdi" yaklasan arac bmw 3 cikinca grupda bir rahatlama oldu. bu olayi anattim cunku turk insaninin dusunce yapisi bu. benzeri sayisiz ornekleri vermek mumkun. |
Birçok neden sayabilirim. Evet, alım gücü yüksek, daha rahat ulaşıyorlar ama ikinci el değer kaybı da ona göre yüksek. Özetle yürütme maliyeti yüksek. Yakıt, bakım maliyetleri hakeza az değil. Lüks araca çok ihtiyaçları yok. Yolları daha kaliteli, ulaşım daha rahat, toplu taşıma gelişmiş. Seçenekleri bizdeki gibi sınırlı değil. Saçma vergileri yok. Tüm bunlara rağmen ilk 5 te 3 premium varsa sandığımız gibi Avrupalı süper akıllı, çok mantıklı seçim yapıyor gibi bir durum yok. |