Şimdi Ara

2018 Nissan LEAF tek pedalla sürüş deneyimi sunacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2018 Nissan LEAF tek pedalla sürüş deneyimi sunacak

    Nissan, 6 Eylül tarihinde tanıtılacak yeni nesil LEAF elektrikli aile hatchback'i hakkında detay vermeye devam ediyor. Bu hafta Nissan tarafından açıklanan en ilginç ayrıntı ise yeni LEAF'e "e-Pedal" telnolojisinin dahil edilmesi oldu.

     

    e-Pedal, sürücülerin tek pedal üzerinden birden fazla fonksiyonu kontrol etmesini sağlayan yeni bir teknoloji olarak tanımlanıyor. Sürücüler bir butona basarak gaz pedalını e-Pedal moduna geçirebilecekler. Böylece araç geleneksel bir otomobil gibi pedala basıldığında hızlanmaya devam edecek.

     

    Kilit nokta: Rejeneratif frenleme


    Ancak sürücü gaz pedalından ayağını çekmeye başlayınca rejeneratif frenleme devreye girecek. Ayak tamamen pedaldan çekildiğinde ise aracın tamamen duracağı ve yokuşta bile tutunabileceği ifade ediliyor.

     

    Ayrıca Bkz.Mercedes'in ilk pickup modeli tanıtıldı: X-Class
    e-Pedal'ın diğer Nissan otomobillerde yer alıp almayacağı henüz teyit edilmese de yeni LEAF'de yer alacak olması, otomobil üreticisinin ileri sürüş teknolojisini geliştirme çabalarını bir adım ileri taşıyacak.

     

    Yeni LEAF, e-Pedal'ın yanı sıra Qashqai gibi otomobiller için geliştirilen ve yarı otonom sürüş sisteminden daha ileri bir otonom teknoloji olan ProPilot sunan ilk Nissan modeli olacak.

     








  • Biz ekonomi için vitesi boşa atıp giden milletiz bize gelmez böyle şeyler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcgul

    Biz ekonomi için vitesi boşa atıp giden milletiz bize gelmez böyle şeyler.

    DİP NOT : bayır inerken uygun ve yüksek vitesle inmek, boşta inmekten daha ekonomik oluyormuş. araçta yol bilgisayarına da bakarak kontrol edebilirsiniz. boşta 1 lt tüketim gösterirken viteste 0 gösteriyor.
  • Pedalın ortaya kadar olan kısmı fren, ortadan sonrası gaz şeklinde olabilir. Pedala basıldıkça fren kuvveti azaltılır, orta nokta boş olur, o noktadan ilerisi gaz olur. Zor bir şey değil aslında.
  • gaz, fren ve debriyaj üçlüsü ile mutluyuz. hadi otomatikte gaz ve frene de tamam. ama tek pedal tutmaz sanki

  • Ortalık karışır, beceremeyiz tek pedalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcgul

    Biz ekonomi için vitesi boşa atıp giden milletiz bize gelmez böyle şeyler.

    Araba Türkiye'ye gelmeyeceği için sorun yok.
  • Alışması ciddi zaman alacaktır. Hele bazı acemi şöförler ortalığı duman edecektir
  • Önüne bir anda biri veya birşeyler çıkınca nasıl çalışacak bu sistem ? Fena meraklardayım.

    Sistem ayak çekince fren yapıyor , Tak diye duracak mı ?

    Çünkü yıllardan gelen alışkanlıklar var, Basınca Fren yapar diye. Eski şöförler buna pek uyum sağlayamaz.

    Birde dünya çapında bu alışkanlığın değişmesi çok ama çok zor olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    gaz, fren ve debriyaj üçlüsü ile mutluyuz. hadi otomatikte gaz ve frene de tamam. ama tek pedal tutmaz sanki

    Istanbulda degilsiniz sanirim ben otomatik almadim diye kafami duvarlara vuruyorum tek pedal surus yeni cikan bir sey degil elektrikli arabalarda bu gelismis hali 1kere alisinca baya baya kullaniyorsunuz bu tek pedal surusunu. Ayrica diger arkadaslar arabada fren pedali var sadece isterseniz tek pedallede surebilirsiniz acil durumda tabikide fren pedalini kullanacaksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 21 Temmuz 2017; 17:09:18 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence çok saçma, bu kadar hassas ayak hakimiyeti çoğu kişide olmaz. Hele kadın sürücüleir hiç düşünemiyorum, otomatik vitesle yaptıkları fantastik kazalar malum. Ufak dur kalklarda tamam da saldın gitsin istiyorsun nasıl olacak? Gazdan çeksen frenleme yapacak. Az çeksen yavaşlayacak. İlle basılı tutmak zorundasın. Elektrikli araçların gelişiyle otomobil sürme keyfi ciddi sekteye uğrayacak gibi önümüzdeki yıllarda, bakalım.
  • Tutmaz. Neden tek pedal sorusunu yeterince açıklayamamışlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence heel/toe mantığında olsa daha pratik olur gibi pedalın altına veya üstüne ağırlıklı basmak.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcgul

    Biz ekonomi için vitesi boşa atıp giden milletiz bize gelmez böyle şeyler.

    DİP NOT : bayır inerken uygun ve yüksek vitesle inmek, boşta inmekten daha ekonomik oluyormuş. araçta yol bilgisayarına da bakarak kontrol edebilirsiniz. boşta 1 lt tüketim gösterirken viteste 0 gösteriyor.

    Genelde 0 gösterir ama bazen d 0.9 1.0 L görünüyor boşa alıyım aynı vitese takıyorum aynı gaz veriyom artıyor yine 0.9 da kalıyor nedense

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ceo-tr kullanıcısına yanıt
    Bunu birkaç kişiye söyledim çoğu hadi oradan dedi hatta biri mühendislere selam söyledi hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Katılıyorum, aracım yok ama ilerde alırsam otomatik olmasına dikkat edeceğim. İstanbul gibi yoğun trafikli şehirlerde manuel araç kullanmanın pek keyfi
    olmuyor zaten, dur kalk dur kalk. Bu tip teknolojiler de kalabalık şehirlerde yaşayanlar için iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bence çok saçma, bu kadar hassas ayak hakimiyeti çoğu kişide olmaz. Hele kadın sürücüleir hiç düşünemiyorum, otomatik vitesle yaptıkları fantastik kazalar malum. Ufak dur kalklarda tamam da saldın gitsin istiyorsun nasıl olacak? Gazdan çeksen frenleme yapacak. Az çeksen yavaşlayacak. İlle basılı tutmak zorundasın. Elektrikli araçların gelişiyle otomobil sürme keyfi ciddi sekteye uğrayacak gibi önümüzdeki yıllarda, bakalım.

    Bu yorumu okuyunca aklima sey geldi sanki herkes pistlerde 3.0 motordan asagida araba kullanmayan insanlar var gibi aksedilmis otomatik araba 1.6 motorda ne kadar zevk var Allah askina ? egzoz sesi yok motor sesi yok (ki bu sesler bana gore kafa sisirici ha F1 sesinde araba cikarsinlar ona bir sey demem) bastin mi gitmiyor nerde zevki? ustelik sehir icinde dur kalk dur kalk bundan ne zevk aliniyor ha atip tutmadan once Nürburgring seri uretimli arabalar arasindaki 1. ye ve Rimac Automobilli Concept one arabasina baksaydiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 21 Temmuz 2017; 23:04:52 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ayrıca 1-2 vites düşürüp motor freni yaptırabilirsiniz.
    Böylece balatalar daha az yıpranır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcgul

    Biz ekonomi için vitesi boşa atıp giden milletiz bize gelmez böyle şeyler.

    özellikle dizel motorlarda aracı boşa almak hem motor için hem de güvenlik açısından risklidir ve bu risklerin yanında yakıt avantajıda sağlamaz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcgul

    Biz ekonomi için vitesi boşa atıp giden milletiz bize gelmez böyle şeyler.

    DİP NOT : bayır inerken uygun ve yüksek vitesle inmek, boşta inmekten daha ekonomik oluyormuş. araçta yol bilgisayarına da bakarak kontrol edebilirsiniz. boşta 1 lt tüketim gösterirken viteste 0 gösteriyor.

    Yokuş eğim açısına göre o işler değişiyor.

    1.Eğim fazla ise uygun viteste gaza dokunmadan inerseniz elbette tüketim sıfır olur. Hız kaybı da olmaz.
    Çünkü eğimin fazla olması nedeniyle oluşan çekim kuvveti motorun kompresyonunu yener.

    2.Ama eğim az ise araç viteste iken gazdan ayağınızı çektiğiniz anda tüketim sıfır olur fakat hız düşmeye başlar.
    Çünkü motor kompresyonu eğim nedeniyle oluşan çekim kuvvetini yener.
    Bu hız kaybı rölanti devrine kadar düşünce bu defa yakıt tüketimi başlar.
    Eğim bittikten sonra kaybedilen hızın geri kazanılması için fazladan yakıt harcanır.

    Eğim az olduğu durumlarda vites boşa alınırsa araç çok az hız kaybeder veya sabit hızda gider veya çok az hızlanır.
    Bu esnada yapılacak olan yakıt tüketimi 2. durumdaki tüketimden az olacaktır.

    Aracı kullandıkça hangi eğimde boşa alınır, hangi eğimde viteste inilir alışkanlığı reflex haline gelir.

    Anlık tüketim göstergesi aracımda sürekli açıktır. Karar vermede yardımcı oluyor. Tavsiye ederim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.