Şimdi Ara

2017 Toyota Corolla 1.4 d4 multimode , yakıt tüketimi (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
652
Cevap
9
Favori
42.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kavurma verin lan ! kullanıcısına yanıt
    5,5 lt/100 km leon 1,6 tsı dsg 2015 model

    3.8 lt/100 km corolla mm 2016 model

    Fark:1.7 lt 100 km de

    450 git 450 gel :900 km toplam (İstanbul Altınoluk seyehatim)

    70 tl cebinde kar kaldı demek,

    Ailemle harcarım bu parayı ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Corollaya benden daha karşı olan yoktur şu forumda ,

    Taa ki , test edene kadar,

    Test sürüşünden sonra araçla ilgili forumda okuduğum, yalan yanlış bilgilerin hepsi çürüdü ,

    *Araç gitmiyor yalanı: halt etmişler ,uzun yol Yen'i yaptım , ara ara 180-190 km hızlara çıktım, ( yol elverse radar olmasa- 200 görecek ama ,yol e5...)

    Araç şehir içi bütün isteklere cevap veriyor, bayır da çıkıyor , ani hızlanmada yapabiliyor ,

    *araç sallıyor: yalaaaaan , tek kavrama bu, vites geçişlerinde gaz tepkinizi azaltırsanız yada gaz dan ayak çekerseniz , dsg kıvamında ilerlersiniz , bu size zor gelirse mm şanzımana işi bırakın 1-2 vites aralığında çok hafif bir geçiş algısı var,

    Adamlar buna sallıyor diyor, yok böbrek taşı düşürtüyor...

    Araçta agresif kullanılırsa vites geçişlerini hissettiriyor , normal ve sakin kullanımda araç şahane👍🏽

    * bayır çıkmıyor yakanı: Van gölü canavarı gibi kocaman bir yalan ...

    Tork205 ... ne bayırı 90 derece dik rampa olsa çıkar, f1 şanzıman müdehale için hazır , bayır çıkışlarında hemen bir alt vitese sistem geçiyor, siz f1 ile müdehale ederek erken de düşürebilirsiniz ,

    Uzun yolda 6. Viteste 110-120 uzun bayırları hiç hız kesmeden ilerledim,



    Araç tam bir aile dostu , bütçesini düşünen , geniş geniş oturmak isteyen hiç düşünmesin bu araç ekonomi ve aile aracı



    Toyota bayilerinde test için bekleyen corolla'lar var , test edin

    GERÇEKLERİ görün,

    Ben test ettim ve aldım,



    Yazdıklarını okuduğumda sanki yanımda oturmuşunda nasıl kullandığımı görmüşsün gibi yazmışsın :)) vites geçişlerinde gazdan hafif ayağı çekmeler,bayırda yardırmalar,f1 vitesi kullanmalar.... valla aynı tecrübeyle kullanıyoruz bu aracı senle :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lion_koc -- 12 Nisan 2017; 22:03:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • lion_koc kullanıcısına yanıt
    Hocam,

    Hani derler ya aklın yolu bir...

    Ben dsg şanzımanlı 5 farklı araç kullandım,

    Dsg ' den mm şanzımana geçiş yaptım,

    Dsg çok seri bir şanzıman , lakin bir düre sonra kontrolü ona bırakmış oluyor ve sadece direksiyon ile eller muhattab, monoton bir sürüş yani,

    Bu mm şanzıman beni sürekli yola ve araca bağlı tutuyor,

    Sürüşüme eğlence ve keyif katıyor,

    Sıkıcı ve uzun yol sürüşlerinde tam bir arkadaş,

    Mm şanzıman ve 1.4 motor uyumu bir Harika 😊

    Genelde f1 şanzımanla kullanıyorum aracı ,

    Bana çok keyif veriyor,

    Şanzımanın beyninden önce karar vererek , araç ile yarışıyorum adeta ,

    Dsg de böyle bir durum yok tam otomatik gibi his olayı zayıf,

    Hele cvt şanzıman tam bir his katili vites varmı yok mu belli değil ,

    Araç gazladığında sırtını yapıştıracak ,

    Bu corolla öyle valla,

    Gaza basınca sırtımı yapıştırıyor , yeterli bir performans var ,

    Ekonomik olmadı ise hediyesi diyeyim 😊🇹🇷😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yeni kasa ile inşallah avensis ve versodaki 1,6 112 bg dizel motor güçlenerek gelir 1,4 90 bg artık sadece corollada kaldı giriş seviyesi olarak ancak satılır
    https://youtu.be/RFQur9ikdtc corolla 50.yıl incelemesi
    https://youtu.be/awZhQFBW1DU dizel corolla incelemesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Hocam,

    Hani derler ya aklın yolu bir...

    Ben dsg şanzımanlı 5 farklı araç kullandım,

    Dsg ' den mm şanzımana geçiş yaptım,

    Dsg çok seri bir şanzıman , lakin bir düre sonra kontrolü ona bırakmış oluyor ve sadece direksiyon ile eller muhattab, monoton bir sürüş yani,

    Bu mm şanzıman beni sürekli yola ve araca bağlı tutuyor,

    Sürüşüme eğlence ve keyif katıyor,

    Sıkıcı ve uzun yol sürüşlerinde tam bir arkadaş,

    Mm şanzıman ve 1.4 motor uyumu bir Harika 😊

    Genelde f1 şanzımanla kullanıyorum aracı ,

    Bana çok keyif veriyor,

    Şanzımanın beyninden önce karar vererek , araç ile yarışıyorum adeta ,

    Dsg de böyle bir durum yok tam otomatik gibi his olayı zayıf,

    Hele cvt şanzıman tam bir his katili vites varmı yok mu belli değil ,

    Araç gazladığında sırtını yapıştıracak ,

    Bu corolla öyle valla,

    Gaza basınca sırtımı yapıştırıyor , yeterli bir performans var ,

    Ekonomik olmadı ise hediyesi diyeyim 😊🇹🇷😊

    Arkadaşım üstüne alınma ama, ilk defa senin gibi bir karakter görüyorum. Her kez her şeyin otomatiğini ve en konforlusunu ararken, sen m/m şanzımanı göklere uçurmuşşun yaw... bu nasıl bir zevk.
    Sen bence doğrudan manuel vitese geçmelisin, hiç m/m kullanmaya devam etmemelisin.
    Otomatik vitesli bir araç, konforlu ve sorunsuz vites değiştirmeyecekse, neden otomatik olsun ki? Dik rampalarda kavrama yapmaya zorlanacaksa ve aşırı balata aşınması olacaksa bu otomatik hiç olmasın bence....
    Otomobil kullanımında en büyük "hammallık" debriyaja basmak ve vites değiştirmektir, bunu inkar edenler bence bir daha düşünsün. Medeni ülkelerdeki oto üreticileri bu hammalığı fark etmiş ve daha 1950'li yıllarda otomatik vitesi icat etmiş.
    Bazı ülkelerde artık otomatik vites araba hiç satılmıyorken, biz Türkiye'de hala "otomatik iyi değil yaw" deyip kendimizi kandırıyoruz ve debriyaja devam ediyoruz....

    Ama tabii, "renkler ve zevkler" tartışılmaz. Her kezin görüşüne saygı duymak gerek....




  • Levcho L kullanıcısına yanıt
    Beğeniler zevkler subjektiftir, bunu kabul edelim... Arkadaş arabayı beğeniyor...
    Multimode Aisin üretimi bir şanzıman, hani şu milletin bayıldığı EAT6'yı üreten firma zaten toyota bu firmada hisse sahibi...
    Kendim 2007 model 1.6 benzinli multimode corolla sahibiyim, hanım da da 2012 yaris 1.4 d4d m/m var... Aradan geçen 5 senede Aisin vites geçişlerinde hissetme olsun kararlılık olsun belirgin iyileştirme yapmış... DSG gibi çift kavrama ile kıyaslayacak kadar değil yanlış anlaşılmasın ancak 5 yıl içinde vitesin konforu bariz artmış... İki aracı uzun süre kullanınca benim çıkardığım sonuç bu... Allaha şükür bu süreçte iki araçta da otomatik vites kaynaklı bir arıza yaşamadık... Özellikle yokuş olan yoğun trafikte şanzıman ısınması uyarısı veriyor her iki araç, sorunu manuel moda alarak çözüyorum... Bu sorun tüm yarı otomatik viteslerin sorunu aynı zamanda DSG de EDC ye bu problem var ve çözümde genelde aynı...
    Otomatik vites bizim gibi İstanbul'da yaşayanlar için ihtiyaç diğer şehirler için o kadar gerekli olmayabilir...




  • 2016 corolla 1.4 D-4D M/M Touch kullanan birisi olarak bu araç için her başlıkta yazdığımı yazmayı unutmuşum,

    "para verilip alınacak bir araç değil"

    Şirkette filo kiralamada 3 adet kiraladık, bir daha kolay kolay Toyota olmaz, 2017 yılında bu kadar zayıf motorlu ve teknoloji özürlü, basit bir araç daha yok C segmentte

    Şanzımanı o kadar da dert edilecek türden değil, mcp, easytronic, dualogic de kullandım. Onlardan daha da yumuşak geçişleri var.

    İçi geniş, yakıtı az yalan değil ama donanım yok, performans yok, aracımda yol kamerası takılı aynı zamanda ses de kaydediyor, yol gürültüsünden başka bir şey duyulmuyor kayıtlarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 13 Nisan 2017; 11:31:1 >
  • Konu corolla sahiplerini tatmin konusu olmus corolla dışında sallanmayan arac kalmamis resmen.

    Istedigi kadar güncelleme yapilsin tek kavramali mmt sanziman hem agir hemde vites gecisleri cift kavrama veya tork konvertorlulerle karsilastirilamaz.

    15-20 kmlik kasmali tuketim degerleri ise gercegi zaten yansitmiyor. Surekli ayni sekilde araba kullanabiliyosaniz tebrik ederim.



    Tuketimi vs gectimde 1.4 D4D motora performansli demek gerçekten garip 2017'de 100 bin liraya 100 hp altinda C segment arac satan kac marka var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • supremum kullanıcısına yanıt
    Ben mi yanlış okudum diye tekrar baktım ilk mesajlara, konu sahibi iç mekan genişliği, konfor ve yakıt tüketiminin azlığı hakkında konuşmuş, şehir içi performansını yeterli bulduğundan bahsetmiş, DSG'den konfor olarak iyi olmadığını ancak bu konforsuz durumdan memnun olduğunu belirtmiş... Ayrıca konu içinde motor yetersizliği ve çağdışılığı ile ilgili cevap yazan arkadaşlar olmuş onlara da itiraz eden olmamış... Ekonomi odaklı bir motor, şehir içi performansını yeterli bulmuş arkadaş... "Çevre yolunda asfaltı yararak gidiyorum, millete toz yutturuyorum" da dememiş... Hal böyleyken sizin "aracın performanslı bulunduğu" na dair yorumunuza katılmadığımı belirteyim... Bu araç kendi sınıfı içinde iç mekan genişiliği olan, kendi sınıfına göre konforlu ve ekonomik bir araç... Fiyat performans olarak değerlendirilirse pek ucuz da bir araç değil... Motor performansı dışında donanım eksiği de var eşdeğer C sınıfı araçlara göre...




  • Levcho L kullanıcısına yanıt
    Doğal ve içten yorumunuz için , tüm samimiyetimle teşekkür ederim ,

    Hem tebessüm ederek hemde samimiyetinize inanarak okudum,



    Zira , araç donanımlı , ihtiyaçlarıma fazlası ilke cevap veriyor ,

    Tüketim değerlerim , kullandığım araçlar içerisinde en düşüğü,

    Ki ,20 yi geçik araç alım satımım olmuştur,

    3,8 lt lerde uzun yolumu tamamladım, İstanbul Edremit arası,

    Daha ne isteyeyim,

    Ekonomiyi bana sunan, konfor hissi yaşatan bir araç,

    90 hp gitmiyor diyenlerde , araçtan anlamıyorsunuz derim,

    Bu araç robotize şanzıman , istendiği durumlarda manuel müdahaleye hazır yani...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Doğal ve içten yorumunuz için , tüm samimiyetimle teşekkür ederim ,

    Hem tebessüm ederek hemde samimiyetinize inanarak okudum,



    Zira , araç donanımlı , ihtiyaçlarıma fazlası ilke cevap veriyor ,

    Tüketim değerlerim , kullandığım araçlar içerisinde en düşüğü,

    Ki ,20 yi geçik araç alım satımım olmuştur,

    3,8 lt lerde uzun yolumu tamamladım, İstanbul Edremit arası,

    Daha ne isteyeyim,

    Ekonomiyi bana sunan, konfor hissi yaşatan bir araç,

    90 hp gitmiyor diyenlerde , araçtan anlamıyorsunuz derim,

    Bu araç robotize şanzıman , istendiği durumlarda manuel müdahaleye hazır yani...

    Elbette kardeşim...
    Sizi mutlu ediyorsa ne âlâ. Beklentiler önemli...
    Güle güle kullanın...




  • Uzun yol (1100 km)

    Ortalama hız: 70-140 arası -:3,8 lt/100 km

    ( İstanbul/Edremit)

    Ortalama hız: 70- 130 arası -: 3.7 lt/100 km

    (Altınoluk-Çanakkale arası)

    Ortalama hız:70-100 arası -: 3,6 lt / 100 km

    Çanakkale şstanbul Bağcılar arası / evin önüne kadar ve 40 km şehir içi trafik dahil)



    Altınoluk Edremit arası: 4lt/100 km (50kmyol)

    Edremit ağacık Burhaniye 4,4lt/100 km(30km köy yolu)

    Bağcılar Topkapı 5 lt/100 km 11 km yol

    Topkapı Mecidiyeköy 6 lt ( yoğun trafik ve dik Mecidiyeköy ara sokakları)

    Yakıt genellemem bu şekilde

    Uzun yolda basmadan sakin sürüş sergilerim ,

    140 geçmedim (deneme olarak 190 kısa düre gittim)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tahmini hız aralıkları değil de, bu sonucu veren ortalama hız nedir?



    Aslında şehirdışı çok önemli değil, tüm araçlar makul tüketim sergiliyor. Uzun dönem şehiriçi ortalaması ve litre tüketimi var ise daha faydalı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Toplam geliş gidiş 1250 km ,

    genel km

    (1100 km şehirler arası -150 km şehir içi)



    km genel ortalamam: 👍🏽4lt/100 km👀





    Ortalama hız 68 km/ saat: şehir içi dışı karışık.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Toplam geliş gidiş 1250 km ,

    genel km

    (1100 km şehirler arası -150 km şehir içi)



    km genel ortalamam: 👍🏽4lt/100 km👀





    Ortalama hız 68 km/ saat: şehir içi dışı karışık.



    Uzun dönem şehiriçi verisi daha makbul olur.

    Mesela benim 1.6HDI yarı otomatik aracımın 1.500km şehiriçi verisi, 24km ort. / 5lt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Toplam geliş gidiş 1250 km ,

    genel km

    (1100 km şehirler arası -150 km şehir içi)



    km genel ortalamam: 👍🏽4lt/100 km👀





    Ortalama hız 68 km/ saat: şehir içi dışı karışık.



    Uzun dönem şehiriçi verisi daha makbul olur.

    Mesela benim 1.6HDI yarı otomatik aracımın 1.500km şehiriçi verisi, 24km ort. / 5lt

    Cactus ile yarışmayacağı kesin abi utanmasa üretecek yaramaz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Toplam geliş gidiş 1250 km ,

    genel km

    (1100 km şehirler arası -150 km şehir içi)



    km genel ortalamam: 👍🏽4lt/100 km👀





    Ortalama hız 68 km/ saat: şehir içi dışı karışık.



    Uzun dönem şehiriçi verisi daha makbul olur.

    Mesela benim 1.6HDI yarı otomatik aracımın 1.500km şehiriçi verisi, 24km ort. / 5lt

    Cactus ile yarışmayacağı kesin abi utanmasa üretecek yaramaz

    Dikkat etsem 4.5lt ile gezerim herhalde? Gerçi araç da 1.800km ye ancak geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Toplam geliş gidiş 1250 km ,

    genel km

    (1100 km şehirler arası -150 km şehir içi)



    km genel ortalamam: 👍🏽4lt/100 km👀





    Ortalama hız 68 km/ saat: şehir içi dışı karışık.



    Uzun dönem şehiriçi verisi daha makbul olur.

    Mesela benim 1.6HDI yarı otomatik aracımın 1.500km şehiriçi verisi, 24km ort. / 5lt

    Cactus ile yarışmayacağı kesin abi utanmasa üretecek yaramaz

    Dikkat etsem 4.5lt ile gezerim herhalde? Gerçi araç da 1.800km ye ancak geldi.

    Bence 10 bin den sonra 4,5 lt hatta altı da görülebilir abi ben asıl şu 100 ps bluehdi düz vites cactus ü merak ediyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • supremum kullanıcısına yanıt
    Beygir gücünden ne anladığınızı çözebilmiş değilim...:))

    Yorumunuza göre 90 hp araç bir at arabası😂

    1.3 doblo 75 hp ve 175 tork 1.5- ve 2 ton arası çok yük taşımışlığımız vardır , 170-180 km hızlarda çıkar,

    1.3 doblo 90 hp olanlarda 180 ve 190 km hızlara yüklü halde ulaşır, bunlar 90 ve altında beygire sahip birde yük araçları...

    Biz ise binek olarak tasarlanmış , dünyaca kabul görmüş bir araçtan bahsediyoruz...!



    Tork konvertörlü 90 hp bir araç kullanın , ardından tek kavrama ... kıyaslayın, tabi anlarsanız...!

    Tork konvertöründe güç kaybı olur , sıvı sıkışmasından mütevellit, açın tork k. Şanzıman sistemimi okuyun , ama önyargılarımız ancak test ile geçer,

    308 tork konvertörlü kullanın, (120 hp)

    Ardından corollayı 90 hp kullanın ,

    Test sonucunda, tork konvertörlü 120 hp aracın aslında 90-100 hp arasında bir güce düştüğünü göreceksiniz ,

    Çünkü tork k. Şanzıman sistem gereği gücü törpüler yakıtı arttırır ...

    90 hp corolla ile uzun yolumu da yaptım,

    Memnun kaldım, hiçbir eksikliğini hissetmedim,

    Bütün isteklerine cevap verdi , hiçbir şekilde ne sollamada ne de bayır çıkışlarında beni üzmedi ,

    Bu araca 90 hp yeterli, siz nerede ve nasıl araç kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ,

    Bu araç 200 km hızlara çıkıp dik bayırlardanda hız kesmeden ilerleyebiliyor ,

    Araçtan ne bekliyordunuz uçsun mu , kanatlanıp süzülsünmü?

    Işınlansınmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Beygir gücünden ne anladığınızı çözebilmiş değilim...:))

    Yorumunuza göre 90 hp araç bir at arabası😂

    1.3 doblo 75 hp ve 175 tork 1.5- ve 2 ton arası çok yük taşımışlığımız vardır , 170-180 km hızlarda çıkar,

    1.3 doblo 90 hp olanlarda 180 ve 190 km hızlara yüklü halde ulaşır, bunlar 90 ve altında beygire sahip birde yük araçları...

    Biz ise binek olarak tasarlanmış , dünyaca kabul görmüş bir araçtan bahsediyoruz...!



    Tork konvertörlü 90 hp bir araç kullanın , ardından tek kavrama ... kıyaslayın, tabi anlarsanız...!

    Tork konvertöründe güç kaybı olur , sıvı sıkışmasından mütevellit, açın tork k. Şanzıman sistemimi okuyun , ama önyargılarımız ancak test ile geçer,

    308 tork konvertörlü kullanın, (120 hp)

    Ardından corollayı 90 hp kullanın ,

    Test sonucunda, tork konvertörlü 120 hp aracın aslında 90-100 hp arasında bir güce düştüğünü göreceksiniz ,

    Çünkü tork k. Şanzıman sistem gereği gücü törpüler yakıtı arttırır ...

    90 hp corolla ile uzun yolumu da yaptım,

    Memnun kaldım, hiçbir eksikliğini hissetmedim,

    Bütün isteklerine cevap verdi , hiçbir şekilde ne sollamada ne de bayır çıkışlarında beni üzmedi ,

    Bu araca 90 hp yeterli, siz nerede ve nasıl araç kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ,

    Bu araç 200 km hızlara çıkıp dik bayırlardanda hız kesmeden ilerleyebiliyor ,

    Araçtan ne bekliyordunuz uçsun mu , kanatlanıp süzülsünmü?

    Işınlansınmı?



    Söylediğiniz eski tip tork konvertörlü ler için geçerli olabilir ama 308 deki eat6 aisin şanzıman veya zf şanzımanlar da aktarma kaybı minimum düzeyde gayetde güçlerini hissettiriyor araçlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.