Şimdi Ara

2017 Toyota Corolla 1.4 d4 multimode , yakıt tüketimi (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
652
Cevap
9
Favori
43.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2008 Corolla dizel manuel istanbul içi sefakoy yenibosna bağcılar gungoren bakırkoy zeytinburnu Bahçelievler ağırlıklı 8 yıl 450.000 km. Kullandım ort. Hız 19-21 km. Arası yakıt ort. 5.6 lt civarı kışın 5.4 lt. Civarı yazın oluyordu. Octavia 2016 diesel manuel aldım. Aynı şartlarda şu an 25.000 km. deyim. 6.6 lt. nin altına duşuremedim. Fabrika verisi 4.2 lt. Şehiriçi hadi buda olsun 6 lt. Geçmez dedim ama olmadı. Corollada tek sıkıntım dolu iken dik rampada kalkış zor oluyordu baskı balatayı yıpratıyordu. Şehirlerarası 200 km. Hıza yeterli mesafe olursa çıkıyordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Murat, 124

    Tofaş Kartal

    Renoult spring

    Fiat uno

    Hyndai acsent1.6

    Renoult clio 1.6

    Doblo1,3 ve 1,8

    Renoult hb megan 1.5 manuel dci

    Fort connect 1.8 koltuklu

    Renoult cango koltuklu 1.5 dci

    Fiat linea 1.3 multijet

    Renoult Laguna

    Yaris 1,4 d4 mm

    Yaris hybrit 1.5

    Polo1.2 tsı

    Golf 1.2 tsı

    Passat 1.6 tdı
    Tiguan 1.4 tsı 160hp
    Leon 1,6 tdı

    Jetta 1.2 tsı

    Audi 1,6 tdı

    Toyota Urban cruser

    Auris 1.4 d4 mm

    Kia ceed s. Wagon1,6 crdi

    Hemen hemen bu araçlar .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 14 Nisan 2017; 18:39:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
    H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L
  • bitsede gitsek mi B kullanıcısına yanıt
    Çok güzel, objektif bir şekilde yorum yaptığınıza inanarak , keyifle okudum ,

    Maalesef vw. Grubu araçlarda fabrika verilerine erişmek biraz zor ,

    Benim de 5/6 adet vw. Grubu kullanmışlığım var , ama fabrika verilerine erişmek , 4 yapraklı yonca bulmak gibi:((

    En son dizel leon kullandım

    5,5 yaktığım yerlerde corolla ile 4,5 lt /100 km yakıyorum,

    Gerçekten bu corolla ekonomi aracı ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
    H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L
  • daha önce başka forumda tartışsak da ben hocanın tüketim konusunda yalan söylediğini düşünmüyorum. 5.5 lt yaksın. peki ne pahasına? rakibi opel astra 136 bg lik gerçek otomatik şanzıman sunarken yani hem %30 fazla hp hem %50 fazla torku maliyet olarak mmt şanzımandan daha maliyetli gerçek otomatik şanzımanla sunarken evet 1 lt az yakıyor ama ne pahasına. millet (başta ben) aynı fiyata daha fazlasına binebiliyoruz. bence mesele bu. e haliyle birkere bu kazığı yiyen insan, sahip olduğu ile mutlu olmaya çalışıyor. ona da itirazım yok. mesele şu ki bunu yaparken bazen mangalda kül kalmıyor.
    _____________________________
  • texjrwillerjr kullanıcısına yanıt
    Öncelikle doğal yorumunuz için teşekkür ederim ,

    Evet aynı fiyata , farklı model ve yüksek hp sunan marka ve modeller var,

    Fiat Egea bile 120 hp sunuyor,

    Örnekler çok...

    Opel , renoult , vw grubu araçlar bu paralara alınabilir, daha yüksek güce ulaşabilirsiniz ,

    Kontrolsüz güç , güç değildir ,

    136 hp araçtan alacağınız performansı , şehir içinde çok rahat bu araçtan alabilirsiniz,

    Yıllık /3 yıllık / 5 ve ötesine bakın... Servis maliyetlerine bakın.

    Yedek parça bulunabildiğine bakın,

    Yakıt tüketimine bakın,

    Şanzıman sorunlarına bakın,

    Marka değerine bakın,

    Şaft tüneli varmı , kaç kişi binebiliyor( rahatça)

    Manevra kabiliyetine bakın...

    Ardından tekrar yorumlayalım,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
    H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Öncelikle doğal yorumunuz için teşekkür ederim ,

    Evet aynı fiyata , farklı model ve yüksek hp sunan marka ve modeller var,

    Fiat Egea bile 120 hp sunuyor,

    Örnekler çok...

    Opel , renoult , vw grubu araçlar bu paralara alınabilir, daha yüksek güce ulaşabilirsiniz ,

    Kontrolsüz güç , güç değildir ,

    136 hp araçtan alacağınız performansı , şehir içinde çok rahat bu araçtan alabilirsiniz,

    Yıllık /3 yıllık / 5 ve ötesine bakın... Servis maliyetlerine bakın.

    Yedek parça bulunabildiğine bakın,

    Yakıt tüketimine bakın,

    Şanzıman sorunlarına bakın,

    Marka değerine bakın,

    Şaft tüneli varmı , kaç kişi binebiliyor( rahatça)

    Manevra kabiliyetine bakın...

    Ardından tekrar yorumlayalım,

    hocam

    mesele şehiriçinde/şehirdışında yeterli gücü sunması değil. mesele, muadillerinden azını muadilleri fiyatına vermesi. senin araban benim arabamdan 15.000 tl daha ucuz olsa yukarıda yazdıklarına itirazım olmaz. ama aynı fiyata hız sabitleyici bile veremediği bir aracı toyotaya yakıştıramıyorum. ayrıca nedir bu kontrolsüz güç olayı. bilakis benim arabam gereğinden fazla güç ürettiği için aşırı kontrol altında. ama zamamn zaman o gaza basış ve karşılığını görmek güzel oluyor.

    3/5 yıl ve ötesine bakıyorum. sana daha önce de yazdım benim 1.33 aurisin bakımı için bile 560 tl istediler toyota da ucuz değil.

    yedek parça bulunabilirliğ? opelde sorun yaşayanı duymadım. ama türkiyenin en yaygın markası ford da bile öyle parçalar var ki sorun yaratıyor.

    şanzıman tam otomatik. sorun yaşayanı duymadım. bilakis mmt şanzımanın her geçişte selamın aleyküm deyip seni öne yığması olayı yok.

    marka değeri? sence bizim ülkede toyotanın marka değeri var mı? ben olduğuna inanmıyorum. sadece corollanın marka değeri var ki diğer toyota modellerinin satışı da bunun kanıtı. ondan yola çıkarak 136 bg lik otomatik vitese sahip bir dizel astranın marka değerinin de corolladan aşağı oldğunu düşünmüyorum.

    şaft tüneli var arkaya 4 kişi rahatça biniyor. 5. zaten nadir biner biz 3 kişilik bir aileyiz.

    manevra kabiliyeti dönüş çapı fazla ama direksiyon turu daha az olduğu için emin ol park manevraları benim için auristen bile (auris dönüş çapı 10.6 mt astra sedan 11.6mt) daha kolay yapıyorum.

    ben corollaya çamur atmaya çalışmıyorum. kötü araba kesinlikle demem. ama senin gibi bir araba yani memur araba. işini yapıyor. seni a dan b ye götürüyor. ben ise astram ile 1 km bile yapsam keyif alıyorum. bak mesela chr sürüş keyfi çok yüksek bir toyota modeli ama o da benim bütçemi aşıyor.
    _____________________________




  • https://youtu.be/ISUAaUeKU3o



    Led ampüller iç mekan,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
    H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Hocam sen niye üzerine alındın ben onu anlamadım ?

    Şehir dışı tüketim olarak gösterdiğin rakamlar olmayacak veriler değil zaten ??



    Ben şehir içi tüketim diye 35-40 kmh ortalama hız verisi gösterip az yaktım diyenleri genel örnek olarak gösterdim yukarıda , sen niye atladın ki birden ortaya ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    " Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr


    quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Öncelikle doğal yorumunuz için teşekkür ederim ,

    Evet aynı fiyata , farklı model ve yüksek hp sunan marka ve modeller var,

    Fiat Egea bile 120 hp sunuyor,

    Örnekler çok...

    Opel , renoult , vw grubu araçlar bu paralara alınabilir, daha yüksek güce ulaşabilirsiniz ,

    Kontrolsüz güç , güç değildir ,

    136 hp araçtan alacağınız performansı , şehir içinde çok rahat bu araçtan alabilirsiniz,

    Yıllık /3 yıllık / 5 ve ötesine bakın... Servis maliyetlerine bakın.

    Yedek parça bulunabildiğine bakın,

    Yakıt tüketimine bakın,

    Şanzıman sorunlarına bakın,

    Marka değerine bakın,

    Şaft tüneli varmı , kaç kişi binebiliyor( rahatça)

    Manevra kabiliyetine bakın...

    Ardından tekrar yorumlayalım,

    hocam

    mesele şehiriçinde/şehirdışında yeterli gücü sunması değil. mesele, muadillerinden azını muadilleri fiyatına vermesi. senin araban benim arabamdan 15.000 tl daha ucuz olsa yukarıda yazdıklarına itirazım olmaz. ama aynı fiyata hız sabitleyici bile veremediği bir aracı toyotaya yakıştıramıyorum. ayrıca nedir bu kontrolsüz güç olayı. bilakis benim arabam gereğinden fazla güç ürettiği için aşırı kontrol altında. ama zamamn zaman o gaza basış ve karşılığını görmek güzel oluyor.

    3/5 yıl ve ötesine bakıyorum. sana daha önce de yazdım benim 1.33 aurisin bakımı için bile 560 tl istediler toyota da ucuz değil.

    yedek parça bulunabilirliğ? opelde sorun yaşayanı duymadım. ama türkiyenin en yaygın markası ford da bile öyle parçalar var ki sorun yaratıyor.

    şanzıman tam otomatik. sorun yaşayanı duymadım. bilakis mmt şanzımanın her geçişte selamın aleyküm deyip seni öne yığması olayı yok.

    marka değeri? sence bizim ülkede toyotanın marka değeri var mı? ben olduğuna inanmıyorum. sadece corollanın marka değeri var ki diğer toyota modellerinin satışı da bunun kanıtı. ondan yola çıkarak 136 bg lik otomatik vitese sahip bir dizel astranın marka değerinin de corolladan aşağı oldğunu düşünmüyorum.

    şaft tüneli var arkaya 4 kişi rahatça biniyor. 5. zaten nadir biner biz 3 kişilik bir aileyiz.

    manevra kabiliyeti dönüş çapı fazla ama direksiyon turu daha az olduğu için emin ol park manevraları benim için auristen bile (auris dönüş çapı 10.6 mt astra sedan 11.6mt) daha kolay yapıyorum.

    ben corollaya çamur atmaya çalışmıyorum. kötü araba kesinlikle demem. ama senin gibi bir araba yani memur araba. işini yapıyor. seni a dan b ye götürüyor. ben ise astram ile 1 km bile yapsam keyif alıyorum. bak mesela chr sürüş keyfi çok yüksek bir toyota modeli ama o da benim bütçemi aşıyor.


    " Kontrolsüz güç , güç değildir "



    Bunun anlamı toyota D4D kullanıcıları için şu demek ;



    90 beygirin üzerindeki güç C sınıfı bir araç için kontrol edilmekte zorlanılan bir güçtür. Bu nedenle Toyota mühendisleri 90 Bg üzerinde bir güce sahip motorlar kullanmazlar C sınıfı Dizel araçlarında



    110 hp lik veya 130 hp lik Dci motorlar

    112 hp lik Hdi motorlar

    115 hp lik Tdci motorlar

    110 hp lik Tdi motorlar



    Bu motorlara sahip tüm araçlar kontrolsüz güce sahip araçlar mı oluyor o mantığa göre...



    Canavar gibi motorlar bunlar, tüketim olarakta performans olarakta canavarlar... Toyota maalesef ki bu yukarıdaki motorlar ile özellikle performans konusunda baş edecek gibi değil ... Ama iş fiyat etiketine gelince başa baş... işte bu işte bir gariplik var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    " Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "




  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    Hocam,Kuluz sonuçta ,hata yapabiliriz ,

    Yanlış yorumladım demeki,

    Her neyse,

    Bir video paylaştım ,belki bilginiz vardır,

    Araç içi aydınlatmaların , led ampüllerle değişimi ,

    İstanbul'da yaptırabileceğiniz yer varmadır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
    H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L
  • Malzemec'e teşekkür ediyorum.Yaşadıklarımızı ve düşüncelerimi paylaştığı için.Corolla d4d mmt kullanıyorum.Hani bazı arkadaşların motor leş,şanzıman rezalet dediği araç.Yaklaşık 50.000 km oldu.Hiçbir problemi yok.Motor son derece yeterli.Şehir içi ve dışı performansı gayet iyi.Mmt şanzımanla da iyi anlaşıyoruz.Yokuş ve inişin çok fazla olduğu yerlerde manuel kullanıyorum.Direksiyondan vites değişimi çok zevkli.Mmt sorunsuz.Yakıt zaten çok iyi.Geçen hafta Afyon-Kastamonu arasında yolu yaklaşık 1/3 ü yağmur altında,Ankara şehiriçi trafiği dahil 4.4 ortalama ile geldim.Genelde şehirlerarası normal kullanım 4-4.5 ,şehiriçi 5-5.5 ortalamam var.Biraz kasınca 4 ortalamanın altına da iniyor.45 yıldır araç kullanırım.2007-2009 arasında kullandığım megane2 1.5 dci den sonra en iyi yakıt corollada.9 tanesi 0 araç 14 çeşit aracım oldu.Kusura bakmayın da corolla o kadar kolay gömülecek bir araç değil.Eksikleri yok mu var tabi.Bel desteği olsun,soğutmalı torpido olsun,koltuk kumaşı daha kaliteli olsun,altı yerden azıcık daha yüksek olsun,farları zenon olsun isterdim.Ama eksiklerine rağmen memnunum.En küçük bir trim sesi yok.Herkese iyi forumlar.
    _____________________________
    kocaçınar




  • kocaçınar K kullanıcısına yanıt
    Evet hocam , sizin gibi yol tecrübesi fazla,

    Ve farklı araçlarında sürüş dinamiklerini gören bir ağabeyimizin yorumu en reel ifade olarak dikkate alınmalı derim,

    Yaşıma oranla fazla araç değiştiren birisiyim,

    Zira corolla beni hepsinden çok etkiledi ,

    90 hp olmasına rağmen ,160 hp tsı tiguan daki keyfi alıyorum,

    Araç ekonomik ve güçlü,

    Motor kasaya çok iyi uyum sağlıyor, kesinlikle kasaya yeterli ,ve çok iyi kaldırıyor , bazı, birkaç araç değiştirmiş , Yen'i ehliyet almış arkadaşlarımız 90 hp kısmına takılmışlar,

    Kullanmayan araca laf atıyor karalıyor ,

    Aklın yolu bir , yaparlar bir test ve ulaşırlar mükemmel bir araca ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
    H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L
  • 90 bg. Corolladan 110 bg Octavia ya geçince şehiriçi kulla nımda dik rampa kalkma hsrici bir fark görmedim hatta bence 1 -2 vitesli kullanımda Corolla daha seri. Bunu 2 aracı kullanmadan sadece motor gucune bakarak kıyaslamayın lütfen. Octavia yı 1-2 viteste sanki tutan birşey var basınca sanki belli bir hızın üstüne çıkmakta zorlanıyor geç kendine geliyor. Corolla akıp gidiyor. Ama 3. Vitesten sonra Octavia yada motor farkı ortaya çıkıyor. Corolla 5. Vites 3000 devirde 130 km. yi geçmiyor ama Octavia 165 km. Ulaşıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • kocaçınar K kullanıcısına yanıt
    kocaçınar

    zaten bizim mesele ettiğimiz şeyleri siz mesajınızda söylemişsiniz: motor yeterli yani fazlası değil mmt şanzımanla anlaşmanız gerekiyor rampada direksiyondan değiştirmek zorunda kalıyorsunuz ben arasıra keyif için manuele alıyorum da sonra ne gerek var şanzıman otomatik diye vazgeçiyorum sizin tutturduğunu ortalamaları biz de tuttururuz ama siz bizim tutturtuğumuz tempoyu tutturabilecek misiniz? daha önce de dedim corolla dizel mmt nin fiyatı 15.000 tl aşağı olsa eyvallah. siz ve sizin gibi sahiplerin argümanlarına karşı çıkmayacağız ama bu fiyat politikasıyla kusura bakmayın da söyledikleriniz züğürt tesellisi gibi duruyor.
    _____________________________
  • texjrwillerjr kullanıcısına yanıt
    Kullanamadığınız güç , tabağınızda artık kalan, yiyemediğiniz yemeğe benzer,

    Radarların , elektronik denetlemenin olmadığı köy kasaba kalmadı, e5 de e6 da İstanbul'da her yerde denetleme var, gizli radarları saymıyorum bile,

    Şimdi sorarım size 136 hp-160 hp 170 hp aracın gücünü nerede göstereceksiniz ,

    Ama benim param bol, trafik hız cezalarını öderim , ehliyeti kaptırırım diyorsanız size hava hoş..

    90 hp araç corolla hız limitlerine uyduğu müddetçe ,sizin yüksek hp 'a sahip araçlarınızdan hiçbir eksik yanı Yok,

    Şehir içi çok atak , otobanda yeterli performansı veriyor,

    Leon105 hp dsg en son kullandığım dizel aracımdı,

    Corolla ile arasında bir fark göremedim, performans bakımından, ikisinde aynı,,

    Bu araca, 1.4d4 motor yakışıyor,

    3/5 tane araç deneyimi olupda corollayı karalamak,

    Araç muhabbetine uzak olmak demektir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
    H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L




  • malzemec kullanıcısına yanıt
    hocam hala mevzuya uzaksın. yada bal gibi anladın ama züğürt tesellisi modu on konumundasın. birincisi o gücü kullanamadığımı nereden biliyorsun? antalyada bal gibi kullanıyorum. ikincisi o güç her zaman ayağımın altında. şarkıda söylediği gibi orda bir köy var uzakta gitmesekte görmesekte. sendeyse yok. bende var sende yok. benimle aynı parayı ödüyorsun ben istediğim zaman o gücü kullanıyorum sen kullanamıyorsun. ben kullanmamayı tercih edebiliyorum sen edemiyorsun. mesele bu. eğer ki benden az ödemiş olsan tamam. ama, seninde belirttiğin gibi, eğer ki sen " ben parayı ağaçtan topluyorum, para benim için hiç o yüzden dizel otomatik corolla aldım size ne" dersen diyecek birşeyimiz kalmaz. diyebiliyor musun? corollayı karalamıyorum fiyatını karalıyorum. lütfen ikisi karışmasın.
    _____________________________
  • tex, aracın fiyatı ile düşüncelerine katılıyorum.Ayağının altındaki güce çok takılmışsın.O güç d4d de de var.Ben corolla ile latitude ve lagunada 200'ü geçemediğim yerde corolla ile 215 km hıza ulaştım.Evet çok hafif inişti ama aynı yolu dönüşünde de 6.vites çok rahat 160'la çıkıyor.Güç yeterli.Gelelim züğürt tesellisine,benim golf 6 tdi, latitude executive, laguna 3, honda civic,passat tsi gibi araçlarım da oldu.Neden züğürt tesellisi olsun.Elimi tutan mı var? Memnun olmasam bugün değiştirebilirim.D sınıfı araç çok kullandım.Artık şehiriçinde kolay park,iyi manevra arıyorum.Corollayı da biraz daha küçülteceğim ama kıyamıyorum.Focus,her 1000 km de egr valfi uyarısı veren kışın 7,5-8,5 litre yakan astra hiç düşünmüyorum.Corolla ile uzun yola çıkarken sadece lastik havalarını kontrol ediyor,Allah bela,kaza vermezse bu araç beni her yere götürür,yolda bırakmaz,arıza yapmaz diye güvenerek huzurla çıkıyorum.Kaputu açıp yağa bile bakma gereği duymuyorum.Bu duyduyu bastım mı uçar giderim duygusuna asla değişmem.Herkese kazasız belasız günler.
    _____________________________
    kocaçınar




  • Corolla ile uzun yol da yaptım , bolca şehir içi seyehatim de oldu,

    Bütün Markaları kullanan bir kişi olarak ,

    Bu araç %10 daha pahalı olsa dahi satışından ödün vermez,

    Kendi sınıfında :

    En iyi Manevra kabiliyetine sahip,

    En iyi yakıt tüketimine sahip,

    Hem baba , hemde spor bir tasarıma sahip ,

    En iyi diz mesafesine sahip,

    Şaft tüneli Yok , arkada 3. Yolcu rahatça oturtabiliyor .

    Yerli ve yedek parça , çıkma parça , yan sanayi parça, bolca var ve erişimi çok kolay,

    Uzun süreli bakım maliyetleri çok düşük,

    Konforlu seyehat sunması...

    Geniş aks aralığı...

    Bu özellikler ile , rakiplerini elemli oluyoruz,

    Gelelim motora ,

    90 hp 205 tork araç 1300 kg civarında ve aerodinamik bir yapıya sahip , düşük rüzgar direnci var...

    160 hp 14 tsı tiguan da kullandım, corolla dan motor olarak bir farkını göremedim ,

    Corolla , gaza yüklendiğinizde size tam olarak 90 hp gücü veriyor , zira bıraktığı his hiç 90 hp değil, yüksek beygirli araçlar dan aldığım hazzın aynısını bana veriyor,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
    H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L




  • Dsg şanzıman kendi içinde sınıflara ayrılır,

    Kuru ve ıslak,

    Islak şanzıman yüksek tork ve beygir gücüne sahip araçlarda kullanılır, araç 140 hp ise tork da 250 üzerindeyse ıslak şanzımana geçer bunun altı kuru şanzımandır , ana kriter tork dur .

    Islak şanzıman yapı itibarı ile gücü şanzımandaki yağa bir miktar kaptırır, yani siz 140 hp araç kullandığınızı zannedersiniz lakin tekerlere 110 -120 hp güç iletir,

    Şu meşhur eat 6 tam otomatik şanzıman , opelde peugetda kullanılan ,

    Tork konvertörlüdür ,motor ile şanzıman arasında yağ vardır , yapı sıkıştırarak şanzımana gönderir ve motor gücün bir kısmını yağı iletmek için harcar, motor kağıt üstündeki gücü tam tekere aktaramaz , siz 136 hp araca bindiğinizi zannedersiniz , zira gerçekler çok farklı dır.

    Güç geçilmeli olarak tekere aktarılır ,en hızlı güç kuru dsg şanzımanda gerçekleşir , tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar yapı itibarı ile motordan aldıkları gücü törpüler ve yüksek yakıt sarfiyatları vardır.

    Manuel şanzıman tamamiyle sizin tepkilerinize göre hareket eder ve gücü tam yansıtırlar ,

    Corolla dizel mm robotize şanzıman bir nevi manuel şanzımandır , 90 hp ve 205 Torku tamamiyle hissettirir güç kaybı yaşatmaz,

    Cvt şanzıman hissiz çok sesli çalışan (güç talebinde) sonsuz geçişlere sahip vites geçişi olmadığı için elektrikli araç hissi veren bir şanzımandır, güç talep etmezseniz sesiz ve konforlu bir sürüş vaat eder, sorunsuzdur .

    Corolla yı mm şanzıman yapısından ve gücü tam tekerlere aksettirdği için tercih ettim ,

    Yanı 136/120/115 hp rakip araçlardan kullandığım aracın hiçbir farkını göremedim,

    Görseydim corolla almazdım, zira 102 bin tl olmuş anahtar teslim corolla advance mm,

    Niye vereyim bu parayı ,

    80-90 bin tl ye jetta var,90-100 tl ye Octavia var 80-100 tl aralığında Opel sedan astra var ,

    Şimdi biz bunkarı bilmiyormuşuz yani,

    Bu akıllara sahip arkadaşlara derim ki hepsini test etsinler,

    Yakıtına gidişine konforuna bir baksınlar , ardından tercih bütçenize kalmış,...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
    H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L




  • kocaçınar K kullanıcısına yanıt
    benim güce falan takıldığım yok. aynı parayı ödüyoruz siz daha azını alıyorsunuz ben daha fazlasını. olay bu. gücün yeterli gelip gelmemesi başka mevzu. o yüzden daha fazla uzatmanın gereği olmadğını düşünüyorum. lütfen meseleyi başka yöne çekmeyin ki fiyat olarak bana zaten katılıyorsunuz. benim bahsettiğim de fiyat.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.