Şimdi Ara

2023 RENAULT MEGANE SEDAN (ANA KONU) [GÜNCEL BİLGİLER BURADA] (72. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
5.993
Cevap
131
Favori
751.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7071727374
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • elysion E kullanıcısına yanıt
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubi.lay -- 5 Ocak 2019; 12:10:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kubi.lay kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim



    Hoparlor konusu montaj ile ilgili sanirim, elimle tuttugum zaman cizirti yokoluyor cunki. Onceki mesajlarda serviste bu sorunu cozen arkadaslar olmus, benimde bir ugramam gerekir sanirim.



    Motorda ise sikinti dedigim gibi 2500 devir civarinda ve ozellikle son viteste (yaklasik130km hizda). Farkli bir ses geliyor, titresim kaynaklimi veya motor icinden mi geliyor cozemedim. Benim merak ettigim konu tum EDC meganlarda olan bir sikinti mi bu.



    Hillholder konusunda birkac kere deneme yaptim. Baya dik bir yokustu ve onumde arkadamda arac park etmisti, direksiyonu full sag yapip cikmak istedim arac birden geri kaydi, milim farkla arkadaki araca carpmadan durdum tekrar. Sonra el frenini kullanarak ciktim. Sonra tekrar denemeler yaptim, direksiyon duz konumda iken sikinti yok, full sag veya sol iken kaciriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hoparlörler 4 tane olduğundan bas ayarınıda en son yaptım yüksek sesde bendede kapıdan bi cızırtı oluyor. araba belirli bir süreden sonra ısınımnca motor düşük hızlarda konsoldan hoparlör patlağı gibi bir cızırtı devam ediyor. aldığıma pişman olmaya başladım sıfır araç alıyoruz böyle gıcık işlerle uğraşıyorum. servise gidiyorum kul yapımı olur böyle sorunlar diyorlar da sıfır araç sonunçta fabrikadan 1 dk da bir araç çıkıyor diye övünüyorlar dakida bir araç çıkarsa böyle sorunlar çıkar elbette mercedes in sırf kapı sesi için kaç mühendis çalışıyor o yüzden mercedes ... böyle devam ederse kredim bitene kadar temiz kullanıp fazla km yapmadan elden çıkartacam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    Dün Megane IV Sedan kum beji Icon 1.6 DCi manuel aracımı teslim aldım. Karşılaştırabilme açısından öncelikle bugüne kadar sahip olduğum araçları belirteyim:

    1- Renault 9 Spring (1999-2001)
    2- Clio II Sport (2002-2005)
    3- Renault Megane II Sedan 1.5 DCi Privilege (2005-2012)
    4- Honda Civic Sedan 1.6 Otm. Elegance (2012-2013)
    5- Kia Cee'd HB Concept Plus 1.6 CRDi Otm. (2013-2015)
    6- Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Manuel Platinum Premium Pack (2015-2015)
    7- Kia Cee'd Sporty Wagon 1.6 CRDi Otm. Premium (2015-2016)
    8- Mazda3 Sedan Power Sense 1.5 Otm. (2016-2017)

    110 kilometre sonunda Aralık 2016 üretimi Megane IV Sedan 1.6 DCi hakkındaki izlenimlerim:

    +'lar:
    - İç mekan genişliği. Aracın iç mekanı arkadaki kafa mesafesi haricinde hem önde hem arkada oldukça bonkör. C sınıfı olsun ama geniş olsun beklentiniz varsa bu araç beklentilerinizi fazlasıyla karşılayacaktır.
    - İşçilik. Açıkçası yerli üretim bir araçtan bu derece yüksek bir işçilik kalitesi beklemiyordum. Parça birleşim aralıkların homojenliği, ses yapmaması, trim işçiliği çok başarılı. Bagaj kapağına özellikle dikkat ettim, kapandığında hiza sıkıntısı yok.
    - Lastikler. Aracın Continental Sport Contact 5'ler ile donatılmış olması beni çok mutlu etti çünkü piyasada kullanmadığım lastik yoktur ve benim tecrübelerime göre Continental Sport Contact 5'ler, Hankook S1 Evo2'lerle beraber sürüş zevki ve güvenlik olarak zirveye oynar.
    - Tasarım. Aracın tasarımı Fluence gibi bir hilkat garibesinden sonra şaşırtıyor. Orantıları bu kadar doğru ayarlanmış ve bu kadar albenili tasarım daha önce Renault grubunda görmemiştim.
    - Yalıtım. Continental Sport Contact 5'ler yola zamk gibi tutunan ancak tutunabilmek için sürtünme direnci yani yol sesi yüksek olan lastiklerdir. Ancak buna rağmen aracın içinde ne yol sesi ne de kayda değer bir motor sesi duymuyorsunuz.
    - Donanım. Icon donanımlı aracımda özellikle Full LED farlar, masaj özellikli koltuklar, ambiyans aydınlatması, multi sense sistemi, 18" elmas kesim jantlar, tampon altı bagaj açma sistemi gibi ciddi ve bir üst sınıfta selam çakan özellikler bulunması şımartıyor.
    - Frenler. Lastiklerinde etkisiyle aracın kusursuza yakın fren mesafesi ve tepkimesi var. Dozlaması rahat.
    - Yürüyen aksam konforu. Aracın yürüyen aksamı düşük profil lastiklere rağmen (225/40-18") o kadar optimumda ayarlanmış ki, ne bir önceki aracım Mazda 3 kadar sert ne de Megane II gibi balina misali salınıyor. Sönümleme başarılı.
    - Çekiş gücü. Aracın 130 beygir güç ve 320 Nm tork sunan motoru sürücüyü şaşırtacak kadar "canlı" tepkiler veriyor. Aracın hem motorin patlaması gecikmesi hem de turbo gecikmesi gibi handikaplarına rağmen bu canlılığı sunabilmesi şaşırıyor. 160-170 km/s gibi hızlara kadar soluksuz hızlanıp ara hızlanmlarda da sürücüsünü çok rahatlatıyor. Bugüne kadar kullandığım en iyi dizel motor diyebilirim. Ayrıca VW grubu dizel motorlarının aksine düşük devir yüksek vites toleransıda çok yüksek ve motor stop etme eğilimine girmiyor.
    - Tüketim. 110 kilometre sonunda açık yol, sıkışık trafik ve tempolu otoban kullanımı karışık olarak kadranda 5,1 ortalama görmek beni çok şaşırttı. Motorun alışma sürecinde olduğunu düşünürsek bu rakam çok başarılı. (Güncel: dün akşam iş çıkış saati Tuzla-Göztepe arası bol dur kalklı trafiğide geride bıraktıktan sonra tüketim ortalaması 5,8 Lt olarak gerçekleşti. Bu motora bayıldım ben )
    - Vites. Vites yolları son derece net, neredeyse kendi yolunu kendisi buluyor. Ayrıca deriyajda oldukça yumuşak.
    - Koltuklar. Aracın koltukları çok rahat ve sizi sardığını hissediyorsunuz, Mazda 3 teki koltuklardan sonra çok başarılı geldi.)

    -'ler:
    - Donanım. Aracın donnanımı oldukça dolu demiştim ancak bazı önemli eksikliklerde yok değil. Örneğin güneşliklerde yana uzayan aparat yok, tavanda bir çok aracımda standart bulunan gözlük kabı yok, ön park sensörü bu donanımda bile yok vs... gibi.
    - Torsiyon çubuklu arka süspansiyon. Aracın bunca teknolojik özelliğine nazaran arka kısımda torsiyon çubuklu çağ dışı sistem kullanmaları üzücü. İsterse piyasanın en iyi torsiyon çubuklu sistemi olsun, hiç bir zaman tam bağımsız arka süspansiyonun konfor ve yol tutuş özelliklerini "fiziken" sunabilmesine imkan yok. Keza virajlarda limitleri zorladığınızda ilk huzursuzluk arkadan geliyor.
    - Vites. Vites geçişleri net demiştim ancak yolları gereksiz uzun. Açıkçası hangi gerizekalı mühendis "dur şuna uzun yollu vites" koyalım demişse onun aklına şaşmak lazım. Ayrıca debriyajda yumuşak demiştim ancak debriyaj stroğuda gereksiz uzun.
    - Direksiyon. Son derece yumuşak olan direksiyon Sport modunda bile istenilen sertliğe sahip olamıyor. Konfor konusunda kantarın topuzunu kaçırmışlar. Ayrıca direksiyon net olmasına rağmen çok hisli diyemem, yol hakkında fazla bilgi vermiyor. Bu konu da Ford Focus dahil bana göre sınıfının en iyi direksiyonu Mazda3'te.
    - Yine direksiyon :) Aracımın direksiyon simidi 2-3 derece sola yamuk olarak geldi. Sorun rotlardan olsa araç sağa veya sola çekerdi ancak araçta çekme olmamasına rağmen direksiyonun 2-3 derece yamuk olması açıkçası son işçilik konusunda soru işaretleri yaratıyor. İşin gücün yoksa şimdi haftasonu git direksiyonu düzelttir...

    Özetle ben araçtan kullanım amacına göre çok memnun kaldım. Performans-ekonomi dengesi arayanlara direk tavsiye edebilirim. Ancak aracın sportiflikle veya hisli kullanım ile uzaktan yakından alakası yok. Bir kaç foto aşağıda paylaşıyorum:

    2023 RENAULT MEGANE SEDAN (ANA KONU) [GÜNCEL BİLGİLER BURADA]2023 RENAULT MEGANE SEDAN (ANA KONU) [GÜNCEL BİLGİLER BURADA]2023 RENAULT MEGANE SEDAN (ANA KONU) [GÜNCEL BİLGİLER BURADA]2023 RENAULT MEGANE SEDAN (ANA KONU) [GÜNCEL BİLGİLER BURADA]2023 RENAULT MEGANE SEDAN (ANA KONU) [GÜNCEL BİLGİLER BURADA]

    İlk 1.000 kilometre geride kaldı. Şu ana kadar ki eklemelerim:

    - Aracı "5" kilometrede teslim aldım.
    - Aracın ortalama tüketimi 6,2 Lt. olarak gerçekleşti. Bunun yüzde 60-65 kadarı İstanbul ağır şehir içi trafiğinde gerçekleşti. Tüketimin başarısına ne desem az kalır. Şu rodaj süresi geçsin ve 3.000 kilometre de ilk çapaklı yağı değiştireyim, tüketimin daha da düşeceğine eminim. Kullanım modu olarak Eco'nun gaz tepkilerini beğenmediğim için Sport'ta kullanıyorum. Buna rağmen çok başarılı.
    - Çekiş çok ama çok iyi. 6. viteste 1750 devirde bile aracı sürükleyip götürüyor. Ayrıca motor devir bitirmeye çoğu dizelin aksine çok istekli.
    - Hoparlörlerin ses kalitesi ve yüksek bass seslerde izolasyonu zayıf. Bir önceki aracım Mazda 3'te standart subwoofer'lı Bose marka sistem vardı ancak en yüksek seste bile aracın orasından burasından plastik zırıltı sesi gelmezdi. Bu açıdan Megane IV geride. Ki ses seviyeside Bose' un yarısı kadar bile değil. Yani hem sistemin kalitesini hem yalıtım montajını beğenmedim.
    - İç mekan tahminimden de geniş çıktı. Dün Ikea' dan 1.97 m boyunda mobilya aldım, arka koltukları yatırıp ön yolcu koltuğunu biraz ileri itmem yeterli oldu.
    - Lastikler cilasından yeni kurtulup sonunda adam gibi tutunmaya başladı. Özellikle virajlarda tutunma limitleri keyif veriyor.
    - PureVision Full LED farlar kısalarda ne kadar başarılıysa uzunlarda da o kadar yetersiz geldi bana.
    - Araç ciddi dikkat çekiyor. Artık renginden midir yoksa jantlarından mıdır bilemem ama ışıklarda sürekli yan araçlardakilerin bakması keyifli :)
    - Ön kol dayama aşağıda kalıyor. Kol dayama değil de dirsek dokundurma opsiyonu gibi bir şey. Hoşuma gitmedi bu kadar alçak olması.
    - Yokuş kalkış asistanı kusursuz çalışıyor ve aynı grupta aynı platformu kullanan Qashqai II gibi geç bırakma sorunu yok.

    Şimdilik bu kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 20 Mart 2017; 9:35:3 >




  • Megane Sedan'ın yakıt deposu Fluence'e oranla daha küçük, bu da daha sık yakıt alımına neden oluyor.
    Fluence'te 52-53lt dizel yakıt alabiliyorken, Megane Sedan'da 44-45lt dizel yakıt alabiliyorum.

    Yaklaşık 7bin km oldu, ben her depo fullediğimde ortalama tüketimi sıfırlarım. %50 otoyol(130-160km hız) - %40 şehirlerarası yol (70-120km hız) - %10 şehir içi kullanımında genelde 5.8 - 6.2 lt civarı bir tüketim oluyor ve 700-800km civarında tekrar depoyu fullemem gerekiyor. (Comfort-Neutral mod)

    Bagajın büyüklüğü kadar bir o kadar da , havuzun altında stepnenin orada yer var, oralarada baya bir şey sığdırılabiliyor.


    R-Link'e Spotify vb. müzik stream uygulaması kurulabiliyor mu?
    Ya da şöyle sorayım, aracın ekranında, çalan şarkının şarkı sözlerini (lyrics) göstermenin bir yolu var mı?
  • Kubi.lay kullanıcısına yanıt
    Hocam arabaniz hayirli ugurlu olsun, Paylasimlariniz gercekten cok faydali. Benim gibi tecrübesiz arkadaslar yararlanabiliyor. Bende yaklasik 1 hafta önce Megane sedane sedef beyaz icon paket aldim, arabamdan su ana kadar cok memnunum.

    Bende sizin gibi bagaj havuzu, havuz paspaslar, özellikle plakalik cok hosuma gitti :)

    bu konularda banada destek olabilir misiniz ?

    ayrica rica etsem whatsapp grubunada ekleyebilirmisiniz ?

    nr : 555 639 64 21
  • highlaz H kullanıcısına yanıt
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubi.lay -- 5 Ocak 2019; 12:12:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • highlaz H kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun kazasız belasız inşallah

    Whatsup grubumuza ekliyoruz hemen

    Ayrıca instagram da megane4sedan adıyla aktif bir şekilde faaliyet gösteriyoruz ayrıca sizin aracıda paylaşmak isteriz ☺️

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 megane sedan dizel icon otomatik sedef beyazı, stepne,8.7 inç ekran en son 114.000 TL fiyat verdiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arda2007 A kullanıcısına yanıt
    Deli para ! o paraya talisman icon aliniyordu bir dönem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kubi.lay kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım en dolu Opel Corsa 1.3 CDTI otomatik vites navigasyon ile bugün 81.000 TL ye aldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederiz. Zahmet edip uzun uzun yazmışsınız. Faydası oldu çok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın siparişi verildi, titanyum gri icon, 1.2 tce motor, edc şanzıman.. Extra donanım sadece stepne aldım (Zaten yeterince zorladım bütçeyi :) .. Haziranda teslim edecekler bakalım, heyecanlı bekleyiş başladı.. Yeni alacaklara bir tavsiye, beni de satış danışmanı uyardı, eğer stepne almazsanız bagaj daha büyük oluyor fakat araç stepne yeri olmadan yani kapalı olarak geliyormuş. İlerde çıkma bi stepne bulur koyarım ya da şimdi almayayım 3-4 ay sonra alırım gibi bi düşünceniz varsa vazgeçin. Başta stepne almazsanız, ömür boyu lastik tamir kiti ile kullanırsınız, ya da bagajda lastikle gezersiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sedef beyaz renge dikkat edin.. Eğer boyama işlemi olursa aracın geri kalanı ile aynı rengi tutturmak çok zor oluyor bilginiz olsun.. 3 yıl önce kullandığım araç sedefli beyazdı, arka tampon ve çamurluk boyalıydı, boyalı yerler daha canlı, orjinal yerler daha soluk beyaz, hafif sarımtrak şeklindeydi.. Normal beyazda böyle bir sıkıntı olacağını sanmıyorum, aynı tonu tutturmak boya sedefli olduğu zaman zor galiba.. Bilginiz olsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • srbygvn S kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımın OTS sonucu açıklanmış, vites kutusunda bulunan bir elektronik soketin kontol edilmesi istenmiş c.ertesiye randevu aldım bakalım neler olucak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubi.lay -- 23 Mart 2017; 13:42:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubi.lay

    Aracımın OTS sonucu açıklanmış, vites kutusunda bulunan bir elektronik soketin kontol edilmesi istenmiş c.ertesiye randevu aldım bakalım neler olucak.

    Yanliş bilgi !! Servis danişmani aradi size yeni işe başlayan arkadaş yanliş bilgi vermiş aracinizin ots sonucu aciklanmamiş özürdileriz seklinde düzeltme yaptilar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubi.lay -- 23 Mart 2017; 19:43:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik 1.2 tce motor ile güncel yakıt sarfiyatını paylaşabilecek arkadaş var mı acaba? Ben ilk 3 bin km geçsin, 8 litreyi geçmez diyorum, bir arkadaşım turbo benzinli 10 litrenin altında yakmaz diyor.. En doğrusunu kullanan bilir deyip sormak istedim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • srbygvn S kullanıcısına yanıt
    Bende sipariş vermeden önce çok iyi tanıdığım ve işinde çok iyi olan bir oto boyacı arkadaşa danıştım.Ben olsam opak olanı alırım dedi.Bende öyle yaptım.Hatta bazı firmaların yavaş yavaş sedef beyazı terk etmeye başladıklarını söyledi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srbygvn

    Otomatik 1.2 tce motor ile güncel yakıt sarfiyatını paylaşabilecek arkadaş var mı acaba? Ben ilk 3 bin km geçsin, 8 litreyi geçmez diyorum, bir arkadaşım turbo benzinli 10 litrenin altında yakmaz diyor.. En doğrusunu kullanan bilir deyip sormak istedim...

    Bu motorun birebir aynısını manuel şanzımanla Qashqai'mde kullandım. Benim Ortalamam 7,0 litreydi. Yakışına göre sunduğu performansta oldukça başarılıydı.
  • 
Sayfa: önceki 7071727374
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.