Şimdi Ara

2016 Renault Megane 4 -IV- ANA KONU (154. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.614
Cevap
122
Favori
494.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 152153154155156
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zobu1907 Z kullanıcısına yanıt
    Belirli bir eğim açısı var. çok düşük eğimlerde hepimiz de aynı problem var. ancak eğim biraz fazla ise kaydırma yapmıyor.
  • arkadaşlar selamlar,
    aracımın karma yakıt tüketimini 4.1 litreye düşürmeyi başardım. 4.000 km karma ortalama 4.1 litre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saxbri

    Belirli bir eğim açısı var. çok düşük eğimlerde hepimiz de aynı problem var. ancak eğim biraz fazla ise kaydırma yapmıyor.

    Hocam frene sonuna kadar bastiktan sonra bir sure salmiyor araba kendini aklinizda bulunsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megabe IV HB Dizel Otomatik Kullanan Arkadaşlar:
    1. Şehir içi yakıt tüketimi nasıl?
    2. Lastik sesi veya 90-100 km'den sonra rüzgar sesi var mı?
    3. Amortisörler sert mi, yumuşak mı?
    4. Bir süre kullandıktan sonra, sağından solundan ses-gıcırtı vs. gelmeye başladı mı?
    5. Aracın seriliği (ilk kalkış ve sollamalarda) nasıl?
    6. Yeni bir araç alcak olsanız, bu aracı alır mıydınız?

    Soruları cevaplayabilirseniz, 100+ bin TL verip araç alacaklar için çok faydalı olur.
    Saygılar.
  • ysuleymany kullanıcısına yanıt
    Merhaba;

    1. 5,5 - 6 litre
    2. sessiz bir araç, rüzgar sesi az, motor ses neredeyse yok.
    3. Amortisörler sertçe 18 jant tavsiye etmem
    4. ufak tefek ses geliyordu şimdi malum yaz, malzemeler genleşti, ses yok
    5. aracın seriliği fena değil üzmez ama, bu araçlarda motordan mı şanzımandan mı bilinmez gaz tepki sorunu var.


    6. Yeni araç alsam bu aracı almazdım Çünkü daha iyisi var.

    11 ay ve 21000 km yapmış biri olarak;
    1. Yokuş kalkış desteği kesinlikle sorunlu, el freni de elektronik, dün Mokkayı dürtüm, Allahtan adam birşey demedi.
    2. Havalandırma sistemi kötü, 8,7 ekrandan dokunmatik ekran kullanışsız; mesela hem ön cama hem de konsol ızgaradan aynı anda hava gelsin diyorsun, gelmiyor sadece yukarı üflüyor .
    3. edc şanzıman yavaşlamadan sonra gaz tepkisi gecikmeli. Adam sana yol veriyor, gaza basıyorsun hareket yok, o da kendine yol verdiğini sanıyor o da gazlıyor vesaire
    4. akıllı telefon bağlantısı sorunlu; arada bir hat kesiliyor, bazen bağlanmıyor. Stop edip yeniden çalıştırman lazım.
    5. park sensörleri direk ses vermiyor merkezi bilgisayar la çalışıyor. Mesela bir cisim algıladığında bunu araç bilgisayarına iletiyor, yazılım da sana gecikmeli sinyal veriyor. Hatta bazen geri vitesten 1. vitese takip gitmeye başladıktan sonra hala düt düt park sensöründen ses geliyor.
    6. Ve Bütün bunlar 20.000 bakım ve güncellemeden sonra da devam ediyor. Zaten forumları okursan bunları görürsün.
    7. Nisan ayından itibaren üretimlerde Android auto ve carplay destekleniyor, geri dönük güncelleme vermediler. Yeni model çıkarsan veya makyaj olsa anlarım , daha 1 yıllık arabada yazılımsal güncelleme yapıyorsun ve ilk alıcılarını devre dışı bırakıyorsun.

    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oly1786 -- 3 Temmuz 2017; 10:26:7 >




  • oly1786 kullanıcısına yanıt
    Detayli aciklamaniz icin cok tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oly1786 kullanıcısına yanıt
    Klima fonksiyonları ile ilgili bu problemi burada yazmıştım geçen yıl. Serviste kayıt açtırmıştım.1 ay kadar sonra servis aradı klimanız ile ilgili gelin işlem yapalım diye.Ama ben kaza yapmıştım, aracım pert olduğu için gidemedim. Servise bir danışın konuyu yazılım gelmiş olabilir.
  • oly1786 kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarınıza katılıyorum. Klima yönlendirmesi konusunda katkı amaçlı şunu belirtmek isterim;
    Ankara mais te icon aracımın klima yönlendirmesi düzeltildi. Benim aracın ekranı 7 inç. Tek tuşla havalandırmayı istediğim yere yönlendirebiliyorum. 8.7 inç görsel olarak güzel görünse de klima kullanımında biraz zahmetli olabiliyor.
  • Sayın oly1786 "2. Havalandırma sistemi kötü, 8,7 ekrandan dokunmatik ekran kullanışsız; mesela hem ön cama hem de konsol ızgaradan aynı anda hava gelsin diyorsun, gelmiyor sadece yukarı üflüyor ." demişsiniz ve arkadaşlarda buna yönelik yorum yapmış.

    Öncelikle hem ön camdan hem konsoldan aynı anda hava gelmememsine bende takmıştım ve sonra ford fiesta, kurye, opel astra, megane sedan baz donanımlı araçda deneme yaptığımda onlarda da aynı anda hem cam hem konsoldan hava gelmiyordu. Hatta manuel klimalı araçlarda klima düğmesinde ki işaretlere baktığımda orada da aynı anda cam ve konsola hava üfleme işareti olmadığını göreceksiniz. Ben bu araçları görünce bu isteğin yersiz olduğunu ve diğer firmalarında koymadığını gördüm. Megane 4 ün ekranında her ikisine de hava gittiğini göstermese sorunda yoktu aslında. Yapılacaks sadece buraya güncelleme yapılabilir. Gelelim tam boy ekran ile klima kulanma olayına, bazı arkadaşlar klima kullanmanın zor olduğunu düşünüyorlar. Ancak ekranın altında AUTO adlı bir manuel tuş mevcut. Aracınızın içi kaç derece olacak ise 1 kez ayarlayın (örneğin 24 derece gayet yeterli) ve klimayı açmak istediğinmizde sadece bu tuşa basın ve araç sıcaksa o soğutur, araç soğuksa o ısıtır ve hep o ısıda kalmasını sağlar.

    Her nekadar klima ayarlarında değişik varyasyona girmek istediğinizde tam ekran olmayanda olsa bir kaç tuşa basmanız veya çevirmeniz gerekecektir. Ancak 8.7" ekranın en altında sabit duran klima tuşuna tıkladığınızda size kocaman bir klima ekranı geliyor ve menünün kocaman ekranından çok daha hızlı ayarlama yapıyorsunuz. Mesela fan gücünü 1. kademeden 6. kademeye 7" ekran veya manuel lerde dönen kolu nerede ise tam tur çevirecekken, 8.7 " ekranda istediğiniz fan gücüne sadece 1 kez tıklıyorsunuz veya üfleme gücünü yavaş, orta , güçlü (soft, medium, max) seçeneklerinden sadece birisine tıklayarak daha hızlı ayarlıyorsunuz.

    Aslında 8,7" ekran akıllı telefon gibi diğerleri ise tuşlu telefon gibi. Geçen hafta akıllı telefonum bozulunca tuşluya geçtim ve 1 SMS yazmak ölüm geldi 1 harf bulmak için aynı tuşa 3 kez bastığınızı düşünün, ancak akıllı telde direkt klavye çıkıyor ve istediğiniz karakterlere hızla ulaşıyorsunuz. İşte fark burada akıllı telefonu kullanamayan kişiler hala tuşlu telefonu kullanmak kolay geldiği gibi bizimde alışmamız zaman alıyor ancak alışınca da rahatlığından bırakamıyoruz.

    NOT: Klimada aynı anda hem ön cam hemde konsoldan hava gelen araba modeli bileniniz varsa lütfen birdaha test etsin ve hakikaten hem ön cam hemde konsoldan aynı eşit güçte hava geliyormu? birdaha baksın. Sanırım opel manuel klimada öncam ve konsol arasında klima tuşunu çevirirken (kademeli çevirebiliyorsunuz) aslında iki konumun tam ortasında iken konsoldan çok güçlü ancak camdan belli belirsiz geliyordu, aslında camdan kaçak hava gibi geliyordu. Ancak hakikaten her iki konuma da aynı anda güçlü hava veren kaç araba modeli var bende merak ettim. Sizlerde daha dikkat incelerseniz göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ok05 -- 9 Temmuz 2017; 21:44:6 >




  • oly1786 kullanıcısına yanıt
    Hepsine aynen katılıyorum. Ayrıca, dizel EDC Megane sedan aracım henüz 6000km'de olmasına rağmen her yerinden trim sesleri gelmeye başladı. Torpidodan tıkırtı, kapı lastiklerinden gıcırtı geliyor. Ön cam fıskiye delikleri temizlememe rağmen sürekli tıkanıyor. EDC'nin takılmaları, gaz yememeleri, solladığım araç sürücüsüyle göz göze bakışıp kalmalara alıştık artık :) En kötüsü de arka park sensörünün çok gecikmeli uyarı vermesi, ilk kullanmaya başladığım zamanlar bu yüzden 2 defa tamponu dokundurdum, çok yavaş yaklaşmak gerekiyor. Benimki şirket aracı, para verip bu arabayı almam, tercih meselesi, alanı da niye aldın diye ayıplamam, kötülemem. Başıma gelenleri anlatırım o kadar. Herkesin beklentisi, kalite algısı aynı değildir.
    Bir önceki şirket aracım dizel DSG Skoda Rapid'ti. 180.000km kullandım. Hiç böyle trim sesi, park sensörü gaz yememe gibi şikayetlerim olmadı. Bir defa soğutma suyu pompası değişti o kadar. VW grubu fanı da değilim. Karşılaştırma yapınca Rapid'ten daha memnundum diyebilirim.




  • ok05 kullanıcısına yanıt
    Klima olayını güzel bir örnekle anlatmışsınız. Gayet açıklayıcı olmuş. Benim ekranımda 8.7 inç ve hep auto yu kullanıyorum.

    Benim önce ki aracım 2011 model corolla sedandı. Ben o aracım da hem ön cama hemde konsoldan klimayı çalıştırıyordum ön cama sadece buğuyu alması için açıyordum ve buğuyu alıyordu ama fan şiddeti olarak konsolda ki ile eşit mi geliyordu ona hiç dikkat etmedim. Buğuyu aldığı için gerisi önemli olmuyordu.
  • ok05 kullanıcısına yanıt
    20.Ağustos.2016 da Megane4 kliması ilgili bunu yazmışım;

    Klima ise üflemeyi ön cama ve ön tarafa verdiğimde sadece cama üflüyor.Ön taraf ve ayaklar yaptığımda sadece ayaklara üflüyor.Sadece öne verdiğimde sorunsuz çalışıyor.İkili ya da üçlü açtığımda ön tarafa üflemiyor..

    Az önce Golf 7 aracımdaki klimayı denedim.Çift bölgeli otomatik klima var.Ön cama ve konsola verdiğimde ön göğüse biraz daha fazla üflüyor,oranlarsak 60–40 oranındadır.Ayaklar ve ön göğüste de durum aynı.Üçlü kombinasyonda ön büyük bölüm ön göğüsten,biraz cama çok az ayağa şeklinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ognemir -- 11 Temmuz 2017; 11:5:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar istanbuldanim 17 icon jantlarimi 18 orjinal jantlarla degistirmek istiyorum takas etmek isteyen satmak isteyen msj atarsa gorusmek isterim. Simdiden herkeze keyifli forumlar.

    Jantlarim ve lastiklerimle sorun yoktur temizdir.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın salash benim kullandığım araçda henüz trim sesi yok ve hala motor sesi olarak çok sessiz.

    Biraz önce incelerken golf 7 si olan arkadaşların aracın muhtelif yerlerden gelen trim seslerini aşağıda ki başlıkta wd40 sprey yağ ile çözebildiklerini görebilirsiniz. Madem Golf 7 de trim sesleri wd40 yağlayıcı ile kesilebiliyor siz de deneyin derim.

    Başlık buradan ulaşabilirsiniz.

    www.vwgolfturkiye.com/forum/topic/9433-golf-7-sestıkırtı-problemleri/page-2



    Klima kontrol için ise dediğim gibi her arabada hem cam, hem konsola ayni anda hava üfleme olayı maalesef yapılmamış. Belki firma tercihi, belki bir bildikleri veya bilmedikleri vardır. Ancak hem cam, hem konsoldan güçlü hava gelsin istiyorsanız Golf 7 de yukarida arkadaşın belirttiği gibi geldiği belirtmiş bu konu illa olmazsa olmaz ise o araca geçiş yapılabilir.

    Ancak trim seslerine karşı, golf cü arkadaşların ucuz ve basit çözümleri takdire değer.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ok05 -- 11 Temmuz 2017; 17:20:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Biraz önce bende bizim şirket araçlarının klimasini inceledim, birisi mitsubishi, diğeri isuzu l70 kamyonet ve ikisinde de ayni anda hem cam, hem orta konsol hava verme modu yok. Buyrun resimleri ki google dan merak ettiğiniz araçların klima kontrol tuşu diyerek arayın, göreceksiniz bazılarında bu fonksiyon yok ve olanların bir mismo da aslında her iki yönden güçlü hava vermiyor veya bizim megane da olduğu gibi ekranda veriyor gibi gösterse de aslında vermiyor.







    Buda 2015 corolla kontrol paneli




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yanlız ben Megane4 için işlem kaydı açtırmıştım. Ve 1.5 ay sonra klima ile ilgili aksiyon olduğunu ve servise gitmem söylendi.
    Bahsettiğiniz klimalar manuel, Megan'ın Icon donanımındaki klima otomatik.2 veya 3 fonksiyon seçebiliyoruz.Neden manueller ile kıyaslıyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ognemir -- 11 Temmuz 2017; 18:5:48 >
  • Manüel de resimlerden direk hava akışının nerelerden geldiği görülebildiği için resim ekledim. Digital de maalesef direkt elinizle ölçmeden anlayamıyorsunuz, daha önce dediğim gibi digital klimalı fiesta titanyum ve courier titanyum plus arabada deneme yaptığım da onlarda da hava her iki yönden gelmiyordu. Tuş kombinasyon göstergesinde sanki her iki yönden veriyor görünse de elimizle yokladığımızda havanın gelmediği anlaşılıyordu. Servisde megane 4 sedan manüel de de iki yöne hava verme konumu olmadığını servis elemanı ile inceledik. Bunun üzerine bende renault a açtırdığım kaydı değiştirip, ya aynı anda yön göstermesin, yada gösterecekse hava versin şeklinde yazılım ekibine iletmenizi istiyorum dedim. Müşteri hizmetleride memnuniyet için aradığımda benzer cümle kurdum.

    Ayrıca her iki yönden hava gelmesi olayının manuel veya digital kombinasyon ile alakası olmaması lazım. Bir şey gerekli ise, bunun manueli, dijitali olmamalı. Dediğim gibi golf 7 de bizzat klimayı deneyimlemedim, ancak arkadaş yazmış ve eli ile kontrol etmiş ki %40 ile %60 oranını vermiş. Bu olmazsa olmazı olan arabayı değiştirebilir. Mümkünse digital klimada deneyimleyen arkadaşlar bizzat elleri ile her iki yönü kontrol etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ok05 -- 11 Temmuz 2017; 20:10:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Trim sesleri için slikon sprey öneririm..
    wd40 yağlayıcı ve pas sökücü bir etkiye sahip olduğundan plastik aksam veya fitiller için doğru olmayabilir.
    Benim de 10 bin km oldu hala ciddi bir ses yok.
    Klima hem cama hem de yolculara üflemesi meselesi bence pek önemli değil ama illa isteniyorsa
    geçmiş sayfalar da bir arkadaşın servis'e düzelttirdiğini hatırlıyorum.
    Forumu geriye doğru tarayın biri servise düzelttirmişti. Üstelik yazılımla düzeltilmişti galiba.
  • cemx72 kullanıcısına yanıt
    Sayın cemx72, w



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ok05 -- 12 Temmuz 2017; 13:7:16 >
  • cemx72 kullanıcısına yanıt
    Sayın cemx72, wd40 ın amacı tabi ki pas sökmek ve aynı anda yağlamak. Benim Megane 4 de henüz trim sesine rastlamadığım için ben deneyimlemedim. Yukarıda linki ni verdiğim başlık da Golf 7 kullanan arkadaşların kendi araçlarında oluşan trim seslerine karşı kullandıkları basit çözüm olduğu için yazdım. Plastik yapısı gereği hava ısı değişimlerinden dolayı sertleşme eğilimi gösterir ve buda ses yapar, bu sertleşmeden kaynaklı sesi kesmek için araya kaygan bir madde sürmek işe yarayabilir. Tabi zamanla sürülen bölgenin tozlanması negatif yönü. Ancak WD40 sıvısının ince uçlu borusu sayesinde elinizin girmediği yerlere ulaşabilmesi ve temas ettiği yüzeyde anında kabararak kirleri kaldırması diğer yağlayıcılardan kendini ayırt ediyor. Bu sıvı Golf 7 plastiğine zarar verdiğine dair bir yorum okumadığım için ihtiyacı olan bu basit ve ucuz yöntemi kullanabilir.

    Klima yönlendirmesinde düzeltirme yapan arkadaşı bende okumuştum, ancak o arkadaşın yönlendirme hatası farklı idi ve 803 yazılımla düzelttirdiğini okumuştum. Bunun üzerine bende kontrol için servise yukarıda anlattığım gibi kayıt açtırdım ve elle servis elemanı ile yaptığımız kontrollerde sadece araç hem cama hem konsola aynı anda hava vermiyor(sadece cama veriyor), diğer tüm kombinasyonların çalıştığını dün dahi tekrar kontrol ettim. Bundan dolayı madem aynı anda hava vermiyor yazılım ile ekranda değişiklik yapılsın teklifini ilettim.

    Klima hem cama hem de yolculara üflemesi meselesi benim içinde önemli değil. AUTO tuşu sayesinde ve ayarladığım 24 derece ile klima her daim otomatik devrede. Madem arabamız emsallerinin çoğundan az yakıyor, bizde konfordan ödün vermeyelim. Her ne kadar şu günlerde güney bölgelerde gece gündüz klima soğutma modunda olsa da benim gibi karasal bölgede yaşayanlar için gündüz klima soğuturken gece ısıtma moduna dahi geçiyor. Dolayısı ile sürekli yok derece ayarla, yok fan gücü ayarla ile uğraşmaktansa basın tek bir tuşa o sizin için ayarlasın, siz sürüşün keyfine varın.

    Kazasız sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ok05 -- 12 Temmuz 2017; 13:16:38 >




  • 
Sayfa: önceki 152153154155156
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.