Şimdi Ara

2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU= (317. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14.522
Cevap
200
Favori
1.112.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 315316317318319
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • djkubi kullanıcısına yanıt
    ACT Audi de neden Yok demişsiniz ama golf passat... küçümsenecek araç değil deneme yapacak olsa o zaman seat a koyarlardı ilk?yani böyle bir kıyaslama yapılamaz.act teknolojisinin de ömrü dolacaktır elbet adı üstünde teknoloji yeni bir teknolojinin gelmesi eski teknolojinin kötü olduğu anlamına gelmez.daha iyisinin üretildiği anlamına gelir.bir hata olsa 7 yıl boyunca da tekrarlanmaz diye düşünüyorum.telefon markaları her sene daha yenisini çıkarıyor bu eskisi kötü olduğundan mı?hayır?

    Asimetrik aşınmadan bahsetmişsiniz ama piston öyle durduk yere aşınmaz yağ bakımını yaparsan soğutma sistemin de sıkıntı yoksa neden aşınsın?bunları yapmazsanız zaten her silindir aşınır.birde ACT asıl olarak zaten uzun yolda devreye giriyor.yani düşük devir sabit hızlarda.yüksek devirlerde hemen aktif hale geliyor.2 silindirden beklenmeyen performans istenmiyor yani.yine tercih etsem eski act teknolojisiz araç tercih edeceğime act li alırım.yakıt tasarrufu da cabası.

    Ayrıca aşınma olsa şu an bende BMW F 800GS çift silindir motor var 45bin km'de ve hala ilk günkü gibi çalışıyor.

    Nasip olursa ekstra BMW g310r TEK silindir motorunu da alıcam.aşınma olsa BMW tek silindiri neden satsın.önemli olan düzgün bakımını yapmak gerisi teferruat....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altınkaya -- 16 Nisan 2017; 10:10:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Samet çok iyi yanlız

    And'ın anlatımı daha iyiydi sinana bir türlü kanım ısınmadı.

    Doğan kabakda eglenceli videolar cekiyor.

    Gecen yıllarda otorite programının sunucusu halit balkan vardı adam bütün gelişimini her datayını anlatirdı.Şimdi yarışma programı yapıyor.Tv ler reklam kaygısıyla araçları eleştirilmesine çok müsaade etmedikleri için bırakmışta olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    ACT Audi de neden Yok demişsiniz ama golf passat... küçümsenecek araç değil deneme yapacak olsa o zaman seat a koyarlardı ilk?yani böyle bir kıyaslama yapılamaz.act teknolojisinin de ömrü dolacaktır elbet adı üstünde teknoloji yeni bir teknolojinin gelmesi eski teknolojinin kötü olduğu anlamına gelmez.daha iyisinin üretildiği anlamına gelir.bir hata olsa 7 yıl boyunca da tekrarlanmaz diye düşünüyorum.telefon markaları her sene daha yenisini çıkarıyor bu eskisi kötü olduğundan mı?hayır?

    Asimetrik aşınmadan bahsetmişsiniz ama piston öyle durduk yere aşınmaz yağ bakımını yaparsan soğutma sistemin de sıkıntı yoksa neden aşınsın?bunları yapmazsanız zaten her silindir aşınır.birde ACT asıl olarak zaten uzun yolda devreye giriyor.yani düşük devir sabit hızlarda.yüksek devirlerde hemen aktif hale geliyor.2 silindirden beklenmeyen performans istenmiyor yani.yine tercih etsem eski act teknolojisiz araç tercih edeceğime act li alırım.yakıt tasarrufu da cabası.

    Ayrıca aşınma olsa şu an bende BMW F 800GS çift silindir motor var 45bin km'de ve hala ilk günkü gibi çalışıyor.

    Nasip olursa ekstra BMW g310r TEK silindir motorunu da alıcam.aşınma olsa BMW tek silindiri neden satsın.önemli olan düzgün bakımını yapmak gerisi teferruat....

    Sizin söylediklerinizden neden audi a4 de olmadaığının mantığını kuramadım. Ben kullanıcıyım istediğim gibi kıyaslarım vag grubu araçları çok karşılaştırırım. Sonuçta satarken bunda vw motoru var demeyi biliyorlar. Düşük devir filan demişsiniz ancak o piston hareeket ediyormu etmiyormu? hangi devir olursa olsun ediyor. Benzin içeriği ile ilgili bazı bilgiler paylaşıyorum aşağıda.

    BENZİN
    Yağlama Yağına Etkisi

    Motorda kullanılan yakıtın uçuculuğu yeterli olmaz ise silindirlere giren yakıtın bir kısmı sıvı hâlde olur. Benzinin sıvı hâli, silindir cidarlarındaki yağın incelmesine sebep olarak yağın, yağlama görevini yapmasını engeller. Ayrıca kartere inerek yağı inceltir ve viskozitesinin düşmesine, dolayısıyla yağlama görevini yerine getirememesine neden olur. Görüldüğü gibi uçuculuk çok önemli bir özelliktir. Benzin, içeriğinde bulundurduğu farklı HC’ler sayesinde uçuculuk için değişen isteklere cevap verebilen bir yakıttır.

    Diğer Katkılar

    Motorun temizlenmesi, korunması için kullanılan katkılar ve benzine renk veren katıklardır. Bunları aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür:

    – Yanma odası ve bujilerdeki birikintileri temizlemek için fosfor bileşikleri ve bromür etilen,
    – Karbüratör ve manifoldlardaki birikintileri önlemek için deterjanlar,
    – Reçine teşekkülünü ve kurşun tetraetilin parçalanmasını önleyici antioksidanlar,
    – Supap ve silindirin üst kısmını yağlayıcı hafif yağlar,
    – Paslanmayı önleyici anti-pas maddeler,
    – Aşıntıları engellemek için etilendibromit,
    – Buzlanmayı engellemek için %1 izopropilalkol, % 0,005 amonyum tuzları % 0,2 glikol veya fosfatlar,
    – Benzinin donmasını engellemek için kullanılan % 1 metilalkol kullanılmaktadır.

    Şimdi Benzin yanma odasına püskürtülmelimi püskürtülmemelimi?
    Bence teknoloji kağıt üstünde iyi ancak pratikte uzun vadeli değil.
    Konumuzun BMW Motorsiklet ile olan ilgisini anlamadım. 4 tekerleklilerden konuşuyoruz. Bu tip motorlar 12bin 13bin dv belki daha fazla devirlere çıkabiiliyorlar. Segment çok farklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Setirekli

    Samet çok iyi yanlız

    And'ın anlatımı daha iyiydi sinana bir türlü kanım ısınmadı.

    Doğan kabakda eglenceli videolar cekiyor.

    Gecen yıllarda otorite programının sunucusu halit balkan vardı adam bütün gelişimini her datayını anlatirdı.Şimdi yarışma programı yapıyor.Tv ler reklam kaygısıyla araçları eleştirilmesine çok müsaade etmedikleri için bırakmışta olabilir.

    Hocam, Sinan deyince aklıma ilk gelen şeyler;

    Vutututututu

    Kesici

    Yanlama

    Atmosferik



    Otopark.com kanalına yıllar önce Opel Insıgnia 2.0 CDTI 130 PS Edition testini izleyip abone olmuştum. Arabayı yerden yere vurmuşlardı. Şuanda o video kaldırıldı. Zaten o videodan sonra Opel uzun süre test aracı vermedi.



    Ben Sinan'ı daha samimi buluyorum. Daha eğlenceli oluyor Sinan'ın testler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 16 Nisan 2017; 10:43:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    ACT Audi de neden Yok demişsiniz ama golf passat... küçümsenecek araç değil deneme yapacak olsa o zaman seat a koyarlardı ilk?yani böyle bir kıyaslama yapılamaz.act teknolojisinin de ömrü dolacaktır elbet adı üstünde teknoloji yeni bir teknolojinin gelmesi eski teknolojinin kötü olduğu anlamına gelmez.daha iyisinin üretildiği anlamına gelir.bir hata olsa 7 yıl boyunca da tekrarlanmaz diye düşünüyorum.telefon markaları her sene daha yenisini çıkarıyor bu eskisi kötü olduğundan mı?hayır?

    Asimetrik aşınmadan bahsetmişsiniz ama piston öyle durduk yere aşınmaz yağ bakımını yaparsan soğutma sistemin de sıkıntı yoksa neden aşınsın?bunları yapmazsanız zaten her silindir aşınır.birde ACT asıl olarak zaten uzun yolda devreye giriyor.yani düşük devir sabit hızlarda.yüksek devirlerde hemen aktif hale geliyor.2 silindirden beklenmeyen performans istenmiyor yani.yine tercih etsem eski act teknolojisiz araç tercih edeceğime act li alırım.yakıt tasarrufu da cabası.

    Ayrıca aşınma olsa şu an bende BMW F 800GS çift silindir motor var 45bin km'de ve hala ilk günkü gibi çalışıyor.

    Nasip olursa ekstra BMW g310r TEK silindir motorunu da alıcam.aşınma olsa BMW tek silindiri neden satsın.önemli olan düzgün bakımını yapmak gerisi teferruat....

    Hocam motorunuzu merak ettim. Bir ss atabilir misiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • halit balkan deyince kodo tasarım geliyor hemen aklıma, otopark bayan gözü , yaklaşık 300 km ci Carviser Fahir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Ss? Resimse istediğiniz hocam şu an hafta sonu için oy sonrası il dışına çıktım p.tesi yollarım:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Ss? Resimse istediğiniz hocam şu an hafta sonu için oy sonrası il dışına çıktım p.tesi yollarım:)

    Sağolun hocam.



    Motosikletlere pek ilgim olmasa da nick'imden de anlayacağınız üzere iki tekerli taşıtlardan bisikletler ile ilgileniyorum bende.



    Ama BMW'lerin Motosikletleri çok hoşuma gidiyor, çok beğeniyorum. Geçen bir BMW motosiklet konusunda da sizin mesajınızı görmüştüm yanlış hatırlamıyorsam. Yeni çıkan bir BMW'ydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 16 Nisan 2017; 12:4:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osus3535

    halit balkan deyince kodo tasarım geliyor hemen aklıma, otopark bayan gözü , yaklaşık 300 km ci Carviser Fahir

    Rolex.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • djkubi kullanıcısına yanıt
    O piston hareket ediyor evet ama benzin püskürtülmüyor.şu yazdıklarınızdan kendiniz de açıklamışsınız zaten benzinin püskürtülmemesi iyi birşey.benzin kalitesi ile ilgili bir açıklama bu.benzin kötüyse yağlanma kötü olur diyor..benzin yoksa da yağlanma var zaten.benzin püskürtülmüyor ki silindirin yağlanmasının kötü olma ihtimali olsun.kapalı pistonlara püskürtülmemesi açık olanlara fazla püskürtülmesi anlamına da gelmiyor.zaten fazla püskürtülse yakıt tasarrufu olmaz.

    yani normal motorda pistonlar 500bin km dayanıyorsa.act li motor da da pistonlar 1.-4.piston 500bin km. 3.-4. Yani kapatılıp açılan pistonlar 700-800bin km dayanır bunun nesi kötü anlamadım? Zaten daha birşey gördüğümüz Yok araçlarda arıza oldu da onu mu tartışıyoruz anlamadım ?

    Ve ACT niye Audi de Yok sorusunu da anlamlandıramadım. act yi Audi de Yok diye kıyaslamak anlamsız geliyor bana.act yi kıyaslama yapmak için aynı özelliklere sahip motorların ve kasanın actli ve actsizini karşılaştırmak lazım ki. Golf 1.4 actli ve act siz gibi .act nin iyi mi kötü mü olduğunu görebilelim .ve benim gördüğüm act li olması tasarruf getiriyorsa görevini yerine getiriyor sa sorun göremedim .act li daha iyi .

    keşke dizele de act uygulansa o zaman dizellerin ne kadar az yakacağını tahmin etmek zor olmasa gerek.

    BMW ile kıyaslamam teker olarak değil silindir olarak.silindirse silindir subapsa subap? Hemde sürekli çift silindir .Dediğiniz gibi devir yüksek olmasına rağmen silindirlerde sıkıntı yok kastetmek istediğimi forumda anlayanlar çıkar elbet .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altınkaya -- 16 Nisan 2017; 12:37:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnşallah 1 ay sonra R-line ile aranıza katılıcağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yt6761 Y kullanıcısına yanıt
    Şimdiden hayırlı olsun Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • altınkaya A kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.
  • djkubi kullanıcısına yanıt
    Hocam kastını audi de vag olmasına rağmen neden act kullanmıyorsa porche,bentley,bugatti,lamburgini de act kullanmıyor çünkü audini de içinde bulunduğu bu markalar premium segment ve ne yaparımda az yakar çok kaçarım dertleride yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Setirekli

    Hocam kastını audi de vag olmasına rağmen neden act kullanmıyorsa porche,bentley,bugatti,lamburgini de act kullanmıyor çünkü audini de içinde bulunduğu bu markalar premium segment ve ne yaparımda az yakar çok kaçarım dertleride yok.



    Ben neden a4 de yok diyorum a3 de 1.4 tsi act var 140lık olan. Benim de kafamı kurcalayan şey neden premiumlar kullanmıyor bu teknolojiyi?
    Arkadaş demiş ya o zaman sadece seat da kullanılır baktıkı iyi gidiyor vw de kullanırdı. Burada durum öyle o zaman vw kullanıyor daha sonra uygun olduğunu düşünürse lambo, bugatti porche kullanacaktır, bu bakış açısına göre böyle.

    Gayet premium alanlar yakıtına bakıyor o dediğiniz eskidendi. Premium alan adamlar çoğunlukla ticaret yapanlar. İşin suyunu çıkarıyorlar. Sizden bizden daha çok km yapıyorlar dolayısıyla yakıt onlar için daha önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    O piston hareket ediyor evet ama benzin püskürtülmüyor.şu yazdıklarınızdan kendiniz de açıklamışsınız zaten benzinin püskürtülmemesi iyi birşey.benzin kalitesi ile ilgili bir açıklama bu.benzin kötüyse yağlanma kötü olur diyor..benzin yoksa da yağlanma var zaten.benzin püskürtülmüyor ki silindirin yağlanmasının kötü olma ihtimali olsun.kapalı pistonlara püskürtülmemesi açık olanlara fazla püskürtülmesi anlamına da gelmiyor.zaten fazla püskürtülse yakıt tasarrufu olmaz.

    yani normal motorda pistonlar 500bin km dayanıyorsa.act li motor da da pistonlar 1.-4.piston 500bin km. 3.-4. Yani kapatılıp açılan pistonlar 700-800bin km dayanır bunun nesi kötü anlamadım? Zaten daha birşey gördüğümüz Yok araçlarda arıza oldu da onu mu tartışıyoruz anlamadım ?

    Ve ACT niye Audi de Yok sorusunu da anlamlandıramadım. act yi Audi de Yok diye kıyaslamak anlamsız geliyor bana.act yi kıyaslama yapmak için aynı özelliklere sahip motorların ve kasanın actli ve actsizini karşılaştırmak lazım ki. Golf 1.4 actli ve act siz gibi .act nin iyi mi kötü mü olduğunu görebilelim .ve benim gördüğüm act li olması tasarruf getiriyorsa görevini yerine getiriyor sa sorun göremedim .act li daha iyi .

    keşke dizele de act uygulansa o zaman dizellerin ne kadar az yakacağını tahmin etmek zor olmasa gerek.

    BMW ile kıyaslamam teker olarak değil silindir olarak.silindirse silindir subapsa subap? Hemde sürekli çift silindir .Dediğiniz gibi devir yüksek olmasına rağmen silindirlerde sıkıntı yok kastetmek istediğimi forumda anlayanlar çıkar elbet .


    Benzinin püskürtülmemeisnin neresi iyi bir şey. İçindeki katkılarla birlikte yağlamaya paslanmaya aşınmaya donmaya karşı yardımcı oluyor. Diyelimki sizin dediğiniz gibi benzin püskirtilmemesi daha iyi. Yİne ortada bi dengesizlik var. Patlama olan odacıkla olmayan odacık arasında yine aşınma farkı olacak. Her halükarda bu böyle. Yakıt tassarrufu sağlaması iyi bişey ancak ben sağlamlığını sorguluyorum.
    Şunu deseniz eyvallah; Sürekli patlama yaşanan odalar özel bir kaplamaya sahiptir ve daha geç aşınır. Böyle bir bilgi yok.
    Şunuda diyebilirdiniz; silindirler eşit oranda kapatılıp açılır yani 4 silindirde kullanıma bağlı olaraka sırayla açıp kapanır buda aşınmanın eşit seviyede olmasını sağlar. Ama böyle bir bilgide yok.

    Ben actyi güvenilir bulmuyorum. Hissetiğim budur.
    BMW konusunu anlamış değilim sizin motorunuz 2 silindirli ama az basınca tek silindirmi kapatıyor benmi bilmiyorum. Sürekli çift silindirli olmasının klasik 4 silindirli içten yanmalı bir otomobil motorundan farkı yok o zaman. Konumuzla alakası yok.




  • djkubi kullanıcısına yanıt
    Benzinin içindeki o maddeler benzinin kötü etkisini(yanma-yanmaya bağlı paslanma-benzin artığı...) nötralize edici maddeler.benzin yokki pistonlarda vs zarar olsun?
    Mantık olarak act siz 4 silindir de de 100bin km de aynı patlama yaşanıyor. Actli 4 silindirde de 100bin km de 2 silindir de aynı. kalan 2 silindirde az patlama oluyor.yani siz actli de kapanmayan 2 silindire fazla yük biniyor gibi yorum yapmışsınız öyle bir durum söz konusu değil aynı yük biniyor. Onu anlatmaya çalışıyorum ? Act li deki tek fark yakıt farkı? Km olarak aynı hesap gidiyor hepsi.performanstan da ödün vermiyor .bana göre çok mantıklı bir sistem.siz almak istemiyorsanız almayın o kişisel tercih.ama ikinci elde de act değerini bulacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altınkaya -- 16 Nisan 2017; 14:49:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Bmw g 310r modeli hocam:) eşim istiyor ona alıcaz haziran da geliyor Türkiyeye forumda o bölüme de beklerim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yt6761

    İnşallah 1 ay sonra R-line ile aranıza katılıcağım.

    Hayırlı olsun hocam. Güle güle kullanın. R-Line'ı tercih ederek çok güzel bir araç almışsınız. R-Line'lar muhteşem görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Benzinin içindeki o maddeler benzinin kötü etkisini(yanma-yanmaya bağlı paslanma-benzin artığı...) nötralize edici maddeler.benzin yokki pistonlarda vs zarar olsun?
    Mantık olarak act siz 4 silindir de de 100bin km de aynı patlama yaşanıyor. Actli 4 silindirde de 100bin km de 2 silindir de aynı. kalan 2 silindirde az patlama oluyor.yani siz actli de kapanmayan 2 silindire fazla yük biniyor gibi yorum yapmışsınız öyle bir durum söz konusu değil aynı yük biniyor. Onu anlatmaya çalışıyorum ? Act li deki tek fark yakıt farkı? Km olarak aynı hesap gidiyor hepsi.performanstan da ödün vermiyor .bana göre çok mantıklı bir sistem.siz almak istemiyorsanız almayın o kişisel tercih.ama ikinci elde de act değerini bulacaktır.

    Benzin olan pistonu ne yapalım peki, patlama yaşanan odada sıcaklık fazla aşınma fazladır. Patlama yaşanmayan odada patlama az aşınma az olacaktır. Buradaki dengesizliğe dikkatinizi çekmek istiyorum.
    Ben kapanan silindirlerde yuk fazla olur diye birşey söylemedim. Ben kanıtlarımı ortaya koyarak bir fikir yürüttüm varsa elinizde belge konuşalım. Ben alacağım aracı aldım. Size göre sistem çok mantıklı, bana görede mantıklı ama pratikte sağlamlığını sorguluyorum. Yarın öbür gün yakıttan tasarruf ederken arızaya para ödersek yakıttan yaptığım tasarrufun ne anlamı kalır.
    Yanlış anlamayın güzelce tartışıp doğruya yönelmek veya yöneltmektir amacım.




  • 
Sayfa: önceki 315316317318319
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.