Şimdi Ara

2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU= (319. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14.522
Cevap
200
Favori
1.111.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 317318319320321
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Benzinin içindeki o maddeler benzinin kötü etkisini(yanma-yanmaya bağlı paslanma-benzin artığı...) nötralize edici maddeler.benzin yokki pistonlarda vs zarar olsun?
    Mantık olarak act siz 4 silindir de de 100bin km de aynı patlama yaşanıyor. Actli 4 silindirde de 100bin km de 2 silindir de aynı. kalan 2 silindirde az patlama oluyor.yani siz actli de kapanmayan 2 silindire fazla yük biniyor gibi yorum yapmışsınız öyle bir durum söz konusu değil aynı yük biniyor. Onu anlatmaya çalışıyorum ? Act li deki tek fark yakıt farkı? Km olarak aynı hesap gidiyor hepsi.performanstan da ödün vermiyor .bana göre çok mantıklı bir sistem.siz almak istemiyorsanız almayın o kişisel tercih.ama ikinci elde de act değerini bulacaktır.

    Aynen dediğiniz gibi @altınkaya hocam. Tiguan'ın en çok satılan motoru 1.4 TSI ACT.

    Çok güzel açıklamışsınız Altınkaya hocam 2. ve 3. silindirlerin, 1. ve 4. silindirlerden daha uzun ömürlü olmasını sağlar bu. 2. ve 3. silindir daha az aşındı diye neden sorun çıksın. Ayrıca VW mühendisleri bunu düşünüp silindirleri ona göre üretiyorlar.

    ACT Motor'un Audi'de kullanılmasına gerek yok. En ucuzu 200.000 TL olan Premium araçlardan birini alan adamın yakıt tasarrufunu o kadar düşüneceğini sanmıyorum.

    Yakıt tasarrufu isteyip Premium alanlar zaten Dizel motor alıyor ve yine tasarruf ediyorlar. Dizelde ACT zaten yok.

    7 Senedir VW Grubunda Volkswagen, Skoda, Seat, Audi A3 gibi araçlarda bulunan bir teknoloji. Şimdiye kadar bu motorla rahat 300.000-400.000 KM'leri devirmiş kullanıcılar vardır. Yılda 100-150.000 KM yapan tanıdıklarım var. Sorunu çıksa şimdiye kadar çoktan duymuştuk.



    Dediğiniz gibi, problem silindir çeperlerinin farklı aşınmasına mütakip farklı patlama etkileri sebebiyle dengesiz motor çalışması.
    Bir motorun teknik verileride ne der; 14/1 veya daha farklı sıkıştırma oranı, bu ne demektir püskürtülen hava yakıt karışımı oranı 1 ise 14 katı sıkıştırılarak patlama sağlanır. Bir motor rektefiye olduğunda sekman öncekine göre bir miktar buyuk takılır. Çünkü motor çeperide buyumuştur. Yani yanma odasının hacmi artmıştır. Burada olduğu gibi ACT motorda farklı aşınmalar sebebiyle değişen yanma odaları hacmi, farklı patlama güçlerine sebep olacak buda sarsıntı ve vuruntuya sebep olacak titreşimde yan etkisi. Yani ilk zamanlarda hissedilmeyen devreye girme, devreden çıkma hissi km arttıkça hissedilir olacaktır.
    Şu vw mühensileri bunu düşünmüşlerdir ama açıklaması yok hiçbiryer. Bu olay için şu önlemi aldık diyen hiçbirşey göremiyorum ben.

    ACT 140 ps audi a3 de kullanılmaktadır. Audi a4 de neden yok diyorum konu hala audi de kullanılmamasına geliyor.

    En ucuzu 200 bin tl premiumdan bahsetmişsiniz. Geçen hafta 2016 model sıfır km a4 1.4 tsi 151 bin tlye bulunabiliyordu. Ben bu aracın ne kadar yaktığına bakarım. Tiguan highline ile aynı para.

    Biraz yabancı kaynakları araştırsanız rahatlıkla bulabilirsiniz. 7 yıldır kullanılıyor böyle bir sorun hiçbir araçta olmadı diyoruz ama hala anlamak istemiyorsunuz. Bizlerin düşünebildiği bir durumu mühendisler niçin düşünemesin. Kaç kez belirttim ACT motorlar bir sürü 300-400.000 KM'leri devirenler var. 7 yıldır bir sorunları duyulmadı. Hala ısrar ediyorsunuz.

    Bu konu hakkında bize ve dokümanlara güvenmiyorsanız, ancak Wolfsburg'a VW fabrikasına gidip net bilgiye ulaşabilirsiniz.


    Yabancı kaynaklar ve ülkemiz dahil konuyu takip ediyorum. Tsi motorların arıza oranını yüksek olduğu bir iki araştırmayla hemen ortaya çıkmaktadır. Bizim düşünemediğimizi mühendisler gayet güzel dşünüyorlar. Emisyon skandalı ay gibi, güneş gibi ortadayken vw mühendislerine neden güveniyorsunuz anlamış değilim.
    Size güvenmediğimi daha önceki mesajlarımda çok net biçimde dile getirmiştim. Gereğinden fazla vw savunuculuğunuz var.Objektif olmanızı tavsiye ederim. Tsİ sadece wolsburgdan mı çıkıyor. Zaten elini kolunu sallayan fabrikaya girebiliyordur eminim.
    Otomotiv üreten bir şirkette çalışıyorum fabrika nedir gayet iyi bilirim. Şunuda belirteyim 1.6tdi tiguan sahibiyim wolsburgda yapılanlardan. Bizzat gidip fabrikadan teslim aldım. parasınıda kapıdaki güvenlikçilere ödedim. Mark cinsinden.

    Öncelikle TSI motorların kronik arızası mevcut değildir. Her motorun arıza çıkarma ihtimali nasıl mevcutsa TSI motorların da arıza çıkarma ihtimalleri o kadardır.



    Emisyon durumu sadece VW'de yok diğer tüm markalarda da olduğu ortaya çıktı ama nedense VW'ninki daha çok duyuldu. VW Emisyon olayının amacı biraz farklı.



    Ayrıca TSI'larda emisyon sıkıntısı yok. Sadece EA 189 kodlu Jetta'da ve Caddy'de bulunan dizelde mevcuttu. Konunun bununla da bir ilgisi yok.



    Wolfsburg'da VW'nin çok güzel müzeleri vb. yerleri mevcut gidip gezebilirsiniz. Aracı almadan benimle iletişime geçseniz size özel indirim yapmaya çalışırdım. Genel merkezden.

    Bana objektif olmayı önermişsiniz fakat burada marka savunuculuğu yapmıyoruz farkındaysanız. Tiguan'ın bir motoru hakkında konuşuyoruz. Ben hiç bir motorun kötü olduğunu iddia etmedim.

    Ama sizin TDI sahibi olup TSI'yı yermeniz manidar.







    Şimdi piston kran vuruntulu çalışan bi dünya böyle işlem gören tsi var. Facebook sayfalarında fatura dahil mevcuttur. Alacağınız aracın facebook sayfasını takip ediniz.

    Konumuz vw olduğu için vw nin emisyon skandalından bahsediyorum işte burada marka fanatikliğiniz ortaya çıkıyor. Amacı farklı olan amaç nedir merka ettim.
    Ben tsilarda emisyon sıkıntısı var demedim. Zaten yok. Türkiyedeki jetta ve caddylerde mevcuttu dışarıda çok daha fazlası mevcut. 2,0tdilar 3,0tdilar.
    Konumuzun bununla olan alakası emisyon skandalının ortaya çıkma sebebi. Hatırlayacak olursak; egzos emisyon testine giren araç arka veya tekerlerin ve direksiyonun dönmedğini anlayıp emisyonu düşük tutup bir şekilde yasal sınırlarda emisyon çıkmasını sağlıyordu. Birde demişler aynı testi araç giderken yapalım, bir bakıyorlar sonuçlar farklı hemde öyle az buz değil neredeyse 4 katı. Sonra ne oldu vw durumu bir açıklamayla kabul etti, yani durum resmileşti ardından bir kaç kelle koptu tabi. Motor kontrol ünitesini ben yapmadım mühendiler yaptı, sonuçta onlarda insan neden gözüm kapalı güveneyim. Neden tsi act lerde çakalık yapmadıklarına inanayım.
    Bende bu yüzden Emisyon skandalından sonra üretilmiş adblue katkılı 1.6tdi tercih ettim.
    İndirim konusuna girmiyorum ötv muhafiyeti diyorum geçiyorum. 5 sene binicez sorunsuz olması lazım. Ve tdi bana tsi dan daha güvenilir geliyor.
    Marka savunuculuğu yapptığınızı düşünüyorum çünkü hiçbirşeye kötü dediğinizi görmedim. Bu vw 1.6fsi larda sattı millete şimdi nerde 2 elde gören kaçıyor.
    tsi act ye karşı olan düşüncelerim tdi alma sebebimdir. Bobin yok buji yok ucuz mazot var :)

    Burada iki farklı markayı karşılaştırmıyoruz ki marka fanatikliğim ortaya çıksın.



    Aynı aracın farklı motorları üzerinde konuşuyoruz.



    Ben şu motor kötü diye bir şey demedim.



    Siz tüm mesajlarınızda TSI'yı ve ACT'yi yerme peşindesiniz.



    Böyle olacaksa ben de size bir sürü arıza yapan TDI gösterebilirim. Hatta TSI'dan çok daha fazladır.



    Motor arızası her araçta olabiliyor. En azından Opel Astra K'ların 1.4T 150 PS motorları gibi 1000 KM'de motorun değişmesi gerekmiyor.



    Sizin amacınızı anlayamadım hala. Bizden ne duymak istiyorsunuz merak ediyorum.



    İlk başta ACT ile normal TSI karşılaştırmsında ACT'ye kötü dediniz. Sonra TSI'ya genel olarak kötü dediniz. Şimdi bi de benzinli motor kötü dizel iyi dediniz. Konu böyle Tesla Model S'e doğru gider.



    Ben şu motor iyi bu motor kötü demiyorum. Ama siz benden TDI çok iyi, TSI alınmaz dememi istiyorsanız öyle söyleyeyim konu kapansın.



    Bunu söylemem Tiguan'ın en çok tutulan versiyonunun ACT olmasını değiştirmeyecektir tabiki de .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir araca 150 bin tl veripte gidip manuel vites almam.1.5 tonluk araçta da 115ps motoru kullanmam .tdi alacaksam 2.0 tdi alırım otomatik alırım.param yetmiyorsa da illa tdi olacaksa gider farklı araca bakarım.1.4 tsi 150pslik araçla da 1.6tdi ı yolda her türlü tokatlarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Bir araca 150 bin tl veripte gidip manuel vites almam.1.5 tonluk araçta da 115ps motoru kullanmam .tdi alacaksam 2.0 tdi alırım otomatik alırım.param yetmiyorsa da illa tdi olacaksa gider farklı araca bakarım.1.4 tsi 150pslik araçla da 1.6tdi ı yolda her türlü tokatlarım

    Konunun özeti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    konu tokatsa sol şerit açık kalsın başka bi tokatçı gelebilir , donanım-hp olarak yüksek fiyat olarak düşük
    (Sportage GT-Line EXCLUSIVE DCT 1.6L Benzin 177 PS 142,100 TL)2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU=



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osus3535 -- 17 Nisan 2017; 10:45:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Benzinin içindeki o maddeler benzinin kötü etkisini(yanma-yanmaya bağlı paslanma-benzin artığı...) nötralize edici maddeler.benzin yokki pistonlarda vs zarar olsun?
    Mantık olarak act siz 4 silindir de de 100bin km de aynı patlama yaşanıyor. Actli 4 silindirde de 100bin km de 2 silindir de aynı. kalan 2 silindirde az patlama oluyor.yani siz actli de kapanmayan 2 silindire fazla yük biniyor gibi yorum yapmışsınız öyle bir durum söz konusu değil aynı yük biniyor. Onu anlatmaya çalışıyorum ? Act li deki tek fark yakıt farkı? Km olarak aynı hesap gidiyor hepsi.performanstan da ödün vermiyor .bana göre çok mantıklı bir sistem.siz almak istemiyorsanız almayın o kişisel tercih.ama ikinci elde de act değerini bulacaktır.

    Aynen dediğiniz gibi @altınkaya hocam. Tiguan'ın en çok satılan motoru 1.4 TSI ACT.

    Çok güzel açıklamışsınız Altınkaya hocam 2. ve 3. silindirlerin, 1. ve 4. silindirlerden daha uzun ömürlü olmasını sağlar bu. 2. ve 3. silindir daha az aşındı diye neden sorun çıksın. Ayrıca VW mühendisleri bunu düşünüp silindirleri ona göre üretiyorlar.

    ACT Motor'un Audi'de kullanılmasına gerek yok. En ucuzu 200.000 TL olan Premium araçlardan birini alan adamın yakıt tasarrufunu o kadar düşüneceğini sanmıyorum.

    Yakıt tasarrufu isteyip Premium alanlar zaten Dizel motor alıyor ve yine tasarruf ediyorlar. Dizelde ACT zaten yok.

    7 Senedir VW Grubunda Volkswagen, Skoda, Seat, Audi A3 gibi araçlarda bulunan bir teknoloji. Şimdiye kadar bu motorla rahat 300.000-400.000 KM'leri devirmiş kullanıcılar vardır. Yılda 100-150.000 KM yapan tanıdıklarım var. Sorunu çıksa şimdiye kadar çoktan duymuştuk.



    Dediğiniz gibi, problem silindir çeperlerinin farklı aşınmasına mütakip farklı patlama etkileri sebebiyle dengesiz motor çalışması.
    Bir motorun teknik verileride ne der; 14/1 veya daha farklı sıkıştırma oranı, bu ne demektir püskürtülen hava yakıt karışımı oranı 1 ise 14 katı sıkıştırılarak patlama sağlanır. Bir motor rektefiye olduğunda sekman öncekine göre bir miktar buyuk takılır. Çünkü motor çeperide buyumuştur. Yani yanma odasının hacmi artmıştır. Burada olduğu gibi ACT motorda farklı aşınmalar sebebiyle değişen yanma odaları hacmi, farklı patlama güçlerine sebep olacak buda sarsıntı ve vuruntuya sebep olacak titreşimde yan etkisi. Yani ilk zamanlarda hissedilmeyen devreye girme, devreden çıkma hissi km arttıkça hissedilir olacaktır.
    Şu vw mühensileri bunu düşünmüşlerdir ama açıklaması yok hiçbiryer. Bu olay için şu önlemi aldık diyen hiçbirşey göremiyorum ben.

    ACT 140 ps audi a3 de kullanılmaktadır. Audi a4 de neden yok diyorum konu hala audi de kullanılmamasına geliyor.

    En ucuzu 200 bin tl premiumdan bahsetmişsiniz. Geçen hafta 2016 model sıfır km a4 1.4 tsi 151 bin tlye bulunabiliyordu. Ben bu aracın ne kadar yaktığına bakarım. Tiguan highline ile aynı para.

    Biraz yabancı kaynakları araştırsanız rahatlıkla bulabilirsiniz. 7 yıldır kullanılıyor böyle bir sorun hiçbir araçta olmadı diyoruz ama hala anlamak istemiyorsunuz. Bizlerin düşünebildiği bir durumu mühendisler niçin düşünemesin. Kaç kez belirttim ACT motorlar bir sürü 300-400.000 KM'leri devirenler var. 7 yıldır bir sorunları duyulmadı. Hala ısrar ediyorsunuz.

    Bu konu hakkında bize ve dokümanlara güvenmiyorsanız, ancak Wolfsburg'a VW fabrikasına gidip net bilgiye ulaşabilirsiniz.


    Yabancı kaynaklar ve ülkemiz dahil konuyu takip ediyorum. Tsi motorların arıza oranını yüksek olduğu bir iki araştırmayla hemen ortaya çıkmaktadır. Bizim düşünemediğimizi mühendisler gayet güzel dşünüyorlar. Emisyon skandalı ay gibi, güneş gibi ortadayken vw mühendislerine neden güveniyorsunuz anlamış değilim.
    Size güvenmediğimi daha önceki mesajlarımda çok net biçimde dile getirmiştim. Gereğinden fazla vw savunuculuğunuz var.Objektif olmanızı tavsiye ederim. Tsİ sadece wolsburgdan mı çıkıyor. Zaten elini kolunu sallayan fabrikaya girebiliyordur eminim.
    Otomotiv üreten bir şirkette çalışıyorum fabrika nedir gayet iyi bilirim. Şunuda belirteyim 1.6tdi tiguan sahibiyim wolsburgda yapılanlardan. Bizzat gidip fabrikadan teslim aldım. parasınıda kapıdaki güvenlikçilere ödedim. Mark cinsinden.

    Öncelikle TSI motorların kronik arızası mevcut değildir. Her motorun arıza çıkarma ihtimali nasıl mevcutsa TSI motorların da arıza çıkarma ihtimalleri o kadardır.



    Emisyon durumu sadece VW'de yok diğer tüm markalarda da olduğu ortaya çıktı ama nedense VW'ninki daha çok duyuldu. VW Emisyon olayının amacı biraz farklı.



    Ayrıca TSI'larda emisyon sıkıntısı yok. Sadece EA 189 kodlu Jetta'da ve Caddy'de bulunan dizelde mevcuttu. Konunun bununla da bir ilgisi yok.



    Wolfsburg'da VW'nin çok güzel müzeleri vb. yerleri mevcut gidip gezebilirsiniz. Aracı almadan benimle iletişime geçseniz size özel indirim yapmaya çalışırdım. Genel merkezden.

    Bana objektif olmayı önermişsiniz fakat burada marka savunuculuğu yapmıyoruz farkındaysanız. Tiguan'ın bir motoru hakkında konuşuyoruz. Ben hiç bir motorun kötü olduğunu iddia etmedim.

    Ama sizin TDI sahibi olup TSI'yı yermeniz manidar.







    Şimdi piston kran vuruntulu çalışan bi dünya böyle işlem gören tsi var. Facebook sayfalarında fatura dahil mevcuttur. Alacağınız aracın facebook sayfasını takip ediniz.

    Konumuz vw olduğu için vw nin emisyon skandalından bahsediyorum işte burada marka fanatikliğiniz ortaya çıkıyor. Amacı farklı olan amaç nedir merka ettim.
    Ben tsilarda emisyon sıkıntısı var demedim. Zaten yok. Türkiyedeki jetta ve caddylerde mevcuttu dışarıda çok daha fazlası mevcut. 2,0tdilar 3,0tdilar.
    Konumuzun bununla olan alakası emisyon skandalının ortaya çıkma sebebi. Hatırlayacak olursak; egzos emisyon testine giren araç arka veya tekerlerin ve direksiyonun dönmedğini anlayıp emisyonu düşük tutup bir şekilde yasal sınırlarda emisyon çıkmasını sağlıyordu. Birde demişler aynı testi araç giderken yapalım, bir bakıyorlar sonuçlar farklı hemde öyle az buz değil neredeyse 4 katı. Sonra ne oldu vw durumu bir açıklamayla kabul etti, yani durum resmileşti ardından bir kaç kelle koptu tabi. Motor kontrol ünitesini ben yapmadım mühendiler yaptı, sonuçta onlarda insan neden gözüm kapalı güveneyim. Neden tsi act lerde çakalık yapmadıklarına inanayım.
    Bende bu yüzden Emisyon skandalından sonra üretilmiş adblue katkılı 1.6tdi tercih ettim.
    İndirim konusuna girmiyorum ötv muhafiyeti diyorum geçiyorum. 5 sene binicez sorunsuz olması lazım. Ve tdi bana tsi dan daha güvenilir geliyor.
    Marka savunuculuğu yapptığınızı düşünüyorum çünkü hiçbirşeye kötü dediğinizi görmedim. Bu vw 1.6fsi larda sattı millete şimdi nerde 2 elde gören kaçıyor.
    tsi act ye karşı olan düşüncelerim tdi alma sebebimdir. Bobin yok buji yok ucuz mazot var :)

    Burada iki farklı markayı karşılaştırmıyoruz ki marka fanatikliğim ortaya çıksın.



    Aynı aracın farklı motorları üzerinde konuşuyoruz.



    Ben şu motor kötü diye bir şey demedim.



    Siz tüm mesajlarınızda TSI'yı ve ACT'yi yerme peşindesiniz.



    Böyle olacaksa ben de size bir sürü arıza yapan TDI gösterebilirim. Hatta TSI'dan çok daha fazladır.



    Motor arızası her araçta olabiliyor. En azından Opel Astra K'ların 1.4T 150 PS motorları gibi 1000 KM'de motorun değişmesi gerekmiyor.



    Sizin amacınızı anlayamadım hala. Bizden ne duymak istiyorsunuz merak ediyorum.



    İlk başta ACT ile normal TSI karşılaştırmsında ACT'ye kötü dediniz. Sonra TSI'ya genel olarak kötü dediniz. Şimdi bi de benzinli motor kötü dizel iyi dediniz. Konu böyle Tesla Model S'e doğru gider.



    Ben şu motor iyi bu motor kötü demiyorum. Ama siz benden TDI çok iyi, TSI alınmaz dememi istiyorsanız öyle söyleyeyim konu kapansın.



    Bunu söylemem Tiguan'ın en çok tutulan versiyonunun ACT olmasını değiştirmeyecektir tabiki de .

    Marka fanatikliğinizi vw emisyon skandalına binayen söyledim. Ben emisyondan bahsedince siz hemen diğer markalardada var ancak vw amaç biraz farklı dediniz. Farklı olan neymiş ondanda bahsetmediniz.
    Problem sizin şu motor kötü dememeniz. Satıcı malına kötü dermi?
    Ben tsi ve actye objektif bakıyorum. Bir takım senaryolar aklıma geliyor bunları verilerle destekleye biliyorum. tsi ve actye olan tutumun kendime göre önceki mesajlarımda belittiğim verilele sabittir.
    Siz bana arıza yapan tdi ları gösterin ancak ben artık almış durumdayım en azından alacak arkadaşlara referans olur.
    Konumuzun opelle ilgisi yok. Ben opel demedim hiçbiryerde Siz Kendi mesajınızda iki farklı markayı karşılaştırmıyoruz diyorsunuz ama şimdi opel diyorsunuz.
    Sizden birşey duymak istemiyorum. Tiguan kullanıyorsanız tecrubelerinizi paylaşın kağıt üstünden yorum yapmayın. Kağıt üstündeki verileri herkes görebiliyor.
    Benzinliye nerde kötü demişim allah aşkına ne içtiyseniz benden ondan istiyorum. Skyactiv g gibi bir motora kötü demek mümkünmü?
    Act nin tutulmasının sebebi dsg nın sadece vergi sınırları içinde act sunulmasıdır. 1.4 125ps de dsg olsaydı en çok o satardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Bir araca 150 bin tl veripte gidip manuel vites almam.1.5 tonluk araçta da 115ps motoru kullanmam .tdi alacaksam 2.0 tdi alırım otomatik alırım.param yetmiyorsa da illa tdi olacaksa gider farklı araca bakarım.1.4 tsi 150pslik araçla da 1.6tdi ı yolda her türlü tokatlarım

    Konu performanssa neden yuksek araç aldınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osus3535

    konu tokatsa sol şerit açık kalsın başka bi tokatçı gelebilir , donanım-hp olarak yüksek fiyat olarak düşük
    (Sportage GT-Line EXCLUSIVE DCT 1.6L Benzin 177 PS 142,100 TL)2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU=

    Araç 177 beygir olup Tiguan'dan 27 beygir daha güçlü olmasına ve 15 tork daha güçlü olmasına rağmen maksimum hızı sadece 1 km farkla 201 km ve 0-100 hızlanması da Tiguan'dan sadece 0.1 sn daha hızlı. Ağırlıklar aşağı yukarı aynı.



    Yakıt tüketimini anlatmama gerek yok heralde. Katalog verisi bile 9.2 litre



    Yani demektir ki sütçü edition.

    @altınkaya hocamla her türlü tokatlarız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 17 Nisan 2017; 12:9:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Benzinin içindeki o maddeler benzinin kötü etkisini(yanma-yanmaya bağlı paslanma-benzin artığı...) nötralize edici maddeler.benzin yokki pistonlarda vs zarar olsun?
    Mantık olarak act siz 4 silindir de de 100bin km de aynı patlama yaşanıyor. Actli 4 silindirde de 100bin km de 2 silindir de aynı. kalan 2 silindirde az patlama oluyor.yani siz actli de kapanmayan 2 silindire fazla yük biniyor gibi yorum yapmışsınız öyle bir durum söz konusu değil aynı yük biniyor. Onu anlatmaya çalışıyorum ? Act li deki tek fark yakıt farkı? Km olarak aynı hesap gidiyor hepsi.performanstan da ödün vermiyor .bana göre çok mantıklı bir sistem.siz almak istemiyorsanız almayın o kişisel tercih.ama ikinci elde de act değerini bulacaktır.

    Aynen dediğiniz gibi @altınkaya hocam. Tiguan'ın en çok satılan motoru 1.4 TSI ACT.

    Çok güzel açıklamışsınız Altınkaya hocam 2. ve 3. silindirlerin, 1. ve 4. silindirlerden daha uzun ömürlü olmasını sağlar bu. 2. ve 3. silindir daha az aşındı diye neden sorun çıksın. Ayrıca VW mühendisleri bunu düşünüp silindirleri ona göre üretiyorlar.

    ACT Motor'un Audi'de kullanılmasına gerek yok. En ucuzu 200.000 TL olan Premium araçlardan birini alan adamın yakıt tasarrufunu o kadar düşüneceğini sanmıyorum.

    Yakıt tasarrufu isteyip Premium alanlar zaten Dizel motor alıyor ve yine tasarruf ediyorlar. Dizelde ACT zaten yok.

    7 Senedir VW Grubunda Volkswagen, Skoda, Seat, Audi A3 gibi araçlarda bulunan bir teknoloji. Şimdiye kadar bu motorla rahat 300.000-400.000 KM'leri devirmiş kullanıcılar vardır. Yılda 100-150.000 KM yapan tanıdıklarım var. Sorunu çıksa şimdiye kadar çoktan duymuştuk.



    Dediğiniz gibi, problem silindir çeperlerinin farklı aşınmasına mütakip farklı patlama etkileri sebebiyle dengesiz motor çalışması.
    Bir motorun teknik verileride ne der; 14/1 veya daha farklı sıkıştırma oranı, bu ne demektir püskürtülen hava yakıt karışımı oranı 1 ise 14 katı sıkıştırılarak patlama sağlanır. Bir motor rektefiye olduğunda sekman öncekine göre bir miktar buyuk takılır. Çünkü motor çeperide buyumuştur. Yani yanma odasının hacmi artmıştır. Burada olduğu gibi ACT motorda farklı aşınmalar sebebiyle değişen yanma odaları hacmi, farklı patlama güçlerine sebep olacak buda sarsıntı ve vuruntuya sebep olacak titreşimde yan etkisi. Yani ilk zamanlarda hissedilmeyen devreye girme, devreden çıkma hissi km arttıkça hissedilir olacaktır.
    Şu vw mühensileri bunu düşünmüşlerdir ama açıklaması yok hiçbiryer. Bu olay için şu önlemi aldık diyen hiçbirşey göremiyorum ben.

    ACT 140 ps audi a3 de kullanılmaktadır. Audi a4 de neden yok diyorum konu hala audi de kullanılmamasına geliyor.

    En ucuzu 200 bin tl premiumdan bahsetmişsiniz. Geçen hafta 2016 model sıfır km a4 1.4 tsi 151 bin tlye bulunabiliyordu. Ben bu aracın ne kadar yaktığına bakarım. Tiguan highline ile aynı para.

    Biraz yabancı kaynakları araştırsanız rahatlıkla bulabilirsiniz. 7 yıldır kullanılıyor böyle bir sorun hiçbir araçta olmadı diyoruz ama hala anlamak istemiyorsunuz. Bizlerin düşünebildiği bir durumu mühendisler niçin düşünemesin. Kaç kez belirttim ACT motorlar bir sürü 300-400.000 KM'leri devirenler var. 7 yıldır bir sorunları duyulmadı. Hala ısrar ediyorsunuz.

    Bu konu hakkında bize ve dokümanlara güvenmiyorsanız, ancak Wolfsburg'a VW fabrikasına gidip net bilgiye ulaşabilirsiniz.


    Yabancı kaynaklar ve ülkemiz dahil konuyu takip ediyorum. Tsi motorların arıza oranını yüksek olduğu bir iki araştırmayla hemen ortaya çıkmaktadır. Bizim düşünemediğimizi mühendisler gayet güzel dşünüyorlar. Emisyon skandalı ay gibi, güneş gibi ortadayken vw mühendislerine neden güveniyorsunuz anlamış değilim.
    Size güvenmediğimi daha önceki mesajlarımda çok net biçimde dile getirmiştim. Gereğinden fazla vw savunuculuğunuz var.Objektif olmanızı tavsiye ederim. Tsİ sadece wolsburgdan mı çıkıyor. Zaten elini kolunu sallayan fabrikaya girebiliyordur eminim.
    Otomotiv üreten bir şirkette çalışıyorum fabrika nedir gayet iyi bilirim. Şunuda belirteyim 1.6tdi tiguan sahibiyim wolsburgda yapılanlardan. Bizzat gidip fabrikadan teslim aldım. parasınıda kapıdaki güvenlikçilere ödedim. Mark cinsinden.

    Öncelikle TSI motorların kronik arızası mevcut değildir. Her motorun arıza çıkarma ihtimali nasıl mevcutsa TSI motorların da arıza çıkarma ihtimalleri o kadardır.



    Emisyon durumu sadece VW'de yok diğer tüm markalarda da olduğu ortaya çıktı ama nedense VW'ninki daha çok duyuldu. VW Emisyon olayının amacı biraz farklı.



    Ayrıca TSI'larda emisyon sıkıntısı yok. Sadece EA 189 kodlu Jetta'da ve Caddy'de bulunan dizelde mevcuttu. Konunun bununla da bir ilgisi yok.



    Wolfsburg'da VW'nin çok güzel müzeleri vb. yerleri mevcut gidip gezebilirsiniz. Aracı almadan benimle iletişime geçseniz size özel indirim yapmaya çalışırdım. Genel merkezden.

    Bana objektif olmayı önermişsiniz fakat burada marka savunuculuğu yapmıyoruz farkındaysanız. Tiguan'ın bir motoru hakkında konuşuyoruz. Ben hiç bir motorun kötü olduğunu iddia etmedim.

    Ama sizin TDI sahibi olup TSI'yı yermeniz manidar.







    Şimdi piston kran vuruntulu çalışan bi dünya böyle işlem gören tsi var. Facebook sayfalarında fatura dahil mevcuttur. Alacağınız aracın facebook sayfasını takip ediniz.

    Konumuz vw olduğu için vw nin emisyon skandalından bahsediyorum işte burada marka fanatikliğiniz ortaya çıkıyor. Amacı farklı olan amaç nedir merka ettim.
    Ben tsilarda emisyon sıkıntısı var demedim. Zaten yok. Türkiyedeki jetta ve caddylerde mevcuttu dışarıda çok daha fazlası mevcut. 2,0tdilar 3,0tdilar.
    Konumuzun bununla olan alakası emisyon skandalının ortaya çıkma sebebi. Hatırlayacak olursak; egzos emisyon testine giren araç arka veya tekerlerin ve direksiyonun dönmedğini anlayıp emisyonu düşük tutup bir şekilde yasal sınırlarda emisyon çıkmasını sağlıyordu. Birde demişler aynı testi araç giderken yapalım, bir bakıyorlar sonuçlar farklı hemde öyle az buz değil neredeyse 4 katı. Sonra ne oldu vw durumu bir açıklamayla kabul etti, yani durum resmileşti ardından bir kaç kelle koptu tabi. Motor kontrol ünitesini ben yapmadım mühendiler yaptı, sonuçta onlarda insan neden gözüm kapalı güveneyim. Neden tsi act lerde çakalık yapmadıklarına inanayım.
    Bende bu yüzden Emisyon skandalından sonra üretilmiş adblue katkılı 1.6tdi tercih ettim.
    İndirim konusuna girmiyorum ötv muhafiyeti diyorum geçiyorum. 5 sene binicez sorunsuz olması lazım. Ve tdi bana tsi dan daha güvenilir geliyor.
    Marka savunuculuğu yapptığınızı düşünüyorum çünkü hiçbirşeye kötü dediğinizi görmedim. Bu vw 1.6fsi larda sattı millete şimdi nerde 2 elde gören kaçıyor.
    tsi act ye karşı olan düşüncelerim tdi alma sebebimdir. Bobin yok buji yok ucuz mazot var :)

    Burada iki farklı markayı karşılaştırmıyoruz ki marka fanatikliğim ortaya çıksın.



    Aynı aracın farklı motorları üzerinde konuşuyoruz.



    Ben şu motor kötü diye bir şey demedim.



    Siz tüm mesajlarınızda TSI'yı ve ACT'yi yerme peşindesiniz.



    Böyle olacaksa ben de size bir sürü arıza yapan TDI gösterebilirim. Hatta TSI'dan çok daha fazladır.



    Motor arızası her araçta olabiliyor. En azından Opel Astra K'ların 1.4T 150 PS motorları gibi 1000 KM'de motorun değişmesi gerekmiyor.



    Sizin amacınızı anlayamadım hala. Bizden ne duymak istiyorsunuz merak ediyorum.



    İlk başta ACT ile normal TSI karşılaştırmsında ACT'ye kötü dediniz. Sonra TSI'ya genel olarak kötü dediniz. Şimdi bi de benzinli motor kötü dizel iyi dediniz. Konu böyle Tesla Model S'e doğru gider.



    Ben şu motor iyi bu motor kötü demiyorum. Ama siz benden TDI çok iyi, TSI alınmaz dememi istiyorsanız öyle söyleyeyim konu kapansın.



    Bunu söylemem Tiguan'ın en çok tutulan versiyonunun ACT olmasını değiştirmeyecektir tabiki de .

    Marka fanatikliğinizi vw emisyon skandalına binayen söyledim. Ben emisyondan bahsedince siz hemen diğer markalardada var ancak vw amaç biraz farklı dediniz. Farklı olan neymiş ondanda bahsetmediniz.
    Problem sizin şu motor kötü dememeniz. Satıcı malına kötü dermi?
    Ben tsi ve actye objektif bakıyorum. Bir takım senaryolar aklıma geliyor bunları verilerle destekleye biliyorum. tsi ve actye olan tutumun kendime göre önceki mesajlarımda belittiğim verilele sabittir.
    Siz bana arıza yapan tdi ları gösterin ancak ben artık almış durumdayım en azından alacak arkadaşlara referans olur.
    Konumuzun opelle ilgisi yok. Ben opel demedim hiçbiryerde Siz Kendi mesajınızda iki farklı markayı karşılaştırmıyoruz diyorsunuz ama şimdi opel diyorsunuz.
    Sizden birşey duymak istemiyorum. Tiguan kullanıyorsanız tecrubelerinizi paylaşın kağıt üstünden yorum yapmayın. Kağıt üstündeki verileri herkes görebiliyor.
    Benzinliye nerde kötü demişim allah aşkına ne içtiyseniz benden ondan istiyorum. Skyactiv g gibi bir motora kötü demek mümkünmü?
    Act nin tutulmasının sebebi dsg nın sadece vergi sınırları içinde act sunulmasıdır. 1.4 125ps de dsg olsaydı en çok o satardı.

    TSI ve ACT ile söylediğiniz aslı olmayan şeylerle ilgili herhangi bir belge doküman veya sorun yaşamış bir araç gösterdiğinizi görmedim.



    Emisyon olayının VW'den sonra içinde Renault, Mercedes-Benz gibi markalarında bulunduğu birçok markada da mevcut olduğu görüldü. Nedense forumdaki Anti-VAG'cılar onları pek dile getirmiyor.

    Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri konumunda olan Bir Alman firması olan Volkswagen grubuna neden ilk kez yapıldığını ve çok dile getirildiğini anlamak için pek düşünmenize gerek yok.



    Tiguan'da 1.4 TSI ACT ile 1.4 TSI 125 PS arasındaki fark DSG farkı ACT'nin fiyat farkı yok gibi bir şey. Aradaki fark Passat'ın DSG farkı kadar.



    150'lik ile aynı fiyat veya 1000 TL daha ucuzken gidip kimsenin 125'likten alacağını sanmam. İkinci elde de 125'liğin otomatiği olsa bile herkes 150'liği tercih edecektir.



    Ayrıca şimdiye kadar 1.4 125'ğin DSG olanı Tiguan'a hiç gelmedi. Bundan sonra zaten 1.4 TSI 125 PS olan motor artık tamamen kaldırılacak. Artık hiç gelmez.



    Cevaplarınızda benim sorduğum sorulara cevaplar yerine soruya soruyla cevap verdiğinizi görüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Bir araca 150 bin tl veripte gidip manuel vites almam.1.5 tonluk araçta da 115ps motoru kullanmam .tdi alacaksam 2.0 tdi alırım otomatik alırım.param yetmiyorsa da illa tdi olacaksa gider farklı araca bakarım.1.4 tsi 150pslik araçla da 1.6tdi ı yolda her türlü tokatlarım

    Konu performanssa neden yuksek araç aldınız?

    Buyrun.

    2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU=


    2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU=


    2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU=



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 17 Nisan 2017; 12:54:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    SPECIALIZED arkadaş;

    böyle gereksiz tartışmalara girmeyin yahu. böyle insanları mutlu etmek imkansızdır.

    arkadaş kaç yaşında onu da merak ettim gerçi veya nasıl bir uzmanlık bilgisi var da yok "silindirlerin bazıları az eskir diğeri çok eskir motor biter" diyebilecek kadar hangi donanımına güveniyor. gerçekten merak ediyorum.
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Max 200 diyor ama benim araçla 220 yaptım ben.nasıl max 200 yazıyor katalogta anlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altınkaya -- 17 Nisan 2017; 13:50:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Bu resimdekiler alçak araç mı oluyor ?

    Hem ne alaka yüksek araç vs vs ?? Canım tiguan almak istedi.2.0tdi a o kadar para vermek mantıklı gelmedi 1.4tsi ın performanslı olanını aldım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pandelis P kullanıcısına yanıt
    Her türlü eleştiriye övgüye eyvallah.ama bu act konusunun tartışmasının çok gereksiz olduğunu belirtip tartışmaya girmeyeceğimi söyleyip 1-2 atasözüyle konuyu kapattım

    Arkadaş çok ısrarcı bu sistemin kötü olduğundan bazen special arkadaşın vw st si olduğundan şüphelendiğim gibi dubujibunun da farklı bir firmanın st si olduğundan şüpheleniyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altınkaya -- 17 Nisan 2017; 14:7:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pandelis

    SPECIALIZED arkadaş;

    böyle gereksiz tartışmalara girmeyin yahu. böyle insanları mutlu etmek imkansızdır.

    arkadaş kaç yaşında onu da merak ettim gerçi veya nasıl bir uzmanlık bilgisi var da yok "silindirlerin bazıları az eskir diğeri çok eskir motor biter" diyebilecek kadar hangi donanımına güveniyor. gerçekten merak ediyorum.

    Arkadaş dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden birinin 7 yıldır 4 marka ve birçok modelinde kullandığı bir motorunu tek kelimeyle sildi resmen. Cidden ben de merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 17 Nisan 2017; 14:57:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Max 200 diyor ama benim araçla 220 yaptım ben.nasıl max 200 yazıyor katalogta anlamadım

    Hocam VW grubunda katalogda yazan maksimum hızdan çok daha fazlası yapılabiliyor. Yapanı çok gördüm. Amarok'ta dahi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Her türlü eleştiriye övgüye eyvallah.ama bu act konusunun tartışmasının çok gereksiz olduğunu belirtip tartışmaya girmeyeceğimi söyleyip 1-2 atasözüyle konuyu kapattım

    Arkadaş çok ısrarcı bu sistemin kötü olduğundan bazen special arkadaşın vw st si olduğundan şüphelendiğim gibi dubujibunun da farklı bir firmanın st si olduğundan şüpheleniyorum





  • Selamlar.
    Kötü TSI yoktur, agresif şoför vardır.
    ACT istenirse yazılım güncellemesiyle kapatılabilir. ACT araçtır, amaç değil. :)
  • Setirekli kullanıcısına yanıt
    Anlıyorum Setirekli .Araç çok yavaş veya dururken l/h birimine geçiyor, hızlanınca l/100km oluyor. Kendisi değişiyor yani.
  • djkubi kullanıcısına yanıt
    SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    merhaba,
    Seviyeli tartışmanızı uzun süredir takip ediyorum. ACT konusunda yorum yapmak istemiyorum. iki tarafta kendince doğruları savunuyor. Aslında yaşayarak göreceğiz. Bende diyorum ki ön tekerler arkalara göre fazla aşınıyor, bi dengesizlik yaratıyor napıyoruz ön-arka yapıyoruz. Bu piston silindir yanma odası adı her neyse bunları da yer değiştirsek olmaz mı?
    Bu arada 4 yıl Golf 7 1.2 TSI DSG kullandım ne piston kırdı, ne de DSG hata yaptı. şu anda 1.4 TSI ACT DSG kullanıyorum. Şeytan kulağına kurşun bi sıkıntım yok. Sol önden gelen ses, yok su sesi, yok direksiyondan gelen yay sesi felan. Demek istediğim şans işi. Bence bu tartışmayı uzatmak yerine, Tiguanlarda motor koruma plastiği neden yok bunu tartışsak birazda?
    Gerçekten can sıkıntısı yaratmasın sizde aracınız, yeni alacaklara da paranoya oluşturmasın. Hayırlı ile kazasız belasız kullanın. Ne de olsa kul yapısı.




  • Geçenlerde Shell den nitrolu benzin aldım, bir fark yaratır mı? :)
  • 
Sayfa: önceki 317318319320321
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.