Şimdi Ara

2016 Fluence 1.5 dCi 110 HP EDC Şehir İçi Yakıt Tüketimi Detaylı Veriler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar forumdaşlar. Geçen ay aldığımız Fluence ile 1 depoyu bitirdik. Gerekli verileri ve hesaplamaları sizlerle paylaşmak istedim. Aynı motoru/aracı alacak arkadaşlara fikir olabilir. Tüketimi etkileyen her şeyi yazıyorum.

    Araç: 1.5 dCi 110 HP EDC 2016 Model Fluence Icon+Prestij Paket 125.000 KM Servis bakımlı. Trigeri 100.000'de değişen ufak rötüşlü motor. (Eskiler 80.000'de değişiyor.)

    Araç Ağırlığı: 1389 KG+60 KG şoför. (Kaynak Autodata)

    Şehir: Ankara

    Hava Sıcaklığı: Evden çıkarken ortalam 1 derece, dönüşte ortalama 7 derece. (Tamamen varsayımsal, + - 3 derece oynayabilir günden güne) Soğuktan dolayı kalorifer ve de arka cam rezistansı neredeyse hep açıktı.

    Yağış durumu: Depo bitene dek 16 gün araç kullandıysak en az 5 günü zemin yağışlıydı.

    Lastikler: 205-55-17 Michelin Alpin 5 (2017 üretimli, sıfır sayılır.)

    Lastik Basıncı: Kışlıkları taktırırken dikkat et demedim, her seferinde diyordum, bir kez demedim ve 38 hava basılmış lastiklere... Düzelt de demedim kullanan arkadaşıma. Yüksek basınçlı lastik iyi mi kötü mü etki eder bilmiyorum. Yol tutuşu kötü etkilediğini biliyorum. (Normal basınçlar 32-29 psi, yeni depoda düzelttik)

    Araç Deposu: 60 Litre

    Kullanım Tarzı: Sakin sürüş. Zaten 20 km/s ortalama hız ile agresif kullanmak biraz zor.

    18.12.2019 tarihinde Shell'den 56.150 Litre motorini 6.580 liradan aldık. 369.47 lira ödedik. Pompa atınca ekstra doldurmadık.

    670.5 KM yol yaptık. Yapılan yolun %90'ı hatta daha fazlası şehir içi. Hafta içi günde 35-40 KM işe gidiş-geliş. Güzergah sabahları aşağı doğru iniş, akşamları da doğal olarak yokuş. İşe gidiş 30-40 dk arası, dönüş de aynı şekilde. Bazen araç içinde park halinde otururken ısınma amaçlı kalorifer çalıştırdık, rölantide çalıştı araç.

    Ortalama hızımız 21.8

    03.01.2020 tarihinde yine Shell'den 47.920 Litre motorin aldık. Litre 6.660'dan toplamda 319.15 lira ödedik. Pompa atınca ekstradan yakıt doldurulmadı.

    Bunlara göre;


    Ortalama yakıt 100 Kilometrede 7.14 Litre.

    100 kilometrede 47 lira, KM'de 47 kuruş tüketim fiyatı


    Açıkçası bu tüketimi ideal buluyorum. Aynı segment dizel otomatik araçlarla kıyaslarsak Peugeot 1.6 e-hdi ve blue hdi motorların 6.6-6.8 arası tüketeceğini düşünüyorum. 1.6 TDI DSG C segment bir VW Grup otomobil ise 6.7-7.0 litre arası yakacaktır diye düşünüyorum. Focus dizel otomatiklerinden ve Astra dizel otomatik kombinasyonlarından aynı hatta daha az yaktığımızı düşünüyorum. (100 KM'de 0.1-0.3 arası)

    Tüplü benzer segment araçlara göre çok yaktığımızın farkındayım, bizim için dert değil. Ayağımızın altındaki tork bizi mutlu ediyor.

    Benzinli ve C segment her araca göre TL bazında daha az yaktığımızı düşünüyorum. Bu şartlarda 7 litre altında yakabilecek bir benzinli araç var mı bilmiyorum açıkçası. Benzer şartlarda verilerinizi bekliyorum. Gerçi yaksa dahi uzun yol veya agresif kullanımda dizel araçlar daha avantajlı. Kolay kolay vazgeçmeyiz.


    Umarım bilgilendirici bir yazı olmuştur. Eksiklerim varsa düzeltirim. Şimdiden affola. İyi forumlar.

    Fişleri ekleyim;

    2016 Fluence 1.5 dCi 110 HP EDC Şehir İçi Yakıt Tüketimi Detaylı Veriler

    2016 Fluence 1.5 dCi 110 HP EDC Şehir İçi Yakıt Tüketimi Detaylı Veriler


    Yol bilgisayarının videosu vardı, onu yükleyemediğimden SS atayım;

    2016 Fluence 1.5 dCi 110 HP EDC Şehir İçi Yakıt Tüketimi Detaylı Veriler

    2016 Fluence 1.5 dCi 110 HP EDC Şehir İçi Yakıt Tüketimi Detaylı Veriler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shkoksal -- 4 Ocak 2020; 1:46:1 >







  • Ortalama hıza göre pompa verisi gayet güzel. Aracın ağırlığı az değil, sürücü ve yakıtla beraber 1.5 ton vardır, üstüne otomatik konforu da var, oldukça başarılı.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Hemen ağırlığı da ekleyim iyi hatırlattınız hocam. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Hemen ağırlığı da ekleyim iyi hatırlattınız hocam. :)
    Ağrılık için aracın broşürü en sağlıklı bilgiyi verir, 1.5 dci edc için 1389 kg diyor fluence broşüründe. Bir de sizinki en dolusu opsiyon paketle, olabilecek en ağır fluence

    Dediğim gibi tüketim gayet iyi, bu koşullarda benzinli araçlar yanına yaklaşamaz. Lpg daha avantajlı olabilir araç modeline göre, neticede litresi uygun fiyatlı.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    1200 kg'den ağır araç da hiç sevmem, en azından C segment için

    Turbo benzin araç kullanırsak ruh sağlığımız bozulabilirdi. Tüplü i20 den geçince kilometrede aşağı yukarı 5 kuruş fazla yakmaya başladık. Yaza doğru bu farkın azalacağını düşünüyorum. Açıkçası ben çok daha fazla yakacağımızı düşünüyordum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    1200 kg'den ağır araç da hiç sevmem, en azından C segment için

    Turbo benzin araç kullanırsak ruh sağlığımız bozulabilirdi. Tüplü i20 den geçince kilometrede aşağı yukarı 5 kuruş fazla yakmaya başladık. Yaza doğru bu farkın azalacağını düşünüyorum. Açıkçası ben çok daha fazla yakacağımızı düşünüyordum.
    Bu sıcaklıklarla normal. Yol uzun olduğundan 7 litrelerde sabitlemiş yakıtı. 7 derece civarında 1.3 multijet ile 6-7 km şehir içi bol durmalı (en az 12-13 ışık herbirinde 90-130 sn) şehir trafiğinde 9 litrelere çıkıyor tüketim. 20 dk trafikte durarak aynı yolu 1 saatte aldığımda 14.9 litre ortalama ile tamamlamıştım

    Yaza doğru dCi'nin tüketimi düşer. Klima açıkken yazın en hunharca kullanımda 7.2-7.3 litreyi geçemezsiniz. En fazla yakacağı bu. %100 gaz, %100 fren kullanımı ile şehirde tüketimi böyle oluyor. Aynı kullanım 1.3 multijette 8.6 civarı oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mjet'lerin az yaktığını sanıyodum, değilmiş anlaşılan. 1.5 dCi bloğun en önemli avantajı 8 valf olması sanırım. Düşük devirlerde araç yüksek tork sağlıyor. Kusuru ise yüksek devirlerde performansın yok olması diyebiliriz.

    Yanıtınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler hocam.

    Edit: Yazım hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shkoksal -- 4 Ocak 2020; 1:53:52 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Uzun yol ve agresif kullanımda dizel daha avantajlı demişsiniz.
    Uzun yol kısmına katılmıyorum.
    Şehir içi ve agresif kullanımda dizel araç daha çok ön plana çıkıyor. Yakıt sarfiyatında.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu agirlikta bi aracin bu kosullarda daha az yakmasini beklememek lazim. Gule gule kullanin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NazımHikmetRan kullanıcısına yanıt
    Öyle düşündüm ama olmayabilir de. Dizelin tork avantajı uzun yolda daha az gaz pedalı kullanımıyla sonuçlanıyor. Dolayısıyla daha az tüketiyor bence.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. Keyifli sürüşler dilerim sizlere.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İyi güzel tüketim de neden her dizelci illa yazı sonunda benzinli araçlara sallamak zorunda ??

    Mesela: "Benzinli ve C segment her araca göre TL bazında daha az yaktığımızı düşünüyorum. Bu şartlarda 7 litre altında yakabilecek bir benzinli araç var mı bilmiyorum açıkçası. Benzer şartlarda verilerinizi bekliyorum. Gerçi yaksa dahi uzun yol veya agresif kullanımda dizel araçlar daha avantajlı. Kolay kolay vazgeçmeyiz."

    Neden bu zorunluluğu hissediyorsunuz ? Demek ki bilinçaltınızda bir şeyler var ki teselli oluyorsunuz. Aracı almışsın artık olan olmuş fazla yaksa da az yaksa da o araç senin, sen kullanacaksın parasını biz ödemiyoruz. Benim aracımın yakıtını da başkası ödemiyor.

    Neyse boş tartışma olacak belli yine düştük benzin dizel konusuna.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 4 Ocak 2020; 12:28:13 >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Hocam bir sallama söz konusu değil. Bakınız 'Benzer şartlarda tüketim verilerinizi bekliyorum' demişim. Daha az yakan benzinli bir motor olabilir. Hakim değilim benzinli araçlara. Eğer var ise 1 veya 2 sene sonra ona geçeriz. Neden bir amaç için kullandığımız aracın yakıtına fazla verelim?

    Zorunluluk değil, fikir alışverişi bu. Ben fikrimi söylerim siz de bana evet haklısın, hayır değilsin bak örneği de bu dersiniz. İnsanlara fikirlerimi aktardım, karşılaştırma yaptım. Bilmediğim konuda kesin konuşmadım. Siz gelmiş sallamak zorunda mısın diyosunuz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2013 fluence 1.5 edc joy. İstanbul 7 altına daha düşmedim.

    2007 407 1.6 hdi comfort ortalamam. 4.9 idi. Şehir içi 5.5.

    Dci az felan yakmıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Triger 4 yıl yada 80 bin. Hangisi önce dolarsa. 1200 e bakımda özelde değiştim. Agustos da. Parçalar benden di.

    Not parçaları n11 den almayın alayı sahte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhalif13 -- 4 Ocak 2020; 12:48:37 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yegenin 2017 1.5 DCI 110HP EDC Megane 4 Sedan da 7.2-7.3 LT civarlarında yakıyor İst. da...
    Ayrıca tupe gore fazla yaktıgı da tartısılır.O hızlarda bir Atmosferik Tuplu 13 LT den az LPG yakmaz.
    İst. pompa fiyatları Benzin 7.04 Dizel 6.55 Lpg 3.93 , Reel fiyat LPG 3.57 Shell Pendik
    Simdi LPG ort. 3.60 TL civarında 13X3.60 = 47 Kurus kısın en az 5 Kurus da benizn yaksa 52 Kurus yani 18-20Km hızlarda yogun trafikte Atmosferik LPG 50 kurusdan az yakmaz.
    Ustune LPG ye uygun uretilen 1 ya da 2 arac var.Biri 1M KM yapılan, 23 ya da 27 parcasının degistirildigi Civic belki digeri de Dacia lar bunun dısında LPG icin ozellikle tasarlanan ve uretilen arac yok.
    Ayrıca girin bakın Civic forumuna LPG ye uygun uretildigi halde arkadaslar su devir aralıgında silkeleme yapması normal sorun yok diye mesajlar var.

    Sen dizelde aman Buji mi gider iridyum buji mi alayım NGK mı olsun,Bobin yanar mı,titreme yapar mı,Subaplar kac bin km de erir?Lpg filtresi icin 250 mi isterler 10.000 de bir mi degisir 20.000 de bir mi degisir vb dertlerin yok.Tabii torku saymadık bile...

    Dolayısı ile LPG ye gore cok yakıyor mevzusu tartısılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso -- 4 Ocak 2020; 12:50:12 >




  • muhalif13 kullanıcısına yanıt
    dCi az yakmıyor ama çok da yakmıyor :) Ortalarda bence. Gerçi Clio dCi cidden az yakıyor :)

    Triger için bizzat yetkili servis şasi numarasından sorgu yapıyor. 100.000 veya 5 yıl diyolar bizim motorumuza. 2016 yılının başından beri üretilen motorlar böyleymiş. Mesela sonraki bakımımız 200000 km gözüküyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • huso kullanıcısına yanıt
    Civic düşünüyoduk hocam, 10bin km'de bir bakıma giriyor araç. Fluence ise 20bin. Dediğiniz gibi LPG daha masraflı her halükarda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.