Şimdi Ara

2011 Jetta Skandal: 'DESTEK ÇUBUĞU'

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
10.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Dün Ankara'daki bir bayi'de yeni Jetta'yı incelerken çok büyük bir eksiğe ve bunun sonucunda ortaya çıkan trajikomik bir olaya tanıklık ettim.

    Dikkat ederseniz yeni Jettaların kaput amortisörü yok. Yani kaputu açmak için 25-30 kg olan sacı sadece ve sadece kendi kuvvetinizle kaldırıp, araya çubuk sokarak sabitlemeniz gerekiyor. O çubuğun da sokulduğu yer kaputun ortalarına yakın bir noktada. Ancak müşterlerden biri çubuğu orta nokta yerine en kenardaki sac profili boşluğu deliklerinden birine sokup bırakmış. Başka bir müşteri de, bütün eski Jetta'larda ve diğer modellerde olduğu gibi amortisörlü sandığı için kapatmak üzere bastırınca, çubuk önce kaportanın sacını yukarı doğru çok çirkin bir şekilde şişiriyor, sonra da çat diye kendi yuvasından kırılıp uçuyor. Bayi yetkilileri de bunun üzerine hemen diğer sağlam jetta'nın "kaput destek çubuğunu" da söküp yok ediyorlar. Şimdi o bayideki yeni jettaların hiçbirinin afedersiniz eşek ölüsü gibi kaputları açık olarak sabit durmuyor, giyotin gibi, sadece insan eliyle kaldırılarak bakılabiliyor motora.

    Daha bitmedi:
    Bu durumdan bayi müdürü de çok şikayetçi ve depodaki araçlardan biri tırdan indirildiğinde motor numaraları kontrol edilirken, kendi servis elemanları da aynı şekilde bir alışkanlık sonucu boş bulunup kaportayı "kaput destek çubuğu" ile dürtüp şişirmiş. Güler misin, ağlar mısın. Müdür "çok şikayet gelirse, fabrikadan amortisör takarak yollamak zorunda kalırlar mutlaka" dedi gayet iyi niyetli bir şekilde.

    Eski modeldeki kaput biraz daha kısa olmasına karşın, makul bir şekilde ilk hareketten sonra kendi çok güzel bir şekilde "fııssss" diye açılıp "çubuk desteğine" ihtiyaç duymadan açık kalabiliyordu.

    Şimdi soruyorum size, bir kaput amortisörünün maliyeti nedir?

    Sanırım şükretmeliyiz ki Meksika'da bir Türk mühendis yok ve akıllarına arka camlardaki elektrikli mekanizmayı iptal etmek gelmemiş. Düşünün, bu maliyet düşürme çılgınlığında, Renault ya da Tofaş Fabrikasından gelme bir Türk mühendis olsa tasarım grubunda, "arka camlar elle açılsın" önerisi hemen kabul edilir, vatandaşımız da bu parlak fikri sayesinde hemen terfi ve zam alırdı :) :)

    Ne yalan söyleyeyim, Jetta benim de hayallerimi süsleyen bir arabaydı ve yeni modeli heyecanla bekliyordum ama bu olaydan sonra benim düldül Palio'mun bile kaputunun daha rahat açıldığını görünce içten içe bir keyif duydum. Ben de dahil olmak üzere bu forumda Jettaları Fluence ya da Corolla ile karşılaştıranlara kızardık bunca zaman. Ama gördüklerimden sonra artık Dacia, Tata ya da Lada ile kıyaslayanlar olsa söyleyecek sözüm yok gibi.

    Hala ısrarla yeni Jetta alma hayali kuranlar,

    İyimser bayi müdürünün de temennisine uyarak, VW'yi kaput amortisörü konusunda şikayet yağmuruna tutun, belki daha sonraki üretimlere koyarlar.

    Yazık olmuş o güzelim tasarıma, yazık.. :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sirxanthos -- 23 Ocak 2011; 12:40:35 >







  • jetta kaput cubuğuyla değil her yonüyle fiyasko.dıştan bakıldığında cam kenarlarındaki krom cerceveyi dahi maliyet yüzünden kaldırmışlar halbuki araca albeni katıyordu.kapı içlerindeki plastik malzeme bile sert ve kapının acılmadaki kademesi bile iptal edilmiş.
    jetta alacaklar; eski kasa jetta bence tükenmeden full donanımını gemide, yolda bayide nerde varsa araştırın alın.
    1.2 motor bu kasayı nereye kadar taşır artık onuda bilemem..
  • bir doğuş oto klasiği olmuş
  • Cam kenarı kromaj kaplama comfort ve highline donanımda var, bu noktada haksızlık etmeyelim...

    Ancak desteğe ihtiyaç duyan giyotin gibi bir kaput VW için resmen bir skandaldır, umarım çabuk dönerler bu yanlıştan. Kazayla düşüp de çoluk çocuk el, parmak ya da kafa kalsa hiç affetmez kesin götürür ya da boyundan aşağı felç bırakır.

    AB standartlarına bile uydurmakta zorluk çekerler bu 100 yıl öncesinden kalan çubuk destek sistemini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sirxanthos

    Cam kenarı kromaj kaplama comfort ve highline donanımda var, bu noktada haksızlık etmeyelim...

    Ancak desteğe ihtiyaç duyan giyotin gibi bir kaput VW için resmen bir skandaldır, umarım çabuk dönerler bu yanlıştan. Kazayla düşüp de çoluk çocuk el, parmak ya da kafa kalsa hiç affetmez kesin götürür ya da boyundan aşağı felç bırakır.

    AB standartlarına bile uydurmakta zorluk çekerler bu 100 yıl öncesinden kalan çubuk destek sistemini.




    confort ve higline donanımında olanlar sadece alt tarafta ben bütünüyle camları cevreleyen kromajdan bahsediyorum.
  • Haklısınız, o ayrıntıya dikkat etmedim.

    Koskoca kaputu 20 yıl öncesinin rus-hint malı arabaları gibi çubuk desteğine mahkum eden bir zihniyet sonuçta, ne beklenir ki?
  • Bu cubuk olayi gercekten jettanin basina dert acicak.
    Birde 1.2 tsi motoru merak ediyorum nasil bir skandal yaraticak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 23 Ocak 2011; 11:04:05 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fiyaskolarının hepsine dün bizzat gözlerimle bir kez daha şahit olduktan sonra Jetta beklentimden vazgeçtim. Anlaşılan yeni jetta ancak sıralı bir kaç zorunlu "makyaj" sonrası sindirile sindirile binilebilir hale gelebilecek. Hep dedim durdum ben bu jetta yenilemesini çok aceleye getiriyorlar diye, işte buyurun mal ortada. Bayi ziyaretim sırasında gördüğüm durum, kapora verip sipariş alanların rezaleti görünce almaktan vazgeçmeleri oldu. Bir de çok kanıma dokundu, muhterem aracını satın almış ama bayii aracı satıldığı halde teşhir salonuna koyup milletin meraklı kurcalamalarına maruz bırakmış. Ya böyle bir saçmalık olur mu Allah aşkına. Araç daha alıcısının ellerine teslim edilmeden çoktaan hırpalanmıştı. Umarım alıcısı farkına varır da gerekli itirazlarını yapabilir yoksa gerçekten çok vahim bir durum. Yahu sen sattığın aracı hangi akla hizmet teşhire koyarsın yahu, buna hangi akıl sahibi müşteri razı olabilir anlayamıyorum doğrusu.

    Yarına comfortline Passat için el sıkışmaya gidiyorum. Mevcut jetta zedelere geçmiş olsun, hala ayalini sürünlere de kararınızı bir kez daha gözden geçiriniz temennilerimle.




  • İlginç!
  • İlginç ötesi bir rezalet bence.
    Nasıl bir mantıkla VW çizgisinin tamamen dışında böyle hatalı-eksik-kusurlu-şuursuz bir tasarım ayrıntısına göz yumabiliyorlar hala inanmakta güçlük çekiyorum.
  • Doğuş oto sağolsun boyle vw e sadece düşman ediniyor
  • tiguanlarda en başından beri destek çubuklu, güvenlik amacıyla amortisör koymadıklarını söylemişlerdi
  • 1 sene sonra duzelir,yada satıs iyi giderse boyle gider
  • Selamlar
    bugun bende incelemek uzere dogus oto center a ugradım.
    1.6tdi dsg comfortline ların normal internet sitesine ragmen fiyatlarının 58bin küsüroldugunu gördüm.Nedeni cruise control ve 17 inch jantlarmıs.Fakat gözden kacan biseyelr var:)
    mesela otomatik far secenegi paket te olmasına ragmen comfortline da yoktu:)bunun fiyatını düşmemişler ancak:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    tiguanlarda en başından beri destek çubuklu, güvenlik amacıyla amortisör koymadıklarını söylemişlerdi


    Bu söylenen sizlere mantıklı geliyor mu? 20-30 kg. ağırlıklı bir sacın kontrolsüz olarak düşmesi daha tehlikeli değil mi?
  • Geçen gün aracımı bir VW bayisine bakıma götürdüm periyodik bakım için.
    2 saat sürdü bakımım.
    Bu zaman zarfında 3 adet jettanın teslimatını yaptılar.
    Adamlar resmen peynir ekmek gibi satıyorlar.
    Konuşulanlara kulak misafiri oldum. Ellerinde Jetta kalmamış. Şubat ayında gelecek diyorlar.
    Yeni jettanın plastik kalitesi çok iyi değil. Ama benim gördüğüm jettalar en azından golfler gibi sac jant değildi.
    Arabanın dış kasa tasarımı ise.. önden golf e göre daha hoş geldi gözüme ama arka tasarımında tamponun biraz daha alçak olsaymış daha güzel durur gibime geldi...
    Motor kaputunu açtırmadım... Nasıldır bilemem...
  • bugun detaylı inceledim almaya niyetli gittim yuzune bakmadna cıktım içinde kaliteden eser yok vazgeçtim akşama kadar dolasınca birde skodaya bakım dedim. superb comfort 1.6 tdı için anlasıp cıktım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    bugun detaylı inceledim almaya niyetli gittim yuzune bakmadna cıktım içinde kaliteden eser yok vazgeçtim akşama kadar dolasınca birde skodaya bakım dedim. superb comfort 1.6 tdı için anlasıp cıktım.

    Çok mükemmel bi seçim yapmışsın hocam tebrik ederim. Güle güle kullanman dileğiyle
  • 20-30 kg biraz abartı oluyor, o kadar ağır değil, 2-3 kilo kuvvet ile kaldırılabilecek bir şey, 20-30 kilo kaldırmayı hayal etmek için 19kg su damacanasını veya 4lü kola paketini tek el ile kaldırmayı deneyin, sonuçta 2-3 kg ağırlıktır kaldırılan.
    Eski hali çok daha konforlu tabiki ama kaza anındaki güvenlikle ne alakası olduğunu ben de anlamadım, işin teknik yönünü bilen birisi varsa açıklasa iyi olur. Eğer sadece tasarruf amaçlı ise ben de pek yakıştıramam, gerçi tiguanlarda malzeme kalitesinde bir problem yok.
    Eskiden bora ve passatta bütün abc sütünları kumaş kaplıydı yıllardır plastik malzeme ile üretiliyorlar, bir gerileme olduğu aşikar...
  • Tamam 20-30 olmasa da en az 15 kg vardır :) Zaten iş kas çalıştırmaya kaldıysa camları da mekanik yapsınlar, hatta kriko da koymasınlar arabaya :)
    Ama inanın yıllardır VW alma hayali ile showroomlarda o efsanevi amortisörlü kaputları fısss diye kaldırmaya alışmış bir el için 30 kg.dan da ağır gelebiliyor psikolojik olarak :)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.