Şimdi Ara

2010 Astra Alacağım ancak babayla mutabakata varamadık :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
1
Favori
2.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar;

    1999 Model Mazda 323 Sedan aracımız var ve 11 senedir hakkaten sıkıldım arabadan. 3-4 sene önce de sıralı LPG sistemi olayına adım attık. Gaz ile kullanıyoruz çoğunlukla.

    1.5 litre motor ve 90 bg gücüne sahip araç LPG den sonra farkedilir ölçüde performans kaybına uğradı, hiç keyif alınmıyor aracı kullanırken. Bariz bir şekilde kaybetti atikliğini. Gerçi 90 bg'in neresi atik olacak orası ayrı konu ama siz düşünün durumu işte.

    Malum ülkemizdeki akaryakıt fiyatlarının durumu itibariyle artık yeni araç seçimlerinde birçok arkadaşımız gibi ben de düşük motor hacimli bir dizel araç tercih ediyorum.

    Bu bağlamda yenilenen kasası hayli hoş gözüken Opel Astra rüyalarıma girmeye başladı bile.

    1.3 CDTI modeli Nisan yada Mayıs ayında satışa çıkacakmış Türkiyede. Babamla şimdiden konu ile ilgili beyin fırtınasına başladık ancak kendisinin de benim de hiç turbo, dizel yada Turbo-Dizel araç kullanmamış olmamızdan kaynaklı bir durum var ki babam dizel araçlara soğuk bakıyor.

    Ben ise madalyonun ekonomi tarafına bakıyorum, bu durumda da bana "dizel araçların bakımlarının benzinlilere göre farkedilebilir bir oranda daha pahalı olduğunu, ve astarının yüzünden pahalıya geleceğini" söylüyor.

    Kendisinin tercihi 1.4 Turbo 140 bg 'lik modeli.

    Çok sık araç değiştirmeyen bir mantalitemiz var bir kere alalım tam olsun diyoruz bu yüzden birkaç sene sonra dizel aracın ekonomisini farketmeye başlayacağız diye düşünüyorum ancak söylediğim gibi bir türlü ikna edemiyorum adamı

    Merak ettiğim konu sizler olsaydınız 10 yıl kullanacağınız bir araç konusunda seçiminiz Opel Astra 1.4 Turbo 140bg olan modeli mi olurdu yoksa 1.3 CDTI 95bg'lik modeli mi.

    Bu konuda değerli yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi dinlemek isterim.

    Saygılarımla...







  • bir 10 yıl daha ışıklarda doğan-şahin tozu yutmayı göze alabilirsen 1.3cdtı olabilir
  • bende olsa 1.4 140 bg motoru seçerdim çünkü daha performanslı ama dizelde daha ekonomik tabi ama 140 bg daha iyi...
  • Ne olursa olsun dizel mantıklı fakat ben basdınmı giden araç istiyorum derseniz 1.4Turbo motorlusunu alın.Fakat benzin fiyatları ortada.
  • Bu işin sonunda babanızın dediği olur gibime geliyor.
  • valla astra nın en boşunu 40bin tlye satan zihniyet oldukça ben diyim ne babanız ne de siz gidip o astrayı alırsınız.
    Dizel astra en az 50bin hatta 55bin civarında diyorum ben.

    Hangi mantık bu aracı bu fiyata satın alır onu bilemem tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    bir 10 yıl daha ışıklarda doğan-şahin tozu yutmayı göze alabilirsen 1.3cdtı olabilir


    Aman ne hoş, Şahin kullanıcısı damata gelinin babasından altın madalya!

    Hey Allahım ya...

    Arkadaşım soruna gelecek olursak 10 yıl uzun bir süre, bakımlarını aksatmadığınız sürece belki performans olarak sizi çok tatmin etmez ama güvenlik, yol tutuş, kalite, vergi avantajı ve en önemlisi düşük yakıt tüketimiyle çok rahat edersiniz. Gönül rahatlığıyla istediğiniz şekilde gezersiniz benzini düşünmezsiniz.

    Üstelik bu kasa en az 6 yıl daha değişmez ve güncelliğini 10 sene sonra dahi kolay kolay kaybetmez. Bakınız; Astra Classic 2...

    Öyle şahin doğan olaylarına takılmayın, gitmez yürümez diyenlerede aldırmayın, güncel kasa astralarda ara hızlanmaları yeterli seviyede bundada öyle olacaktır.




  • aslında konu ile pek alakası yok ama lpgden sonra performasn düştü falan demişsiniz ve lpgyi kötülemişsiniz öyle olduysa bile lpgye suç bulmanız bana mantıksız geldi drek olrak opel astra konusuna girebilirdiniz astra konusuna gelince alınabilir ama bence sen babandan çok kendi bütçeni düşünüyorsun yani gezme-tozma konusunda illa dizel olacaksa bence astra olmasın sonradan sedan yapıldı ayrıca aastra classic kadar piyasada kalacağını sanmıyorum.
  • Şu an için kesin bir karar vermeniz bence doğru olmaz, iki aracı da 10dk'lık bir parkurda bile test etmek, bir ilk izlenim edinmek zorundasınız bence Kendi fikrim (henüz yeni Astra kullanmadım) 140bg'lik olanın 6-ileri vitesle, basılmadığı müddetçe benzinli bir motora göre makul ekonomi sağlayacağı yönünde, ve benim oyum %90 140bg'ye kayardı, neden derseniz, eski kasa 90bg dizel-düz vites kullanmıştım, araba gitmiyor demicem evet gaza basınca gidiyor ancak performans yok denecek kadar az, burada performanstan kastım ışıklarda fırlamak, virajlara 140'larla girmek, uzun yolda 200 üstüne çıkmak değil, araçta "performans" hissi hiç yok, istediği kadar torku olsun, ben kullandım beni kesmedi.. Haaa "ekonomi" dersin orda ibrenin rengi değişir, araba benzini kokluyor resmen, uzun yolda 4-4.5 lt'lik tüketim verilerini elde etmek inanılmaz kolay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pascuu

    valla astra nın en boşunu 40bin tlye satan zihniyet oldukça ben diyim ne babanız ne de siz gidip o astrayı alırsınız.
    Dizel astra en az 50bin hatta 55bin civarında diyorum ben.

    Hangi mantık bu aracı bu fiyata satın alır onu bilemem tabii.



    Yeni Astra'nın fiyatının eski kasanın yarattığı "makul" imajının dışında olduğu konusunda diyebilecek bir sözüm yok.

    Ama en boş dediğniz aracın donanım listesi şu şekilde:

    - ABS
    - ESP
    - Fren Destek Sistemi (BAS)
    - Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD)
    - Virajda Tork Kontrolü (CTC)
    - Virajda Fren Kontrolü (CBC)
    - Elektronik Kalkış Tork Kontrolü (EDC)
    - Dinamik Çekiş Kontrolü (TCplus)
    - Hıza duyarlı elektrohidrolik direksiyon
    - McPherson ön süspansiyon
    - Watt bağlantılı arka süspansiyon

    - Sürücü ve ön yolcu hava yastığı
    - Ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakma özelliği
    - Perde hava yastıkları (ön-arka)
    - Yan hava yastıkları (ön)
    - 2 yönlü aktif koltuk kafalıkları (ön)
    - Aktif ve çift gergili emniyet kemerleri (ön)
    - Emniyet kemeri uyarı sistemi
    - Katlanabilir pedal sistemi
    - Isofix çocuk koltuğu düzeneği (arka)
    - Adaptif fren lambaları
    - Otomatik tehlike flaşörleri

    - Halojen gündüz farları
    - Arka sis lambası
    - Yol bilgisayarı

    - 7x17" alaşım jant (5 kollu, PWT)
    - Spor egzoz borusu (1.6/180 ve 1.4/140 motorlar ile)
    - Gövde rengi yan aynalar
    - Gövde rengi kapı kolları
    - 3 farklı renkte iç mekan tercihi (siyah, baharat kırmızısı, okyanus mavisi)
    - Kırmızı iç mekan aydınlatması

    - Elektrikli ısıtmalı yan aynalar
    - 6 yönlü sürücü koltuğu
    - 4 yönlü sürücü koltuğu
    - 60/40 katlanabilir arka koltuklar
    - Yükseklik ve derinlik ayarlı deri direksiyon
    - CD300 Radyo/CD/MP3/WMA çalar - - Üçlü bilgi ekranı - 4 adet hoparlör
    - Aux girişi ile harici müzik cihazı bağlayabilme özelliği
    - 12V elektrik çıkışı
    - Elektrikli ön ve arka camlar
    - Klima
    - Uzaktan kumandalı merkezi kilit

    Bu donanım listesi, Astra'nın kendi içinde en boşu olabilir, ancak rakipleriyle karşılaştırıldığında neredeyse tamamının en boşundan çok daha dolu bir araç.

    En boş dediğiniz araçta ESP var, TC var, 17" Jant var, 6 Airbag var.




  • yeni astranın donanım listesine nerden bakıyoruz bu arada? ben sitesinde bir türlü bulamadım

  • neden illa astra ?

    bence tek markaya takılı kalmak araç alırken yapılabilecek en büyük hata çünkü sonrasında pişman olmak var

    golf 1.4 tsi 122 hp performans olarak 140 beygirlik astradan daha iyi (astra 150kg daha ağır), test sonuçlarında yine golf daha konforlu

    birde golf ve beraberinde mutlaka skoda octavia, hyundai i30 v.b. araçları da test ediniz

    test etmeden kesinlikle almayın
  • bence 1.4 turboyu al çünkü araçlar yaslandıkca performans kayberler + 10 yıl kullancagına söylüyosun o yüzden 1.4 ü al ayrıca dizel konusundada dizellerin motoru daha dayanıklı ve dizel bi araçla benzinden daha fazla km yapabilirisn o yüzden 1.4 dizel modelini alman daha güzel olacaktır
  • cuma günü trafikte gördüm siyahını motorla aralardan geçerken incelemek daha kolay oluyor...15-20sn kadar süzdüm aracı içine bakma şansım da oldu...

    ilgilenmediğim bir araç ancak görmüşken en azından değerlendirmek istedim

    -gerçekten çok kaliteli gözüküyor genel yapısı istenen 40-45 liralık fiyatına gelince....artık B sınıfı araçlar bile 35-37e satıldığı için 40*45 lira olması normal

     2010 Astra Alacağım ancak babayla mutabakata varamadık :)
  • İyi güzel araba da dizel motor 0-100 km hızlanması 14.7 saniye İyi ki bu arabanın şeklini/donanımlarını beğendik koydukları motora bak

    1 aydır bende 1.3 dizel motorun gelmesini bekliyorum.14.7 saniye görünce vazgeçtim almaktan.. 1.4T seçeneği de bana yaramıyor sene de 35.000 km yapıyorum.

    Bazı arkadaşlar hemen muhalefet edip koskoca Opel mühendisleri eşek değil ya ekonomi olsun diye böyle motor yapmışlar diyecek. Bravo/S 40/ 308/ Golf bunlarda da 1.6 dizel motor var hepsi de uzun yol ortalaması 3.8 ile 4.4 arası değişiyor.

    Araç şekil ve donanım açısından çok güzel bir araç..Ama dizel motor bakımından tek kelime ile rezalet.. Bir de buna Easytronic şanzıman koyunca 16 saniye olur. CDTi Astra gören Chery Tiggo'cular her fırsatta bol bol kapışır videosunu da buraya eklerler




  • Eğer illaki astrada karar kıldıysanız dizel almanız çok daha mantıklı olacaktır.Araçla sürekli gazlama modunda gitmeyeceğinize göre(daha doğrusu gidemeyeceğinize göre)10 senelik süre zarfında çok ciddi ekonomi sağlayacaktır size.Kaldıki akaryakıt fiyatlarının dahada yükseleceğini göz önünde bulundurunca benzinli bir araca binmek çok daha zor olacaktır.

    Ben size farklı alternatifleri de incelemenizi öneririm.Madem 11 yıllık bir mazda kullanıcısısınız 1.6 litrelik dizel mazda 3 hem performans hem ekonomi hemde mazda sağlamlığından faydalanmış olursunuz.Aracı uzun süre kullanacağınız için 2. el değerlerinin ne olacağı sizin için çok önemli olmayacaktır zira opel in 2. elide aman ama değil.Siz öncelikle mazda 3 dizeli bir test edin sonrada astra dizel geldiğinde birde onu test edin ona göre karar verin.Benim şahsi düşüncem mazda 3 dizel olurdu
  • ben 1.3 kullanıyorum öyle ahım sahım bir atikliği yok ama bu benzin fiyatlarında yapılacak en mantıklı şey dizel bu nedenle benimde aklımda olan fiat bravo duolojic 120 bg 1.6 dizeli öneririm size

     2010 Astra Alacağım ancak babayla mutabakata varamadık :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: munzur24

    Eğer illaki astrada karar kıldıysanız dizel almanız çok daha mantıklı olacaktır.Araçla sürekli gazlama modunda gitmeyeceğinize göre(daha doğrusu gidemeyeceğinize göre)10 senelik süre zarfında çok ciddi ekonomi sağlayacaktır size.Kaldıki akaryakıt fiyatlarının dahada yükseleceğini göz önünde bulundurunca benzinli bir araca binmek çok daha zor olacaktır.

    Ben size farklı alternatifleri de incelemenizi öneririm.Madem 11 yıllık bir mazda kullanıcısısınız 1.6 litrelik dizel mazda 3 hem performans hem ekonomi hemde mazda sağlamlığından faydalanmış olursunuz.Aracı uzun süre kullanacağınız için 2. el değerlerinin ne olacağı sizin için çok önemli olmayacaktır zira opel in 2. elide aman ama değil.Siz öncelikle mazda 3 dizeli bir test edin sonrada astra dizel geldiğinde birde onu test edin ona göre karar verin.Benim şahsi düşüncem mazda 3 dizel olurdu

    Opelin 2.eli mazdaya nazaran daha aktif sanırım.Dizel opel uzun vadede kârlı olabilir...




  • 14.7 saniye hızlanması varsa bu motor bu araçla beraber çok başarısız demektir.Böyle bir araç aldığınızda illaki performans beklentiniz olacaktır.Uçsun kaçsın diye bir beklentiniz olmasada gaza dokunduğunuzda en azından yeterli miktarda bir performans elde etmeniz lazım.Sadece ekonomi düşünseydiniz zaten Astra almak istemezdiniz diye düşünüyorum.1.4 turbo benzinli motor ise bu aracın bence hakkı,ama fazla kilometre yapacaksanız bu motorda cazip bir şeçenek olmaktan çıkıyor.Bence asıl önemli olan konu uzun süreli kullanma isteğiniz.Daha önce sahip olduğunuz otomobil 11 yıl size hizmet vermiş ki atmosferik ve sorun çıkarma potansiyeli düşük olan bir marka.Almak istediğiniz motorlar ise turbo beslemeli özellikle benzinli olanı çok yeni bir motor.10 yıl içerisinde sorunsuz bu araca binebilmek bence çok mümkün değil.Belki araç iç aksam ve kaporta olarak sorun çıkarmaz ama elektronik ve motor olarak sorun çıkarma potansiyeli çok yüksek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Little F.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    bir 10 yıl daha ışıklarda doğan-şahin tozu yutmayı göze alabilirsen 1.3cdtı olabilir


    Aman ne hoş, Şahin kullanıcısı damata gelinin babasından altın madalya!

    Hey Allahım ya...

    Arkadaşım soruna gelecek olursak 10 yıl uzun bir süre, bakımlarını aksatmadığınız sürece belki performans olarak sizi çok tatmin etmez ama güvenlik, yol tutuş, kalite, vergi avantajı ve en önemlisi düşük yakıt tüketimiyle çok rahat edersiniz. Gönül rahatlığıyla istediğiniz şekilde gezersiniz benzini düşünmezsiniz.

    Üstelik bu kasa en az 6 yıl daha değişmez ve güncelliğini 10 sene sonra dahi kolay kolay kaybetmez. Bakınız; Astra Classic 2...

    Öyle şahin doğan olaylarına takılmayın, gitmez yürümez diyenlerede aldırmayın, güncel kasa astralarda ara hızlanmaları yeterli seviyede bundada öyle olacaktır.



    14.7 saniye hızlanmasına yeterli diyorsanız eyvallah




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.