Şimdi Ara

!!!---2009 Yılında %100 Türk malı Otomobil..İstiyoruz.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
182
Cevap
1
Favori
10.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sabancı ve koçun yok olması lazım bizim araba yapmamız için adamlar yapacak olana bile engel oluyor işin kaymağını yiyorlar
  • Aslında arkadaşlar Samand gibi bir araba yapmamız lazım.%100 yerli malı.Fiyatı da 17.000-20.000 filan olacak.

    Kasa ve motoru uzun ömürlü olacak.İran yaptıysa biz niye yapmayalım?


     !!!---2009 Yılında %100  Türk malı Otomobil..İstiyoruz..


     !!!---2009 Yılında %100  Türk malı Otomobil..İstiyoruz..




  • Samand %100 yerli değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Flat Out 2 diye bi oyun var onu oynayın rahatlarsınız.


    Race Driver Grid de güzel yarışlar var onlarda açar.
  • defalarca açılan bir konu bu.yerli üretim işlerine gelmiyor kimsenin.samand ların motor ve şanzımanı peugeot,gerisi nedir bilmiyorum.anadollardada ingiliz austin motor vardı.sadece devrim yüzde yüz yerli idi.istense yapılabilirmi ? evet çok iyi birşey çıkarılabilir.
  • %100 yerli üretim araba yapsaydık zamanında, kesin şimdi bir yabancı firmaya satılırdı yarısı.
    Haydi şimdi SAMAND gibi bir araba yaptık diyelim. Yaptığımız arabanın bana göre Avrupa'da parlak bir şansı olmaz. Mercedes, BMW, VW, Honda, Toyota, Opel, Renault, Fiat, Peugeot vb. gibi devler varken kimse gidipte Türk Malı bir arabaya bakmaz. Birde Samand gibiyse hiç bakmaz. Tata, Samand gibi bir arabanın siz ABD'de veya Almanya gibi bir yerde alınıp kullanılacağınımı sanıyorsunuz. Aynen o tarz ve Türk malı bir araba yapsak bence rağbet göreceğini sanmam. Çünkü şu bir gerçek. İstenmiyoruz. Evet beyler, kimse sizi istemez. İsterlerse de şartları var. O şartları da yerine getirirsen o klübe girmek için zaten benliğin ve kişiliğin gitti demektir.
    KOÇ, tebrik eder alnından öperim. Ama öyle, ama böyle. 70'lerin başında yaptı fabrikayı ve alıp patenti üretti 124'leri ve 131'leri. O yıllar da araba hayali kuran çoğu kişiyi araba sahibi yaptı. Ve bir sürü insana da iş imkanı verdi. SABANCI, onu da tebrik ederim. Getirdi burada Corolla'yı üretti. Yine bir çok kişiye iş imkanı sundu.
    Kimse sizin araba üretmenizi istemez. Ürettik diyelim, kendimiz hemen bir kötü tarafını bulup eleştiririz. Aynen yukarıda ki ETOX gibi. X harfi ERTEX firmasından geliyormuş bildiğim kadarı ile. Gerçi yapılan araba uçuk bir fiyata sahip ama zor. Bu saatten sonra olmaz artık. Ancak başımıza Atatürk gibi biri gelirse o zaman olur derim. Gelmeyeceğine göre bu iş yatar ve hayal olarak keşke şeklinde kalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 23 Ocak 2009; 16:42:54 >




  • Arabayı dış pazara değil de daha çok iç pazara yönelik üretsek.Dış pazar olarak

    Azerbaycan,KKTC,Suriye,Bulgaristan,Macaristan,Romanya,Ukrayna filan.Zengin Avrupaya değil tabiki...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    %100 yerli üretim araba yapsaydık zamanında, kesin şimdi bir yabancı firmaya satılırdı yarısı.
    Haydi şimdi SAMAND gibi bir araba yaptık diyelim. Yaptığımız arabanın bana göre Avrupa'da parlak bir şansı olmaz. Mercedes, BMW, VW, Honda, Toyota, Opel, Renault, Fiat, Peugeot vb. gibi devler varken kimse gidipte Türk Malı bir arabaya bakmaz. Birde Samand gibiyse hiç bakmaz. Tata, Samand gibi bir arabanın siz ABD'de veya Almanya gibi bir yerde alınıp kullanılacağınımı sanıyorsunuz. Aynen o tarz ve Türk malı bir araba yapsak bence rağbet göreceğini sanmam. Çünkü şu bir gerçek. İstenmiyoruz. Evet beyler, kimse sizi istemez. İsterlerse de şartları var. O şartları da yerine getirirsen o klübe girmek için zaten benliğin ve kişiliğin gitti demektir.
    KOÇ, tebrik eder alnından öperim. Ama öyle, ama böyle. 70'lerin başında yaptı fabrikayı ve alıp patenti üretti 124'leri ve 131'leri. O yıllar da araba hayali kuran çoğu kişiyi araba sahibi yaptı. Ve bir sürü insana da iş imkanı verdi. SABANCI, onu da tebrik ederim. Getirdi burada Corolla'yı üretti. Yine bir çok kişiye iş imkanı sundu.
    Kimse sizin araba üretmenizi istemez. Ürettik diyelim, kendimiz hemen bir kötü tarafını bulup eleştiririz. Aynen yukarıda ki ETOX gibi. X harfi ERTEX firmasından geliyormuş bildiğim kadarı ile. Gerçi yapılan araba uçuk bir fiyata sahip ama zor. Bu saatten sonra olmaz artık. Ancak başımıza Atatürk gibi biri gelirse o zaman olur derim. Gelmeyeceğine göre bu iş yatar ve hayal olarak keşke şeklinde kalır.

    bazı şehir efsaneleri beni öldürüyor. istemezler yok yaptırtmazlar . insandaki en önemli erdem irade yapmak istersen yaparsın . adam gibi yaparsanda tüm dünya ülkelerinde satılır . yok türk malı ama almayalım demez. yahudileri ele alalım alman arabalarına binmiyorlar mı? amerikalılar en cok japon araclarına binmiyolar mı? yada en basitinden biz fransız araclarına binmiyormuyuz?
    ben ülkede arac üretebilcek insan kaynağının olduguna inanıyorum . ama benim inanmam öenmli değil. ithal etmek yada markanın üretimini bizim ülkemizde gerçekleştirmek cok daha kolay ve risksiz. bence bu yüzden üretilmiyor . yani yatırımcı tembelliği var.
    ama onu yaptırtmıyolar bunu ettirtmiyolar demek kolaya kaçmak demektir .




  • Türkiye araç felan üretemez. Bizim araba üretmemizi istemeyenler gelipte üretmiceksin demiyor tabiki. Serbest meslekte çalışanların pardon boğuşanlara gidin sorun bakalım Türkiye'de şirket kurmak ve işletmenin maliyetlerini. Dünyanın vergisi elektriği suyu vs. Devletin yüzünden oluyor, Devlet'inde kimden direktif aldığı malum. Kimin kucağında olduğuda...

    Abd'de japon araçlarına en çok binilmiyor, Amerikan arabalarıda piyasanın hala yarısına sahip, ki bu paylarını gittikçe arttırıyorlar yeni ve başarılı modellerle . Git gide gelişiyorlar, önce kalenin içini halledecekler yani.

    Türkiye'de Fransız otomobiline binmek ayrı konu. Ucuz gelmiştir vs. biniliyordur, ama Abd ile biz yada İsrail bir değil. İsrail Alman otomobili kullanıyor olabilir ama bu onların ne kadar mikindedir tartışılır. Neticede İsrail çok zengin ve Abd'yi eline uşak etmiş bir ülke, zavallı Alman mehendislerin yaptığı arabaları neden almasınlar? İsrail yapsa daha maliyetli olur, yapamazlarmı yani, Emerikada İsrail'de kralını yapar. Türkiye'de böyle bir şey yok . Biz hiç bir şey yapamayız, yapamamışızda zaten zorunluluktan yabancı arabalara biniyoruz. E doğuş gibi çakallar oluncada ister istemez insan Japon yada Fransızlara yöneliyor. Emerikan zaten gitmez , büyük motorlar. Türkiye şu zihniyetiylede araba felan üretemez. Ben hayal bile edemiyorum, teknolojiye yatırım yapan cesur girişimcileri. Çıkanlar alt edilir bir şekilde , ama güçlünün güçlüsü var, onlar napıyor peki?




  • Bence Koç,Sabancı gibi büyük şirketlerin,Başka markaların ortaklığını bırakıp,kendilerine has bir marka oluşturmaları hem onlar için,hemde Yurdumuz için çok yararlı olur..

    Ama bu kriz ortamında bunu başarmak biraz zor...

    Keşke şöyle adam gibi bir marka çıkarsalarda %100 türk malı olan,bizde alsak sokaklarda bol bol görsek...

    Ama hiçbir girişim yokkki bizde alalım.
  • @magneetic Motoru yerli üretim değil..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hüso58 -- 23 Ocak 2009; 18:27:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    %100 yerli üretim araba yapsaydık zamanında, kesin şimdi bir yabancı firmaya satılırdı yarısı.
    Haydi şimdi SAMAND gibi bir araba yaptık diyelim. Yaptığımız arabanın bana göre Avrupa'da parlak bir şansı olmaz. Mercedes, BMW, VW, Honda, Toyota, Opel, Renault, Fiat, Peugeot vb. gibi devler varken kimse gidipte Türk Malı bir arabaya bakmaz. Birde Samand gibiyse hiç bakmaz. Tata, Samand gibi bir arabanın siz ABD'de veya Almanya gibi bir yerde alınıp kullanılacağınımı sanıyorsunuz. Aynen o tarz ve Türk malı bir araba yapsak bence rağbet göreceğini sanmam. Çünkü şu bir gerçek. İstenmiyoruz. Evet beyler, kimse sizi istemez. İsterlerse de şartları var. O şartları da yerine getirirsen o klübe girmek için zaten benliğin ve kişiliğin gitti demektir.
    KOÇ, tebrik eder alnından öperim. Ama öyle, ama böyle. 70'lerin başında yaptı fabrikayı ve alıp patenti üretti 124'leri ve 131'leri. O yıllar da araba hayali kuran çoğu kişiyi araba sahibi yaptı. Ve bir sürü insana da iş imkanı verdi. SABANCI, onu da tebrik ederim. Getirdi burada Corolla'yı üretti. Yine bir çok kişiye iş imkanı sundu.
    Kimse sizin araba üretmenizi istemez. Ürettik diyelim, kendimiz hemen bir kötü tarafını bulup eleştiririz. Aynen yukarıda ki ETOX gibi. X harfi ERTEX firmasından geliyormuş bildiğim kadarı ile. Gerçi yapılan araba uçuk bir fiyata sahip ama zor. Bu saatten sonra olmaz artık. Ancak başımıza Atatürk gibi biri gelirse o zaman olur derim. Gelmeyeceğine göre bu iş yatar ve hayal olarak keşke şeklinde kalır.



    örnek verdiğiniz markaların yarısı zaten amerikada satılamıyor röno,pöjo,fiyat gibi avrupa arabaları.

    ikincisi milletin aklında daha hala devlet baba yapsın biz binelim var.yahu mersedes,gm,honda,toyota yı japon amerikan ya da alman hükümetlerimi kurmuş.hayıırrr.%100 özel.

    zaten bu devlet girişimciyi rahat bıraksa özel sektör size tank da yapar helikopter de.yeterki şu sen bana vergini ver ben senin ihtiyaçlarını karşılayayım bunun adı da bedava hizmet olsun diyen devletçi kafa zihniyetinden kurtulalım.




  • Sınai ve Fikri Mülkiyet Hakları tamamen TÜRK tebaâlı bir otomotiv şirketine ait olacaksa, motor bembeyaz bir proje masasından başlayarak seri üretime hazır hale gelecek şekilde imal edilecekse, piyasada aracı sipariş etmeye hazır bir kitle varsa, yedek parça, tedarik, onarım, servis altyapısı, tip onayından fabrikada çalışanların maaşlarından kesilecek özel emeklilik primine kadar, tuvalette sıvı sabun mu, yoksa hazır köpük mu kullanılacağı hakkında karar verilene kadar tüm sorunları çözdükten ve sendika ile de anlaştıktan, Sendika Başkanını 2 konsomatris ile termalde 1 hafta tatile göndermek de dahil herşeyi ayarladıktan sonra üretime geçebilirsiniz.

    Aracın başka ülkelerde kopyalanmaması için her ülkede TESCİL ettirmeniz gerekiyor, her ülkede bir avukata vekalet verip Sanayi Bakanlığı nezdinde şirketinizi kaydettirip aracı adınıza işletmeniz zorunlu, yoksa başka bir üretici başka bir ülkede aracı kopyalayıp sizden habersiz piyasaya verir, sizin ruhunuz bile duymaz.

    Gelişmekte olan ülkelerin tümü seri otomobil üretimlerini gelişmiş ülkelerin LİSANSI ile yapmıştır. Sıfırdan hazır bir otomobil geliştirmenin maliyeti milyarlarca dolar/euro tutmakta, ancak sanayileşmiiş büyük ülkeler bunun altından kalkabilmekte, veya altında kalabilmektedir, son krizde de gördüğümüz gibi.

    T.G.




  • @tanergode sonuna kadar katılıyorum,yorumlarınızdan dolayı teşekkür ediyorum

    Bu arada geçen Chery bayisindeyken çizelgede "Aracın Karlı Satış Fiyatı 12,000 ytl , Her türlü vergi sonrasında 39,000 ytl"

    Türk yapacak arabayı,maledecek 15 bine 18 bine satacak bi 15 de vergi binecek ettimi sana 23-25.Şimdi belli bi miktar tutana kadar,piyasa yapana kadar bu arabanın alınmayacağı garanti.Cebinde 23-25 lirası olan koşuyor Renoya,Fiat'a vs.


    Zor çok zor....
  • otomotiv fabrikamız birkaç tane var yüzde 100 yerli...

    Sadece yerli otomobilimiz yok buna gerek te yok...

    Avrupalı koreli japonları Türkiyede üretelim dünyaya satalım.

    Biz teknoloji üretelim, çip üretelim, yazılım üretelim, dünyaya satalım. Bu daha mantıklı...


    Bir sürü otobüs kamyon minibüs zırhlı araç üreten firamız var ve yüzde 100 yerli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaf_kaftr

    @tanergode sonuna kadar katılıyorum,yorumlarınızdan dolayı teşekkür ediyorum

    Bu arada geçen Chery bayisindeyken çizelgede "Aracın Karlı Satış Fiyatı 12,000 ytl , Her türlü vergi sonrasında 39,000 ytl"

    Türk yapacak arabayı,maledecek 15 bine 18 bine satacak bi 15 de vergi binecek ettimi sana 23-25.Şimdi belli bi miktar tutana kadar,piyasa yapana kadar bu arabanın alınmayacağı garanti.Cebinde 23-25 lirası olan koşuyor Renoya,Fiat'a vs.


    Zor çok zor....

    keske 23 olsa.. senin hesaba gore 33 ediyor
  • bizde istiyoruz yerli olsun bizim olsun diyoruz...
    ama aval aval bakıyoruz elin almanının yaptığı bmw mercedes opel vw gibi arabalara
    devletin politikasına kimsenin aklı ermez.. sıfır ford transit tüşünüyoduk,, gerçi alamadık başka modelini aldık ama, 2007model ford transitin fabrika çıkış fiyatı, o sene 16.750 lira,, sahibinin eline geçmesi ise nakit 27.000lira, bunu alan kişi söylemekte ve tüm faturalarda bu gözükmekte...
    herhangi bir x parababası maliyetlerini hesap eder,, ki devlet te öyledir,, baktı yüksek maliyetli hemen ithal edeyim,, kendim yaparsam bana maliyeti fazla der işin içinden çıkar.. bizde trene bakar gibi bakarız elin avrupalı arabalarına
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaf_kaftr


    Türk yapacak arabayı,maledecek 15 bine 18 bine satacak bi 15 de vergi binecek ettimi sana 23-25.Şimdi belli bi miktar tutana kadar,piyasa yapana kadar bu arabanın alınmayacağı garanti.Cebinde 23-25 lirası olan koşuyor Renoya,Fiat'a vs.

    Zor çok zor....



    dediğin gibiler elbette çıkar ama ulan bu türk malı bunu alırım diyen daha çok çıkar bence..
  • uzun süreli arge çalışmalarıyla ve ülkemizdeki çalışkan beyinlerle olmayacak birşey değil. şimdiye kadar yapılmadıysa kimse elini taşın altına koymak istemediği içindir. zaten bu gibi işlerde öyle bir anda patlama beklenemez. Aracı ortaya koymakla iş bitmiyor. Kaliteli, güvenli ve uzun ömürlü olmasının yanında türk halkı için estetikte önemlidir. tek bir modelle bu saydıklarım cüzzi miktarlarda ortaya konulsa iç pazarda tanındıkça türk halkıda eminimki ihtiyaçları doğrultusunda o ürüne yönelecektir. En azından benim için durum böyle olur.
  • araç üretilir güvenlik testleri yapılır...belli kriterleri karşılarsa neden alınmasın...
    tabiki devletin yerli üretim teşviği olacak ve zaten araçlar ilk başta mütevazi şehir içi kullanımına uygun basit şirin tasarımlı olmalı...
    öyle d segmenti çıkarsan kimse almaz tabi....zaten indirimli fiyatı ucuz yedek parça servisleriyle birde motoru v.s. kendini kanıtlarsa...ozaman arkası çok güzel gelir...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.