Şimdi Ara

2007'de %100 YERLİ MARKA OTOMOBİL 'HATTAT' (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
0
Favori
12.986
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Iste arkadaslar, biraz etraflica dusunmek gerekir bu gibi hadiseler uzerine. Mesela çok kaba bir hesap yapalim gelin.

    2005-ocak itibariyle trafige kayitli otomobil sayisi : 5 341 265 adet
    1986 yili itibariyle trafige kayitli otomobil sayisi : 91 941 adet

    Merak edenlerwww.tuik.gov.tr adresinden istatistik verilerine ulasabilir.


    Bizim tum otomobillerimiz nihayetinde yabanci menseili olduguna gore, 20 senedir yabanci otomobil sirketlerine ulke olarak kazandirdigimiz kar paylarini kabaca hesaplayalim:

    ---Otomobil basina bugunku fabrika cikis fiyatlarini baz alalim ve her otomobilin en sade ve baz modelden ibaret oldugunu varsayalim. Gunumuzde bir otomobilin satis fiyatini 25 000 YTL olarak kabul edersek, bu fiyatin %55 kadari binek otolarda vergi olduguna gore, fabrika çikis fiyati 11250 YTL olur. Fabrikalar bu araçlari %15 kar ile satiyor olsun. Demek ki araç basina edilen kar 1687,5 YTL olur.

    ---Biz 20 senedir 5249324 adet otomobil satin almisiz.

    5249324 x 1687,5 = 8 858 234 250 YTL (sekiz katrilyon sekizyüzellisekiz trilyon.... Türk Lirasi)

    Veya baska deyisle, 5 905 489 500 $ (bes milyar dokuzyüzbes milyon.... dolar)

    Bu rakamlar bize gosteriyor ki, yaklasik olarak EN AZ (en ucuz araç kabulu ile hesapladik), 9 milyar YTL / 6 milyar dolar gibi bir parayi yabancilarin kucagina birakmisiz. BU SADECE KAR PAYI. Eger uzerine luks otomobillerimiz de eklersek belki rakam iki katina firlayacak!!!

    Bir de ciro olarak ele alalim bu isi. Bu kadar otomobile odedigimiz toplam para, fabrika cikiş fiyati uzerinden (vergilerimizi devlet aliyor),

    5249324 x 11250 = 59 054 895 000 YTL (ellidokuz katrilyon ellidört trilyon ... Türk Lirasi)

    Veya baska deyisle, 39 369 930 000 $ (otuzdokuz milyar ... dolar)
    Eger otomobillerimizin bir kisminin luks sinif oldugunu dusunursek belki rakam iki katina firlayabilir yine...

    Çok degil, daha 5 sene evvel, ulkemizin bir gecede 40 milyar $ parasi hortumlandiginda hepimiz tarihi bir kriz atlattik. Bu krizin etkileri hala ortadan kalkmis degil. 8.5 milyar $ borç para alabilmek için daha 80 sene evvel vatanimizi parçalamaya çalisanlardan para dilendik. Onurumuz kirildi.

    Eger biz bu isi tersine cevirmis olsaydik, yani 20 sene evvel bir ulusal marka yaratabilmis olsaydik, bugun hem bu 60 katrilyon Türk lirasi paramiz cebimizde kalacakti, ustune biz dis ulkelere sattigimiz otomobillerden belki 10 kere bu parayi kazanip 600 katrilyon Türk lirasi kar edecektik, daha ne olsun. Bir de edindigimiz bilgi havuzu yanimiza kar kalacakti.

    Ama biz bu odedigimiz 60 katrilyon Türk lirasi ile, bize yüzyillardir dusman olan devletleri ihya ettik, onlarin evlatlarina onlarin ulkesinde istihdam yarattik, dusmanlarimizin yikici gucleri finanse etmesine yag surduk, sonra da iflas edip bunlardan para dilenecek konuma kadar dustuk...

    Agizdan cikan sozun, yaydan çikan okun, geçen zamanin GERI DONUSU YOKTUR!!!

    Eger bugun baslamazsak bir yerli otomobil markasi uretmeye, ne kadar dandik de baslasak, ne kadar diger otomobillere gore konforsuz ve kalitesiz bir uretimle de baslasak, bu yerli otomobillerimizi satin almaliyiz. Ayni para da olsa kendi ulusal markamizi desteklemeliyiz. Yoksa ne olacak, gelin hesaplayalim yine,

    Ulkemizde hala kisi basina dusen otomobil sayisina bakildiginda, buyuk bir pazar boslugu oldugu goruluyor. Gelismis ulkelerde kisi basina 0.8 ila 1.2 otomobil duserken bizde hala 0.08 kisiye bir otomobil, veya 12 otomobile 1 kisi dusuyor. Yani bu pazar hala 6 ya veya 8 e katlanacak gelecekte.

    Dolayisiyla, yine araç basina 11250 YTL cirodan hesaplarsak, gelecek 20 senede satin alacagimiz 40 milyon adet otomobil için,

    11250 x 40 000 000 =450 000 000 000 YTL (450 katrilyon Türk lirasi)
    Veya baska deyisle, 300 milyar $ para yatiracagiz bu ise.


    %15 kar payi ile firmalar en az 45 milyar $ kar edecekler. Bu para cebimizden çikacak, bizim cebimizden. Ve bu 40 milyon otomobilin çok az bir kismi ulkemizde uretilecek ve dolayisiyla bunlarin fabrikalarinda çalisacak kisiler eger yine yabancilar olursa, bu isten yine yabancilarin karni doyacak. Biz ise ancak simdi yapabildigimiz gibi 8 - 10 tane fabrikamizda calisan 50 000 kadar isci ve muhendisimize bakarak kendimizi avutacagiz.

    Bu isi ancak yerli bir markamizin dogusu ve onu halkin desteklemesi tersine dondurur. Akilli olmaliyiz. Bu hesaplari yabancilar yapiyor ama biz de yapabilmeli ve bilincinde olmaliyiz...





  • Dostum mükemmel bir tespit yapmışsın emeğine sağlık, senin gibi arkadaşlarımızın sayısının artması dileğiyle

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06



  • Senin deyişine göre,kimse japon,alman,amerikan,ingiliz,fransız,italyan arabası almayacak.
    herkes hattata binecek...

    Sahip çıkacaz diye külüstür arabalar binip canımızı tehlikeye atamayız,,,
    ama destekliyorum tabiki yerli araba olayını,,,hemde canı gönülden......kaliteli olduğu sürece.

    Hem rekabetin olmadığı yerde kalite olmaz...nasıl olsa alıyorlar kaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 7 Haziran 2006; 11:10:52 >
  • Türk tüketicisi kısmen de olsa uyandı,artık gençelr herkes kaliteli arabayı ucuza almak istiyor..
    Kimse dandik araba almak istemiyor,abs siz,hava yastıksız arabalar mazide kaldı artık...

    Yakında belirli donanımı olmadan araç fabrikadan çıkamayacak AB standartına göre..abs ,airbeg vs.

    Hattat aslında mantıklı düşünmüş,organik başlanğıç yani sıfırdan fabrika vs. ile başlasa çok maliyetli ve zaman kaybı olurdu.

    Ama halihazırda bir fabrika/marka ile başlamak daha mantıklı.

    Malezya ile kore ile iyi ilişkilerimiz vardı,keşke daewo yu biz alıp chavroletin yaptığı biz yapsaydık...
    Bakın nasıl satıyor adamlar...

    İsim hakkını ve teknolojisini alıp,teknolojiye çok yatırım yapıp daha iyisini,en kalitelisini üretebilirdik.
    Türkiyede üretebilirdik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 7 Haziran 2006; 11:09:52 >
  • kardeşim ben insanları uyarıyorum..

    Jet Fadıl'da maketten imza yaptı milleti dolandırdı gitti.. Milletin bu saf milliyetçilik duygusunu kullanan insanlara karşı uyarıyorum..

    YOKSA VER PARANI DOLANDIRIL HİÇ UMURUMDA DEĞİL..

    Sana söyliyeyim düşmanlığını açıkca belli eden dış güçlerden bu kadar korkmam, böyle sinsi içerden düzene karşı kastı olanlar kadar..
    Bu adamlar (bahsettiğim fethullah hoca ve müritleri) öss çağındaki gençleri abiler adlı kimselerin yanında toplayarak beyinlerini yıkıyor..

    quote:

    Orjinalden alıntı: 5560

    Merak ediyorum Atatürk Kurtuluş savaşında gecesini gündüzüne katarak imzana koyduğun fransız markasının ait olduğu ülkelerlemi savaştı yoksa cephede o cu bucu diye böldüğün insanlarla mı ? Benim gördüğüm duyduğum ocu bucu diye bahsettiğin insanlarla omuz omuza bu ülke için senin övünerek imzana koyduğun markanın ülkesiyle savaştı, yanılıyorsam söyleyin

    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx


    quote:

    Orjinalden alıntı: 4polat


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    Sanki fethullah hocanın müritleri yapıyor gibi geldi bana


    Önemli mi kimin yaptığı? Bence değil. Kim yaparsa yapsın Türkiye'nin yapması önemli olan. Birisi bir şey yaptığında yaptığı şeyin ne olduğuna değil de kimliğine göre yorumlanması nasıl bir hastalıktır?

    bence önemli ben türkiyenin düzenine kastı olan kimseleri desteklemem..
    ve mümkünse köstek olurum
    çünkü bunlar bu milliyetçi duyguları sömürüp para kazanacak ve amaçlarına ulaşmaya çalışacak

    ha bunu yapanlar onlar mı bilmem ama samanyolu ve kanal7 gibi yerlerde haberleri çıkıyor anca bu olayın..






  • arkadaşlar ciddi bir otomotiv firmasının bir senede araştırma ,geliştirmeye ne kadar para harcadığını , yeni bir model için ne kadar yatırım yaptığını, bileniniz varmı acaba. bugün kü şartlarda dev firmalar bile yoğun rekabet ortamında ortak modeller üretip, masraflarını kısmaya çalışırken bu işlerin zor olduğunu düşünüyorum. bu işler ancak devlet yardımıyle olur, (kore,çin,iran) örnekleri gibi ,gümrüklerin 0 olduğu bir ülkede bu iş nasıl olacak tekrar gümrük vergisimi koyacağız.orta ölçekli bir otomobil fiması araştırma geliştirmeye 8-10 milyar dolar para harcar. bir yeni modelin ürtim bandından inmesi için ortalama 5 yıl uğraşılır ve ortalama 1 milyar dolar para harcanır. bunuda 5 yıl sonra değiştirmezseniz, satamazsınız. çünkü teknolojinin hızla değiştiği bu çağda rakipleriniz daha iyi otomobiller yapmıştır, vesizde onlardan daha iyisini yapmak zorundasınızdır.
  • Bazi arkadaslar olayin yatirim maliyetlerinden, bazilari da yerli tasarim ve imalat olsa bile, ayni fiyata kaliteli yabancilar varken bu araca binilmeyeceginden bahsetmis.


    Iste arkadaslar hesaplar yukaridadir. 90'lı yillarda ulkemizde hyundai fabrikasi accent modelini uretmek için kuruldu. Bu fabrika ne kadara kuruldu dersiniz o yillarrda??? sadece 10 milyon dolar gibi bir maliyetle kuruldu bu fabrika. Uretim adetleri yuksek degildi, hatlar robotize olmaktan ziyade el isciligine dayaliydi vs vs... ama bu fabrika bu parayla kurulabildi. Iste hattat projesi de bu taslaga benzeyecek belki. Once montajdan baslayacak ve giderek robotize hatlarla bugun dev fabrikalar gibi bir tesise donusebilecek.

    Bizler geçmiste nasil accent modelini benimsediysek, bu hattat gibi bir modeli de benimseyebiliriz. Burada amaç, eger projenin detaylarini okuyabildiyseniz UCUZ HALK OTOMOBILI URETMEK. Hala ulkemizde otomobil sahibi olamamis tahmini 7 milyon aile var. Dikkat 7 milyon aile!!!! Demek ki, hali hazirda onemli bir pazar potansiyeli var. UCUZ HALK OTOMOBILI kavrami ulkemizde bilinen bir kavram degil pek. Çunku hep luks markalara, luks donanimlara , luks tasarimlara alistik. Mesela bir logan, bir albea, bir symbol bile ucuz halk otomobili degildir. Buradaki amaç "hareket kabiliyeti" (yabancilar buna mobility derler ve çok yerlesik bir terimdir) kazandiracak bir motorlu tasit secenegi sunmaktir. Yani hafif, dayanikli, ucuz ve performans/konfor acisindan kanaatkar bir alternatif yaratmaktir. Guvenlikten taviz verilecegi hususuyla ilgili bir suphe nereden cikti bilmiyorum. Tabiki bu tip bir araca da emniyet kemeri takilir, abs sistemi konulur, hava yastigi monte edilir vs vs... Yani o sinif bir otomobilin hangi guvenlik ozelliklerini tasimasi yasalarla sart kosuluyorsa o sartlar zaten mecburen yerine getirilir projelendirilme esnasinda. Farkli tip donanim secenekleri sunulur, buna gore opsiyonel paketler yapilir, butcesi yeten istedigi guvenlik donanimini da, konfor donanimini da edinebilir. Bu uygulama tum dunyada tum markalarda aynidir. Bazi markalar gunumuzde birçok guvenlik donanimini standart olarak sunuyorsa da, bu modellerin satis fiyatlari UCUZ HALK OTOMOBILI olmaktan gayet uzaktir.

    Tabiki isine gelmeyen tuketici gider parasi varsa, içine siniyorsa, yabanci bir otomobili alir, pasa pasa kullanir. Kimse de ona hesap sormaz. Buradaki en kritik hadise, yerli bir marka ortaya ciktigi zaman onu desteklemek gerekecegidir. Eger desteklenmezse, dogmamis bir bebegi kurtaj etmeye benzer bu durum. Ve bir yerli otomobil ruyasi daha tarihin tozlu sayfalarina gomulur gider. Biz milyarlarca dolarimizi yine ezeli dusmanlarimizin arge butcelerini desteklemek için harcamis oluruz. Kendi ulkemizdeki bir sansi da geri teptigimiz için artik vay halimize derim..

    Ama benim umidim var bu gibi bir proje için, halkimiz yilda 20 bin tane satin alsa, bu tip bir fabrika ayakta kalabilir. Daha fazlasi da artik arge ve otomasyona ayrilacak butceyi finanse eder belki... bu is olur...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17

    Firma, motor ve ana parçalar haricindeki aksamları kendisi üretmeyi hedefliyor.
    ...............................................

    Bu ne demek şimdi?
    Sanayideki ustayada ver motoru sana araba yapsın...

    Kaporta üretmek büyük başarımı?...
    Ben Hattaı destekliyorum ama tamamen kendisi yapacak..Motoruda...

    Turkpower 16 valve 120 ps
    Turkjet tdi2.0


    Tamamen katılıyorum. Hatta diyorum ki motoru biz yapalım, diğer herşeyi başkası yapsın, hatta yabancı marka ile satılsın. Yani makinayı yapalım ihraç edelim yiyosa. Motor yabancı ise o araç yabancıdır. Bu da yalan demek ki, ülkemin tüm icraatları gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bittabi -- 7 Haziran 2006; 12:28:39 >




  • mühendis06 arkadaşımızı ben de takdir ediyorum.Konuşmak bedava ama birşeyler yapmak ve geliştirmek para ,uzman kadro ve inançlı ve fedakar kişiler ister.Ben bütün bunların türkiyede olduğuna inanıyorum.Olmasa idi 10milyonluk türkiye ile 87 yıl önceki (1919)hareketi başlatamazdık.
    ''Bunun için gereken asil kan damarlarınızda mevcuttur''
    sözünü bazılarınız hatırlamıyor olabilir.Ancak bu laf tarih kitaplarında yer alması için safsafatan söylenmiş bir hitap değildir.Aklımızı başımıza alalım.İnancımızı yitirmeyelim.

    Şu anda dalga geçtiğiniz çin büyük bir atılım içinde ,hergün ve hergün kaliteyi ilerletiyorlar.İsterlerse 10-20 seneye kalmadan büyük firmaların kalitesine yakın bir marka çıkarabilirler.
    Ben babamdan duymuştum , 1960 yılının başlarında Almanlar da aynı şekilde japonlar ile dalga geçiyorlarmış.Dandik malların hepsi japonmuş çünkü.Trasistörlü radyo ile işe başlayan japonların ürettikleri arabalar ve ulaştıkları durum meydanda .
    Burada tek ilerlemeyen ülke türkiye oldu.Çünkü bir ileri bir geri ilerleme olmaz.
    Bu bir zihniyet meselesi, kalite adım adım olur.bilinç ise ancak damarlarda dolaşan kan ile , lütfen bunu unutmayalım.

    Son söz : Para bulunur ama ilerici önder ruh para ile satın alınamaz.Para vererek de bunu yapamazsınız.Olsa idi araplar da para bol , neden adam gibi birşey üretemiyorlar ,bir düşünün



    quote:

    Orjinalden alıntı: 5560


    Dostum mükemmel bir tespit yapmışsın emeğine sağlık, senin gibi arkadaşlarımızın sayısının artması dileğiyle

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Haziran 2006; 15:50:20 >




  • Başlıkta "Hattat" kelimesini duyunca aklıma ilk gelen şey zaten tofaş hidrolik direksiyon kutusu geldi :) Helal olsun bu firmaya..
  • http://www.hattatholding.com/


    info@hemaendustri.com.tr


    Ellerinde tasarım örnekleri olan arkadaşlar varsa desteklerimizi birer maille bildirmeye ne dersiniz çok daha süper olur, sizce?
  • mail adresi yanlış
  • tamam mynetle yollanıyo ama msn yollayamıyor
  • bence bu araba ne kadar kötü olursa olsun büyük bir adımdım ve devamı gelecektir paramız ülkemizde kalacaktır devletin dışarıya olan bağımlılığı azalacaktır ve zamanla daha iyi araçlar uretilecektir biz türkler çinliler gibi uyduruk iş yapmayız yapsakta çabuk düzeltiriz ki bu firma tank uçak ve helikopter parçaları üretmekte yani kötü bi araç olamaz hiç merak etmemize gerek yok
  • bende alırım bu arabayı yeterki çıkarsınlar ncapta yıldız almasa bile kağıt gibide olsa tasarımı motoru kötüde olsa alırım sonuçta bu ülkenin arabası olacak hepimiz desteklememiz lazım
    ve yapanlara helal olsun derim ama bence zor dış güçler bu arabayı yaptırmazlar, zor bu iş keşke çıksa
    dış güçlere




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HEHE

    bende alırım bu arabayı yeterki çıkarsınlar ncapta yıldız almasa bile kağıt gibide olsa tasarımı motoru kötüde olsa alırım sonuçta bu ülkenin arabası olacak hepimiz desteklememiz lazım
    ve yapanlara helal olsun derim ama bence zor dış güçler bu arabayı yaptırmazlar, zor bu iş keşke çıksa
    dış güçlere


    Neden zor olsun. Adamlar sıfırdan şirket kurmuyor ki. Zaten sektörde olan bir firma. Yapacağız diyorlarsa yapacaklardır. Kurtulmamız lazım bu "yaptırmazlar, ettirmezler" komplekslerimizden.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HEHE

    bende alırım bu arabayı yeterki çıkarsınlar ncapta yıldız almasa bile kağıt gibide olsa tasarımı motoru kötüde olsa alırım sonuçta bu ülkenin arabası olacak hepimiz desteklememiz lazım
    ve yapanlara helal olsun derim ama bence zor dış güçler bu arabayı yaptırmazlar, zor bu iş keşke çıksa
    dış güçlere


    Neden zor olsun. Adamlar sıfırdan şirket kurmuyor ki. Zaten sektörde olan bir firma. Yapacağız diyorlarsa yapacaklardır. Kurtulmamız lazım bu "yaptırmazlar, ettirmezler" komplekslerimizden.




  • Sektörden bir firma olması büyük bir avantaj en azından neyin ne olduğunu biliyorlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 5560

    Doğru dostum bundan tam 7 sene önce bugün bile hala modern tarz sayılabilecek bir proje yapılmıştı ama Koç holding reklam filmlerinde kendi arabalarına teneke diyip ayağıyla tenekeye vuran Fadılı basın ve bizim gibiler sayesinde sindirdi. Ama Hema Endüstrü imalat sanayinde çok tecrübeli ve büyük bir firma bu işin altından kalkacaklarını zannediyorum


    quote:

    Orjinalden alıntı: aligfb_1907

    tamam yeni tofaşlar hayırlı olsun




    TOFAŞIN HANGİ ARABASINDA ŞÖÖLE JANT VAR YAV...




  • Sevgili vezir sana bir kez daha katılıyorum.
    Türkiyede işlemeyen veya işletilmek istenmeyen bir mekanizma var: ADALET
    Adalet olmadığı sürece insanlar çalışıp-üretmek yerine başkalarını kazıklamayı ve dolandırmayı tercih ediyorlar. Bu kolay para kazanmaya devlet baba dur demediği sürece bu ülkeden ancak cacık olur.
    Herzaman söylüyorum birbirimizi s...mek için harcadığımız enerjiyi ilim-irfan için harcasaydık şimdi neptünde koloni kurmuştuk.
    Damarlarımızdaki asil kan dünyaya bedeldir ama birbirimizi düşman olarak gördüğümüz sürece iki adım bile ilerleyemeyiz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    mühendis06 arkadaşımızı ben de takdir ediyorum.Konuşmak bedava ama birşeyler yapmak ve geliştirmek para ,uzman kadro ve inançlı ve fedakar kişiler ister.Ben bütün bunların türkiyede olduğuna inanıyorum.Olmasa idi 10milyonluk türkiye ile 87 yıl önceki (1919)hareketi başlatamazdık.
    ''Bunun için gereken asil kan damarlarınızda mevcuttur''
    sözünü bazılarınız hatırlamıyor olabilir.Ancak bu laf tarih kitaplarında yer alması için safsafatan söylenmiş bir hitap değildir.Aklımızı başımıza alalım.İnancımızı yitirmeyelim.

    Şu anda dalga geçtiğiniz çin büyük bir atılım içinde ,hergün ve hergün kaliteyi ilerletiyorlar.İsterlerse 10-20 seneye kalmadan büyük firmaların kalitesine yakın bir marka çıkarabilirler.
    Ben babamdan duymuştum , 1960 yılının başlarında Almanlar da aynı şekilde japonlar ile dalga geçiyorlarmış.Dandik malların hepsi japonmuş çünkü.Trasistörlü radyo ile işe başlayan japonların ürettikleri arabalar ve ulaştıkları durum meydanda .
    Burada tek ilerlemeyen ülke türkiye oldu.Çünkü bir ileri bir geri ilerleme olmaz.
    Bu bir zihniyet meselesi, kalite adım adım olur.bilinç ise ancak damarlarda dolaşan kan ile , lütfen bunu unutmayalım.

    Son söz : Para bulunur ama ilerici önder ruh para ile satın alınamaz.Para vererek de bunu yapamazsınız.Olsa idi araplar da para bol , neden adam gibi birşey üretemiyorlar ,bir düşünün





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.