Şimdi Ara

2004 Focus - Çözülemeyen İlk Marşta Çalışmama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, üstadlar, ustalar merhabalar;

    Sorunum büyük ama kısaca maddeler halinde anlatmaya çalışacağım.

    Çok uzun süredir onlarca ustanın baktığı ama çözülemeyen bir sorun:

    Aracım 2004 model Focus. Üzerinde 10 yıllık Atiker LPG kiti vardı.

    *Son 1 yıldır aracım ilk marşlarda çalışmıyordu. İkinci, üçüncü... sekizinci marşlara kadar uzayabiliyordu.

    *Sabahları ilk marşta kesin çalışmıyordu, gün içinde de ilk marşta çalışmadığı oluyordu.

    *Aracı benzinde kullanırsam bu sorun olmuyordu ve ilk marşta çalışıyordu hep veya LPG düğmesine basılı tutarak direk gazla çalıştırırsam yine çalışıyordu.

    *Aracım benzinle sıkıntısız çalıştığı için aracın bünyesinden kaynaklanabilecek benzin pompası, buji vs. gibi olası sorunları eledik.

    *Regülatörün manifolda gaz kaçırması birinci şüphemizdi ama uzun süre bariz bir gaz kaçağı görülemediği için başka çözümlere yoğunlaşıldı, hiçbiri işe yaramadı. Bu arada regületör antifrizimi eksiltiyordu çeşitli yerlerinden.

    *En son regülatöre su testi yaptığımızda kabarcıkları gördük ve gaz kaçağı yaptığını anladık ve ilk şüphemiz doğrulandı.

    *10 yıl dolduğu için tank zaten değişecekti, antifriz ve gaz kaçağı sebebiyle regülatör de değişeceği için; ileride olabilecek enjektör, ecu arızası gibi sorunları da ortadan kaldırmak adına sistemi komple değiştirmeye karar verdim ve 3 gün önce yeni bir Atiker Fast kit montajı yaptırdım.

    *2 gün her şey normaldi. Bazen biraz uzun bassam da araba hep ilk marşta çalıştı. Bu sabah da araba direk ilk marşta çalıştı. Fakat gün içinde yarım saatlik bir parktan sonra aracım üç uzun marştan sonra 4. marşta çalışabildi. Sonra tekrar yarım saatlik molalar verdim ama hep ilk marşta çalıştı.

    *Kit sıfır, dolayısıyla LPG sisteminde sorun olmamalı. Arabayı aylarca benzinde kullandım. Bir kere bile ikinci marşa basmadım. Haliyle aracın kendi bünyesinde de sıkıntı yok diye düşünüyorum.

    *Yani arabaya yeni bir kit taktırmış olsam da hala güvenerek marşa basamıyorum.

    Önemli noktalarını anlattığım bu süreçte gözden kaçırdığımız, bakılması gereken başka bir parça, sorun vs. olabilir mi? Bütün çözüm önerilerinize ve yardımlarınıza ihtiyacım var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Sistemi yanlış biliyorsunuz. Tüm enjeksiyonlu arabalarda önce benzinli çalışır. Sonra LPG ye geçer. Dolayısı ile siz lpg de benzinde de çalıştırsanız benzinde çalışırsınız. Şimdi siz lpg de binerken benzin geri gidiyor. boruda benzin kalmıyor. sonraki ik marşta çalışmıyor. Bunun sebebi ise benzin pompasında contalar var. onlar zamanla eriyor. benzini tutmuyor. conta 3-5 tl ama pompayı söküp takmak işçilik çok para istediler. hatta ustalar uğraşmak istemedi. Yeni pompa al dediler. Hafta sonu kendim söküp contaları değiştirdim. SIkıntısız çalışmakta şimdi. contalar internette aratıp aynı contadan almak gerek.

  • LPG elektriği aldığı yer hatalı olabilir iyi bir üstada montajı kontrol ettirin
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.