Şimdi Ara

2002 - 2006 CRV Sahipleri Bilgi Paylaşımı (43. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.102
Cevap
35
Favori
176.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet arkadaşlar 1 hafta geçti yazamadım ama bilgi amaçlı yazayım dedim 170 tl ye arka iki rulman bilyasını aldım bu işlem sırasında el freni balatası bitmiş onuda 60 tl ye aldım bilya değişimi sırasında diskleri iç dış torna yaptırdım en son lastik ayarları falanda yapıldı komple bana 300 tl ye mal oldu bu işlem ve şuan ses yok kesildi. Memnunum :)
  • arkadaslar bende 2005 mod. makyajlı crv ye ön porya arıyorum nasıl bulurum acaba, internet? bulunduğum yer erzurum bulmak zor gibi.disklerde titreme ve ses sorunu bir turlu gecmedi poryaları değiştiricem.
  • birde daha önce bu disk fren problemi yasayan varsa tecrübesini paylaşabilirmi.kimileri kronik sorun diyorlar.
  • ayred A kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle kronik bir sorun değil. Her araçta olabilecek sıkıntılardan biridir. Disklerde kaliteli balata kullanılmaması, aracın diskleri sıcakken soğuk su tutulması (ptp yıkayıcılar) vs diske zarar verir ömrünü azaltır. Diskin iki yüzünün en fazla bir kez torna edilmesi daha uygundur. Aklınızda olsun pahalı ama orijinal disk kullanmakta yarar var. İsterseniz piyasada benzer diskleri farklı fiyatlara daha ucuza bulabilirsiniz. Ankara'da biliyorsunuz iki yetkili servis var, Efe ve Bora. Şaşmaz'da honda parçası satan dükkanlar var bunlardan birisi mesela özel servis Bar Honda. Ben eski CRV'lerimde bu üç servisi kullanmıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-10A157769 -- 4 Ocak 2015; 15:41:37 >
  • diskler kronik sorun zaten
    değiştirdiler falan deniliyordu ama galiba hala sorunulu
  • Aşağıda ki yazıyı internette buldum.bende bu durum oldu yeni disk takımı taktım onuda bozdu.bence porya değişmesi gerekli gibi.


    Kesinlikle yeni disk takarak olmaz. Çünkü aracınız kaç adet yeni disk takarsanız takın aynı sorunu aynı sürelerde tekrar yaşarsınız. Bu sorunu gidermenin tek yolu porya sacının veya bilyasının değiştirilmesi veya 0.005 mm'den az porya sapması durumunda disklerin araç üzerinde torna yapılmasıdır. Bu sorun marka model farketmeksizin çeşitli kilometreler de kendini gösterebilir. Ayrıca son dönemde ucuz ve ağırlıkları birbirinden farklı Replika (orjinal taklidi) jant ithalatının artmasından dolayı balans ve titreme şiyaketleri de aynı orantıda artmıştır. Jant seçimi yapılırken aracınıza uyumluluğu ve ürünün kalitesi göz önünde bulundurulmalı, mümkün olduğunca göbeklerde bilezik kullanılmamalıdır.
  • IES ve i-vtec. İki farklı nesil CRV'nin ikisini de 100'er bin km'nin üzerinde kullandım İkisi de ikinci eldi (satın aldığım da ikisi de 80 bin km'ler civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam) ve ilk sahiplerini tanıyordum ve de araçlarında daima orijinal parça kullanıyorlardı benden önce de ve ben de öyle devam ettim. Emin olun halen kullanmakta olduğum IX35'den malzeme olarak daha iyi olan Honda'da disk problemi yaşamadım. Titreme porya'dan geliyorsa onu bilemem çünkü o tür bir sıkıntı yaşamamıştım.
  • önceki sahipleri değiştirmiştir diskleri muhtemelen
  • caucass kullanıcısına yanıt
    Sayın Caucass,
    Bu forumda herkes tabiki fikrini ve/veya deneyimini paylaşacak. Sırf cevap vermiş olmak için (bazı arkadaşlarında sizin için yazdığı gibi, DH'deki mesaj sayınız artırmak amacıyla) veya komiklik olsun diye cevap yazmanız hoş değil. Bunun bir benzerini yine bana yazmıştınız; "bu ismi çok mu aradın?" diye, size cevap yazmamıştım. Sanırım daha sonra DH yönetimi bu mesajınızı sildi. Sizin Honda başlığı altında her soruya/görüşe komik cevaplar vermeye çalışmanız şart mı?
    Ben DH formuna 2008'den beri üyeyim. İlk zamanlarda çok fazla yazmadım, son 1-2 yıldır daha fazla yazmaya başladım. Anladığım kadarıyla aynı yaş grubundayız. Benim buradaki amacım (IX35 ve spo gibi gruplarda da yazdığım üzre), daha önce SUV araç kullanmamış ve özellikle almaya niyetlenen genç arkadaşlara bildiklerimi aktarabilmek. Anlatmaya çalıştıklarım, doğrudur veya yanlıştır o tabiki tartışılabilir.

    Benzer şekilde eski sahipleri değiştirmiştir, nüktesini yapmanıza gerek yok. Fikrinizi/deneyiminizi, vs onu yazarsınız beğenen beğenir beğenmeyen beğenmez.

    Merakınızı gidermek için yazayım, örnek vermek gerekirse; benden önce 1998 model CRV'nin tüm bakımları Honda yetkili servisinde yapılmış ve kayıtları vardı (sahibini de tanıyordum). Düzgün kullanılmış (orijinal yedek parça vs dahil) kaliteli bir aracın diskinin 80bin'de bitmesi pek kolay değil, [b]bence. Çünkü bu aracı aldığımda 80bin km'de idi ben de onun üzerine 100bin km kullandım. Diski çabuk biten (daha doğrusu aşırı derin çizikler oluşan) aracım oldu Fiat Brava, araç daha 13bin km'de iken diskleri değişti, bunun yanı sıra daha ilk yılında, garantisi bitmeden bir çok sıkıntı yaşattı ve ben de aracı Fiat'a iade ettim, vs vs.

    Bir ara Honda başlığı altındaki, Hondacılar kıraathanesi, ... gibi grupta da yazmıştım. Oradaki yazışma seviyesi bir ara öyle düştü ki, abuk, sabuk espriler, fotğraflar. Chat'leşmeşler yani iş amacından uzaklaştı. Bu grup yani 2002-2006 oldukça seviyeli, lütfen yavaş yavaş ona benzetmeyelim. Saygılarımla.




  • Sayın youdiditwellslowly
    nick konusunda yaptığım şaka sizi kırdıysa özür dilerim, alınacağınızı düşünmemiştim
    banada çok takılan oluyor; caucass kafkas olduğum için kullandığım bir nick ama
    genellikle "casus" veya "casusmusun nesin" gibi ilginç anlaşılmayla karşılaşıyorum
    tabiki hiç bir rahatsızlık duymuyorum, bunlar sadece gülümsetiyor, işin içinde birazcık ta espri olmalı yoksa çekilmez
    sonuçta mahkemede değiliz , bende çok ciddi olanları sevmiyorum, sıkıcı buluyorum
    ama kalkıpta hiç kimseye "şunu yazma bunu yaz, böyle yazma şöyle yaz" demiyorum
    rahatsız edici bulduğum üyelere blok koyuyorum mesajlarını görmüyorum bu kadar basit

    Yaşınızı bilmediğim için aynı yaşlarda olup olmadığımızı bilemem ama ben forumun en yaşlı üyesiyim 64 yaşımdayım
    tarzımdan dolayı herkes beni babasının arabasına kaçak binen bir yeni yetme sanıyor ama 1971 den beri direksiyondayım

    kıraathane bölümü konusunda aynı fikirdeyim, oldukça cıvık ama zaten adı üstünde kıraathane, kahve, yani geyik
    muhabbet alanı ... farklı bir yapı beklememek gerek
    o başlığı açan arkadaşla tanıştım, inanılmaz seviyede ağırbaşlı, efendi saygılı ve nazik bir arkadaş,
    yazdıkları sizi yanıltmasın, insanların yazdıkları , ifade tarzları kişiliklerini her zaman yansıtmıyor
    bu tür geyikler olmasa inanın forumlar çekilmez , sıkıcı olur, kaldıki bu forumlar aracılığıyla harika
    arkadaşlıklar dostluklar kuruluyor, tek gerekli olan hoşgörü.....

    Gelelim asıl konuya diskler

    Hani kıl sürücü derler ya....bazan yağmurlu havalarda arabayı garajdan çıkarmayıp taksiyle gittiğim oluyor, o derece kılım yani...
    Bunca yılın deneyimiyle aracımı çok dikkatli kullanıyorum, genellikle motor freniyle yavaşlıyorum, balataları diskleri azami oranda koruyorum;
    bunca yıllık sürücülük hayatımda sadece 1 kere mitsubishi-carisma ile su dolu çukura hızlı girip on jantlardan birini ve ön diski yamultmuştum
    diskler tornada, jant doğrultmacıda düzeltilmişti
    ama şimdiki 2008 civic elegance de hiç bir hatam olmamasına rağmen 30 binde yalpalama başladı
    servis önce balatalar bitmiştir dedi, değiştirttim ama sorun geçmedi, bu sefer diskler yanık dediler
    ve klasik "sürücü hatası" pilavını ıstıp önüme koydular, üstelik servis elemanları ne derece titiz ve hassas olduğumu çok çok iyi biliyorlar
    o zaman neden bitmemiş balatalarımı değiştirttiniz dedim, benim arabam deneme tahasımı falan derken
    heralde çok caz yapmışım ki tekrar arayıp ön diskleri garantiden değiştirdiler, zaten 5 yıllık garantide tek işime yarayan da bu oldu
    bu vesileyle forumları incelemeye başladım ve gördümki çok fazla dertli hondacı var, disklerden şikayet oranı çok yüksek
    pek çok kişi kronik sorun olarak niteliyor, benim kadar kıl sürücünün bile başına geldiğine göre gerçekten de
    bu disk olayının üretim hatası olduğunu düşünüyorum, önceki aracım corollaydı, yurt dışında uzun süre kullandım
    her tür hava ve yol koşulunda böyle bir sorun yaşamadım, civic izmir gibi havası mülayim , trafiği sakin
    ...ki asfalt dışına hiç çıkmadım koşullarda durup dururken ve daha 30 binde diskleri yedi

    işte bütün bunlardan dolayı kronik sorun dedim, ve açıkçası hala sizin aracınızın orijinal disklere sahip olduğunu düşünmüyorum
    o kilometrede zaten normalde değişir diskler, haldiki araç honda.....

    "eski sahipleri değiştirmiştir" derken sandığınız gibi nükte yapmıyordum, gerçekten öyle düşündüm
    ama madem hiç değiştirlmemiş, kocaman bir brawo hondaya, zaten CRV haliyle bizim çık kırıldım civiclerden daha mukavimdir sonuçta

    Biraz uzun kaçtı biliyorum, canınızı sıktıysam affola, son olarak ta "eski sahipleri değiştirmiştir" cümlesi hiç bir şeyin seviyesini düşürmez merak etmeyin
    keyifli forumlar dilerim
    Saygılar




  • caucass kullanıcısına yanıt
    Konu anlaşılmıştır Sayın Caucass.
    Nazik cevabınıza özellikle teşekkür ederim. Ben de 57 yaşındayım demek ki 2 numaralı yaşlı olarak grupta yer alıyorum. Haklısınız belki biraz alınganlık yapmışım. Siz de kusura bakmayın lütfen.

    Evet gerçekten de 1998 ve 2003 CRV'lerim olmuştu. İkisinde de sıkıntı yaşamamıştım (1998 olanından kesinlikle eminim, o dönemde elimde kayıtları vardı). Honda malzeme olarak halen kullanmakta olduğum IX35 (dizel) den daha iyi ancak yedek parça fiyatı en az %30 civarı daha pahalı, Huyndai'ye göre. Ben 2003 CRV'de esas sıkıntıyı LPG'den dolayı yaşamıştım ve bana epey masraf çıkartmıştı. Bu konuyu bu ve diğer formlarda yazmıştım.

    Esasında yeni nesil balatalar, asbest içermediğinden daha yumuşak disk yerine kendini daha hızlı bitiriyor. Sizin başınıza bu kadar sıklıkla geldiğine göre, disk malzeme kalitesi de gittikçe düşüyor demek sanırım. Bildiğim kadarıyla Mercedes vs gibi markaların ama onlarında üst sınıf araçlarında pek rastlanmıyor ama, onları da satın alabilmek ayrı bir sorun. Tekrar görüşmek üzere iyi günler.




  • Arkadaşlar herkese selamlar. Aracımı amerikaya eğitim amaçlı gitmem gerektiği için satacagim. Ilgilenen arkadaşlarım benimle irtibata geçerse yardimci olmaya çalışırım, saygılarımla.
    Ilan:http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-honda-memurdan-emsallerine-gore-temiz-ve-dolu-crv-195745258/detay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KARSAVURDAN

    Arkadaşlar herkese selamlar. Aracımı amerikaya eğitim amaçlı gitmem gerektiği için satacagim. Ilgilenen arkadaşlarım benimle irtibata geçerse yardimci olmaya çalışırım, saygılarımla.
    Ilan:http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-honda-memurdan-emsallerine-gore-temiz-ve-dolu-crv-195745258/detay

    Aracınız temiz imiş. Şimdiden hayırlısı olsun.

    Bende satmayı düşünüyorum. Bakalım kısmet

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ooooo doğukan aracı satıyor. Hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sağolasın,bakalım satılırsa artık.Olmazsa binmeye devam ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğukan21 teşekkür ederim, sizde umarım gönlünüze göre satarsiniz aracınızı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rölantide dalgalanma..
    yazın sıkıntı yoktu arabamda kış geldi derdi arttı....
    İlk çalışmada normal 30 saniye 2 devirde çalşıyor sonra 1000-900-600 hatta stop ediyor...
    LPG dede BEnzindede durum aynı
    Ufak araştırma sonucu;
    *boğaz kelebeği
    *subab ayarı*
    ve rölanti sensörü arızası olabileceğini öğrendim..
    satsammı yoksa yaptırıp binsemmi emin olamadım
    tavsiye ve tecrübeleriniz bnm için önemli
  • kRaL_1907 kullanıcısına yanıt
    Öyle görünüyor. Süpap ayarı ve boğaz kelebeği tipik sorunlar. Aklınızda olsun boğaz kelebeğinin temizlenmesi tercih edilecek birşey değil ( daha önce yazmıştım Honda yetkili servisleri de yapmıyor genelde). Çünkü o bölgedeki o ringler temizleme solüsyonu nedeniyle zarar görüyor. Rölanti sensörünü en sona bırakın. Çünkü pahalı bir parça gibi hatırlıyorum (yıllar önce çıkmasını 250 tl'yealmıştım).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-10A157769 -- 15 Ocak 2015; 7:25:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Km 220 bin hangi ustaya gitsem SUBAB diyor...
    Kimiside balata spreyi sıkın geçer diyor..
    LPG beyni sıfır taktırdım çalışma bozukluğu LPG de bile devam ediyor.
    Motor sıkıntılı sanırım...
  • kRaL_1907 kullanıcısına yanıt
    Daha önce sanırım bu sayfada paylaşmıştım. CRV motorları, IES, Vtec veya i-Vtec; otomatik süpap ayarı yapan cinsten değil, ki onun da bir sınır vardır. Bu nedenle LPG ile kullanılan aracınızda her 15-20bin km'de süpap ayarı yaptırmanız lazım. Bu iş maalesef böyle. İyi bir ustanız varsa ona yoksa kesinlikle yetkili serviste yaptırın, rastgele bir ustaya süpap ayarı yaptırmayın. Bir de süpaplara çelik kılıf yaptırmak, süpap ayarı yaptırma sıklığını azaltabilir. Piyasada çok bilen usta dolu. Balata spreyi gibi çözücüler, boğaz kelebeğine zararlıdır.
  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.