Şimdi Ara

2002 - 2006 CRV Sahipleri Bilgi Paylaşımı (38. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.102
Cevap
35
Favori
174.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uzun iş yaw, bence kurcalama bırak kalsın
  • 2003 CRV acil yardım başlığından buraya aktarılan bir görüş alış verişidir.

    Sayın eyönetmen;
    Yeni takılmış LPG'li bir CRV için iki yılda 40bin km çok az bir değer. Ben CRV kullandığımda senede en az 35-40bin km yapıyordum. CRV'lerde özellikle 2002 ve üstü için, 100bin km'den sonra LPG kaynaklı arızaların başlaması muhtemeldir (daha eski modellerde motor modeli nedeniyle daha az sensör vardır). Aracın boğaz kelebeğine yakın bir bölgede olan oksijen sensörü bildiğiniz gibi, benzin buharına göre ayarlanmış bir direnç sistemidir. LPG benzine göre daha kuru olduğu için (katkılı LPG bile yetersiz kalıyor), bu sensördeki direncin daha fazla ısınmasına ve hatta uzun süre yüksek sıcaklıkta kalmasına (belki de reziztans teli gibi kızarmasına) bunun sonucunda da belli bir süre sonra özelliğini yitirmesine neden olur. Yakıttaki fakir karışım/oksijen azlığını tespit eden sistemin bir parçası olan bu direnç devre dışı kalınca henüz ölmemiş ise, aracın bilgisayara bağlanması ile söndürülebilir. Bu tür arızalar LPG'li CRV'de genelde 100bin km'yi geçince ortaya çıkmaya başlar. Oksijen sensörünün bu tipik arızasını sık sık tekrarlamaya başlaması da aracın motorunun boğaz kelebeği bölgesi başta olmak üzere yavaş aşınmaya (LPG kaynaklı) başladığının ilk sinyalleridir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-10A157769 -- 27 Ekim 2014; 9:35:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    2003 CRV acil yardım başlığından buraya aktarılan bir görüş alış verişidir.

    Sayın eyönetmen;
    Yeni takılmış LPG'li bir CRV için iki yılda 40bin km çok az bir değer. Ben CRV kullandığımda senede en az 35-40bin km yapıyordum. CRV'lerde özellikle 2002 ve üstü için, 100bin km'den sonra LPG kaynaklı arızaların başlaması muhtemeldir (daha eski modellerde motor modeli nedeniyle daha az sensör vardır). Aracın boğaz kelebeğine yakın bir bölgede olan oksijen sensörü bildiğiniz gibi, benzin buharına göre ayarlanmış bir direnç sistemidir. LPG benzine göre daha kuru olduğu için (katkılı LPG bile yetersiz kalıyor), bu sensördeki direncin daha fazla ısınmasına ve hatta uzun süre yüksek sıcaklıkta kalmasına (belki de reziztans teli gibi kızarmasına) bunun sonucunda da belli bir süre sonra özelliğini yitirmesine neden olur. Yakıttaki fakir karışım/oksijen azlığını tespit eden sistemin bir parçası olan bu direnç devre dışı kalınca henüz ölmemiş ise, aracın bilgisayara bağlanması ile söndürülebilir. Bu tür arızalar LPG'li CRV'de genelde 100bin km'yi geçince ortaya çıkmaya başlar. Oksijen sensörünün bu tipik arızasını sık sık tekrarlamaya başlaması da aracın motorunun boğaz kelebeği bölgesi başta olmak üzere yavaş aşınmaya (LPG kaynaklı) başladığının ilk sinyalleridir.

    Çok aydınlatıcı bir mesajdı teşekkür ederim..Ben aracı satalı bir ayı geçti..Yerine 2009 CRV aldım..Peki yazdıklarınız bu kasa ve model CRV ler içinde geçerli mi? Birde motordaki LPG ye bağlı aşınmayı ortadan kaldırmak için LPG katkıları kullanmak ne kadar faydalı..Örneğin ben düzenli olarak Würth ün LPG katkısını kullanıyordum.15 bin km bir bir depo benzinin içine katıp benzin bitene kadar uzun yolda kullanıyordum..Aracın sesinde azalma oluyordu daha sessiz ve seri oluyordu.

    http://shop.wurth.com.tr/5861-lpg-katkisi-300ml

    Ayrıca satmadan bir ay önce Bosch un LPG li araçlar için üretmiş olduğu LPG İridyum Bujilerini kullanmaya başlamıştım..Araç düşük viteslerde oldukça seri oldu..LPG performansı benzine göre daha iyi oldu..Bu tip Buji değişiklikleri de motordaki aşınmayı durdurmada veya azaltmada yardımcı mıdır??




  • eyönetmen E kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla CRV hala İVtec motor kullanıyor. Her geçen sene motora, sensör vs eklenip makyajlanıyor. Sorun duralümiyum ana maddeli motorun; LPG'ye benzin kadar dayanıklı olmaması. Esasında LPG'ye uygun motor malzemesi ekonomik olamayacağı için üretilmiyor doğal olarak. Bildiğiniz gibi, benzinde 10-15 den fazla katkı var ki bunlara motoru korumadan, korozyon önleyiciliğe hatta soğutmaya kadar etkilere sahip. Yurtdışındaki internet sitelerinde LPG katkılarının yaygın olarak satılıp kullanıldığını görebilirsiniz. Esasında benzine benzer katkıların LPG için olanlarının eklenmesi doğal olaral LPG fiyatını yukarı çekecektir. Bu da LPG benzin fiyat makasını daraltır. Yaptıklarınız çok doğru bence ve bu da LPG'nin araca vereceği zararın süresini nispeten uzatacaktır. Honda, kia sportage ve IX35 forumlarında benzer konulardaki görüşlerimi yazmıştım. Fazla tekrar olmasın diye yazmıyorum. Eski yazışmalardan bakabilirsiniz. Daha önce de yazdığım gibi başka bir önlemde süpap kollarına çelik kılıf taktırılması bu; süpap koluna (uzama) LPG'nin yüksek sıcaklığı kaynaklı zararını bir nebze olsun geciktirici etki sağlıyor. Aracınızı zorlamanız gerektiğnde, benzinde kullanmanızıda yarar vardır. Bir de düzenli süpap ayarı. Ayrıca şunu ekleyebilirim. Maalesef gerek DH gerekse diğer benzeri forumlarda kullanıcı gibi yazan LPG firması ilgilileri var dolayısıyla LPG ile ilgili yazılan herşeyi iyi okuyup değerlendirmek lazım. LPG'nin en önemli artısı benzin ve mazota göre kesinlikle çok daha çevreci olmasıdır. Bu ve benzeri forumlarda yazmıştım, yılda 10bin km yapan birisi için aracın LPG'li kullanımında 100bin km'nin 10 senede dolacağını düşünmek LPG'yi cazip gösternektedir. Esasında benzinli kullanılan Honda motorların 800bin ve hatta 1milyon km'ye kadar sıkıntı yaratmadığı belirtilmektedir. Son olarak yeni nesil sıvı LPG kitleri (fiyatları 5bin TL ve üzeri) sonuçta lpg kullanıyor ve motoru biraz daha geç sürede etkileyebilir ve de, kullanıcı bu bedeli ne kadar süre amorti edebilir?




  • 2003 crv aracım var. Yılda 10 bin yapıyorum.

    Bir üst kasasına geçince lpg taktırmayı düşümüyorum.Lpg takılı alırsam o başka

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2003 dediğin 12 yaşına gelmiş araba
    sat artık onu
  • caucass kullanıcısına yanıt
    Bi 20 bin tl verirsen neden olmasın. .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar herkese iyi akşamlar diliyorum. Bayadir forumu takip edemiyorum, dolayısıyla aranıza katilamadim. Hatirlatmam gerekirse 2005 model makyajlı kasa crv ye sahibim.aracı 76 bin km de iken ilk sahibinden satın aldim.benden önceki sahibi 70 binde zavolli marka kit taktirmis hatta ilk lpg filtresini ben değiştirdim. Benim şöyle bir sıkıntım var. Aracı sabah çalıştırdığımda isinmasi için 2 dk kadar beklemezsem aracı vitese taktığımda araç rolantisini ayarlayamiyor ve stop ediyor.ama isindiktan sonra bu problem olmuyor.lpg ustama götürdüm herhangi bir problem göremedi. Motor bakımı yyaptırdığım ustam da birşey göremedi. Başına bu tarz bir olay gelen var mı acaba? Sizce bu kronik mi yoksa bir problem var da biz mi bulamıyoruz? Şimdiden ilginiz için teşekkür ederim. iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KARSAVURDAN K kullanıcısına yanıt
    Evet maalesef kronik bir sorundur . Süpap ayarı ve bunu takiben LPG ayarı gerektirir. "2003 crv 2.0i vtec Acil yardım" başlığı altında başlayıp bu sayfada devam eden önceki yazışmalara göz atmanızı öneririm.
  • Bir CR-V hayranı olarak CR-V sahibi olan herkesi saygıyla selamlıyorum.Özellikle 2005-2006 kasa olan cr-v lere hastayım resmen,kaç defa niyetlendim olmadı bir türlü.
    forumu hemen hemen her gün takip ediyorum fakat bu gün bende yazmak istedim.Bir CR-V yok ama nasip artık yalnız km'ler daha fazla çıkmadan almak istiyorum nasıl olur bilmiyorum :) :)

    herkese kazasız belasız CR-V kullanmak ve banada bir CR-V nasip dileklerimle.

    saygılarımla
  • Eğer Şubat gibi beklerseniz ben bir üst kasaya geçmek için satışa çıkaracam aracımı. 2005 model orjinal 87 binde makyajlı kasa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KARSAVURDAN

    Eğer Şubat gibi beklerseniz ben bir üst kasaya geçmek için satışa çıkaracam aracımı. 2005 model orjinal 87 binde makyajlı kasa.


    Allah nasip ederse neden olmasın üstadım.
    çabukmu bıktınız bu kasadan :) banamı öyle geldi :) birileri alamıyoken bile ...

    birde lpg stop-devir işini halledebildiniz mi.Hondacı mütiş bir ustam var,demesi o ki çok iyi bir subap ayarı gerekirmiş.dedi.yakın olsanızda keşke hallettirsek.
  • LAGUNA6034 L kullanıcısına yanıt
    Honda CRV malzeme olarak çok iyidir. CRV almadan önce, LPG'li CRV konusundaki tecrübeme dayanarak yazıyorum ve bu soru ve önerilerimi dikkate almanızda yarar.

    1. Bulunduğunuz ve sık seyahat gittiğiniz bölgelerde yetkili Honda servisi var mı?
    2. CRV ve LPG konusunda gerek bu forum veya gerekse IX35 ve kia spo formunda benim gibi LPG tercih etmeyenlerin veya eden başkalarının yorumlarını iyi okuyun. arısını eksisini iyi araştırın.
    3. LPG'yi alacağınız araca ilk siz mi taktıracaksınız?
    4. LPG'li araçla yılda ortalama kaç km yol yapacaksınız.
    5. Honda crv'nin yedek parçası pahalıdır. Yan sanayisi iyi değildir.
  • Değerli bilgileriniz için çok teşekkürler.Her yazılanı ayrı ayrı dikkate alacağım.
    @youdiditwellslowly
  • LAGUNA6034 L kullanıcısına yanıt
    O kadar istiyorum ki bu markayı senelerdir bakıyorum ama bir türlü nasip olmuyor.Şimdi 2003-4-5 model alma gücüm var ama yakıt+ydk prça ve vergi konusu nu bir kenara koyamıyorum.cr-v de kaliteye ve sorunsuz araca rastlarsam sonuna kadar binecem ama bu kadar şanslı olabilirmiyim ne dersiniz ?
  • o kadar düşünme azizim,
    alacak durumun varsa aklındaki kriterlere ait aracı bul,servise götür ekspertiz yaptır ve al.sonra tadını çıkar.cr-v almasanız bile 600-700 den aşağı vergi ödeyeceğiniz bir araç zaten alamayacaksınız.
    ve istanbuldaysanız hiç sıkıntı değil.atatürk sanayi sitesinde parça çok :)
    ör vermek gerekirse benim kriterlerim .
    2005-2006
    renk-füme veya gri (siyah araçları hiç sevemedim)
    içi bej deri
    km-140.000 km kadar olabilir.
    mesela km si 80000 olup araç temizse 2000 fazla verebilirim.yani bu tarz kriterler.
    Allah nasip ederse tabi.Ben yavaş yavaş yolunu yapıyorum. :) :) :)

    HONDA ise gerisini düşünme diyenlerdenim.
    iki sene önce 98 cıvıc almıştım 180000 de 1 yıl bindim.14 lira masraf çıkardı bana ve aynı gün sattım yani o derece :) :)


    saygılarımla.
    iyi günler.




  • Teşekkürler.Evet aslında vergi açısından söylediğiniz mantıklı.Samsundayım vebaşka bir ile bu araç için gittiğimde mutlaka expertiz yaptıracam.inşallah araç sahibi bizi yalan dolan ile araç başına çağırmamış olur.yoksa onca yolu boşa geleceğim.ama aynı ilde 2 alternatif yapacam.ve özellikle ankarayı düşünüyorum.gitmeden de baktırabilirim.....bu arada ne dir expertiz ücreti.bilginiz varmı.?
  • scr-v kullanıcısına yanıt
    İstanbul honda bayilerinden bir veya ikisi ekspertiz yapar o da 350-500 arası değişir diye düşünüyorum.Üstadım zaten araca oturduğunuz zaman ben seninim der o. :) :) :)
    bu arada görüldüğü üzere değerli crv sahipleri o kadar memnunlar ki galiba :) kimseler yok.şu arızam oldu bu arızam oldu diyen yok :) bin maşallah
    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAGUNA6034 -- 25 Kasım 2014; 11:18:44 >
  • Honda CRV, daha önce de belirttiğim gibi çok kaliteli bir araçtır. Benzinli kullanımda 1milyon km'ye kadar kullanılır diye iddialar bile var. Ancak iş LPG'li CRV'ye gelince yıllık kullanma km'niz fazla ise sizi oldukça üzer. CRV'nin 2.0 motor olsa bile, bir binek otomobil gibi seri olacağını beklemeyin. Yokuşlarda nabzına göre şerbet vermezseniz kolaylıkla yığılabilir.
  • Değerli bilgileriniz için teşekkürler.yani kendimden örnek verecek olursam.yıllık yapacağım 15000 km geçmez.uzun yolda dahi 100-110 km/h mümkün değil geçmem.
    ayrıca lpg lilerde yığılma konusunda diyeceğim şu ki,sıfır diye satılan 50000-80000 tl teneke araçlardan kat kat iyidir.
    nitekim arkaşlarımda mevcut bu arabalardan.bir ikitanesinede bizzat gidip bakıp kendim aldım.problem yok...Allaha Şükür.
    Arabayı sevmek lazım ve sağlam işini bilen bir Ustanızın olması lazım.
    bilinçli kullanıcı,altındaki arabanın ne olduğunun farkında olmak lazım,ne yer ne içer ne arıza verir.(bütün araçlar için geçerli tabiki) diye düşünmekteyim.
    ha arabanın üstüne bu kadar düşmekle abartmış olabilirim.lakin güçlükle aldığımız bir araç için bunları yapmazsam o araç beni üzer huzurluca süremem en önemliside yarın bir gün sattığım zaman alan arkadaş da hiç değilse dua etsin.
    o da insan ve ooo bişeysi yok deyip satıp ve sonrasında satanın bildiği ve alıcının bilmediği bir masraf vs.sattıktan aylar sonrada çıksa bu satan için kul hakkıdır.
    nasıl ödenebilir.Bir araba deyip geçmeyin arkadaşlar.herşey için bu böyle.Neyse bugün yazma hakkım doldu sanırım. :) :)
    saygılarımla güzel günler kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim




  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.