Şimdi Ara

2002-2003 Model 3.20i-320d almak mantıklı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
25.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler öncelikle.

    Aylardır araçlara üstün körü bakıyoruz.Bir yönden hoşumuza gidiyor sonra bir aksilik çıkıyor.Benzer konular açmıştım bunun gibi.Şimdi biraz da bu araç için bilgi almak istiyorum.Yakın zamanda artık kesin kararı vericez.

    3.20i çok yakar gibi geliyor ama dizele göre daha masrafsız olur sanırım.3.20d nin de yakıt tüketimi okdukça makul.Bütce 35.000 tl civarı.

    Sormak istediğim şu.Bu araçlardan birini almak mantıklı bir hareket olur mu?(Neredeyse 10 yıllıklar)2si arasından hangisini tavsiye edersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CThirty -- 26 Mart 2010; 16:18:58 >



  • Ek olarak kullanan ya da bilgisi olan arkadaşlar varsa şu konularda da yardımcı olmalarını isterim;

    Yol tutuşu, konfor, yol sesi gibi şeyleri düşününce nasıldır?2009-2010 c-d sınıfı araçlarla karşılaştırırsak bu şartlarda üstünlük sağlar mı?
  • 2010 passatla bence de kıyaslanamaz.Bütcem 35.000 civarı olduğu için o civardaki bir kaç yıllık araçlarla kıyaslarsanız sevinirim.Çünkü ya böyle bişi alıcaz ya da gidip 2008-2009 model bir dizel araç bakıcaz.Tabiki başka tavsiyeler de varsa duymak isterim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tun4

    Ek olarak kullanan ya da bilgisi olan arkadaşlar varsa şu konularda da yardımcı olmalarını isterim;

    Yol tutuşu, konfor, yol sesi gibi şeyleri düşününce nasıldır?2009-2010 c-d sınıfı araçlarla karşılaştırırsak bu şartlarda üstünlük sağlar mı?



    sağlamaz dostum sağlar diyende emin ol fanatiktir bmw hayranıdır.....şöyle düşün, 2010 model passat mı? yoksa 2002 bmw mi??? bana bu kıyasta golf 6 deseler bile düşünmez golfü alırım......vw firmasında yalıtım gayet güzel......alman araçları her kasa değiştiğinde bir adım öne gidiyor....ondan dolayı E46 ile güncel alman araçları yalıtım olarak kıyas yapılmaz.....ama diğer firmalarda durum nedir dersen (japon, fransız, kore vb.) kıyas yapılabilinir..... işin yalıtım kısmı bu yönde........yol tutuş konusunda bir yorum yapamam....

    kullanmadan nasıl üstünlük sağlamaz diyosun.lütfen kullanmadan yorum yapmayın.biz 2006 jetta 1.6fsı comfortline'ı verip 2000 model e46 3.20i aldık ve bmw gerçekten çok ayrı bir araba.jettanın e46ya göre en sevdiğim yönü yol tutuşuydu e46'nın sadece yol tutuşunu beğenmiyorum.diğer her yönden e46 jettaya göre çok çok üstün bir araba.jettayı kötülemiyorum kesinlikle yanlış anlaşılmasın şu an c sınıfı bir araç almayı düşünsem kesinlikle yine jetta alırdım.konuyu açan arkadaşa kesinlikle 2000-2001 model makyajsız kasa e46yı tavsiye ederim.3.20i alırsanız 6silindir'in tadına doyamassınız biraz fazla yakar ama gerçekten çok zevkli bir arabadır.eğer çok yakan araba istemiyorum derseniz 3.20dizelide tavsiye ederim.arkadaşımda var gerçekten çok az yakıyor.çok zorlamasına rağmen ortalama 7.8litre yakıyor.dediğim gibi sizin yerinizde olsam e46 kasa bmw alırdım ve aldım yakıtı hariç çok memnunum.




  • 2002 316i kullanıyorum. 2002 model ve üzerini al mutlaka. 320i lerde hem makyaj hem motor değişti 2002 de. 2009 focus hb ve 0 fluence ile kıyasladım aracımı ve konfor yol tutuş olarak daha üstün e46. passat ile kıyaslamadım ama olsa bile başabaş olur diye düşünüyorum zaten benim tercihim passattan yana olmayacağı için benim fikrim objektif sayılmaz. evde aynı garajda 0 passatta duruyor komşumuza ait ama aracın sahibi gelip gidip benim arabayı soruyor kaça aldın memnunmusun vs. bmw olunca daha çok dikkat çekiyor. ayrıca en ucuz passat 42000 ve 102hp park sensörü bile yok... 35000 liraya eğer çok çok temiz bir e46 bulamazsanız kesinlikle almayın. yoksa başınıza dert olur. ben çok içime sinen 0 ayarında bir araç bulduğum için aldım.
  • Sevgili Tun4,

    Benim yakın bir arkadaşımda 2002 model 320D var. Ben o arabanın direksiyonuna geçip de kullanmaya başlayana kadar BMW'leri kesinlikle sevmeyen bir insandım. Ama arabayı ara sıra alıp tur atıyorum artık ve gerçektende araba 0 km C sınıfı araçlardan üstün. Şu anda bende Suzuki Swift var ve ne zaman o BMW'den inip kendi aracıma binsem, attan inip eşeğe binmiş gibi oluyorum. Hatta eşek de değil, 3 aylık sıpaya binmiş gibi oluyorum.

    Araç hakkında şunları söyleyebilirim; Yol tutuş bence olabileceğinin en iyisi. Bugüne kadar kullandığım tüm araçlar arasında bir beden yukarıda. Defalarca Focus da kullandım ve Focus'un yol tutuşuna iyi derler ama BMW'nin yanında bence iyi bile değildir. Tabi bu benim görüşüm.
    Araç 2002 model olmasına rağmen, istemediğim kadar donanıma sahip. Örneğin, ısıtmalı koltuklar, sunroof, ESP, çift yönlü klima,deri koltuklar vs...
    Araçla bir kere hız denemesi yaptık ve havaalanında 230 km hıza ulaştık. Daha fazlasını denemedik.
    Araç tiptronic ve üzerinde "VSC" (yanılmıyorsam) yazan bir tuş var. Bu tuşa bastığınızda gerçek gücünü gösteriyor ve 2000 motor turbolu bir araç gibi davranıyor.

    Ancak, parça fiyatları gerçekten çok yüksek ve nazik bir araç. Bundan birkaç ay önce yetkili serviste bakıma girdi ve faturada her hareketin, neredeyse teknisyenin nefes almasının bile faturalandırıldığını gördüm.

    Özetle benim gördüğüm kadarıyla, daha sonra çıkabilecek bakım vb. masrafları karşılayacak gücünüz varsa, kesinlikle çok zevkli bir araç.




  • Çok teşekkür ederim yardımcı oldunuz gerçekten hepiniz.

    Bakımını karşılayabilceğimizi düşünüyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Temiz ve abartılı bir km olmazsa alınır, zevkle de kullanılır, ben E46 da kullandım, güncel kasayı da, bilemiyorum sübjektif bir yorum olcak belki ama e46'nın tadı yok gerçekten Tabi bakım-tüketim-genişlik kriterlerinde iyi değil onu da belirteyim
  • 2002 deki makyajla kasada ve motorda ne gibi değişikler oldu arkadaşlar?
  • makyajla beraber kasada ön farlar çamurluklar kaput böbrekler değişti ve bayağı bir estetik hale geldi inceleyince çok fark olduğunu sizde fark edersiniz. motorda ise 320 lerde 15 beygir falan bir artış var diye biliyorum ama tekrar incelemek lazım şu anda detaylı bilmiyorum ayrıca makyajsız kasalara göre elektrik aksamında vs de bir takım değişiklikler yapılıp iyice oturmuş bir kasaya dönüşmüş e46.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tun4

    2002 deki makyajla kasada ve motorda ne gibi değişikler oldu arkadaşlar?

    makyajlı kasayı ben fazla beğenmiyorum.makyajsız kasa çok daha güzel.makyajsız kasada 3.20i 2000cc ve 150hp makyajlı kasada ise 3.20i'ler 2200cc 170hp oldu.makyajsız kasa 3.20d 136hp makyajlı kasada ise 3.20d'ler 150hp oldu.eğer benzinli alıcaksan bence makyajsız kasa al.(kesinlikle tavsiye ederim benzinli makyajsız kasayı)eğer dizel alıcam diyosan sırf motoru için makyajlı kasa al derim
  • Aynen 10 gun once 180000 km de 2000 model 320i alana kadar bende 1-2 yasinda bir passatin daha iyi olabilecegine inanalardandim ama simdi oyle dusunmuyorum. Bu arac bence cok buyuk sayilmayacak boyutlari ile hem buyuk arac konforu hemde kucuk sportif arac hissini yaklamaniza izin veriyor. arkadan cekisin konforu da cok ayri.
    Ama ben cok daha sportif karakterli bir arac beklerken cok konforlu bir arac aldigimi farkettim. Beklentinize gore karar verin.

    Ben basitce 10 gunluk tecrubemi paylasayim

    Artilari
    - Ses izolasyonu bekledigimden cok daha iyi cikti hele ki 100 km altinda ne lastik sesi ne motor ne de egzos sesi var. ustelik kaymak asfalt degil kullandigim yollar.
    - 6 silindirlik 150 hp motor cok konforlu bir karaktere sahip. Arabanin icerisinde calkalanmayi unutun.
    - Benim gibi sakin kullanan bir adama 8-9 lt/100 km gibi inanilmaz bir tuketim sundu. toplam 5-6 kere durup kalktiginiz trafik olmayan 80i gecemediginiz virajli yollardan bahsediyorum tabiiki. Trafikte 11-12 lt yi gorur sanirim.
    - Frenler ve sasi oldukca dengeli ve basarili
    - Ic hacmi bekledigimden genis cikti. Ozellikle en olarak benim gibi 100kg 172 cm bir adam oraya buraya degmeden rahat rahat araba kullanabiliyor. Arkasi da denildigi kadar dar degil. passat daha fazla diz mesafesi sunuyor olabilir.
    - Motorlar duzgun bakildigi surece cok yuksek kmler hizmet edebiliyorlar.
    -
    Eksileri
    - Motor beklendigi kadar sportif bir karaktere sahip degil 3500 devirden sonra aciliyor ama her viteste araci cekiyor 50 ile giderken 5. viteste araci bogmadan hizlanabiliyorsunuz.
    - cunku sasirtici sekilde oldukca kisa vites oranlarina sahip. 5. vites 3000 devirde 100-105 km gibi hizlarda gidiyorum ki 1600 motor nissan primera 120 km ile seyrederdi bu hizlarda
    - Arastirdigima gore bakim konusunda hassas bir arac, koyacaginiz antifrizin tipi bile sorun acabilir. Eger arac bakimina vakit ayirmayi sevmiyor, sanayiye araci birakirim kafalarina gore servis yapsinlar diyenlerdeseniz masrafli bir araca donusabilir.
    - Aracin on takimi hassas ve bizim turkiye yollarinda cok sik salincak burc degisimine sebep olabilir. burada bile(avrupa) 90-100 bin km de bir degistirirsiniz dediklerine gore ben onu 50-60 bin km olarak cevirebilirim yurdum yollari icin.
    -Bekledigimden fazla body roll oluyor hizli virajlarda ama tedirgin etmiyor diger araclarda hissettigim gibi. sanirim suspansiyonlar konfora ayarlandigi icin.

    Kisaca bu arac bence performans arayanlardan cok konfor arayanlara hitap eden oldukca yakisikli ve sessiz bir arac. Passata gore daha masrafli olacagini ve narin oldugunu kabul etmek lazim almadan once. Performans arayanlarin 2001 sonrasi 2.2 lt lik yada 2.5 lt lik motorlara bakmasini tavsiye ederim. Ama konfor arayanlar kesinlikle 6 silindir benzinli motordan sasmasin.

    2001 sonrasi makyajli kasalarda suspansiyon iyilestirmesi yapildigi yazilmis ayrica active stability control yerine dynamic stability control sistemi konmus. DSC yi ESP olarak cevirebiliriz. ASC yi ise daha basit ama genede etkin bir arac denge sistemi olarak tanimlayabiliriz. Sonucta kalbiyle arac alanlar bmw ye mantigiyla alnlar 1-2 yasindaki araclara yonelsinler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Sevgili Tun4,

    Benim yakın bir arkadaşımda 2002 model 320D var. Ben o arabanın direksiyonuna geçip de kullanmaya başlayana kadar BMW'leri kesinlikle sevmeyen bir insandım. Ama arabayı ara sıra alıp tur atıyorum artık ve gerçektende araba 0 km C sınıfı araçlardan üstün. Şu anda bende Suzuki Swift var ve ne zaman o BMW'den inip kendi aracıma binsem, attan inip eşeğe binmiş gibi oluyorum. Hatta eşek de değil, 3 aylık sıpaya binmiş gibi oluyorum.

    Araç hakkında şunları söyleyebilirim; Yol tutuş bence olabileceğinin en iyisi. Bugüne kadar kullandığım tüm araçlar arasında bir beden yukarıda. Defalarca Focus da kullandım ve Focus'un yol tutuşuna iyi derler ama BMW'nin yanında bence iyi bile değildir. Tabi bu benim görüşüm.
    Araç 2002 model olmasına rağmen, istemediğim kadar donanıma sahip. Örneğin, ısıtmalı koltuklar, sunroof, ESP, çift yönlü klima,deri koltuklar vs...
    Araçla bir kere hız denemesi yaptık ve havaalanında 230 km hıza ulaştık. Daha fazlasını denemedik.
    Araç tiptronic ve üzerinde "VSC" (yanılmıyorsam) yazan bir tuş var. Bu tuşa bastığınızda gerçek gücünü gösteriyor ve 2000 motor turbolu bir araç gibi davranıyor.

    Ancak, parça fiyatları gerçekten çok yüksek ve nazik bir araç. Bundan birkaç ay önce yetkili serviste bakıma girdi ve faturada her hareketin, neredeyse teknisyenin nefes almasının bile faturalandırıldığını gördüm.

    Özetle benim gördüğüm kadarıyla, daha sonra çıkabilecek bakım vb. masrafları karşılayacak gücünüz varsa, kesinlikle çok zevkli bir araç.

    bence abartıyosun.focusun yol tutuşunu bilmiyorum ama bana jettadan sonra e46nın yol tutuşu çok zayıf geldi.son olarak şunu ekliyim VSC yazan tuş ESP'dir yani aracın gücünü etkilemez.





  • Bmw'nin viraj tepkileri erken ve keskindir..Anında tepki verir ve kıçını başını atar..Zaten işin zevki orada..

    e46 kasa olarak güzel ve Bmw'de en sevdiğim kasadır..Temizini bulmak zor olsada, mutlaka vardır piyasada..

    Sırf yeni diye küçük otomobilcik almam e46 varken..
  • quote:

    bence abartıyosun.focusun yol tutuşunu bilmiyorum ama bana jettadan sonra e46nın yol tutuşu çok zayıf geldi.son olarak şunu ekliyim VSC yazan tuş ESP'dir yani aracın gücünü etkilemez.


    Ben kullanırken de bazı yerlerde aracın arkası atıyor, ama arkadaşım kullanırken, aynı yerlere çok daha hızlı girmesine rağmen atmıyor. Sanırım arkadan çekişli (ya da itişli) araç ve kendi aracını kullanmayı bilmekle ilgili biraz. VSC konusunda yanılıyor olabilirim. O kısım için kusura bakmayın.
  • gecen hafta 2002 3.20 d ıle anlastık aracı servıse gostermek ıcın gıdecektıkkı kasko fıyatını ogrenelım dedık ne dese begenırsınız yıllık kasko tutarı 2500-4000 tl anında vazgectık tamam bmw dızel bılmemne ama bu kadar kaskoya verılmez 150 hp lık aracada kaskosuz bınılmez, bmw hayalımde son anda fıyaskoyla sonuclandı ama hayırlısı dıyelım genede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orko88

    gecen hafta 2002 3.20 d ıle anlastık aracı servıse gostermek ıcın gıdecektıkkı kasko fıyatını ogrenelım dedık ne dese begenırsınız yıllık kasko tutarı 2500-4000 tl anında vazgectık tamam bmw dızel bılmemne ama bu kadar kaskoya verılmez 150 hp lık aracada kaskosuz bınılmez, bmw hayalımde son anda fıyaskoyla sonuclandı ama hayırlısı dıyelım genede.

    Ciddiyseniz bizim de bmw düşüncemiz yalan oldu gibi.
  • Nasıl ya :S Bi yanlışlık olmasın hocam 2500-4000 TL kasko bedeli mii
  • hocam imzan bariz benim eski imzam.(ç)alıntı mı yaptınız acaba ? :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    hocam imzan bariz benim eski imzam.(ç)alıntı mı yaptınız acaba ? :)

    Bir arkadaşın mesajında görmüştüm.İmza olarak almayı rica etmiştim ama cevap gelmemişti ben de yapıverdim.Çalıntı gibi oldu ama sorun teşkil etmiyordur umarım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.