Şimdi Ara

2.VİTESTE YOKUŞ İNMEK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yokuşu çıkarken 2.vitesle çıktım. ineceğim zaman da 2.viteste inmek istiyorum ama araç hızlanıyor ve ibre 50-60 lara geliyor ve araç bağırıyor. bu şekilde mi inmeli yoksa sürekli frene basarak mı inilmeli?



  • Ara ara frene bas çek yaparsınız

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hızlanıyor ise frene basın zaten. Motor freni takviye olabilir tek başına çok bir işe yaramaz. Acil durumlar haric.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Viteste inin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atın boşa motor bi rahatlasin🤣

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tehlike.com

    Atın boşa motor bi rahatlasin🤣
    mesajı ciddiye alanlar olur, dalge geçmiş arkadaş yokuşu her zaman viteste inin. biraz da frenleyin bir şey olmaz
  • bunu uzun süre sık sık yaparsanız şanzuman masrafınız olabilir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    5.vitesten 1. vitese düşmek
    13 yıl önce açıldı
    Yokuş çıkarken vites değişimi
    11 yıl önce açıldı
    Dizel arabayla rampa da kalkmak
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • At boşa firenle in ne olacak, ben öyle yapıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Bas gaza gitsin delikanlı adam frene basar mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sml_akyz

    At boşa firenle in ne olacak, ben öyle yapıyorum.
    Çok yanlış bir hareket, frenleriniz ısınıp şiştiğinde tutmadığında ne yapacaksınız peki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sorunun sorulmamasi gerekir, doğru bir soru olmadigindan doğru bir cevap verilemez.

    Yol hava ve Trafik şartlarına göre sürücü kendini ayarlamalidir. Mesken bölgede 50-60 ile inmek tehlikeli olabilir ya da ana yolda yavaş olabilir. Yağış durumuna gore yol sartlarina gore cevap değişir

    En yanlış hareket ise at boşa in aşağıdir. Boş bir sürüş vitesi değildir. Beklemede boş'a atılabilir ama sürüş esnasinda boşa atmak ne guvenli ne de ekonomik bir metottur.
    Boşta giderken yakit harcarsiniz yakitiniz bittiginde stop ettigini anlamazsiniz ya da bir nedenden arac stop ederse bu durumda fren tertibati 1 fren sonra taş gibi ya da boş olacaktır çünkü vakum sistemi nedeni ile Westinghouse calismaz. Vitese takaraanis yakit harcamazsiniz ve tekerlekleriniz motoru cevirmeye devam eder.

    Aracı özellik ile turbo araçları ne fazla kompresyona sokmak iyidir ne de fren sistemi ve guvenlik acisindan herhangi araci boşa atıp inmek...

    Fren rotor(disk ya da tambur) ile balata kavramasi ise ani fren yapmak yerine yavaş yavaş fren yapmaya daha uygundur. Araç belli bir hiza ulastiktan sonra ani frenler yapip araci yavaslatmak yerine güvenli bir hızda tutmak icin surekli fren dozajlamasi yapilabilir. Dozajlama ile.2500dizelde ya da 3500 e kadar benzinlide tutmak daha sağlıklı olacaktır.

    Isinma yokusun ne kadar uzun olduğu ile de alakali olarak (manisa dagindan iniyorsan) dozajlarken hissedilebilir. Eğer frenlerin çok ısındığını hissediyorsaniz(tepki suresi çok uzadi ise) dağ inişini bir ufak vites ile yapanilirsiniz.

    (Fren ısınması konusu çok yüksek tonajli araçlarda daha çabuk olur ama burada yokuştan bahsediliyor,. )

    Önemli olan guvenli araç sürmektir, fren dozajlamasi yöntemi kullanilabilir. Unutmamak lazım ki fren balatalari sarf malzemedir ancak ani frenler(diski yipratir) ya da çok yuksek motor devirlerinde (kesiciye girecek kadar hatta) aracı tutmak istenilen bir koşul değildir.


    Ek bilgi Ekonomi olarak, yaz günlerinde klima ile alternatör uzerinden kaybedilecek yükü yokuşlarda tam yük yapabilirsiniz. Mesela yokuş inerken klimayi en soğuk, fani da en yuksek devirde cevirebilirsiniz
    Aracinizin sogutma performansi bedavadan tam güç çalışacaktır. Duz yolda oda sicakligina uygun ayarlara alabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 11 Haziran 2020; 7:22:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok fazla bağırtmadan ara ara frene basarak inmek doğru bildiğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanın bağırması bi anlam ifade etmez. Gaza basmadığın için silindir içinde yanma olmaz yani sıcaklık artışı olmaz tersine azalması olur. Bu da pistonların genleşmesini engeller haliyle aracınız normal ayağınız gazda giderkenki halinden daha olumlu bir olaydır. Bırakın devir döndürsün kurumları atsın. Bas frene olsun bitsin nasıl olsa viteste araç çok zorlamaz freni.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: War Rock

    Çok yanlış bir hareket, frenleriniz ısınıp şiştiğinde tutmadığında ne yapacaksınız peki?

    Alıntıları Göster
    Sürekli frene basmıyorum tabikide, 20-30 km hızlarda boşa atıp ara ara fren yapıyorum. Onun içinde fren tutmama olayı ile karşılaşmadım. Mahalle aralarında giderken bu hızların da üstüne çıkılmıyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.